XXL Nutrition

Europese Grondwet

Bezoekers in dit topic

saint

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 jan 2004
Berichten
1.673
Waardering
2
Lengte
1m78
Massa
94kg
Weten jullie al wat je gaat stemmen: voor of tegen?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf geen **** van die grondwet snap. Ik heb er één en ander over gelezen, maar ik kan nu niet zeggen dat ik er echt wijzer van ben geworden. Anders gezegd, ik zie nu niet in wat de voor- en nadelen voor ons zijn.
 
Ik snap er ook niets van. Ik heb er ook veel over gelezen maar word er niks wijzer van. Ik ga maar niet stemmen denk ik want ik weet niet toch niet waar ik nou voor stem.
 
denysis zei:
Ik snap er ook niets van. Ik heb er ook veel over gelezen maar word er niks wijzer van. Ik ga maar niet stemmen denk ik want ik weet niet toch niet waar ik nou voor stem.

Gelukkig, dan ben ik dus niet de enige...
 
Het komt er op neer dat Nederland (wat ze nu ook al doen) per hoofd van de bevolking het meest moet betalen. En uiteindelijk bijna niets te zeggen heeft, namelijk 3% van de vetostemmen zijn aan Nederland toebedeeld. Als straks Turkije bij de Unie komt, zal Nederland nog minder te vertellen hebben. De landen die het dan gaan uitmaken zij Duistland, Frankrijk en (jawel) Turkije. Alleen omdat dit de landen zijn met de meeste inwoners, echter betaald Nederland dan nog steeds het meest.

Ik zeg dus stem TEGEN.
Wie nog meer redenen wil hebben, moet eens op deze site kijken:
www.forza-nederland.nl

Het meest betalen,
maar niets bepalen?
Stem TEGEN
 
Laatst bewerkt:
Ik ga NEE stemmen, want we worden er niks beter van eerder slechter.

En ik ben ook zeer tegen de toetreding van Turkije tot de EU. Turkije hoort niet bij de EU, naar mijn mening is het geen Europees land, hebben ze verrotte mensenrechten,... enz enz.
 
Meccanicc zei:
Het komt er op neer dat Nederland (wat ze nu ook al doen) per hoofd van de bevolking het meest moet betalen. En uiteindelijk bijna niets te zeggen heeft, namelijk 3% van de vetostemmen zijn aan Nederland toebedeeld. Als straks Turkije bij de Unie komt, zal Nederland nog minder te vertellen hebben. De landen die het dan gaan uitmaken zij Duistland, Frankrijk en (jawel) Turkijke. Alleen omdat dit de landen zijn met de meeste inwoners, echter betaald Nederland dan nog steeds het meest.

Ik zeg dus stem TEGEN.
Wie nog meer redenen wil hebben, moet eens op deze site kijken:
www.forza-nederland.nl

Het meest betalen,
maar niets bepalen?
Stem TEGEN
Nou lijk ik eindelijk iemand te hebben gevonden die er iets van begrijpt? Want ik wil echt wel stemmen. Vind dat ik dat gewoon moet doen. Maar idd, snap er de ballen van. Dus, hoezo betalen wij het meest?
 
1. Een grondwet is de basis van de rechtstaat, iedereen, ongeacht opleiding, moet de grondwet kunnen lezen en begrijpen. Deze Europese grondwet voldoet daar totaal niet aan, daarom is deze dus niet geschikt om als grondwet te dienen.
2. De meeste Nederlanders hebben de Euro nog steeds niet echt geaccepteerd, veel Nederlanders rekenen nog steeds om in de Oerhollandse Gulden. Volgens veel Nederlanders is het de schuld van de Euro dat alle kosten de pan uit zijn gerezen, wat niet altijd klopt natuurlijk. Het stabiliteitspact, wat dus is versoepeld , houdt in dat niet iedere lidstaat zich meer aan de 3% begrotingstekort hoeft te houden en allerlei "smoesjes"kan verzinnen als die 3% niet wordt gehaald en daar dan ook geen sancties tegemoet hoeven te zien. Wat dus alweer een nederlaag is voor Nederland die die 3% absoluut wilde aanhouden. Met andere woorden, de grondwet geeft veel macht aan de grote landen zoals Duitsland en Frankrijk.

