XXL Nutrition

Even voorstellen en gelijk een paar vragen

sam1981

Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
66kg
Hallo allemaal,

even voorstellen, ik ben een vrouw van 33, 1.78m, 66kg.
Ik fiets elke werkdag 2x18km wooon/werk verkeer.
In de ochtend doe ik nog een half uur kracht (triceps, biceps, buik, borst, squats)
Mijn eetpatroon is niet heel spannend:
ontbijt: banaan, magere kwark (2 flinke eetl), beetje muesli, cranberries, pecannootjes en honing.
snack: appel
lunch: soep +-250 á 300ml (in zak of blik) met 125gr rijst met quinoa (1 minuutje van Lassie, magnetron)
snack: appel.
snack: 17:00 voor ik vertrek een banaan.
Avond: gerookte kipfilet of 2 keer in de week vis met een flinke bak sla, of verse spinazie.
snack: twee eetlp magere kwark met een beetje honing.

Het is allemaal redelijk in balans, maar ik zou nu graag gespierder willen worden.
Hoe kan ik dat, behalve meer krachtraining het beste aanpakken qua voeding?
Ik ben van plan om volgende week ook na mijn werk een uur krachttraining te gaan doen, ik wil zo'n ronde squat ass. hahaha!

Alvast bedankt voor het lezen en de info!

Als je de stickies hier op het Forum leest kom je al een heel eind.
Reken uit wat je behoefte is en maak op basis daarvan met de kennis die je hier kan lezen een voedingsschema.

Die ronde ass kan er echt wel komen!! consequent zijn iedere dag weer, niet bang zijn om meer te eten, hard trainen en een beetje geduld en voor je het weet scheur je uit je broeken haha (mij al meer dan eens gebeurd, meteen een goed excuus om te gaan winkelen).

Heb je enig idee hoeveel kcal je nu binnenkrijgt?? Want ik vind dit echt schrikbarend weinig wat je eet. Met deze voeding ga je in ieder geval geen ronde ass krijgen, helemaal odmat je ook al zoveel fietst iedere dag. Je zult echt moeten gaan eten. 2 eetlepels kwark is natuurlijk helemaal niks voor het slapen gaan.

Hallo, ik heb geen tips (ben ook een newbie) maar wil je even succes wensen! :D en zo'n ronde squat ass wil ik ook

• Topic Starter Topic Starter
Als je de stickies hier op het Forum leest kom je al een heel eind.
Reken uit wat je behoefte is en maak op basis daarvan met de kennis die je hier kan lezen een voedingsschema.

Die ronde ass kan er echt wel komen!! consequent zijn iedere dag weer, niet bang zijn om meer te eten, hard trainen en een beetje geduld en voor je het weet scheur je uit je broeken haha (mij al meer dan eens gebeurd, meteen een goed excuus om te gaan winkelen).

Heb je enig idee hoeveel kcal je nu binnenkrijgt?? Want ik vind dit echt schrikbarend weinig wat je eet. Met deze voeding ga je in ieder geval geen ronde ass krijgen, helemaal odmat je ook al zoveel fietst iedere dag. Je zult echt moeten gaan eten. 2 eetlepels kwark is natuurlijk helemaal niks voor het slapen gaan.
Hoi Naomi, ja ik heb idd een beetje zitten neuzen, maar zoveel hoofden zoveel zinnen.
Ik heb even uitgerekend wat ik zoal binnen krijg en het is zeker niet veel.

Cal: 1500
Carb: 193
Vet: 45
Prot: 85
Sodium: 38
Suiker: 106

Zou ik baat hebben bij een shake? Of gewoon meer pasta eten?

Dank je voor je tijd! Super tof!!

215

56

0

2

3

36

Totals

1,496

193

45

85

38

106

Your Daily Goal

1,200

165

40

45

2,500

24

Remaining

-296

-28

-5

-40

2,462

-82

Calories

Carbs

Fat

Protein

Sodium

Sugar

---------- Toegevoegd om 09:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:06 ----------

Hallo, ik heb geen tips (ben ook een newbie) maar wil je even succes wensen! :D en zo'n ronde squat ass wil ik ook
Hai! hahaha! dankje! jij ook! voorlopig is every day leg day! auw auw auw ...

