MuscleMeat

existentiële crisis? (srs)

hey,
(stop met lezen als je niet in mijn makabere gedachtenwereld wil worden geintroduceerd)
(dit topic is serieus, net als beneticus hang ik ook wel eens de grapjas uit maar nu ben ik serieus, ook al gebruik ik soms vreemd taalgebruik, 100% srs)

Ik ben de laatste dagen, maar eigenlijk laatste jaren echt aan het strugelen, ik dacht dat het begin van dit college jaar weer beter ging met mij maar ik val weer terug in oude patronen. Ik heb hier nog nooit met iemand over gepraat, ik ben over dat soort dingen erg gesloten. Maar ik denk dat het toch mischien goed is wat hulp te zoeken of deze gedachtes te delen (zit al een paar dagen te denken om mischien hier te doen) en heb hier ook op het internet over gelezen (vooral sommige suicidale gedachtes maken mij bang). Denk zelf dat dit Mischien een depressie of existentiële crisis is. of een Thuis kan/wil ik er eigenlijk niet over praten . Ik lig vaak met mn ouders in het bijzonder mn vader overhoop, heb al 2.5 jaar geen woord met hem gewisseld. Ik kan/wil eigenlijk niet veel dingen met mensen delen en houdt veel opgekropt. Af en toe praat ik dan met mijzelf in over dingen en discusier ik in mijn hoofd over de levensvragen).

Eigenlijk sinds begin middelbare school ben ik me mentaal slechter gaan voelen. Vaak was ik alleen en kon niet echt aarden de eerste jaren van de middelbare school. Ik lag veel met mezelf over hoop. Ik begon na te denken, waar doe ik het eigenlijk allemaal voor? Wat voor zin heeft het eigenlijk, mensen op school waren negatief etc (niet echt gepest). Dit heeft volgens mij ook voor fysique klachten gezorgd (al 4-5 jaar buikpijn (dokters hebben hier geen verklaring voor), duizeligheid/dufheid). Ik veranderde van die vrolijke energieke jongen die ik was in de lamlendige sadkunt die ik nu ben :(

Dit gaat zo ver dat ik ook wel eens met suicidale gedachtens in mijn hoofd en eigenlijk maakt dat mij bang (vooral de laatste dagen eigenlijk). Ik voel eigenlijk alsof ik nergens heb om voor te leven. (egenlijk vreemd op papier is mn leven perfect, goed stel hersens, goed lichaam, goede toekomst perspectieven, lieve ouders, goede vrienden etc) Hoe weet ik dan toch nog zo´n rotzooi van mn leven te maken ???

Waarom zou ik nog moeten leven, deze worsteling voort moeten zetten en al deze pijn nog moet ervaren als ik zelf een punt achter kan zetten en dit over zal zijn?

Dit is eigenlijk de gedachte die de laatste dagen door mn hoofd heen gaat. De dood lijkt dan zo vredig. Ik kijk hier eigenlijk op heel rationele wijze naar, ik denk ook niet goh, dan mis ik een hoop, nee als je er niet meer bent kan je de leuke dingen ook niet missen.
Wat mij nog niet heeft doen besluiten tot actie over te gaan en er een einde aan te maken is dat ik sommige mensen verdriet zal bezorgen en een quote van een vriend, een keer was een van ons vier verhinderd en toen zei ie: het zou me toch wel erg lijken als dit voorgoed was en we nog maar altijd met zn drieen waren (deze gedachte houdt mij vaak op de been en verman ik me srs). Vaak denk ik ook als, nou gewoon alle mensen zelfmoord zouden plegen zal al hun leiden bespaart blijven en kan men ook niet treuren om het verlies van geliefden aangezien je zelf dood bent. Ik weet niet goed hoe ik met deze existentiele gedachten om moet gaan. Hoe zou ik mijn leven toch `zin` kunnen geven, of iets hebben om voor te leven.