3. Er wordt gesproken over meer democratie in deze grondwet, volgens de grondwet komt er een Europese minister-president, dit is echter GEEN gekozen president. Hiermee vervalt dus al de claim van meer democratie. Ook wordt uw stem aanzienlijk minder waard, als er nu gestemd wordt, bent u 1 van de 15 miljoen, na invoering bent u 1 van de 440miljoen. Dit aantal geldt trouwens alleen als er geen nieuwe lidstaten bijkomen. Minder democratie, daarentegen veel meer bureaucratie, de macht wordt verplaatst van Den Haag naar Brussel, dus een extra bestuurslaag, wat bureaucratie, vriendjespolitiek, nutteloze regelgeving en minder democratische controle, tot gevolg zal hebben.

4. Dan is er de kwestie Turkije, die waarschijnlijk over 10 jaar lid zal worden van de EU. Heeft niets met de grondwet te maken, maar indirect natuurlijk wel. Als Turkije bij de Eu komt houdt dat weer in dat Nederland weer minder vetostemmen zal krijgen, de enige die dezelfde stemmen overhoudt is Duitsland, waarover natuurlijk Frankrijk wel weer zal gaan mopperen en daar zoals ook is gebeurd met het stabiliteitspact weer een tegemoetkoming zal gaan krijgen. Tevens zal Turkije macht kunnen uitoefenen op het beleid van Nederland.

5. Dan is er natuurlijk ook nog het punt van immigratie en asielbeleid. De bewoners van de EU zullen zich overal kunnen gaan vestigen waar ze maar willen en natuurlijk willen de bewoners uit de armere EU landen graag naar een land waar ze het beter zullen krijgen. In de Grondwet komen nieuwe bevoegdheden te staan op het gebied van migratie van buiten Europa, dat houdt in ook naar Nederland, die de bevoegdheden overhevelen van Den Haag naar Brussel. Het ene land heeft geen bezwaar tegen de komst van immigranten , ook laagopgeleide, maar een land als Nederland wil dit dus niet, maar zal dat niet meer kunnen voorkomen, omdat de immigranten door mogen reizen naar Nederland, zonder dat Nederland er ook maar iets tegen kan en mag doen.

6. De Nederlandse invloed zal steeds kleiner worden. Met de komst van de Grondwet zullen talloze nationale bevoegdheden overgeheveld worden naar Brussel, grote landen krijgen steeds meer invloed in Nederland. We zullen steeds minder te vertellen hebben over ons eigen land na invoering van de grondwet.

7. In de Grondwet wordt vermeld dat alle inwoners van de EU na enkele jaren recht hebben op de plaatselijke sociale zekerheden. De rijke landen met een relatief hoog uitkeringsniveau, zoals Nederland zullen daardoor geraakt worden. De verzorgingsstaat die Nederland in al die jaren heeft opgebouwd, zal nog verder onder druk komen te staan. Wie mag straks de rekening betalen van ruim 45 jaar communistisch wanbeleid op gebied van infrastructuur, pensioenvoorzieningen, milieu en tal van andere terreinen. Europa wordt groter en groter er komen steeds meer arme landen bij, die steeds meer geld zullen gaan kosten, is dat wat wij willen, want de rijke landen zullen dat op moeten hoesten.

8. Nederland is het land dat al jaren meer aan Brussel betaalt dan het terugkrijgt, momenteel betaalt iedere Nederlander 400 euro per jaar aan de Eu, dat zal in 2007 ongeveer opgelopen zijn tot 800 euro, het is nog niet bekend of daar ook al de 50 miljard , voor het Europees leger dat de EU wil gaan opbouwen bijzit. Dit Europees leger zal indien gewenst ook buiten de grenzen van Europa mogen optreden. Wat Amerika in Irak doet, kan de EU dankzij de grondwet straks ook.

9. Een grondwet is er om burgers te beschermen tegen machtsmisbruik door de overheid. De EU-grondwet doet dit dus niet, deze grondwet vergroot de mogelijkheden juist, de politici kunnen met deze grondwet autoritair optreden tegen burgers, in naam van het "algemeen belang".

