Fitness Seller

Sticky Explosies op luchthaven Zaventem: "Meerdere doden en gewonden"

Hoog opgeleid en flink gemotiveerd komen zij onze oude dag redden.

Al jouw lappen teks gaan mank. Islam is niet te vergelijken met amdere godsdiensten en je kan deze aanslagen niet weg schuiven op kids die geen stageplek krijgen.

Je mist volledig mijn punten en haalt ze door elkaar. Mijn punt was dat er overal wel rotte appels in zitten, mannen, vrouwen, turken, nederlanders, moslim, boeddhisten. Verder vind ik alle godsdiensten wel zeker te vergelijken met elkaar, het begon allemaal bij een paar gekke mensen die niet 100% waren vroeger. Ik vind religie op zich gewoon onzin, christen vind ik net zo onzin als moslim, vliegend spaghetti monster en elk ander geloof.

Hoe kom je er ook bij dat ik de aanslagen wegschuif op kinderen die geen stage plek hebben? Dat was een vergelijking met dat er overal wel rotte appels zaten en staat er compleet los van. Verder zie ik er wel wat ironie in in dat je het niet kunt vergelijken met kids die geen stageplek krijgen. Uiteraard is dit wat anders, maar er zijn ook kids die hier niks kunnen vinden en zich niet prettig voelen door al die negativiteit gericht op ze. Dat zijn ook gewoon verwarde kinderen die domme keuzes maken, misschien vermoorden ze dan wel niet hun klas maar gaan ze bij de IS aansluiten.

Het is voor een deel wel zeker te vergelijken met elkaar, verwarde jongeren die niet weten wat ze moeten en domme keuzes maken. De ene loopt zijn school binnen en schiet iedereen neer en de andere die wordt aanhanger van de IS. Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat iedereen een verwarde jongen is bij IS, dat zal waarschijnlijk een klein deel zijn, maar ik hoop dat je mijn punt er nu wel in ziet en het niet door elkaar gaat halen of omdraaien.

Welk percentage van de moslims wijkt af van het breed gedragen doctrine? Ongetwijfeld wahhabi's, sufi's en andere teletubbies hebben, maar zijn dat niet een paar outliers van de meute?

Ik heb geen cijfers, maar outliers zijn het zeker niet, het zijn allemaal redelijk grote groeperingen.

Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat iedereen een verwarde jongen is bij IS, dat zal waarschijnlijk een klein deel zijn, maar ik hoop dat je mijn punt er nu wel in ziet en het niet door elkaar gaat halen of omdraaien.

Ik zie je punt ook niet. Nog altijd niet. Het feit dat overal rotte appels zitten zegt niet dat er niet meer in islam zitten. Duidelijk wel.

Al mijn andere posts gelezen?

yep, ook mijn post aangepast met:

Het feit dat overal rotte appels zitten zegt niet dat er niet meer in islam zitten. Duidelijk wel.

Maar dat lijkt ook weer niet echt je punt. Weet ik niet. Snap je punt niet. Volgens mij zit je gewoon sociale problematiek goed te praten, terwijl dat overal gebeurd en daar nergens terreuraanslagen worden gepleegd, dus klopt je factoranalyse niet.

Laatst bewerkt:
Belgie valt isis aan.
Isis valt belgie aan.

Zo simpel is het folks.

yep, ook mijn post aangepast met:

Het feit dat overal rotte appels zitten zegt niet dat er niet meer in islam zitten. Duidelijk wel. Maar dat lijkt ook weer niet echt je punt. Weet ik niet. Snap je punt niet.
Ik zeg ook niet dat er ergens meer of minder zitten, ze zitten overal. Maar soms wordt er hier gedaan alsof ze alleen maar bij de islam zitten. Dat was dus mijn punt, dat dat niet zo is en ze er overal wel zijn. De vergelijkingen waren dan ook volledig los van de aanslagen.

