XXL Nutrition

Europese Asielcrisis

Landen Met een vergrijzingsprobleem en die immigranten niet toelaten, doen aan struisvogelpolitiek en ze zullen de problemen wel ondervinden later. Tis kwestie van logica. Ouderen gaan op pensioen, bevolking wordt ouder en ouder. Nieuwe generatie moet toch de ouderen opvangen. Wie anders? Het kan gewoon niet anders.

Robots.

En anders halen we tegen die tijd toch wat chinezen

Dat baseer ik op een betrouwbare bron hoor, namelijk cijfers van het CBS die aantonen dat een groot deel in de bijstand zit.

Ik zeg toch dat we een quotum moeten invoeren, dat betekent dat je een deel inderdaad opvangt. Een deel wordt niet opgevangen in Nederland, want daar is geen fatsoenlijke ruimte en begeleiding voor. Dat blijkt nu ook uit de praktijk.
Cijfers van Syriërs die in de bijstand zitten, is niet zo hoog hoor

Dat baseer ik op een betrouwbare bron hoor, namelijk cijfers van het CBS die aantonen dat een groot deel in de bijstand zit.

Ik zeg toch dat we een quotum moeten invoeren, dat betekent dat je een deel inderdaad opvangt. Een deel wordt niet opgevangen in Nederland, want daar is geen fatsoenlijke ruimte en begeleiding voor. Dat blijkt nu ook uit de praktijk.

Ik vraag je naar je mening over nieuwe vluchtelingen. Ik denk niet dat vluchtelingen in een vluchtelingenkamp of azc nu al bijstand hebben.
Er is maar een klein deel dat wordt opgevangen in Nederland zelfs.

Landen Met een vergrijzingsprobleem en die immigranten niet toelaten, doen aan struisvogelpolitiek en ze zullen de problemen wel ondervinden later. Tis kwestie van logica. Ouderen gaan op pensioen, bevolking wordt ouder en ouder. Nieuwe generatie moet toch de ouderen opvangen. Wie anders? Het kan gewoon niet anders.

Dat kan zeker wel, alleen heb je een massa hervormingen nodig waar geen enkele hedendaagse politieker/partij zich onsympathiek mee gaat willen maken.
En met of zonder immigratie gaan die er op termijn ook komen, dan is het de vraag of ze gaan blijven onder deze voorwaarden. Velen die ik nu ken trekken al terug naar hun geboorteland/land van herkomst wanneer ze hier genoeg geld hebben vergaard. Dit is in het geval van Nederland, België, Frankrijk, ... sprekend waar de geboorte per vrouw nog enigzins op een 'normaal' niveau zit. Nog altijd laag, maar niks dramatisch. Op te vangen met weinig immigratie, zoals we momenteel ook doen.

Maar igv oa Duitsland heb je gelijk dat immigratie de enige manier is om hun bevolking op peil te houden voor de vergrijzing. Dat is ook de reden waarom ze er massaal toelaten momenteel imo. De geboorteratio in Duitsland is zelfs zo laag dat met de huidige demografie de bevolking bijna elke 50 jaar halveert (zonder immigratie). Italië, Griekenland, Polen, ... gaan dezelfde richting uit.

De vergrijzing is een probleem omdat we het zo ver hebben laten komen dat het in de toekomst een probleem gaat worden. Omdat de mensen verwende rotjong zijn geworden die niet op lange termijn kunnen of willen denken. Als er binnen dit en 10-15 jaar geen grondige hervormingen komen icm een dalende geboorteratio dan is massa immigratie idd de enige oplossing. Maar zoals ik in m'n vorige post zei; Japan gaat ons voorgaan in hetzelfde probleem en hun cultuur moet niks hebben van vreemdelingen, dus we zullen zien hoe het daar gaat escaleren.

Misschien eens tijd om te realiseren dat we niet in een wereld leven met "infinite resources" die de overheid wel even verschaft, de gouden standaard zoals we die aangereikt krijgen met geleend geld zoals nu het geval is, is simpelweg niet duurzaam/vol te houden.

Ik las je reactie, dan las ik mn eigen post en ik heb geen flauw idee waar je het over hebt.

