XXL Nutrition

Exercise form doesn't matter at al

  • Topic starter 3XL
  • Startdatum
  • Reacties 42
  • Weergaven 4K
  • Volgers 11

Bezoekers in dit topic

Brutushakt, ik ken het. Maar met kabelmachine en 1 handvat extensie en laag gewicht had ik geen last van rotator cuff en heb ik mijn blessure met success weten te herstellen.
Ik heb hier helaas geen cable, wel een pulldown maar kan geen vrije oefeningen op die kabel van onder doen helaas(powercage) die hebben zon klemplaatje met de voetn nodig..... maar infeite mis ik het niet ook hoor. Ik heb nu gezonde schouders en tja..
 
Wat bedoelt hij nou precies met form doesn't matter, tot welk niveau? Kan ik alles gaan gooien of bedoelt hij dat het niet 100% strict hoeft?
 
Wat bedoelt hij nou precies met form doesn't matter, tot welk niveau? Kan ik alles gaan gooien of bedoelt hij dat het niet 100% strict hoeft?

Vorm doet er wél toe.

Zoals ik al eerder in dit topic schreef:
Als vorm er werkelijk niet toe deed, dan zouden we gewoon allemaal de oefeningen superstrict en zo veilig mogelijk uitvoeren
Het resultaat is immers toch steeds hetzelfde als vorm er werkelijk niet toe zou doen.

Waar de schrijver feitelijk op duidt, is het toepassen van 'lossere' vorm (ook wel beheerst 'cheaten' genoemd) met als functie de doelspiergroep effectiever te belasten waardoor resultaten beter zijn.

Dit werkt inderdaad zo in de praktijk........zo lang het maar geen gooi&smijtwerk wordt, want dan zullen de resultaten juist veel minder zijn en neemt de kans op zware blessures alleen maar toe.

De kunst is dus om een lossere vorm toe te passen, TOT het punt van overgaan op gooi&smijtwerk.
Dit is een kwestie van aanvoelen en inschatten, iets waar je normaliter een gevorderde trainee voor moet zijn.
 
Back
Naar boven