Maar als we verder kijken de geschiedenis in gaan dan heeft elk geloof wel eens wat vreemds uitgespookt. Kruistochten, mensen offers, overal zijn wel de vreemdste gebeurtenissen geweest voor een vorm van religie. Alleen is het momenteel de islam die erg actief bezig is. Religie zorgt alleen maar voor meer slechts dan goeds, zo is het altijd al gegaan. Hierdoor ben ik gewoon tegen religie in het algemeen en niet meer of minder tegen de een dan de ander.

Elke geloof heeft wel eens flink wat van het andere geloof vermoord, waarvoor? Meerdere sprookjes die vroeger zijn ontstaan. Ik kijk dan ook niet alleen naar wat er recent gebeurd maar ook wat er is gebeurd. Elke moord die gepleegd op basis van religie is al een moord te veel voor helemaal niks. Een moord voor land, hoog in de ladder komen etc kan ik deels nog begrijpen. Wij mensen zijn ook gewoon dieren die hun territorium en positie willen verbeteren en verbreden, sommige mensen die hebben daar alles voor over, ook moord. Maar al die moorden voor een sprookje? Bloed voor helemaal niks.

Hiermee bedoel ik dus dat er in elk geloof veel rotte appels zijn als we niet alleen naar de recente dingen kijken. Vandaar ook dat ik religie 1 pot nat vind en het allemaal als hetzelfde zie. Ik kijk niet alleen naar de recente gebeurtenissen, recent is het vrijwel alleen de islam dat is wel duidelijk. Dus vind ik religie in zekere zin wel met elkaar te vergelijken, en ben ik van mening dat het allemaal al een stuk beter zal gaan als er geen onderscheid gemaakt werd door religie. Dan hebben we al 1 reden minder om op te discrimineren en bloed voor te verspillen.

Ik heb geen cijfers, maar outliers zijn het zeker niet, het zijn allemaal redelijk grote groeperingen.

Redelijk groot als in % tov totale populatie moslims? Ik zit niet in de statstieken over dit onderwerp dus tis wat bro-science gut feels wat ik er tegenaan smijt. Maar de afwijkingen binnen Islam van het meest gedragen sub-Islaam zijn volgens mij toch significant kleiner dan bij andere godsdiensten. Daarbij dan het effect dat de groeperingen die minder retarded zijn ok minder dominant lijken. Als je een schoolreisje hebt met 20% gristenen en eentje met 20% moslims (de full-r*tard versie) dan weet je wel dat je in het laatste geval rekening te houden hebt met de minderheid (lees halal bbq en geen chickies in bikini, tenminste niet zonder sexuele intimidatie - rape).

Ik zie je punt ook niet. Nog altijd niet. Het feit dat overal rotte appels zitten zegt niet dat er niet meer in islam zitten. Duidelijk wel.

Precies dit dus.

Dat overal rotte appels en mensen die zich buiten gesloten voelen verhaal dat wordt misschien op joop.nl nog gedragen, maar we mogen toch wel concluderen dat zij die zichzelf moslim noemen buitensporig achterlijke gedragingen vertonen tov niet moslims.

Precies dit dus.

Dat overal rotte appels en mensen die zich buiten gesloten voelen verhaal dat wordt misschien op joop.nl nog gedragen, maar we mogen toch wel concluderen dat zij die zichzelf moslim noemen buitensporig achterlijke gedragingen vertonen tov niet moslims.
Hier ben ik het helemaal mee eens, daar heb ik ook absoluut niks tegen.

Precies dit dus.

Yep, maar dan gaan we descriptief te werk, terwijl jij normatief te werk wil gaan door Harris te quoten. Als ik een centraal punt heb in dit topic is het om descriptief te werk te gaan ivm geloof. Doe het normatief en je jaagt heel het geloof in het harnas, terwijl het substromingen zijn.