10. Waar volken verplicht worden om samen te leven zullen er altijd groepen opstaan die hun autonomie willen herwinnen, desnoods met geweld. Daar waar Europa heel misschien een vuist kan maken tegen het Islamitisch terrorisme, zullen er intern groepen vrijheidsstrijders opstaan. Denk aan de nu al decennia durende ellende in Noord Ierland, de "IRA"of in Baskenland, de "ETA".

TEGEN stemmen dus.
 
Als die site niet zo bar slecht was (qua indeling en taalgebruik) zou ik het misschien serieus nemen. Gelukkig had ik al eerder besloten "nee" te stemmen, dus maakt het niet uit.
 
dj_phreak zei:
Als die site niet zo bar slecht was (qua indeling en taalgebruik) zou ik het misschien serieus nemen. Gelukkig had ik al eerder besloten "nee" te stemmen, dus maakt het niet uit.

Verklaar je nader....
 
dj_phreak zei:
Als die site niet zo bar slecht was (qua indeling en taalgebruik) zou ik het misschien serieus nemen. Gelukkig had ik al eerder besloten "nee" te stemmen, dus maakt het niet uit.

Even jouw eigen site bekeken waarnaar je verwijst in je profiel.
Resultaat:

Object niet gevonden!
De gevraagde URL was niet gevonden op deze server. Indien u de URL manueel hebt ingevuld, gelieve uw spelling te controleren en probeer opnieuw.

Indien u van oordeel bent dat deze server in fout is, gelieve de webmaster te contacteren.

Error 404
drum.mine.nu
Thu 19 May 2005 04:38:52 PM CEST
Apache/2.0.52 (Red Hat Linux)

:D Het zal vast een hele goeie site zijn maar de link werkt dus niet.
 
De pest is dat het allemaal zo globaal is deze materie. Het zo een ver van mijn bed show. Ook de punten die hierboven worden aangehaald, daarvan kan ik maar moeilijk het waarheidsgehalte inschatten. Het is allemaal opinie, ofwel van iemand die tegen is, of wel van iemand die voor is. Feiten die voor het ingenomen standpunt pleiten worden aangedikt en onderstreept, terwijl tegensprekende feieten worden genegeerd og opzettelijk weggelaten. Objectiviteit in dit soort informatie/campagnes is altijd ver te zoeken.

Ik blijf dus maar bij mijn redenering: europa komt er, linksom of rechtsom en er is niets dat wij brave burgers daaraan kunnen doen. Wat dat betreft is dit referendum m.i. een wassenneus.
nu kan ik twee kanten op stemmen
1) ik stem voor, omdat ik denk "als het er toch komt, dan maar snel zodat er eens wat duidelijkheid ontstaat. Met de nadelen gaan we dan wel weer om

2) ik stem tegen, en kijk wat er gedaan wordt in het geval van een negatieve uitslag.

Eigenlijk wil ik gewoon mijn gulden terug, en de EU kan me gestolen worden. Maar dat kan ook een angst zijn voor het onbekende....kortom, ik weet het niet :mad:
 
Ik zit ook nog steeds met een dubbel gevoel.

Van mij hoeven al die exotische landen niet zo nodig bij de EU. Van de andere kant moeten we als Europeanen nu 1 sterk blok vormen, want anders is het over een paar jaar alleen nog maar VS en China...
 
Naga zei:
De pest is dat het allemaal zo globaal is deze materie. Het zo een ver van mijn bed show. Ook de punten die hierboven worden aangehaald, daarvan kan ik maar moeilijk het waarheidsgehalte inschatten. Het is allemaal opinie, ofwel van iemand die tegen is, of wel van iemand die voor is. Feiten die voor het ingenomen standpunt pleiten worden aangedikt en onderstreept, terwijl tegensprekende feieten worden genegeerd og opzettelijk weggelaten. Objectiviteit in dit soort informatie/campagnes is altijd ver te zoeken.

Ik blijf dus maar bij mijn redenering: europa komt er, linksom of rechtsom en er is niets dat wij brave burgers daaraan kunnen doen. Wat dat betreft is dit referendum m.i. een wassenneus.
nu kan ik twee kanten op stemmen
1) ik stem voor, omdat ik denk "als het er toch komt, dan maar snel zodat er eens wat duidelijkheid ontstaat. Met de nadelen gaan we dan wel weer om

2) ik stem tegen, en kijk wat er gedaan wordt in het geval van een negatieve uitslag.

