XXL Nutrition

Europese Asielcrisis

Hongarije neemt tenminste drastische maatregelen...

Zonder rust in Syrie, geen stagnatie van de vluchtelingenstroom. Betere opvang in de regio zou voor toekomstige stromen misschien iets kunnen bieden, maar ik denk dat niemand, de Turken niet, de Libanesen niet en de Syriers zelf niet, daar op zitten te wachten. Tot die tijd lijkt het me logisch dat we humaan met mensen omgaan; met traangas en muren te werk gaan passen daar niet bij.

---------- Toegevoegd om 19:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:36 ----------

Net ticket Kroatië geboekt. Hoor nu op de radio: vluchtelingen proberen massaal via Kroatië Europa binnen te komen. FML.
Lekker perspectief op de wereld heb je. Je klinkt als een 16jarig meisje op MTV, dat niet de juiste kleur auto gekregen heeft.

Maar ik zal je tere zieltje gerust stellen: in Kroatie merk je er niks van: zit er zelf ook. 't Is vooral erg zonnig en het water is nog net zo azuurblauw als een maand geleden :cool:

Tot die tijd lijkt het me logisch dat we humaan met mensen omgaan; met traangas en muren te werk gaan passen daar niet bij.

Ooh als deze mensen aan de grens met Europa staan zijn we ineens humaan? Het is een kwestie van binnenlaten of tegenhouden. De laatste optie is gerechtvaardigd als dit verdere problemen verhelpt.

Je kan uiteindelijk nooit iedereen helpen. We moeten nu zo effectief en efficiënt mogelijk te werk gaan om ergere schade te voorkomen.

Stel dat er een miljoen naar europa komen, dan praten we nog over minder dan 0.2% van de totale bevolking van de EU. Dat kun je toch moeilijk een overstroming noemen?
Er zijn eigenlijk maar enkele landen in Europa die vluchtelingen opvangen dus spreken over de totale bevolking klopt al niet. Iedereen weet ook dat het voor veel landen (vooral West-Europa) teveel aan het worden is. Kan je wel gaan goochelen met cijfers, maar feit is dat het een enorme belasting vormt op de sociale zekerheid, die trouwens nu al in veel landen onbetaalbaar is. Die agressie aan de grenzen tegen politie laat ook zien dat het niet allemaal brave vluchtelingen zijn, laat staan een bijdrage zullen leveren.

Zonder rust in Syrie, geen stagnatie van de vluchtelingenstroom. Betere opvang in de regio zou voor toekomstige stromen misschien iets kunnen bieden, maar ik denk dat niemand, de Turken niet, de Libanesen niet en de Syriers zelf niet, daar op zitten te wachten. Tot die tijd lijkt het me logisch dat we humaan met mensen omgaan; met traangas en muren te werk gaan passen daar niet bij.
Lekker eenzijdig weer, agressie is van beide kanten gekomen en tuurlijk reageert politie als ze worden aangevallen.

Meer opvang in de regio hoor ik graag zeggen maar gebeurt helaas niet. West-Europa, het land van melk en honing is aantrekkelijker. Zeker als daar figuren met spandoeken staan die ze welkom heten en bereid zijn alle sociale voorzieningen meteen beschikbaar te stellen. Kan het ze (vluchtelingen) niet kwalijk nemen eigenlijk.

Ik ben ook niet van mening dat alles op de schouders van Duitsland en Zweden moet leunen, de EU moet als EU optreden met een verplichte verdeelsleutel. Landen als Bulgarije en Hongarije krijgen vele honderden miljoenen aan subsidies uit stuctuurfondsen en het kan niet zo zijn dat ze dat wel ontvangen, maar geen hulp bieden. Ik zou als vluchteling voor geen goud in Bulgarije terecht willen komen, maar in dat opzicht zouden ze niet veel keus moeten hebben: je bent in veiligheid voor het regime en dat was het plan.

Dus opvangen, registreren en verdelen. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar dat lijkt me een ebtere oplossing dan aan de grens van de EU laten opstapelen.