Ik weet niet wat ik met mijn leven aan moet, het trekt als het ware aan mij voorbij. Jaren gaan voorbij heb ik het gevoel, waarin ik niets zinnigs heb gedaan. Veelal breng ik mijn dagen door een beetje hangened achter de computer en luisterend naar muziek. Terwijl ik veel liever aan mn studie zou willen werken, muziek zou willen maken enzo.
Toen ik vorigjaar gestopt ben met mn studie omdat ik er niets aan deed heb ik de rest van het jaar 16 uur per dag gegamed. Gewoon omdat ik eigenlijk niet veel beters te doen had met mn leven. En ben opweg om mn 2e studie en laatste kans te vernken. Heb geen idee wat te doen als dit jaar ook niet lukt.
Heel vreemd vind ik dat ik wel doordrongen ben van alle gevolgen (als ik bijvoorbeeld mijn studie laat verslonzen en ik zal moeten stoppen) en dingen, maar vervolgens mijn acties hier niet naar zijn. En dat ik dingen zou moeten gaan doen maar ik ga vervolgens niet tot actie over, wat is dit? Hoe komt dit? Lang gedacht dat ik zelf gewoon een p*ssy was, maar denk dat ik toch mischien wat psychologische probleempjes heb :eek: Ik verwijt dit mijzelf vaak en zie mij zelf soms wel als een lamlendige nietsnut. Ik kan potverdomme niet begrijpen dat er geen normale link is tussen mijn gedachtes en acties.

Ik ben niet wie ik diep in mijn hart wil zijn. Ik ben wie ik ben maar niet wie ik wil zijn. Maar het vreemde is dat ik dan niet andere dingen ga doen, als ik me hiervan doordrongen ben.
Maar vervolgens als ik hier over na denk denderd het leven voort en moet ik oppassen dat ik de boot niet mis en nog verder in de penarie raak.

excuses voor de enorme tekst, met veel vreemde gedachten.
Ik lig enorm met mezelf en het leven overhoop.

Wut to do?

inb4 goed powerlifting materiaal :(

Niks aan het handje jonge.

In a culture that is biased against them, introverts are pressured to act like extroverts instead of embracing their serious, often quiet and reflective style.

Ga hiermee aan de slag en stop vooral te lezen op DBB voor psychologisch advies.

• Like
Waarderingen: Ymir
Stop een tijd met op de Misc zitten

srs

depressieve mensen daar

alles wat ik geleze heb komt mij zo bekend voor , ik zag ook niet wat het leven voor zin had.

Dit komt ook vooral door dat ik het gevoel had dat ik hier niet gewenst ben en alles wat ik doe toch niet goed genoeg is.

sinds een jaar heb ik een vriendin, heb altijd alles opgepropt dat heeft mij zo veranderd dat ik niet eens wist hoe ik eigelijk zelf ben. sinds 2-3 maande heb ik haar alles vertelt , alles wat me dwars zat en hoe ik over het leven dacht.

Ik ben blij dat ik het haar verteld heeft , ze hoef niet altijd antwoord te geven als ik haar iets vertel maar het iedee dat iemand naar je luisterd en er voor je is gaf mij al voldoening om proberen iets van het leven te maken.

Doe iets wat je echt leuk vind , bij mij was dat sporten omdat ik daar door doelen kan bereieken.

dus zoek iemand die je vertrouw, waarbij je je zelf kan zijn en alles kan delen . dat haalt een helelast van je schouder.
Zoek ook een hobby of iets wat je echt leuk vind , en vooruitgang kan maken.

blijf aan alle leuke dingen denken !

Mooie quote, na zoeken lees ik dat het uit dit boek komt http://en.wikipedia.org/wiki/Quiet:_The_Power_of_Introverts_in_a_World_That_Can't_Stop_Talking

Staat nu te downloaden want ik wil het srs gaan lezen.

Klopt, komt inderdaad uit dat boek. Geweldig boek!

