MuscleMeat

eten of toch niet?

Mudi

Cool Novice
Waardering
8
Vraag:
Je bent in de cut en je hebt laatste maaltijd 3 uur geleden gegeten. Net wanneer je je volgende maaltijd moet eten, moet je dringend ergens naar toe. Je zal voor de komende 3 uur niks kunnen eten tenzij zeer snel ergens nog junkfood (frieten of kebab) kunt vinden.

Wat is het beste om te doen? 3 uur wachten met het eten of gewoon junkfood bestellen?

kip schotel met rijst nemen id kebab.

snel een opwarm maaltijd in de magnetron fl*kkeren??

Ik pak in zo'n situatie wat brood mee en een pakje kip-/kalkoenfilet uit de koelkast en eet het op in de auto.

Als je niets in huis hebt en de enige keuze is junkfood, dan maar junkfood. Dat is dan je smokkelmaaltijd van de week geweest! ;)

plannen jongen. Alles draait om planning. Je moet voor jezelf weten wat je de volgende dag moet doen. En dan de avond van tevoren al je maaltijden klaarmaken.

Ik heb gemerkt dat als ik niet goed plan, me hele voeding de mist in gaat. Dan ga ik weer broodjes kopen op stations enz.. allemaal troep.

• Topic Starter Topic Starter
Ik had alles al gepland. Ik had les tot 18.30 en moest mijn train pakken van 19.40. Ik had mijn eten dus al op voorhand ingepakt en in de frigo gestopt zodat ik het in de trein kon eten. Ik neem de bus naar het station en besef me dat ik mijn eten vergeten ben door me te haasten. Dus ik kon niet anders dan gewoon junkfood te gaan bestellen. Heb me dan gewoon snel een kleine kipkebab zonder saus besteld.

Maar toen ik het opat, met een schuldgevoel omdat ik al in mijn 1ste week in mijn cut al aan junkfood zat (ik houd geen junkfood maaltijd in de cut), maakte ik me wijs dat ik het beste oplossing heb gekozen. Dus was ik benieuwd naar de ervaringen van andere mensen hier op dbb.

waarom moet je gelijk aan de kebab? Je kan toch ook een broodje met filet ofso kopen?

Ik zou trouwens wel af en toe een refeed inpassen. Ik weet niet hoe diep en hoe zwaar je cut, maar eens in de zoveel dagen wat hoger in je Kcal en carbs is goed om je metabolisme op gang te houden. Als je te lang te diep cut dan gaat je metabolisme naar de klote.

• Topic Starter Topic Starter
Omdat op 19.30 geen enkel broodjeszaak open was op station en ik het mogelijkheid niet had :grumble:

En over mijn refeed dag. Dat ga ik idd toepassen, maar dat pas als ik 3 weken verder ben met mijn dieet. Het nut van een refeeddag is om variatie in je metabolisme te brengen. Als je pas begonnen bent met het cutten, heb je dit nog niet nodig omdat het toch wel enig duurt voor je metabolisme gewoon is voor de cut.

Niets eten ;) Had gisteren hetzelfde situatie :) half 21 mijn laatste maaltijd gehad, wel langzame verteerbare eiwitte ( 150 g tonijn ) en kost pas mijn volgend maaltijd om 2 u s'morgens benutten. I know 5.30 u zonder voedsel is erg , maar in mijn ogen een junkmaaltijd inlassen is nog erger :)

Omdat op 19.30 geen enkel broodjeszaak open was op station en ik het mogelijkheid niet had :grumble:

En over mijn refeed dag. Dat ga ik idd toepassen, maar dat pas als ik 3 weken verder ben met mijn dieet. Het nut van een refeeddag is om variatie in je metabolisme te brengen. Als je pas begonnen bent met het cutten, heb je dit nog niet nodig omdat het toch wel enig duurt voor je metabolisme gewoon is voor de cut.

Maar zo ver wil je het niet laten komen, en daarom wil je vanaf het begin refeed-dagen plannen. Het nut van een refeed-dag is niet zozeer variatie, maar het aavullen van je glycogeenreserves en het voorkomen dat je stofwisseling vertraagt.

---------- Toegevoegd om 17:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:47 ----------

Niets eten ;) Had gisteren hetzelfde situatie :) half 21 mijn laatste maaltijd gehad, wel langzame verteerbare eiwitte ( 150 g tonijn ) en kost pas mijn volgend maaltijd om 2 u s'morgens benutten. I know 5.30 u zonder voedsel is erg , maar in mijn ogen een junkmaaltijd inlassen is nog erger :)

Valt wel mee hoor... Moet je natuurlijk niet elke dag doen, maar in zo'n noodgeval kan het geen kwaad.

gewoon wachten totdat je wel weer tijd hebt om te eten. Dat hele om de 3 uur moeten eten is sowieso niet nodig.

gewoon wachten totdat je wel weer tijd hebt om te eten. Dat hele om de 3 uur moeten eten is sowieso niet nodig.

Beste antwoord tot nu toe! (al eet ik wel om de paar uren)

Ik wacht gewoon, honger of niet, als het niet uitkomt niet meteen kebab vreten enzo.., gewoon ff wachten tot je weer kan eten, je zult niet sterven zonder 1 maaltje ;)

Ik vind het btw erg dom dat je je eten vergeet mee te nemen...

waarom moet je gelijk aan de kebab? Je kan toch ook een broodje met filet ofso kopen?

Ik zou trouwens wel af en toe een refeed inpassen. Ik weet niet hoe diep en hoe zwaar je cut, maar eens in de zoveel dagen wat hoger in je Kcal en carbs is goed om je metabolisme op gang te houden. Als je te lang te diep cut dan gaat je metabolisme naar de klote.

jep ga ik volledig mee eens, merk dit aan mezelf. Hier en daar gewoon niet heen zien of aan denken en u zeker niet slecht voelen. Lol ik merk soms zelfs dat na een weekend gwn doen en eten naar mijn hongergevoel dat ik erna zelfs beter ben van afgekomen en beter ben van geworden dan ik had verwacht wat waarschijnlijk als reden zal zijn dat het metabolisme hier even omhoog schiet , zeker na een tijdje zo op je eten te letten. Dus don't feel bad, eet op en doe verder met je cut. :) komt inorde.

---------- Toegevoegd om 05:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:25 ----------

Dat hele om de 3 uur moeten eten is sowieso niet nodig.

hier ben ik ook volledig met eens.

+ opener en een vork?

Gewoon een lekker broodje kebab halen, niet zeiken, je hebt je eiwitten ook nog te pakken.

Jezus man, alsof je van 1 maaltijd meteen af wijkt.

Gewoon niet eten, alsof je lichaam denkt na 3 uur geen voeding te hebben gehad:' nu gaan we spieren verbranden, want er is nix anders om te verbranden..'

*zucht*

Terug
Naar boven