Fitness Seller

Europese Asielcrisis

Nederland en de rest van Europa moeten een quotum stellen. Dat is de enige fatsoenlijke oplossing voor iedereen. Nederland kan de toestroom nu al niet meer aan en overal wordt gezocht naar noodopvang. De ene week zitten ze in een tentenkamp bij Nijmegen en de andere week zitten ze in het WTC in Leeuwarden. Hoe wil je die mensen ooit de taal leren en goed laten integreren? Dat is namelijk nodig, want uit ervaring weten we dat een groot deel niet terug gaat. Bovendien zal het in de meeste landen nog jaren chaos blijven.

Sowieso zijn de meeste vluchtelingen geen aanwinst voor Nederland, blijkt uit dit bericht: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas...even-van-de-tien-somaliers-in-de-bijstand.htm. Moet je nagaan hoeveel de generatie zal toevoegen die we nu ''helpen''. Sterker nog, de kans is groot dat ze alleen maar voor ellende zullen zorgen en de druk op de ''verzorgingsstaat'' zullen vergroten.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga ook naar Nederland, lekker cashen.

Volgens de Verenigde Naties vielen er in 2013 90.000 doden, in 2014 was dit aantal ruimschoots verdubbeld naar 191.000 en in maart 2015 stond de teller op 220.000 doden. In totaal zijn er nu ruim 4 miljoen geregistreerde vluchtelingen. Het grootste deel wordt in de regio opgevangen. Zo zitten er half september 2015 bijna 2 miljoen vluchtelingen in Turkije, 1.2 miljoen in Libanon, 400.000 in Jordanië, 250.000 in Irak en 130.00 in Egypte. Tot irritatie van Europa vangen de rijke landen in het Midden-Oosten, zoals Saudi-Arabië, Koeweit en Qatar geen enkele vluchteling op.

Omdat onder meer Turkije en Libanon inmiddels zuchten onder de grote hoeveelheid Syriërs die al jaren in hun land onderdak hebben en de vluchtelingenkampen overvol zijn, trekken duizenden Syriërs nu over de Middelllandse zee richting Europa.

^ bron: http://www.nu.nl/syrie/4130359/belangrijkste-punten-oorlog-in-syrie-begrijpen.html

Nederland verwacht dit jaar een instroom van 35.000 asielzoekers. Dat is inclusief nareizigers, zoals achtergebleven familie. Dat laat het ministerie van Veiligheid en Justitie aan RTL Nieuws weten. In andere Europese landen is het alle hens aan dek.

Ter vergelijking: Duitsland gaat dit jaar uit van 800.000 vluchtelingen en een land als Oostenrijk, dat ruim 8,5 miljoen inwoners telt, denkt er 80.000 op te nemen. Nederland is in dat opzicht weinig populair bij migranten. Dat komt onder andere door de geografische ligging.

^ bron: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/nederland-verwacht-dit-jaar-35000-asielzoekers

Duitsland heeft nu 80 miljoen inwoners en krijgt er 800.000 bij = 80.800.000 inwoners
Oostenrijk heeft nu 8,5 miljoen inwoners en krijgt er 80.000 bij = 8.580.000 inwoners
Nederland heeft nu 17 miljoen inwoners en krijgt er 35.000 bij = 17.035.000 inwoners

Voor Duitsland betekent dit dat het aantal inwoners met 1% stijgt, voor Oostenrijk is dit ook 1% en voor Nederland is dit 0,2%
Turkije heeft 75 miljoen inwoners, daar komen nog 2 miljoen vluchtelingen bij, dus zij stijgen met 2,8%

Mijn mening is dat we niet mogen klagen..(spreekwoordelijk gezien, niet letterlijk..)

Op jou gooi ik een 8 kg dumbell, maar op hem gooi een 34 kg dumbell dus je mag niet klagen?

Op jou gooi ik een 8 kg dumbell, maar op hem gooi een 34 kg dumbell dus je mag niet klagen?
:roflol:

Die cijfers slaan sowieso nergens op, want het zijn schattingen van één jaar. Hoeveel mensen gaan er nog komen? Twee jaar geleden was er ook bijna niets aan de hand qua vluchtelingen, dat is pas dit jaar echt op gang gekomen.

• Topic Starter Topic Starter
Die cijfers slaan sowieso nergens op, want het zijn schattingen van één jaar. Hoeveel mensen gaan er nog komen? Twee jaar geleden was er ook bijna niets aan de hand qua vluchtelingen, dat is pas dit jaar echt op gang gekomen.

Op dit moment bereiken vele jonge mannelijke vluchtelingen Europa en in het bijzonder Duitsland. Velen onder hen zullen nadien proberen om de rest van hun familie te laten overkomen in het kader van gezinshereniging. Bild kon de hand leggen op een vertrouwelijk overheidsrapport waarin de autoriteiten waarschuwen dat 1 miljoen vluchtelingen er op die manier 7 miljoen kunnen worden.

:lol:

-

Laatst bewerkt:
Binnenkort de eerste Syriërs op dbb?

de aantallen is meer 1 kant, het gaat vooral om de enorme culturele verschillen tussen de Arabische/Turkse landen en de west Europese landen
Zet hier 35.000 duitsers en weinig mensen zullen klagen, simpelweg door de vele culturele gelijkenissen en ongeveer dezelfde identiteit.

Daarnaast zouden de aantallen ook meevallen indien de mensen uit Syrie indd hoger opgeleid waren, maar uit statistieken blijkt dat Syriers nou niet bepaald een hoogopgeleide achtergrond hebben (in tegenstelling tot Japanners, , Zuid-koreanen, Duitsers, Canadezen etc.) en veelal in de bijstand komen

Ook gaat het om een aantal dat constant stijgt en het verleden dat we hebben gehad met mensen uit deze landen (aka gastarbeiders)

Ik begrijp jouw standpunt volledig, maar tis ook belangrijk om de redenering van tegenstanders te begrijpen

Ik wil die redenering best begrijpen, ik doe heel erg mijn best, maar het wordt een beetje lastig om dit nog te willen als zij beginnen over ''heel azc over hell heen'', omdat ze mijn standpunt niet willen begrijpen.

Over de rest van je post:

Ik snap dit zeker, ik heb een andere mening over asielzoekers dan over vluchtelingen, vandaar dat ik blijf herhaling dat hier wel degelijk een verschil in zit.
Ik begrijp dat veel mensen de cultuurverschillen dwars zit, maar het zijn vluchtelingen (waar ik het over heb) en helaas voor ons, kan het niet anders. Er zijn heel veel standpunten waar ik wel mee eens ben, van degene die tegen asielzoekers zijn, maar er zijn maar weinig standpunten waar ik me in kan vinden, van mensen die tegen vluchtelingen zijn.

Het is overigens (mbt asielzoekers) niet een constant stijgende lijn, het is eerder hoog opgelopen, waarna het weer zakte, maar dan heb ik het dus over asielzoekers en niet over vluchtelingen.

Overigens heb ik maar weinig standpunten voorbij zien komen van mensen die tegen de huidige vluchtelingen zijn.

Hell is gewoon een beetje naïef en dat mag.

Terug
Naar boven