Eigenlijk wil ik gewoon mijn gulden terug, en de EU kan me gestolen worden. Maar dat kan ook een angst zijn voor het onbekende....kortom, ik weet het niet :mad:

Als jij de hele grondwet wil lezen, wens ik je veel succes (iets van 600 paginas) Deze punten zijn geschreven door iemand die dat wel heeft gedaan. Inderdaad kun je dan zeggen dat ze subjectief zijn.
Maar de manier waarop de heren in Den Haag deze grondwet door onze strot willen drukken is dat natuurlijk ook. Nu kun je natuurlijk zeggen: die mensen zullen er wel verstand van hebben.. :( Niets is minder waar de Euro hebben ze ook door onze strot geduwd en ik denk niet dat er iemand hier is die daar om gevraagd heeft. Dat k*tding van een euro is geen flikker meer waard tegenover onze gulden.
 
eq_909 zei:
Ik zit ook nog steeds met een dubbel gevoel.

Van mij hoeven al die exotische landen niet zo nodig bij de EU. Van de andere kant moeten we als Europeanen nu 1 sterk blok vormen, want anders is het over een paar jaar alleen nog maar VS en China...

Het is niet gezegd dat als je tegen stemt dat de EU geen sterk blok kan vormen. De heren in Den Haag willen ons wel doen geloven dat de EU uit elkaar valt als er nee wordt gezegd (en er komt ook geen oorlog heer Donner), maar alles blijft gewoon bij het oude. Laat ze maar een nieuw verdrag opstellen dat beter in elkaar zit dan deze grafwet.
 
Leuk stuk in de Metro of die andere treinkrant van Dijkstal die vindt dat de burger niet mag stemmen over zulke belangrijke zaken. En al helemaal omdat de burger te weinig van de grondwet afweet.

Ik vraag me af wiens tekortkoming dat dan is...
 
kga niet stemmen, kga trainen:cool:


en als ik toch ga stemmen dan stem ik tegen, gewoon omdat ik tegen die hele 1-wording ben, kleine landen>veel nadelen, grote landen>veel voordelen :cool:
 
Het heeft toch geen zin om te stemmen aangezien het besluit van de regering al vast staat.

De uitslag van het referendum is niet bindend voor het besluit van de kamer. Zoals de ministers het zelf zeggen: "We zullen de resultaten van het referendum serieus nemen".
M.a.w: "Het kan ons geen ene reet schelen wat het volk wil. Wij zullen de grondwet aannemen zelfs al stemt een meerderheid van de bevolking tegen." (Al is het maar om zo geen "modderfiguur" te slaan bij de andere landen).
 
wheyfreak zei:
Het heeft toch geen zin om te stemmen aangezien het besluit van de regering al vast staat.

De uitslag van het referendum is niet bindend voor het besluit van de kamer. Zoals de ministers het zelf zeggen: "We zullen de resultaten van het referendum serieus nemen".
M.a.w: "Het kan ons geen ene reet schelen wat het volk wil. Wij zullen de grondwet aannemen zelfs al stemt een meerderheid van de bevolking tegen." (Al is het maar om zo geen "modderfiguur" te slaan bij de andere landen).

Zo is het helaas ook nog eens een keer. Des te meer reden om TEGEN te stemmen.
 
Meccanicc zei:
Even jouw eigen site bekeken waarnaar je verwijst in je profiel.
Resultaat:

Object niet gevonden!
De gevraagde URL was niet gevonden op deze server. Indien u de URL manueel hebt ingevuld, gelieve uw spelling te controleren en probeer opnieuw.

Indien u van oordeel bent dat deze server in fout is, gelieve de webmaster te contacteren.

Error 404
drum.mine.nu
Thu 19 May 2005 04:38:52 PM CEST
Apache/2.0.52 (Red Hat Linux)

:D Het zal vast een hele goeie site zijn maar de link werkt dus niet.
Mooi zo. Kan ik ook niet betrapt worden op fouten. :P Maar als zelfs ik klaag over het taalgebruik op een site, dan is het wel erg. Dit is nu eenmaal niet mn sterkste taal.
 
Back
Naar boven