AndroidHealthClinic

Europese Grondwet

TEGEN!!

nederland krijgt minder te zeggen in europa en in eigen land. de euro heeft ons niets goeds gebracht en ik verw8 ook nix van europa in de toekomst

Een hele duidelijke NEE, om oa de redenen die hier beschreven zijn en de politiek nog maar een x door de mand zien vallen als ze na een NEE vd bevolking toch die grondwet er doorheen drukken.

Meccanicc zei:
Het komt er op neer dat Nederland (wat ze nu ook al doen) per hoofd van de bevolking het meest moet betalen. En uiteindelijk bijna niets te zeggen heeft, namelijk 3% van de vetostemmen zijn aan Nederland toebedeeld. Als straks Turkije bij de Unie komt, zal Nederland nog minder te vertellen hebben. De landen die het dan gaan uitmaken zij Duistland, Frankrijk en (jawel) Turkije. Alleen omdat dit de landen zijn met de meeste inwoners, echter betaald Nederland dan nog steeds het meest.

Ik zeg dus stem TEGEN.
Wie nog meer redenen wil hebben, moet eens op deze site kijken:
www.forza-nederland.nl

Het meest betalen,
maar niets bepalen?
Stem TEGEN

Studeer Nederlands Recht en klopt wel in grote lijnen wat hier gezegd wordt!
Wanneer er een Europese Grondwet komt hebben wij straks niks meer te vertellen in dit kleine k*tlandje!

Frankrijk, Duitsland en Turkije zullen idd het grootste vetorecht krijgen!!
Dus stem TEGEN!!!!

Wat gebeurt er als je gewoon niet stemt? Resulteert dit in een automatische "Ja" stem?
Ik ben namelijk nogal lui... als het gaat om dit soort dingen.

SageFrancis zei:
Wat gebeurt er als je gewoon niet stemt? Resulteert dit in een automatische "Ja" stem?

Daar gaan ze in Den Haag wel vanuit.....

SageFrancis zei:

Nee hoor, maak je niet druk!
Maar als je echt TEGEN bent dan kun je beter gaan stemmen, anders probeert de regering het er toch doorheen te drukken!

Buiten het feit dat ik tegen het referendum ben (tenminste voor een complex onderwerp als dit dan, nog geen 1% snapt echt waarover we gaan stemmen) twijfel ik nog, maar neig naar voor stemmen.

Nederland heeft baat bij de Europese Unie en de grondwetswijziging zal het besluitvormingsproces wat transparanter, democratischer en sneller maken. Daarnaast vind ik dat we een tegenwicht moeten vormen tegen de VS en China.

Tegenstemmen overweeg ik omdat de EU er toch niet veel transparanter van zal worden, alhoewel je je ook weer kan afvragen of dat ooit mogelijk is. Plus het feit dat er veeel bureaucratie is in Straatsburg en Brussel waar veel geld naartoe gaat en dus verspild wordt. Ik zou echter nooit tegenstemmen omwille van redenen als de euro (wat heeft dat hier in godsnaam mee te maken?), Turkije dan wel het afstaan van soevereiniteit aan Brussel/Straatsburg (ik ben immers vóór een verenigd Europa).

Maar eigenlijk vind ik dat ik nog niet kan stemmen omdat ik niet weet wat er precies in het nieuwe vedrag staat, wat in het oude en wat het precieze verschil is. Bottomline is dat ik in principe voor een verdere intergratie binnen de EU ben (omdat de geschiedenis leert dat samenwerking en bondgenootschappen het meest bereiken op mondiale schaal in tegenstelling tot iedereen voor zichzelf) alleen dat ik me afvraag of deze grondwetswijziging daar daadwerkelijk aan bijdraagt.

TEGEN!

Ik was al tegen Geert Wilders was vanacht nog een betoog aan het houden waarom we geen Europese Grondwet moesten nemen en hij noemde nog 1 a 2 argumenten op waar ik zelf niet aan had gedacht dus TEGEN!

als je heel sociaal denkt is het natuurlijk wel goed dat we de arme landen er bovenop helpen.
en dat mensen uit arme landen hier mogen komen werken waardoor ze een kans op een beter leven hebben.

maar, er is al zo weinig werk, en al zoveel problemen, ik ben bang dat als dit doorgaat, Nederland straks volstroomt met mensen waar geen woning en werk voor is. en dit alles gaat weer ten koste van de samenleving.
dit is dus een beetje een typisch geval van; nederland moet voorr zijn rechten opkomen en zich niet laten platdrukken door de andere landen of het kabinet.

ditzelfde kabinet dat 2.7miljoen uitgaf een een VOOR-campagne en helemaal niks aan een TEGEN-campagne:cool:

Ik stem ook tegen, het zal mij trouwens wel benieuwen wat er gebeurd als de nee stemmers in de meerderheid zijn.
Ik denk dat er dan een heel groot probleem ontstaat voor de politiek.
Volgens mij drukken ze de wet er dan evengoed nog door.