Maar het echte probleem: een vernietigd land met 4 intern strijdende partijen: assad, isis, al nusra en peshmerga en daarnaast nog wat externe inmenging van een bombarderende coalitie, turkije, rusland en iran. Her en der nog wat splintergroeperingen.... Er komt zo nooit een eind aan de stroom vluchtelingen. Uit Libanon gaan ze ook vertrekken, want daar is ook niks. De Saudi's trekken zich er van af. Die mensen blijven toch wel komen, moeten die zich buiten op straat in grensgebieden op gaan stropen? Ik denk dat dat pas echt veel overlast zal gaan veroorzaken: geen registraties, geen geld en geen toekomst.

De enige structurele oplossing is een stabiel Syrie en dat is nog heel ver weg

Hongarije is ook goed bezig. Niet mis, de beelden die daar vandaan komen. Lekker het probleem verplaatsen naar Kroatië en andere landen. Is Hongarije niet ook dat land dat in '56 door de Russen werd binnengevallen, waarna tienduizenden gevluchte Hongaren overal in Europa en daarbuiten opgevangen werden? Of mag je die vergelijking niet maken?

Hongarije is ook goed bezig. Niet mis, de beelden die daar vandaan komen. Lekker het probleem verplaatsen naar Kroatië en andere landen. Is Hongarije niet ook dat land dat in '56 door de Russen werd binnengevallen, waarna tienduizenden gevluchte Hongaren overal in Europa en daarbuiten opgevangen werden? Of mag je die vergelijking niet maken?
Ik praat het niet goed hoor, maar die vluchtelingen zelf zijn totaal niet solidair. Sterker nog, die hele regio daar is smerig.

---------- Toegevoegd om 23:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:41 ----------

Er zijn eigenlijk maar enkele landen in Europa die vluchtelingen opvangen dus spreken over de totale bevolking klopt al niet. Iedereen weet ook dat het voor veel landen (vooral West-Europa) teveel aan het worden is. Kan je wel gaan goochelen met cijfers, maar feit is dat het een enorme belasting vormt op de sociale zekerheid, die trouwens nu al in veel landen onbetaalbaar is. Die agressie aan de grenzen tegen politie laat ook zien dat het niet allemaal brave vluchtelingen zijn, laat staan een bijdrage zullen leveren.

Lekker eenzijdig weer, agressie is van beide kanten gekomen en tuurlijk reageert politie als ze worden aangevallen.

Meer opvang in de regio hoor ik graag zeggen maar gebeurt helaas niet. West-Europa, het land van melk en honing is aantrekkelijker. Zeker als daar figuren met spandoeken staan die ze welkom heten en bereid zijn alle sociale voorzieningen meteen beschikbaar te stellen. Kan het ze (vluchtelingen) niet kwalijk nemen eigenlijk.
Idd, ik neem het de vluchtelingen niet kwalijk, maar wel de partijen die het in de hand werken (voornamelijk links). En de vluchtelingen pas als er een generatie debiele nakomelingen uit komt (of als ze zelf al niet willen bijdragen).

Ik ben ook niet van mening dat alles op de schouders van Duitsland en Zweden moet leunen, de EU moet als EU optreden met een verplichte verdeelsleutel. Landen als Bulgarije en Hongarije krijgen vele honderden miljoenen aan subsidies uit stuctuurfondsen en het kan niet zo zijn dat ze dat wel ontvangen, maar geen hulp bieden. Ik zou als vluchteling voor geen goud in Bulgarije terecht willen komen, maar in dat opzicht zouden ze niet veel keus moeten hebben: je bent in veiligheid voor het regime en dat was het plan.

Dus opvangen, registreren en verdelen. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar dat lijkt me een ebtere oplossing dan aan de grens van de EU laten opstapelen.