Ik zou eerder voor wat meer eiwitten kiezen dan voor pasta. Tot aan je avondeten krijg je zo goed als geen proteine binnen en al wel flink wat suikers.
Zeker als je die ronde billen door spieren op wil bouwen, zul je daar toch naar moeten eten.

Ik zou eerder voor wat meer eiwitten kiezen dan voor pasta. Tot aan je avondeten krijg je zo goed als geen proteine binnen en al wel flink wat suikers.
Zeker als je die ronde billen door spieren op wil bouwen, zul je daar toch naar moeten eten.
Dank je! Dus ik zou best baat hebben bij een proteine shake begrijp ik?

Ik ben ook van plan om intensiever aan m'n kracht te gaan werken (voornamelijk meer en zwaardere squats)
Dus dan is een shake voor of na de traing het beste?

Ik zou niet meteen naar de shakes gaan als je voeding nog niet op orde is.
Shakes zou je moeten nemen als aanvulling op een juist voedingspatroon. Waarom probeer je niet gewoon eerst je proteine uit verschillende eiwitbronnen te halen; kwark, noten, vis, kip, rund etc

Shakes zou je moeten nemen als aanvulling op een juist voedingspatroon. Waarom probeer je niet gewoon eerst je proteine uit verschillende eiwitbronnen te halen; kwark, noten, vis, kip, rund etc
Ik zou eerlijk gezegd niet een sweten hoeveel proteine ik nodig heb om te bereiken wat ik wil. Maar ja om iets te krijgen wat je nog hebt gehad, moet je dingen doen die je nog nooit hebt gedaan...

Ik ga morgen wel ff naar de SS om te vragen wat ik eigenlijk nu precies nodig heb per dag aan voeding voor wat ik wil.

Heeft niet zoveel te maken met wat je einddoel is. Of je nu veel of weinig spiermassa aan wilt komen zal in eiwiten niet veel uitmaken. Ik ziet boven de 2 gr. per kilo lichaamsgewicht.

Ik ben van plan om volgende week ook na mijn werk een uur krachttraining te gaan doen, ik wil zo'n ronde squat ass. hahaha!

Alvast bedankt voor het lezen en de info!

Ik heb zo'n squat ass :P veel benen trainen, squatten, deadlift, hip thrusts maar daarbij natuurlijk veel eiwit elke dag (ongeveer 2gr per kg lichaamsgewicht) en je macro's goed bijhouden

Hey mede n00b, ik heb een site gevonden met voor mij wel handige info over eiwitten en spieropbouw!

http://www.salusi.nl/eiwitten-afvallen/

(ik heb niet op afvallen gezocht, maar op eiwitrijk voedsel en kwam hier terecht..)

---------- Toegevoegd om 13:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:27 ----------

Zo'n shake leek me juist wel makkelijk. Een in de ochtend en dan een in de avond iod.
Ik lees bijna overal dat je juist aan de eiwitten moet als je massa (spier) wilt kweken, nu ik m'n gewicht wel ok vind ben ik wel meer koolhydraten gaan eten want iid met t fietsen vliegt t eraf! Vandaar de rijst tijdens de lunch.
Ik was altijd best fit tot een jaar geleden woog ik ineens 86KG!!!! Dat was na een knieoperatie en ik was gewend te kunnen eten wat ik wilde...niet dus. Maar nu is het er af en smaakt t trainen naar meer. Het doel is veranderd van afvallen naar sterker worden. Ik wil op z'n minst elke ochtend voor m'n werk maar na 't fietsen een uur kracht doen.
En ik vind dat ik best wat spier mag hebben, daar werk ik ten slotte zo hard voor.
Welke voeding stoffen helpen er naast eiwitten ook bij spier opbouw?

Tuurlijk moet je "aan die eiwitten" maar ik zou proberen om eerst je basisveiligheid op orde te krijgen omdat deze nu erg slecht is. Als dat allemaal in balans is kan je als aanvulling na je training bijvoorbeeld een shake nemen.

Gewoon goed kwark kip vis rund en noten eten

Dank je! Dus ik zou best baat hebben bij een proteine shake begrijp ik?