Wat heeft het rekruteren van nieuwe buitenlandse arbeidskrachten om de vergrijzing tegen te gaan te maken met "opereren met geleend geld" ?

• Topic Starter Topic Starter
Dit denkt Stefan van asielzoekers.

Cijfers van Syriërs die in de bijstand zitten, is niet zo hoog hoor
Na Somaliërs de hoogste groep. Meer dan 60 procent. http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas...even-van-de-tien-somaliers-in-de-bijstand.htm

Ik vraag je naar je mening over nieuwe vluchtelingen. Ik denk niet dat vluchtelingen in een vluchtelingenkamp of azc nu al bijstand hebben.
Er is maar een klein deel dat wordt opgevangen in Nederland zelfs.
Je moet beter lezen, want ik heb al gezegd dat een groot deel hier waarschijnlijk blijft, dus meer dan 60% zal in de bijstand terechtkomen, als ze de trend voortzetten.

Na Somaliërs de hoogste groep. Meer dan 60 procent. http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas...even-van-de-tien-somaliers-in-de-bijstand.htm

Je moet beter lezen, want ik heb al gezegd dat een groot deel hier waarschijnlijk blijft, dus meer dan 60% zal in de bijstand terechtkomen, als ze de trend voortzetten.

Dat begrijp ik, alleen omdat mijn vraag ging over de vluchtelingen die op dit moment in vluchtelingenkampen zitten (nieuwe vluchtelingen), vond ik het apart dat je begon over het cbs, aangezien ik de kans klein schat dat zij nu al cijfers hebben van deze vluchtelingen, dat zij nu al in de bijstand zitten.
Nogmaals: ik had het over de vluchtelingen die op dit moment in vluchtelingenkampen/aszielzoekerscentra zitten.

Dat je vind dat zij waarschijnlijk in de bijstand kómen is iets anders dan je voorheen zei, maar dat boeit ook gewoon niet.

Mijn mening is ook dat zij hoogstwaarschijnlijk in de bijstand komen, omdat ze niet willen of kunnen intergreren bijvoorbeeld (kunnen allerlei redenen zijn, nu al is er weinig werk, dus straks helemaal), maar dat heeft niks te maken met mijn mening dat ik veel mensen (niet jij) kortzichtige debielen vind, als zij zeggen dat als er een ruzie is in een azc, alle vluchtelingen maar terug de zee in moeten.
en sowieso allerlei doodswensingen bij de komst van vluchtelingen

Al met al was dat de aanzet van deze discussie ook.

En de reden dat mensen het nodig vinden om zo over mij te praten.

f**k zeg hell wat ben jij dom

f**k zeg hell wat ben jij dom

Oke, kun je me ook vertellen waarom ik dom ben? Het zeggen dat ik dom ben geeft niet echt aan dat je er een bepaalde uitspraak, mening, onderbouwing of iets dergelijks mee bedoelt, wat mij nou niet echt dommer maakt dan jij.

Wat heeft het rekruteren van nieuwe buitenlandse arbeidskrachten om de vergrijzing tegen te gaan te maken met "opereren met geleend geld" ?

Dat het rekruteren van nieuwe buitenlandse arbeidskrachten niet de oplossing is, want er moet gekeken worden naar de roots van het probleem. Dat is ontstaan door het te leven op te grote voet, dat de jongere generatie nu moet bekostigen en de linkse zakkengraaiers een mooie reden geeft om een stel zandnegers toe te laten die op hun beurt lekker links gaan stemmen.

Dat het rekruteren van nieuwe buitenlandse arbeidskrachten niet de oplossing is, want er moet gekeken worden naar de roots van het probleem. Dat is ontstaan door het te leven op te grote voet, dat de jongere generatie nu moet bekostigen en de linkse zakkengraaiers een mooie reden geeft om een stel zandnegers toe te laten die op hun beurt lekker links gaan stemmen.

Je kan idd een heleboel hedendaagse problemen naar die oorzaak herleiden. Al is dat imo ook eerder een symptoom in een ouder en groter 'probleem'.

• Topic Starter Topic Starter
Dat dit kan in Nederland, man, man, man!

Terug
Naar boven