XXL Nutrition

Even voorstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Gisteren heerlijk getraind. Rug en schouders 4 oefeningen voor de rug en 2 voor de schouders, meer lukte niet en 20 cardio (hardlopen 3 km)). Heb niet veel tijd, dus post de training later wel uitgebreider.

Doegie!

Doegie :scratch:

Ola,

Gisteren een fit en gezondheidstest via mijn werk op de Hoge School van Utrecht gehad!!!

Ennnnnn los van mijn gewicht en vet% waren ze verbaasd over mij fitheid....had gewoon boven de 100% gescoord....jippie! Het harde werk loont!

En mijn cholesterol was bijz. laag....ook leuk om te weten. Echter...de kundige aldaar raadde mij wel aan om eea met mijn huisarts te bespreken. Hij zei gezien het feit dat je veel sport, goed en gezond eet en dat ook aan de resultaten te zien is in vergelijking met je gewicht en vet%, lijkt het als of er misschien iets aan de hand zou kunnen zijn....

Dus as woensdag een afspraak met de huisarts om het eens voor te leggen, al is alleen al om zaken uit te sluiten.

Vandaag weer de beentjes aangepakt, wel licht en 40 min cardio, want heb nog overal spierpijn.

Nou tot gauw maar weer!

x

Als je alleen de feiten leest dan zou het inderdaad kunnen zijn dat er wat aan de hand is (veel sport, gezond eten en goede conditie), ik denk alleen dat er niks aan de hand is. Je verliest toch langzaam aan gewicht / omtrek? Je conditie kan sneller omhoog dan je vetpercentage omlaag. Desondanks zou ik het voor de zekerheid controleren - weinig dingen zo lekker als zeker weten dat je goed gezond bent!

Als je alleen de feiten leest dan zou het inderdaad kunnen zijn dat er wat aan de hand is (veel sport, gezond eten en goede conditie), ik denk alleen dat er niks aan de hand is. Je verliest toch langzaam aan gewicht / omtrek? Je conditie kan sneller omhoog dan je vetpercentage omlaag. Desondanks zou ik het voor de zekerheid controleren - weinig dingen zo lekker als zeker weten dat je goed gezond bent!

Ja dat denk ik ook hoor, het gaat wel heeeeeeeeeeeel langzaam en momenteel heb ik het idee dat ik stil sta, maar daar maak ik me eigenlijk geen zorgen om. Ik ga gewoon door en probeer mijn lichaam af en toe op een andere manier te prikkelen.

Mijn arts zal wel denken, zo zien we je nooit en zo al weer 3 keer in de maand....ach ik denk zelfs dat ze zegt maak je geen zorgen gewoon doorgaan zoals je nu doet.

Als je stilstaat is het wellicht handig om je onderhoud opnieuw te berekenen en daar je voeding op aan te passen?
Wat mij hielp in mijn vorige cut was om 1 maaltijd overdag te vervangen door een hele bak kwark. Eiwitten gingen omhoog, koolhydraten naar beneden en gewicht ging weer iets dalen. Zo'n verschuiving in procenten zou je kunnen helpen ;)

Als je stilstaat is het wellicht handig om je onderhoud opnieuw te berekenen en daar je voeding op aan te passen?
Wat mij hielp in mijn vorige cut was om 1 maaltijd overdag te vervangen door een hele bak kwark. Eiwitten gingen omhoog, koolhydraten naar beneden en gewicht ging weer iets dalen. Zo'n verschuiving in procenten zou je kunnen helpen ;)

Hm ja, misschien een idee. Ik kan een broodmaaltijd wel vervangen door kwark. Daarbij ga ik nu ook in de avond de koolhydraten schrappen. Was ik vandaag al mee begonnen. Wordt er alleen zo moe van.....

Hm ja, misschien een idee. Ik kan een broodmaaltijd wel vervangen door kwark. Daarbij ga ik nu ook in de avond de koolhydraten schrappen. Was ik vandaag al mee begonnen. Wordt er alleen zo moe van.....
Als je na een week nog steeds er zo moe van bent dan ben je niet goed bezig ;)
Daarbij: als je al koolhydraten aan het schrappen bent dan moet je niet meteen nog meer gaan schrappen hoor! Reageer je sterk op koolhydraten, of probeer je wat uit? Ik ben persoonlijk namelijk niet fan van een dieet waar extreem weinig koolhydraten in zitten...

Met rijst gaat het goed, maar pasta en aardappelen reageer ik niet best op. Ik ben er ook geen fan van hoor, schrap ook niet alle koolhydraten.

Ik denk dat de combi veel trainen en weinig koolhydraten mij moe maakt.