Ik ben ook van plan om intensiever aan m'n kracht te gaan werken (voornamelijk meer en zwaardere squats)
Dus dan is een shake voor of na de traing het beste?

Nee dat bedoelde ik niet. Er bestaat genoeg voeding waar proteine in zit :D

Nou ik heb 2 dagen lekker een rib-eye gegeten! haha!
Maar dat gaat m natuulrijk niet elke dag worden, is me wat te duur.

Maandag begin ik met een intensievere krachttraining in de sportschool bijmn werk om de hoek.
Ze hebben geen smith-machine??? Shit, moet ik met een barbell. Kan wel maar vind ik niet zo relaxed als met een machine. Ik ben toch bang dat ik ga zwenken. Maar 't zal wel wennen. Ze gaven aan dat ze een cross-fit machine gaan aaanschaffen waar je je squats ook mee kan doen en dat je daarmee je gewichten makkelijker en sneller kan verwisselen. Da's wel handig voor de drop-sets dacht ik zo. Maar ik heb nog nooit met zo'n ding gewerkt. Iemand ervaring en een mening?

De bedoeling is om elke dag toch wel squats te doen maar op maandag, woensdag en vrijdag uitgebeide leg-days te doen. Ik heb een uur de tijd voor ik naar mn werk moet. Dus op dinsdag en donderdag zal ik me meer gaan focussen op armen, borst en buik.

iemand advies?

(m'n kuiten zijn al best aan 't groeien, maar ja heb dan ook elke dag wel wind tegen hahaha)

Liever gewoon gelijk goed aanleren los te squatten, en dat opbouwen. Als je het later moet gaan doen wordt het veel lastiger. Elke dag lijkt me wat overdreven, maar 3 keer per week kan wel met een goed programma. Dan moet je er geen complete leg-days van maken. Je lichaam moet ook kunnen herstellen om te groeien he!

elke dag is veel te veel en zal waarschijnlijk je doel tegengaan.
Ik train benen 1x in de vijf dagen en die zijn echt goed gegroeid (zie logje voor progressie). Maar dit zijn wel hele zware benendagen (lees: tot kosten soms haha)

je kan beter met een losse stang squatten dan met een smith machine.. Veel beter en veel fijner :)

elke dag is veel te veel en zal waarschijnlijk je doel tegengaan.
Ik train benen 1x in de vijf dagen en die zijn echt goed gegroeid (zie logje voor progressie). Maar dit zijn wel hele zware benendagen (lees: tot kosten soms haha)
Ja ik snap 'm, 3 keer per week is misschien ook wel wat veel. Maar ik vind 't ook gewoon lekker hahaha.
Maar zal op de 2 a 3 leg-days dan maar een emmer meenemen hahaha!
Die stang zal vast wel wennen. En ik heb al lang geen leg-press kunnen doen, heb er zin in!

Maar niemand heeft ervaring met een cross-fit machine? Ik heb echt geen idee wat zo'n ding inhoudt.

Thanks for alle tips guys! Echt super lief!!

Als je echt keihard je benen traint, moet je er echt niet aan denken om het over 2 dagen weer te doen haha...

En die stang gaat echt wel wennen inderdaad! Succes

Goede morgen allemaal!

Vanochtend eerste keer in de gym. Best eenzaam zo vroeg hahaha! Maar iig wel alle tijd om m'n sets te doen.
Squatten ging op zich wel ok. Maar zou best een spotter kunnen gebruiken. Zonder de veiligheid die een smithmachine biedt durf ik m'n benen niet helemaal leeg te trekken en tot t gaatje te gaan. Maar ik heb een heerlijke tijd gehad op de legpress, daar kon ik gelukkig m'n ei redelijk kwijt en een goeie drop-set kunnen doen, al merkte ik wel dat 't al een poosje geleden is haha. Maar ik voel nu al dat 't met de benen niet helemaal was wat t moet zijn. Gewoon gewenning denk ik. Die cross fit machine is niks voor mij overigens. Ik heb meer met stangen en schijven...

Zijn er misschien personal trainers in Weesp? Is misschien wel wat voor me om 2 keer pm begeleiding te krijgen.

Thanks guys!!

Terug
Naar boven