ZoutZak zei:
niet dat ik er bezwaar tegen heb om volledig op de franse taal over te schakelen, maar wel weer grappig dat je dit zegt. geeft weer aan hoe makkelijk het NEE-front het heeft; die geeft je op deze manier reden genoeg om tegen te stemmen
Als je zo graag Frans wilt praten verhuis dan a.u.b. er zijn genoeg landen die Frans als voertaal gebruiken

.
- Alle bestaande verdragen van de Europese Unie worden in één nieuw verdrag opgenomen.
Waarom alles in een verdrag opnemen als men gebruik kan maken van de huidige verdragen. Is weer een typisch voorbeeld van tijd -en geldverkwisting door politici.
- De verdeling van de bevoegdheden tussen de lidstaten en de EU wordt duidelijker: wie doet wat.
Alsof we daar iets van zullen zien, ik betwijfel dat de prijsverschillen daardoor zullen verdwijnen tussen buurstaten, die zullen eerder toenemen.
- Daar waar naast de lidstaten ook de EU bevoegd is, treedt de EU alleen op als dat nodig is. Dit heet het 'subsidiariteitsbeginsel'. Nationale parlementen kunnen tegen zo'n optreden bezwaar maken.
Dit zal de voortgang van zaken alleen maar gaan belemmeren, hierdoor zullen ook weer meer kosten ontstaan, procedures die jaren gaan duren, geweldig

.
- Het recht van de EU gaat boven het recht van de lidstaten.
Is niet noodzakelijk dit in een verdrag vast te leggen, het merendeel van de lidstaten acht zich nu al hier aan gebonden. De lidstaten die dit onacceptabel vinden zullen dit ook onacceptabel vinden als dit in een EU-Grondwet staat.
- Het Europees Parlement krijgt meer bevoegdheden.
Lijkt me niet echt geweldig als Brussel in de toekomst ons asielbeleid gaat bepalen, Duitsland, Frankrijk en Nederland zijn al te lang een melkkoe geweest...
- De EU krijgt een eigen minister van Buitenlandse Zaken.
Een persoon kan nooit voldoende ervaring hebben om de Buitenlandse zaken voor elke lidstaat te regelen.
Referendum
Een referendum heeft zowel zijn voor -en nadelen, maar dit heeft niets met de intelligentie van de inwoners van een land te maken. Dit ligt veel meer aan een desinteresse aan de politiek, als men politiek als een verplicht vak op de scholen zou invoeren zou men de onwetendheid en desinteresse kunnen beperken, natuurlijk er zal altijd een groep mensen zijn die zich er niet voor zal interesseren.
Je door een minderheid laten regeren is in mijn ogen in ieder geval geen democratie, maar zonder enige voorkennis is politiek een saaie boel voor de meeste mensen. Het ligt aan de huidige politici dit te veranderen, ze hebben hiervoor genoeg mogelijkheden.
Demos cratein =
volk regeert en niet een
minderheid regeert.