Dus voor de mensen die de wikipediatermen niet kennen:

Jij bent moslim dus je gelooft x: niet goed
Jij bent moslim, je gelooft x: wel goed

Laatst bewerkt:
Of ze bedoelen met geradicaliseerd 'mogelijk in staat om aanslagen te plegen'. Wie zal het zeggen?

Geradicaliseerd is een concept dat beleidsmakers gebruiken en journalisten, dat zijn practici. Eenduidig begrip zal je daar dus nooit hebben.

In een krantenartikel las ik dat eenmoslimdie alcohol drinkt een "gematigde moslim" is vb :roflol:
Wat, een moslim die gn alcohol drinkt is dan niet gematigd??? Kzou de termen van practici dus niet al te serieus nemen.

Wat radicaal is en wat niet is doorgaans in de eye of the beholder.
Wij bodybuilders kennen dat toch goed. Hoe vaak zeggen niet bodybuilders hoe "extreem" we bezig zijn. Ja, volgens hun optiek wel, maar tis niet omdat zij de norm zijn, dat hun levenstijl niet extreem is. Elke dag op je luie gat zitten en ongezond eten, dat vind ik pas extreem. Naar colruyt gaan en 10 meter lang rayons zien van choco dit en choco dat, dat vind ik pas extreem en abnormaal.

Yep, maar dan gaan we descriptief te werk, terwijl jij normatief te werk wil gaan door Harris te quoten. Als ik een centraal punt heb in dit topic is het om descriptief te werk te gaan ivm geloof.

Nee ik wil destructief te werk gaan en die godsdienst uitroeien. Iedereen heeft een maand de tijd om de godsdienst achter zicht te laten, danwel naar een land te vertrekken waar deze de overhand heeft, en daarna gaan we het lekker doen zonder de moslims.

Stel je toch eens voor: een land zonder moslims. Goh, wat fjn he. Geen nuance, geen consessies, geen moslims. Een straatbeeld zonder opgeschoren koppies. Zonder hoofddoekjes. Zou wel lekker zijn. Ach, een mens kan dromen.

en zonder dat open liberale beleid was globalisering ook niet mogelijk en hadden we ws nog niet eens een gsm.

Silly right populism is silly. Nuance en contextuele focus ontbreekt altijd. De waterleiding, wc papier en porcelein verdoemen omdat de wc verstopt zit. Shit happens...
Zonder dit politiek correcte beleid hadden we nog geen mobiele telefoons?
Deze snap ik ook niet.

Ik zeg ook niet dat er ergens meer of minder zitten, ze zitten overal. Maar soms wordt er hier gedaan alsof ze alleen maar bij de islam zitten. Dat was dus mijn punt, dat dat niet zo is en ze er overal wel zijn. De vergelijkingen waren dan ook volledig los van de aanslagen.

Maar als we verder kijken de geschiedenis in gaan dan heeft elk geloof wel eens wat vreemds uitgespookt. Kruistochten, mensen offers, overal zijn wel de vreemdste gebeurtenissen geweest voor een vorm van religie. Alleen is het momenteel de islam die erg actief bezig is. Religie zorgt alleen maar voor meer slechts dan goeds, zo is het altijd al gegaan. Hierdoor ben ik gewoon tegen religie in het algemeen en niet meer of minder tegen de een dan de ander.

Elke geloof heeft wel eens flink wat van het andere geloof vermoord, waarvoor? Meerdere sprookjes die vroeger zijn ontstaan. Ik kijk dan ook niet alleen naar wat er recent gebeurd maar ook wat er is gebeurd. Elke moord die gepleegd op basis van religie is al een moord te veel voor helemaal niks. Een moord voor land, hoog in de ladder komen etc kan ik deels nog begrijpen. Wij mensen zijn ook gewoon dieren die hun territorium en positie willen verbeteren en verbreden, sommige mensen die hebben daar alles voor over, ook moord. Maar al die moorden voor een sprookje? Bloed voor helemaal niks.