Idd zouden ze het niet kunnen doordrukken? Ze hebben wel gezegt dat ze de uitslag zouden respecteren, maar dat geloof ik niet zo.

pat21 zei:
Idd zouden ze het niet kunnen doordrukken? Ze hebben wel gezegt dat ze de uitslag zouden respecteren, maar dat geloof ik niet zo.
Er heeft zelfs zo'n vrouwtje uit de kamer gezegt dat het niet bindend is. Maar als echt grote meerderheid nee zegt. Dan moeten ze toch wel luisteren. :cool:

Allen als ze het bij een nee toch doordrukken zal er heel veel commentaar komen in het land, dan zijn ze er nog niet klaar mee denk ik.
Willem 2

pff wat willen die suffe Nederlanders doen? Iedereen zegt dat wel maar als het erop aankomt doen we niks. Word eens tijd voor een revolutie ofzo :cool: :D

stem VOOR

TEGEN, ik wil dat nederland nederland blijft

Ik stem sowieso tegen. Ik heb me er niet echt in verdiept, maar op het moment dat figuren als Balkenende gaan roepen dat we VOOR moeten gaan stemmen, doe ik juist het tegenovergestelde. :cool:

TEGEN, ik vind het een schande dat nederland niet door is met het euro songfestival dus **** de eu ik stem tegen.

Als ik ga stemmen zal het een tegenstem worden waarschijnlijk.

Het is me nog lang niet duidelijk allemaal, maar als een van de voornaamste argumenten hoor ik van de voorstanders dat er een betere samenwerking zal komen mbt bijvoorbeeld grensoverschrijdende criminaliteit.(of wordt dit punt enkel aangevoerd omdat het makkelijk scoren zou moeten zijn bij de burgers?) Volgens mij is het aanpakken van deze kwestie geen zaak van niet kunnen maar eerder van niet willen. Ik denk dat er momenteel al genoeg mogelijkheden liggen om dit soort zaken aan te pakken maar dat het probleem is dat men elkaar niet wil helpen. Nadat alle landen de nieuwe europese grondwet hebben ondertekend zal men ineens transparantie geven inzake al hun gegevens en onderzoeken en welwillend met hun bondgenoten de criminaliteit aanpakken? IK DENK HET NIET!!!

Als ik dan ook nog eens een column lees van Paul van Buitenen over de gang van zaken in het europees parlement waar chantage en fraude aan de orde van de dag zijn, lijkt mijn keuze wel gemaakt.

De manier waarop de regering ermee omgaat is natuurlijk ook schandalig. Uiteraard gaan zij flink op hun bek als er massaal NEE gestemd gaat worden, logisch dat ze daar erg bang voor zijn. Een kat in het nauw maakt rare sprongen, maar de uitlatingen die ik gehoord heb van bepaalde lieden mbt het volk en de gevolgen van het tegenstemmen bewijst maar weer eens hoe incapabel deze figuren zijn. Hele vreemde gang van zaken, een referendum uitschrijven en vervolgens mensen tot een keuze proberen te dwingen dmv allerlei beledigingen.

er moet nog gesleuteld worden aan die grondwet, en dat zal ook gebeuren(zo gaat dat altijd in de politiek).

-de kleine landen zullen minder te zeggen krijgen, maar dat hoeft niet erg te zijn.
-als de europese landen nu geen blok beginnen te vormen tegen china en/of VS, gaan we met zijn allen regelrecht de economische afgrond in. nederland, noch belgië, kan op tegen de alsmaar globaliserende wereldeconomie. het is enkel in een verenigd europa dat we onze positie zullen versterken, en misschien zelfs opnieuw wereldleider worden.
-turkije is er nog niet bij...

ik ben liever wereldleider en een deel van een groter geheel, dan pure belg en het schotelvodje van de VS/china.

Terug
Naar boven