- Waardering
- 52
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Yeah right. De christelijke ideologie kent ook meer dan genoeg punten waarop ik kots en die grote problemen opleveren met de 'Nederlandse' cultuur. Islamieten en christenen. Eén pot nat. Al willen ze er zelf niets van weten.
Leer mij fundamentele christenen kennen. Jezus Christus wat een bult blubber kunnen die uitkramen.
Díe zouden eens wat meer in het nieuws moeten komen. Jehova's die inentingen weigeren, of bloedtransfusies, evangelische anti-evolutionairen, anti-homo sympathiën, helleprekerij aan kinderen, pedofiele hufters als Haggart, criminelen als Hovind, christelijke onderwijs waarin docu's over zelfmoord worden geweigerd onder het mom van 'het is een zonde'. Christenen die euthanasie tegen willen werken..

Maar heb je er zelf ook nog iets over te vermelden of ga jij doorgaans discussies in schuilend achter authoriteiten die zich naar alle waarschijnlijkheid zowieso wat genuanceerder hebben uitgedrukt dan jij nu doet vermoeden?
Afgezien dat ik de islam, net als al het andere geloof, achterlijk vind; Hoeveel westerse ouders hebben wel niet eerst hun gezin uitgemoord, of springen met hun kinderen voor de trein?
Gematigde christenen hebben heel wat meer te zoeken in onze samenleving dan gematigde moslims, die hebben het hier ook al heel wat langer volgehouden dan moslims. Je ziet nog geeneens het verschil tussen de aanhangers van verschillende geloven, wat een bult blubber kan jij uitkramen zeg.
God bestaat niet, dat is zo goed als bewezen. Wat wil dat zeggen dan met al die heilige boeken ? Allemaal geschreven door een bende idioten. Wat voor meerwaarde kan religie dan in godsnaam() hebben ?
Religie schaadt wel en dat op constante basis. Religie heeft eeuwenlang bloedt in zijn handen. Het wordt tijd dat we daaraan een halt toeroepen.
En dat betekent op de eerste plaats stoppen met 'begrip en respect' te tonen aan gelovigen.
Voorbeeldje
Hier heb je er één; 2de WOµHoe verder de discussie, hoe zwakker je argumentatie damdoedel.
dat is je goed recht, net zoals gelovigen het recht hebben het tegenovergestelde te geloven.Ik heb geen geloof en hoezo beledigingen wat ik zeg komt niet voort vanuit geloofsovertuigingen en ik laat mij niet leiden door een boek die ik derhalve niet eens serieus kan nemen.
islamitische eerwraken bestaan niet omdat in de islam zoiets dergelijks niet bestaat.Maar hoeveel katholieke 'eerwraak'-moorden zijn er? Hoeveel katholieken wonen er in Nederland. Hoeveel moslim eerwraak moorden zijn, en hoeveel moslims wonen er in Nederland. Simpel rekensommetje.
Er zijn ook Nederlanders die druk op hun kinderen uitoefenen, dat spreekt niet tegen dat de moslims veel vaker een veel en veel grotere sociale druk uitoefenen. Net zoals het feit dat er enkele succesvolle moslim immigranten zijn en er ook Nederlandse criminelen zijn, niet tegenspreekt dat een groot gedeelte van de Marokkaanse jeugd .... enzovoort enzovoort.
je kan niet bewijzen dat iets niet bestaat!
wat religie als meerwaarde kan hebben is reeds meerdere malen aangehaald. Lees de topic mss eens door want ik herhaal me niet graag!
Ps: niet alleen religie heeft bloed aan zijn handen; Mss eens de internationale politiek eens volgenVoorbeeldje
Hier heb je er één; 2de WO
µ
de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet;
Ik heb al mijn post met argumenten onderbouwd. Mss moet je ze eens herlezen. We kunnen idd niet allemaal even verstandig zijn he.
dat is jouw conclusie. Een niet erg genuanceerde, en tevens volledig incorrect.

wat religie als meerwaarde kan hebben is reeds meerdere malen aangehaald. Lees de topic mss eens door want ik herhaal me niet graag!
Ps: niet alleen religie heeft bloed aan zijn handen; Mss eens de internationale politiek eens volgenVoorbeeldje
Hier heb je er één; 2de WO

Jep, het barst van de argumenten
En opmerkingen zoals 'we kunnen niet allemaal verstandig zijn' achterwege laten aub. Als je zo voort gaat discusieren, dan hoeft het voor mij niet meer hoor. Zoiets verwacht ik niet echt van u.
Oh lord...
En daarom gaan we met z'n allen geloven in alles waarvan we het niet-bestaan niet kunnen bewijzen...
Right.
't wordt helemaal vreemd als we dan gaan geloven in dingen die naast die eigenschap ook nog eens niet in positieve zin bewezen kunnen worden. En er een ethisch stelsel op baseren. En allerlei 'regeltjes' om de kapotte logica te bedekken. 'hetgeen we niet kunnen 'onbewijzen' is ondoorgrondelijk'. En het stuurt ons naar de hel als we het niet goed doen.
Dit mag je van mij eens samenvatten.
Religie en internationale politiek zijn dan ook twee zaken die geheel los van elkaar staan... Overigens maak je een statement op basis van negatieve argumentatie: Internationale politiek is slecht. Er is daarin NIETS maar dan ook niets aanwezig dat iets 'zegt' over religie of waarom het 'goed' of 'slecht' zou zijn.
Bananen zijn lekker, want peren zijn vies.
Religie en politiek zouden zéér strikt gescheiden moeten zijn. Maf gedoe.
Daarnaast: zonder religie zouden we prima kunnen, internationale politiek is een ander verhaal. Ook al heeft deze zeer duistere kanten. Maar ik had geloof ik al gezegd waarom dat geen argument vóór religie is geloof ik![]()