Hiermee bedoel ik dus dat er in elk geloof veel rotte appels zijn als we niet alleen naar de recente dingen kijken. Vandaar ook dat ik religie 1 pot nat vind en het allemaal als hetzelfde zie. Ik kijk niet alleen naar de recente gebeurtenissen, recent is het vrijwel alleen de islam dat is wel duidelijk. Dus vind ik religie in zekere zin wel met elkaar te vergelijken, en ben ik van mening dat het allemaal al een stuk beter zal gaan als er geen onderscheid gemaakt werd door religie. Dan hebben we al 1 reden minder om op te discrimineren en bloed voor te verspillen.
De kruistochten waren een reactie op moslim barbarisme. Verschillende religies hebben nooit oorlog gebruikt om te verspreiden, en het enige echte geweld van bijvoorbeeld boeddhisten is in reactie op again (in hun ogen) geweldadige moslim migranten. Nee niet alle religies zijn even geweldadig.

Verander isis met papua nieuw guinea...

Niet meer zo simpel he broto? Geen bestaande buchtsituatie in Brussel als voedingsbodem. Dus nog wat anders aan de gang.

Ik volg je redenatie niet. Verklaar je nader.

Heeft belgie papua nue guinea aangevallen? En of papa nieuwe guiniepig belgie terug aanvalt ishun keuze.

Ik volg je redenatie niet. Verklaar je nader.

Heeft belgie papua nue guinea aangevallen? En of papa nieuwe guiniepig belgie terug aanvalt ishun keuze.

Oh je wou gewoon beschrijvend te werk gaan ipv zeggen dat er een logische connectie tussen de 2 was?

Deze snap ik ook niet.

De kruistochten waren een reactie op moslim barbarisme. Verschillende religies hebben nooit oorlog gebruikt om te verspreiden, en het enige echte geweld van bijvoorbeeld boeddhisten is in reactie op again (in hun ogen) geweldadige moslim migranten. Nee niet alle religies zijn even geweldadig.
Waren kruistochten niet ook tegen mensen met een andere mening over de kerk/geloof? Heb alleen een beetje basiskennis van de middelbare hierover, maar ik dacht dat dat ook 1 van de redenen was.

Islam loopt gewoon ver achter op ons geloof. Denk dat het rond 600 was dat Islam echt verspreid werd. Dat is dus 600 jaar later dan de 'profeet' Jezus.

Islam is dus een Godsdienst die pakweg 1400 jaar oud is (echt verspreid).

Je moet bedenken dat wij in het Westen rond het jaar 1400 nog volop bezig waren met kruistochten en heksen verbranden. Islam zit nu dus in die achterlijke fase waar alle aanhangers gigantische oogkleppen op hebben en denken dat geweld in naam van hun profeet/god te rechtvaardigen valt.

Jammer genoeg zijn er nu moderne technieken om mensen aan te vallen --> Ook zijn er moderne visies waardoor je zou mogen verwachten dat Islam zich wat sneller gaat ontwikkelen maar blijkbaar is dat met extremisten zo niet.

Ach, ik lul maar wat (al zit er kern van waarheid in). Al die aanslagen zijn politiek aangestuurd en het zijn de moslimjongeren in onze Westerse landen (vaak leeglopers) die zich mee laten slepen in het verhaaltje van Allah en Mohammed. Ze zouden eens een maand moeten leven onder het IS regime, ze zullen dan wel blij zijn dat ze in een Westers land MOGEN leven.

Dat tuig in Molenbeek die zich verzette tegen de aanhouding van Salah Abeslam is maar een voorbeeld van moslims die zich graag achter hun geloof wegstoppen en ons land afkraken, maar ondertussen geniet een overgroot deel van hen een leefloon en alle voordelen die ons Westers land hen biedt. Stelletje hypocrieten dat het zijn.

Terug
Naar boven