---------- Toegevoegd om 13:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:11 ----------

Doén! Ik ben ook introvert en vond dat altijd mijn slechtste eigenschap. Na het lezen van dat boek, is het mijn grootste kwaliteit. Geweldig om eindelijk "vrede met mezelf te vinden" op dat vlak ;)

:)

• Topic Starter Topic Starter
dank voor alle reacties. Allemaal aandachtig gelezen.

Stop een tijd met op de Misc zitten

srs

depressieve mensen daar

ik zit meestal niet op misc, ga meestal naar t-misc, maar ik ben niet serieus daar. Post meestal alleen troll topics :p Maar zal overwegen hiermee te stoppen

geen idee. Ik doe nu bouwkunde en vind dat opzich wel leuk. Maar kan nou niet echt zeggen dat dit mn passie is.
Maar heb niet echt een ding dat ik heel leuk vind. Mn interesses verschuiven vaak heel erg.
"Op zich wel leuk" is al heel mooi. Mensen die uberhaupt een passie hebben zijn een minderheid. De groep die van zijn passie zijn beroep kan maken is een bevoorrechte piepkleine minderheid. Laat je niet gek maken door het idee dat je *per se* je passie moet vinden/volgen, en lees dit: http://www.rosannehertzberger.nl/2013/04/16/je-passie-moet-je-vooral-niet-volgen/

Ik heb meerdere sombere/depressieve periodes gehad - wel minder heftig dan die van jou, denk ik - en kan gesprekken met huisarts/psycholoog van harte aanbevelen. Het is gewoon heel prettig om met een onpartijdige derde met verstand van zaken te praten, die ervoor betaald wordt, en die je dus niets verplicht bent. Ook al ben je slimmer dan de psych, toch kan praten goed helpen.

Ik wens je heel veel succes, en houd moed, het zal op een gegeven moment weer beter gaan.

Laatst bewerkt:
Waarom moet je gelijk volledig identificeren met introvert óf extrovert zijn en volledig voor een passie gaan óf voor altijd op de bank zitten?

Je kunt toch ook bedenken dat je introverte en extroverte fases hebt of situaties door gaat.

En je kunt toch ook saai werk doen voor zover nodig is om rond te komen en daarnaast passies ontwikkelen en naleven.

Het hoeft niet het ene of het andere kamp te zijn.

En je passies naleven is ook niet altijd een pretje, dan moet je ook stomme dingen doen en bullshit doorstaan.

Beter ontwikkel jezelf zodat je dat kunt doorstaan en zodat je niet vast zit aan hoe je persoonlijkheid nu is maar je het leven steeds meer en beter kunt handelen hoe je wilt.

Waarom moet je gelijk volledig identificeren met introvert óf extrovert zijn en volledig voor een passie gaan óf voor altijd op de bank zitten?

Je kunt toch ook bedenken dat je introverte en extroverte fases hebt of situaties door gaat.

En je kunt toch ook saai werk doen voor zover nodig is om rond te komen en daarnaast passies ontwikkelen en naleven.

Het hoeft niet het ene of het andere kamp te zijn.

En je passies naleven is ook niet altijd een pretje, dan moet je ook stomme dingen doen en bullshit doorstaan.

Beter ontwikkel jezelf zodat je dat kunt doorstaan en zodat je niet vast zit aan hoe je persoonlijkheid nu is maar je het leven steeds meer en beter kunt handelen hoe je wilt.

Niemand zegt ook dat je je gelijk volledig moet identificeren tot het 1 of het ander. Wordt in dat boek ook heel anders uitgelegd. Het is niet zo dat er wordt gezegd van, oke je bent introvert dus moet je zo en zo doen, zo zit het helemaal niet in elkaar.

Maar ik snap je punt en ik denk dat jij het ook een heel interessant boek zult vinden.

Zoals al gezegd, professionele hulp zoeken. Ik herken alles wat je zegt aan een persoon uit m'n omgeving..