Met rijst gaat het goed, maar pasta en aardappelen reageer ik niet best op. Ik ben er ook geen fan van hoor, schrap ook niet alle koolhydraten.

Ik denk dat de combi veel trainen en weinig koolhydraten mij moe maakt.

Misschien dan toch je kcals herzien... constant moe = richting overtraining... (vandaar dat ik ook een deload deed: was ook constant moe (en dat in een cleanbulk) en herstelde ook niet goed meer)

Als je merk dat je echt overtraind raakt is deloaden ook niet verstandig, dan moet je gewoon minimaal een week rust houden. Op zo'n moment kan deloaden net de druppel zijn..

Constant moe zijn kan ook een gevolg zijn van een suiker tekort.. misschien wat meer fruit eten? ;)

Als echt 99% van je koolhydraten super complex zijn moet je lichaam veel harder werken om het constant maar te verteren, dat kost meer energie dan je denkt. Suikers uit bijvoorbeeld fruit (fructose) of zuivel (lactose) kunnen daarbij helpen omdat die wat makkelijker te verwerken zijn door je lichaam :thumbs:

Misschien dan toch je kcals herzien... constant moe = richting overtraining... (vandaar dat ik ook een deload deed: was ook constant moe (en dat in een cleanbulk) en herstelde ook niet goed meer)

Ja ik kreeg dat gisteren ook te horen tijdens de testen.... Maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen.... eerst maar met een deload.

---------- Toegevoegd om 20:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:56 ----------

Als je merk dat je echt overtraind raakt is deloaden ook niet verstandig, dan moet je gewoon minimaal een week rust houden. Op zo'n moment kan deloaden net de druppel zijn..

Constant moe zijn kan ook een gevolg zijn van een suiker tekort.. misschien wat meer fruit eten? ;)

Als echt 99% van je koolhydraten super complex zijn moet je lichaam veel harder werken om het constant maar te verteren, dat kost meer energie dan je denkt. Suikers uit bijvoorbeeld fruit (fructose) of zuivel (lactose) kunnen daarbij helpen omdat die wat makkelijker te verwerken zijn door je lichaam :thumbs:

Oh......???

---------- Toegevoegd om 20:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:56 ----------

Als ik nou rondom de trainingen fruit neem en een week alleen rustig cardio doe....

Als ik nou rondom de trainingen fruit neem en een week alleen rustig cardio doe....

Geen krachttraining? Nee joh!
Fruit voor je training kan wel prima... niet alles tegelijk willen uitproberen hoor!

..en nou ga ik afwassen, koffie zetten en op de bank hangen met m'n boek! :heart:

Neem gewoon lekker bij je ontbijt en voor het sporten een stuk fruit (2 stuks p/d dus), daar ga je echt niet dik van worden vertrouw me maar ;)

Een weekje rustiger aan doen kan je lichaam zeker ten goede komen. Als je merkt dat je met enkel de cardio nog niet lekker tot rust komt moet je gewoon een weekje helemaal los van elk schema leven en helemaal niks doen ;) Maar, als je merkt dat het weer begint te kriebelen om KT te doen, hoef je je ook niet in te houden. Als je lichaam er weer klaar voor is voel je dat wel, en dan kun je het gewoon weer oppakken :thumbs:

Geen krachttraining? Nee joh!

Als je lichaam nee zegt, is het nee ;)

Maar ik ben het in zoverre wel met je eens dat krachttraining heilig is :bow2:, en dat je het niet te snel moet stop zetten.

Hiero zeggen we hoi hoi!, maar we bedoelen tot ziens ???

Over die KH hè als ik mij zo even mag mengen. Doe zelf nu netjes voor het sporten dat dan eten (havermout)en fruit eventueel vlak voor het sporten. Heb zelf met het avondeten de kh omlaag gegooid omdat ik mij er niet fijn bij voel. Voel mij dan zo uhmmm moe. Nja, zak aardappelen voelt zich waarschijnlijk fitter op zo'n moment. Wel neem ik zelf voor het avondeten dan een citroen (ieder zo zijn tics). Zolang ik maar rondom het sporten genoeg binnen krijg zeg maar.

Over de gehele dag natuurlijk allemaal voedingswaren die goed kunnen maar relatief laag in kh en heel veel minder brood. Ben mij er wel fitter door gaan voelen. Mja, wil dan ook volgende week eens gaan beginnen met cutten.

Ik zet overigens alleen maar neer wat mij een goed gevoel geeft. Hoeft voor een ander niet te werken. Maar ik liep zelf enorm met koolhydraten te tobben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven