Fitness Seller

Ex-beginner

Blink

Novice
Waardering
0
Hallo,

ik ben 18jaar en een stuk of 2 jaar geleden,nog aan bodybuilding gedaan maar dat was meer in het kader van een sport(voetbal).

Nu dat ik daarmee gestopt ben,wil ik dit terug beginnen doen maar nu om sterker te worden maar ook spieren bij te kweken natuurlijk.

Mijn lichaamstype is een beetje raar vind ik persoon want in die periode(dus 2jaar geleden bedoelek) dat ik getraind heb,ben ik van 61-62kg naar 70kg gegaan in een paar maanden,terwijl ik eigenlijk nog steeds zo mager uitzie.

Ik ken mensen die eigenlijk wel gespierder uitzien maar die minder wegen of mij,heb mij altijd afgevraagd hoe dat kwam eigenlijk.

Maar soit,ik ben dus op zoek naar een of andere trainingsschema of trainingsmethode ofzo,om beide sterker en gespierder te worden.

1)Ook zou het misschien een goed idee zijn als ik ook thuis zou kunnen trainen met die dumbbells en die barbell dat ik nu heb.Ik bedoel bv een dag thuis(armen ofzo) en dan benen ofzo in de sportschool,omdat het wel redelijk ver is.

2)Is het toevoegen van zwemtraining een goed idee(voor de conditie en spieren ook)?

Alvast bedankt voor diegene die willen helpen.

Laatst bewerkt:
Lees eens even snel de stickies door ;). Al je vragen worden daar in beantwoord.
In het kort: thuis trainen is meestal niet zo'n succes, tenzij je een home gym als John Stone hebt, dus ga gewoon naar een sportschool en ga squatten, deadliften, bench press, chin ups en military pressen.
zwemmen is alitjd goed voor conditie, spiergroei niet echt, daar is het te licht voor. Kan altijd natuurlijk, maar houd er dan rekening mee dat je meer moet gaan eten om te compenseren voor die inspanning.
Oh en mensen die er 'gespierder' uit zien hebben vaak een hoger vetpercentage (als ze even lang zijn als jij), waardoor ze bv grotere armen dan jij hebben, maar nog geen 10kg curlen

• Topic Starter Topic Starter
Lees eens even snel de stickies door ;). Al je vragen worden daar in beantwoord.
In het kort: thuis trainen is meestal niet zo'n succes, tenzij je een home gym als John Stone hebt, dus ga gewoon naar een sportschool en ga squatten, deadliften, bench press, chin ups en military pressen.
zwemmen is alitjd goed voor conditie, spiergroei niet echt, daar is het te licht voor. Kan altijd natuurlijk, maar houd er dan rekening mee dat je meer moet gaan eten om te compenseren voor die inspanning.
Oh en mensen die er 'gespierder' uit zien hebben vaak een hoger vetpercentage (als ze even lang zijn als jij), waardoor ze bv grotere armen dan jij hebben, maar nog geen 10kg curlen

Sorry,heb ik verkeerd uitgelegd denk ik.Ik bedoelde een deel van de training thuis doen,bv armen aangezien je daar meestal toch alleen maar dumbbells voor nodig hebt.

Wat een ****ing onzin....
Met dumbbells en een barbell en een verstelbaar bankje met halterrek kun je alles thuis doen wat je wil.
Vaak ik het zelfs beter en effectiever om met losse gewichten te werken.
Al die machines maken het 'veel te makkelijk', terwijl je juist met de eccentrische bewegingen van losse gewichten de meeste progressie maakt.

Vanuit kosten oogpunt is het wellicht wel handig om voor een sportschool te kiezen, maar als je zoekt vindt je bergen aan volledige workouts (FB, 2 daags t/m 5 daags split) die je allemaal met alleen eerdergenoemde materialen kunt doen.
Ook je benen door bijvoorbeeld te squatten, lungen e.d.

@ TS: ik weet dat je Belg bent, maar daar schrijven ze toch ook gewoon Nederlands? Man, je schrijfvaardigheid is echt ****ed up!;)

• Topic Starter Topic Starter
Wat een ****ing onzin....
Met dumbbells en een barbell en een verstelbaar bankje met halterrek kun je alles thuis doen wat je wil.
Vaak ik het zelfs beter en effectiever om met losse gewichten te werken.
Al die machines maken het 'veel te makkelijk', terwijl je juist met de eccentrische bewegingen van losse gewichten de meeste progressie maakt.

Vanuit kosten oogpunt is het wellicht wel handig om voor een sportschool te kiezen, maar als je zoekt vindt je bergen aan volledige workouts (FB, 2 daags t/m 5 daags split) die je allemaal met alleen eerdergenoemde materialen kunt doen.
Ook je benen door bijvoorbeeld te squatten, lungen e.d.

@ TS: ik weet dat je Belg bent, maar daar schrijven ze toch ook gewoon Nederlands? Man, je schrijfvaardigheid is echt ****ed up!;)

Is dat laatste naar mij bedoelt?Maakt niet echt veel uit eigenlijk want het blijft maar een forum dusja.
Ik zal er wel op letten als ik eens een sollicitatiebrief moet schrijven,maakt je maar geen zorgen daarover ;)

Voor de rest heb je wel gelijk denk ik,maar squatten enzo doe ik toch liever in een sportschool want als je bv. echt tot het uiterste wilt gaan is het toch beter dat iemand erbij is voor het geval dat(ik spreek uit ervaring).

Is dat laatste naar mij bedoelt?Maakt niet echt veel uit eigenlijk want het blijft maar een forum dusja.
Ik zal er wel op letten als ik eens een sollicitatiebrief moet schrijven,maakt je maar geen zorgen daarover ;)

Voor de rest heb je wel gelijk denk ik,maar squatten enzo doe ik toch liever in een sportschool want als je bv. echt tot het uiterste wilt gaan is het toch beter dat iemand erbij is voor het geval dat(ik spreek uit ervaring).

Het is een forum, da's waar...met goed Nederlands leest gewoon wat makkelijker....ben niet van de sms-generatie die al die verbasterde woorden gebruikt;).

Wat betreft ' tot je max trainen' daar heb je gelijk in. Bij BP en Squat is het in die gevallen veiliger om een buddy te hebben. Zelf doe ik alles thuis maar niet tot failure. Het in mijn opinie geen toegevoegde waarde. Gaat om de uitvoering en de stress die je de spieren aandoet, niet om de hoeveelheid spierpijn de volgende dag omdat je tot failure bent gegaan. Daar groeien ze echt niet harder van. Maar ik ken mensen die het lekker vinden om tot failure te gaan en die zou ik inderdaad niet alleen thuis willen zien trainen...da's vragen om ongelukken.:D

Terug
Naar boven