Maar het echte probleem: een vernietigd land met 4 intern strijdende partijen: assad, isis, al nusra en peshmerga en daarnaast nog wat externe inmenging van een bombarderende coalitie, turkije, rusland en iran. Her en der nog wat splintergroeperingen.... Er komt zo nooit een eind aan de stroom vluchtelingen. Uit Libanon gaan ze ook vertrekken, want daar is ook niks. De Saudi's trekken zich er van af. Die mensen blijven toch wel komen, moeten die zich buiten op straat in grensgebieden op gaan stropen? Ik denk dat dat pas echt veel overlast zal gaan veroorzaken: geen registraties, geen geld en geen toekomst.

pH2orly.jpg

Niemand wil nog luisteren naar jouw onzin linkse gekkie. Het is niet het probleem van Nederland, we hebben lang genoeg andermans probleem het onze gemaakt.

Ik denk dat we Assad moeten steunen, dat lijkt mij de minst erge optie... Anders blijft het daar een zooi. Liever Assad aan de macht dan dat Syriëd nog decennia overhoop ligt. Maar vluchtelingen een permanente verblijfsvergunning geven? Dat is fucking achterlijk.

waarom moeten al die landen daar nou zo gaar zijn

this is why we cant have nice things

Het is niet het probleem van Nederland...
Opvang van vluchtelingen is wel degelijk een taak voor NL: we hebben namelijk een UN verdrag getekend waarmee we ons dat hebben verplicht.

Verder is mijn verhaal niet erg links. Ik geef echter wel aan dat zolang er geen oplossing komt in Syrie de vluchtelingenstroom niet zal stoppen. Daar zullen je boze middelvingertjes niets aan veranderen, gekkie.

Gans deze post is 1 grote rekt op de extreem rechtse r*tard opvattingen hier

Als dalijk blijkt da er een aan slag hier in Europa is gepleegd door een is strijder die met de vluchtelingen stroom mee deze kant op is gekomen

Dan roep jij natuurlijk da ze niet Alemaal et zelfde zijn en we de vluchtelingen niet over een kam moeten scheren .

Dit is gewoon een grote faal van europa
We weten niet wie we binnen halen

Een vluchteling Een goudzoeker of een terrorist

"Beter gn vluchtelingen opnemen want er kan daar een terrorist inzitten."

Jesus :roflol:

Er komen nu al per dag 700 asielzoekers binnen dan hebben we het nog niet over de verdeling van die 160.000 die veel en veel hoger zal uitvallen. En het aanzuigeffect en familiehereniging zal ongekend zijn.

In Nederland is slechts 1 partij die serieus wilt optreden tegen deze grootschalige migratie. PVV, de rest stemt uiteindelijk altijd toe in de wil van de politiek correcten of jullie het willen of niet nee die maken zich drukker over Zwarte Piet die racisme uitstraalt en snel moet veranderen.

Als we zien wat die kleinschalige migratie van gastarbeiders 40 jaar terug teweeg heeft gebracht is deze migratie tig keer zo grootschalig en dat lijkt me geen goed plan.

---------- Toegevoegd om 08:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:06 ----------

Gans deze post is 1 grote rekt op de extreem rechtse r*tard opvattingen hier

Jij bent een lachertje, extreem rechts is een zinloze term uitgevonden door zinlozen. Tegenwoordig probeert men de tem 'populist' nog uit maar op termijn zal het extreem realist worden.

Laatst bewerkt:

Dat is toch onzin met schengen man denk even na.

---------- Toegevoegd om 08:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:35 ----------

waarom moeten al die landen daar nou zo gaar zijn

this is why we cant have nice things

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/feest_en_bikinis_de_arabische.html

---------- Toegevoegd om 08:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:37 ----------

Ik stel voor dat we een kringetje maken en Lennon gaan zingen. Rob G, doe jij t refrein?

> Laat die zandnegers elkaar maar afmaken! Bom er op!
> Oh shit allemaal vluchtelingen die hierheen komen :treuren:

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...ing-in-grootste-opvangcentrum-Duitsland.dhtml

Vrouwen en meisjes worden er door andere asielzoekers verkracht. Ook is er sprake van dwangprostitutie.
Ook in Nederland openen binnenkort opvangcentra voor grote aantallen asielzoekers. Psychiater Grothe: "Daar zullen dit soort excessen zich ongetwijfeld ook voordoen."
De 'vriendjes en vriendinnetjes' van Broto zijn al goed bezig:eyes:

Terug
Naar boven