AndroidHealthClinic

even voorstellen :-)

Uit mijn 30gr walnoten haal ik maar 4 gr kh's hoor :D

• Topic Starter Topic Starter
*zet op boodschappenlijst* :P

Kijk wel uit met noten ivm vet gehalte.

Alles afwegen en niet denken van ik doe een handvol.

Uit me hoofd zijn 100 gram walnoten al iets van 60 gram vrt

zijn walnoten wel het beste van alle noten om te eten? Of heb je er ook met minder vet en toch weinig KH?

zijn walnoten wel het beste van alle noten om te eten? Of heb je er ook met minder vet en toch weinig KH?

Vet is niet je vijand he. Bereken onderhoud, maak schema verdeel proteinen en vetten en vul rest van je cals met kh's

Mack bedoelde niet dat vet slecht was, maar dat je noten altijd moet afwegen omdat er relatief veel vet in zit.
Met 30 gr walnoten kom je aan 200cals, 18gr vet, 4 gr eiwit en 4 gr kh's
Walnoten zijn goed voor je, punt.

Ik zie geen enkele noot als de beste soort. cashew bevatten veel koper, amandel noten veel kalium en vit E, paranoten selenium en ga zo maar door. Gezondste is imho variëren met noten, net zoals met groenten. En eigenlijk zoals met alles in je voeding.

Ik zie geen enkele noot als de beste soort. cashew bevatten veel koper, amandel noten veel kalium en vit E, paranoten selenium en ga zo maar door. Gezondste is imho variëren met noten, net zoals met groenten. En eigenlijk zoals met alles in je voeding.
En karlnoten?

heuh heuh heuh

images?q=tbn:ANd9GcTED1BVrGtitg1W-nTsPiNHm0WgWdp8jcHBpfwVufYcg6TBLDWGdg.jpg

Ja die zal ook wel ergens goed voor zijn.

ik ben flink bezig met mn voedingsschema wat aan te passen, maar ik heb nog wel moeite om niet op teveel eiwitten uit te komen..
Wat zijn goede alternatieven voor direct na de training ipv een shake?

Ik pak vaak yoghurt met muesli of oats.

Ik heb nu mbv het excel sheet van hier wat proberen samen te voegen :-) Het zal vast niet perfect zijn maar ik denk wel een verbetering met wat ik tot nu toe heb gegeten. De verhoudingen E/K/V is nu 42/38/20 en totaal ongeveer 1700 kcal. Minder KH's gaat niet lukken want dan kom ik aan veel teveel eiwitten. Ga eens proberen of dit werkt voor mij, ben vooral heel benieuwd met de KH's of ik niet enorm aankom. Kritiek of aanvullingen zijn uiteraard welkom ;-)

Ontbijt:
Sojamelk + Whey

pre WO:
banaan of druiven

post WO:
Whey

lunch:
3 sneetjes vezelbrood met 2 eieren

tussendoor:
50g zilvervliesrijst+ 100g kipfilet+ 50g roerbakgroente

tussendoor:
tonijn + EL lowfat mayo + half uitje

avondeten:
1 stuks kipburger/runderburger oid + groente

tussendoor:
snoepgroente (tomaatjes/paprika/wortel oid)

vlak voor t slapen:
250g magere kwark

Ontbijt ga ik tzt denk ik wel aanpassen, maar heb nog een hele pot afslankeiwit staan en die is wel fijn om mee te ontbijten, zitten ook vezels in. Ik heb gekozen voor 2 eetmomenten in de middag omdat wij meestal vrij laat eten en ik anders de neiging heb om foute keuzes te maken ;-)

bedankt voor de tips allemaal ik heb er echt veel aan!
Paprika/broccoli/ui staan opzich wel regelmatig op het menu bij het avondeten, de andere groentes zou ik idd wat meer kunnen eten!

klinkt stom misschien maar ik vind het heel eng om smiddags een hand noten of volkoren crackers te eten, omdat ik juist mijn KH-inname probeer te beperken.. dat zou ik langzaam op moeten bouwen en weer vertrouwen in moeten krijgen dat ik er niet harstikke vet van wordt. Maar vis of kip zou zeker een optie zijn voor mij, ik ga er eens mee aan de slag, moet straks toch boodschappen :-)

Noten bevatten wel hoogwaardige eiwitten, ook wel vet. Noten zijn heel handig als je even geen shake bij de hand hebt, en je hebt op de markt en in winkels vetvrije noten, ze zijn wel wat duurder maar het smaakt lekkerder. Onderschat dit soort voedsel in je dieet niet!

Noten bevatten wel hoogwaardige eiwitten, ook wel vet. Noten zijn heel handig als je even geen shake bij de hand hebt, en je hebt op de markt en in winkels vetvrije noten, ze zijn wel wat duurder maar het smaakt lekkerder. Onderschat dit soort voedsel in je dieet niet!

ik heb gister wel walnoten gehaald. Maar vetvrije noten ben ik niet tegengekomen in de supermarkt (jumbo). Zal maandag es hier op de markt kijken.

met vetvrij bedoel ik walnoten etc hier zit veel vit f in dit is teunisbloemolie en deze vitamine helpt goed bij je vetmetabolisme. En niet alle olien zijn slecht zoals veel mensen denken, sommige olien heb je juist nodig voor je vetverbranding.

met vetvrij bedoel ik walnoten etc hier zit veel vit f in dit is teunisbloemolie en deze vitamine helpt goed bij je vetmetabolisme. En niet alle olien zijn slecht zoals veel mensen denken, sommige olien heb je juist nodig voor je vetverbranding.

is wel een heel verkeerde uitdrukking hoor gainmaster.... noten zijn echt nooit vetvrij! Je eet ze juist omdat ze zoveel gezonde vetten bevatten.

Wel kan je best kijken naar rauwe noten (dus niet geroosterd of gebrand)... ik denk dat je dat bedoelt
en ongezouten natuurlijk

hebben jullie misschien nog tips wat ik het beste kan doen qua calorie-inname?
Mijn onderhoud is 2244 kcal en ik zit nu rond de 1700 kcal per dag. Voor mijn gevoel is dit best veel eten omdat ik eerst minder at. Ook zit ik hierin zo ongeveer op zn hoogst qua eiwitten dus als ik de kcal op zou hogen zou ik veel meer KHs in verhouding moeten eten. Deze heb ik ongeveer een jaar zoveel mogelijk vermeden en ben bang als ik die nu veel eet ik enorm aankom in vet. Ik ben het wel weer langzaamaan aan het introduceren door nu een banaan te nemen voor de work-out en smiddags nog zilvervliesrijst te eten. (en heb vandaag brinta gehaald om sochtends door mn shake te doen)
Is dit aantal kcal wel genoeg voor spiergroei of verdoe ik dan eigenlijk mijn tijd met trainen en moet ik nog meer eten?

in de cut (minder cal in dan out) ga je waarschijnlijk nooit spiermassa aankomen..... Hiervoor zul je dus minimaal op onderhoud moeten eten of daar boven (bulk)

elk lichaam is anders dus probeer gewoon rustig die KH weer in je dieet te brengen en volg je gewicht en vet percentage. Kom net van een keto dieet en ik heb per week 5-10% KH toe gevoegd tot ik aan mijn normale 35% kwam. hierdoor kreeg ik wat vocht% voor terug wat je minder vasthoud als je KH arm eet maar swah

Normaal is kcal in = kcal out is onderhoud en zul je dus op het zelfde gewicht blijven hangen. volg je lichaam daarbij gewoon ion gewicht en vet percentage dan merk je vanzelf of je spiermassa aangroeit.
Volgens sommige (but correct met if im wrong pls) kost het ongeveer 5-6 weken om 1 kg spier aan te komen (is natuurlijk een enorm gemiddelde omdat er veel verschillende lichaams situaties zijn)

dat onderhoud is berekend natuurlijk het viel bij mij op dat mijn onderhoud nogal wat hoger lag dan wat ik berekend had

dankje voor de uitgebreide uitleg :-D
Ik weet alleen niet hoe ik het beste mijn vet% in de gaten moet houden. Op mijn weegschaal zit het wel maar die klopt echt van geen kanten ;-) Was van plan bij mijn volgende bestelling bij B&F wel zo'n knijpertje mee te bestellen maar dat moet je wel vrij nauwkeurig doen toch?

zon knijpertje geeft je voldoende informatie, ik meet mijn eigen daar ook mee. Je kan om fouten te voorkomen je zelf 3 keer meten en het gemidddelde hiervan te nemen. wijkt een van de metingen te veel af begin dan even opnieuw.

er zijn genoeg sites die je de manier van meten uit kunnen leggen.

De vet meter op de weegschaal moet je zwz niet serieus nemen (ervaring mee) als die een goede waarde weergeeft is dat eerder toeval dan wijsheid. of je moet onder precies dezelfde condities (waarom het nooit lukt) wegen en dan kun je evt een trend waarnemen......

Terug
Naar boven