XXL Nutrition

Exclusive Whey Proteine <- jullie mening

12 gram koolhydraten per 100gr is vrij veel voor een zogenaamde topkwaliteit whey proteine..

Ze hadden het ook weightgainer kunnen noemen..

Was BF shop trouwens niet het bedrijf dat haar whey laat mengen in dezelfde machines waar ze ook diervoeders mengen?:P

Bedrijven die de gebruiksaanwijzing per dosering aangeven en niet per 100 gram product, hebben iets te VERBERGEN.

Ik zie de ernst niet zo voor de reguliere sporter dat er wat kh's inzitten. Aan de prijs kan niemand tippen.. Dat zit wel ergens in natuurlijk, het eiwitgehalte is wel wat aan de lage kant verder. Edit, zie dat een scoop 28 gr is met een eiwitgehalte van 23 gr. valt nogal mee dus..

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Zit ook aspartaam in zie ik nu..

Ik zie de ernst niet zo voor de reguliere sporter dat er wat kh's inzitten. Aan de prijs kan niemand tippen.. Dat zit wel ergens in natuurlijk, het eiwitgehalte is wel wat aan de lage kant verder. Edit, zie dat een scoop 28 gr is met een eiwitgehalte van 23 gr. valt nogal mee dus..

Hmm ja, heb dit product namelijk besteld gister, omdat de prijs zo laag was. Maar had toch liever die centjes gestoken in 100% golds whey (die ik overigens ook heb gekocht) nu ik het zo bekijk

Bedrijven die de gebruiksaanwijzing per dosering aangeven en niet per 100 gram product, hebben iets te VERBERGEN.

Het is typisch Amerikaans.... In NL is het verplicht de voedingswaarde per 100 gram weer te geven. Op de pot moeten ze dat dus volgens de warenwet wel doen.

Ik vind het zelf altijd erg verwarrend en soms ook misleidend die voedingswaarde per dosering. Ik zeg altijd reken om naar 100 gram product en ga dan vergelijken met andere producten.

Snelle rekensom per 100 gram;
Eiwit: 82,1 gram
Koolhydraten: 11,8 gram
Vet: 5,9 gram
Mineralen: 3,9 gram

Redelijk wat eiwit erin zoals je ziet

Raw iron Whey van sportfood.nl boort deze waarden de grond in ? :p

Voedingswaarde per 100 gr:

Eiwit 84 gr
Koolhydraten 3.5 gr
Vet 3.8 gr
56% van de eiwitten is deze Whey komt uit Whey Isolaat,

Raw iron Whey van sportfood.nl boort deze waarden de grond in ? :p

Voedingswaarde per 100 gr:

Eiwit 84 gr
Koolhydraten 3.5 gr
Vet 3.8 gr
56% van de eiwitten is deze Whey komt uit Whey Isolaat,

Prijs?

Edit: 70 euro voor 4kg, ook stukkie duurder dus.

Wel veeel minder koolhydraten

Het is typisch Amerikaans.... In NL is het verplicht de voedingswaarde per 100 gram weer te geven. Op de pot moeten ze dat dus volgens de warenwet wel doen.

Ik vind het zelf altijd erg verwarrend en soms ook misleidend die voedingswaarde per dosering. Ik zeg altijd reken om naar 100 gram product en ga dan vergelijken met andere producten.

Wat is jou persoonlijke mening over deze whey? als je naar de waarden kijkt?

Samenstelling:
Ultra Low Temperature Cross Flow Micro & Ultra Filtered Exclusive Whey Proteine Blend (Whey Proteine Isolate & Concentrate), natuurlijke en kunstmatige smaakstoffen, aspartaam.
*bevat een bron van phenylalanine

Whey Proteine Isolate & Concentrate

Whey-Isolate is 90% dat weten wij allemaal, daar moet dan ook het meeste van aanwezig zijn. Immers waar het meeste van inzit daar begin je mee, in dit geval Whey-Isolaat 90% eiwit en dat bevat slechts 2 gram koolhydraten en 2 gram vet.

Om aan 11.8 gram aan koolhydraten te komen en 5,9 gram vet, moet je toch meer whey-concentraat toevoegen om aan deze waarden te kunnen komen.

Koolhydraten en vetten zijn niet toegevoegd deze staan immers niet vermeld bij de ingrediënten daar staat wel meer niet vermeld o.a de wel c.q niet gebruikte kleurstoffen enz.

Ook is er geen rekening gehouden bij het eiwitgehalte, dat dit omlaag gaat als je smaak- kleurstoffen en andere producten toevoegt.

Als je dan de kwaliteit/prijs gaat berekenen dan ziet het plaatje er heel anders uit. Een prijs en een smaak zeggen niet alles, hoe lekkerder de smaak hoe minder eiwitten maar wel meer koolhydraten en vet.

Absoluut niet kopen deze whey, smorgens door je brinta roeren is geen doen, zitten allemaal klonten in, en in een shake beker schuimt de hele boel MEGA, lijkt wel badschuim, daar krijg je dus een flink omgeblazen gevoel van in je maag :p

Ik houd het mooi bij 100% golds whey.

In bovenstaande lijst mis in het vochtgehalte (wat normaal wel een procentje of 5% is). En opgeteld zit ik al op 103,7%.
Hier klopt iets niet!

Ik vind het een redelijke whey proteine.
Heb net zelf 2 emmers binnen. Als je de staafmixer gebruikt is er niks mis mee, geen last van schuim... Bij bijna alle whey proteine krijg je klonten als je roert of shaked... Zowel bij die van ON als het huismerk van XXL...

En kwa inhoud kan ik alleen zeggen dat je geen 1 fabrikant kunt vertrouwen. Er is altijd wel iets wat niet klopt... Je koopt het of je koopt het niet.. Als je niet veel geld te besteden hebt, zou ik het gewoon kopen.

Ik vind het een redelijke whey proteine.
Heb net zelf 2 emmers binnen. Als je de staafmixer gebruikt is er niks mis mee, geen last van schuim... Bij bijna alle whey proteine krijg je klonten als je roert of shaked... Zowel bij die van ON als het huismerk van XXL...

En kwa inhoud kan ik alleen zeggen dat je geen 1 fabrikant kunt vertrouwen. Er is altijd wel iets wat niet klopt... Je koopt het of je koopt het niet.. Als je niet veel geld te besteden hebt, zou ik het gewoon kopen.

:finger: als je het met onze whey presteert om met een shakebeker klonten te krijgen dan moet je toch echt snel een cursus .. hoe maak ik een shake volgen. want dat is gewoon gelul.

Bodylab Whey Pro is en blijft top.

Dan heb je gewoon een klassa A whey voor een bodemprijs.
Choco is echt de bom, bijna vergelijkbaar met Syntha! :cool:

In bovenstaande lijst mis in het vochtgehalte (wat normaal wel een procentje of 5% is). En opgeteld zit ik al op 103,7%.
Hier klopt iets niet!

Samenstelling van de whey van body en fit klopt inderdaad niet. Voor de prijs kan je trouwens ook niets goeds verwachten.

Terug
Naar boven