Gezien je leeftijd bekruipt me het gevoel van ''puberteit''. Zodra je de switch gaat maken naar ''volwassen'' worden ga je twijfelen aan alles en vraag je je af waar je het allemaal voor doet en of het allemaal zin heeft (tenminste dit herken ik bij mezelf uit die tijd, inmiddels 27). De enige conclusie die je dan zal trekken is dat het toch allemaal weinig zin heeft.

Mijn tip is toch om te leren genieten van de kleine dingen; ga op kamers, leer koken, experimenteer met allerlei onzinnige dingen. Stort je op het vrouwelijk geslacht; allerlei kortdurende relaties waarin je van roze wolk naar de volgende roze wolk leeft. Doe iets op sport gebied dat uitdaging biedt; ga boksen en wordt fysiek als mentaal gesloopt. Train voor een halve marathon. En misschien als belangrijkste; humor. Troll away als je daarvan geniet IRL en op internet, lach.....

Wat zijn de mogelijkheden precies wat betrefd psychologische hulp? Moet ik naar de huisarts gaan en krijg je dan een doorverwijzing of moet je gewoon met de huisarts praten?

Klopt. Naar de huisarts, die kan je doorverwijzen.

Hoe is het met je existentiële crisis?

Heb je de zin van het leven al gevonden?

Hoe is het met je existentiële crisis?

Heb je de zin van het leven al gevonden?

maar even geen grappen, laatste dagen gaat weer enorm kut. Enorm veel dingen die in mn leven niet zo gaan als ik wil, enorm veel frustratie, en ik voel me gewoon erg down, alleen maar gezeik thuis.

ben een paar maanden geleden wel naar de dokter geweest, die zei ga eens een psycholoog praten, omdat je last hebt van depresiviteit. Beide dokter en studie adviseur stelden toch echt vast dat er wat mis is. Maar nog steeds geen actie ondernomen, en onder tussen gaat het allemaal maar door. Zit een beetje thuis, een beetje trainen, verder niets.

het vervelende is dat ik me totaal bewust ben van de situatie, en er toch iets in mn hoofd is van ga dit doen, ga doet doen, doe wat met je leven, maar aan de andere kant komt er echt niets uit me.

maar even geen grappen, laatste dagen gaat weer enorm kut. Enorm veel dingen die in mn leven niet zo gaan als ik wil, enorm veel frustratie, en ik voel me gewoon erg down, alleen maar gezeik thuis.

ben een paar maanden geleden wel naar de dokter geweest, die zei ga eens een psycholoog praten, omdat je last hebt van depresiviteit. Beide dokter en studie adviseur stelden toch echt vast dat er wat mis is. Maar nog steeds geen actie ondernomen, en onder tussen gaat het allemaal maar door. Zit een beetje thuis, een beetje trainen, verder niets.

het vervelende is dat ik me totaal bewust ben van de situatie, en er toch iets in mn hoofd is van ga dit doen, ga doet doen, doe wat met je leven, maar aan de andere kant komt er echt niets uit me.

Lees dit topic nu pas, maar komt me heel bekend voor dit. Nog lang niet zo in die mate waarin jij dit ervaart maar toch. Vraag me ook altijd af wat zo'n psycholoog voor je kan betekenen als je er niet echt voor open staat.

b48gt3.jpg

Damn 18 en al zo somber...

Ga vrouwen nken en scooters stelen

Vind het al heel wat dat je naar de dokter bent geweest ermee, wat gaf je aan? Wat verwachte je ervan?

En dat je studieadviseur het opmerkt maar niks mee doet? Bij merkten ze het niet eens, denk dat vrijwel niemand het opvalt als je het niet zelf aankaart. En dat velen ook niet weten wat ze voor je kunnen betekenen.

Heb je nou enig idee of inspiratie van dingen, misschien kleine, die je wilt doen in je leven?

Oh! En heb je het idee of gevoel dat iets je tegenhoud?

Terug
Naar boven