Fitness Seller

Sticky FAQ Rippetoe in Nederlands

Ik ga binnenkort ook eens een paar maanden rippetoe proberen. Zit nu eindelijk bij een degelijke sportschool met squatrack en 50mm barbells en schijven. Dus niet meer liggen te kloten met squats in een smithmachine. Ik ben nu de techniek vd oefeningen aan het bijschaven. Ik heb een aantal oefeningen nog nooit/nauwelijks gedaan en die moet je natuurlijk eerst goed kunnen uitvoeren.
Ze hebben alleen geen 1,25 kg schijven, de lichtste zijn 2,5 kg. Dat gaat mij denk ik problemen opleveren omdat ik het gewicht te snel moet opvoeren. Ik zal eens aan de instructeur/eigenaar vragen of die daar geen oplossing voor weet. Ik wil niet (teveel) afwijken van rippetoe's schema want als ik de info hier en op bodybuilding.com lees moet je dat echt niet doen.

Ik vind het wel jammer dat het weer lijkt alsof je alleen met superstrikte regels een mooi fysiek kunt opbouwen. Er zijn genoeg gasten die niet deadliften en squatten en die toch een goed figuur hebben! Je groeit ECHT wel als je je niet strikt aan Rippetoe houdt.

Dat staat letterlijk in zijn boek: Everything works. Some things just work better than others

Ik vind het wel jammer dat het weer lijkt alsof je alleen met superstrikte regels een mooi fysiek kunt opbouwen. Er zijn genoeg gasten die niet deadliften en squatten en die toch een goed figuur hebben! Je groeit ECHT wel als je je niet strikt aan Rippetoe houdt.
Die hebben dan stekkebeentjes en hebben heel wat gemist ;)
Ik heb al iemand gezien met dikke armen en chest, echt mooie definitie op de armen/schouders maar zijn benen waren zo dun als een ecto. Je moest die eens zien :p

Laatst bewerkt:
Ik heb eerder een BB schema denk ik dan een rippetoe schema, maar wel k*t dat ik niet mag deadliften/squatten van mn instructeurs iig word me zwaar afgeraden omdat mn houding bij het doen van oefeningen niet optimaal is, iemand tips?

Ik heb eerder een BB schema denk ik dan een rippetoe schema, maar wel k*t dat ik niet mag deadliften/squatten van mn instructeurs iig word me zwaar afgeraden omdat mn houding bij het doen van oefeningen niet optimaal is, iemand tips?

Je instructeurs in elkaar schoppen en met lage gewichten beginnen om je vorm te oefenen. Check EatAndSquat zijn logje maar eens. DIe bouwt die dingen heel rustig en goed op! Neem daar een voorbeeld aan!

Je instructeurs in elkaar schoppen en met lage gewichten beginnen om je vorm te oefenen. Check EatAndSquat zijn logje maar eens. DIe bouwt die dingen heel rustig en goed op! Neem daar een voorbeeld aan!

Progressie log? Heb ik gezien, zijn basis is beter dan die van mij ik heb al een spotter nodig als ik 2x15 kilo barbells heb hangen aan de stang met BP.

Progressie log? Heb ik gezien, zijn basis is beter dan die van mij ik heb al een spotter nodig als ik 2x15 kilo barbells heb hangen aan de stang met BP.

Inderdaad die log. Dan doe je toch eerst wat warm up sets met alleen de barbell. En gewoon iemand laten spotten en tips laten geven.
Een goed begin is het halve werk. Als je het nu verkeerd leert ga je er nog jaren spijt van krijgen.

• Like
Waarderingen: h87

Hang jij barbells aan je stang? das ****ing hardcore man.

Anyway ik denk dat je als je het wat serieuzer wilt aanpakken dat je moet beginnen denken aan een andere gym te zoeken. Squats & deadlifts zijn DE basis voor kracht (en werken ook goed voor massa!).

En form kan je altijd filmpen en hier posten, genoeg mensen die je goeie tips kunnen geven.

• Like
Waarderingen: h87

Anyway ik denk dat je als je het wat serieuzer wilt aanpakken dat je moet beginnen denken aan een andere gym te zoeken. Squats & deadlifts zijn DE basis voor kracht (en werken ook goed voor massa!).

En form kan je altijd filmpen en hier posten, genoeg mensen die je goeie tips kunnen geven.

Sorry bedoel gewichten:p Ja 't word me nu afgeraden omdat ze mij garanderen als ik zo met die oefeningen begin ik direct geblesseerd raak, ze hebben alles bij de gym genoeg grote gasten die mij altijd willen spotten e.d.

Sorry bedoel gewichten:p Ja 't word me nu afgeraden omdat ze mij garanderen als ik zo met die oefeningen begin ik direct geblesseerd raak, ze hebben alles bij de gym genoeg grote gasten die mij altijd willen spotten e.d.

En misschien hebben ze daar dan wel gelijk in. Lichtere gewichten dus ;)! EN ALTIJD LATEN SPOTTEN.

Wel vreemd trouwens, als ik met losse dumbbells bankdruk red ik 20 per kant 8x zonder hulp en als ik met de stang bankdruk 2x15 kilo, zit er veel verschil in met dumbbells of stang? zo ja wat is beter?

Wel vreemd trouwens, als ik met losse dumbbells bankdruk red ik 20 per kant 8x zonder hulp en als ik met de stang bankdruk 2x15 kilo, zit er veel verschil in met dumbbells of stang? zo ja wat is beter?

Naja, beide keren pak je dezelfde spieren. Vaak kan je met benchpress meer gewicht pakken dan met dumbbell bp. Voor jou gaat dat niet op.

Hangt ook een beetje van je schema af. Doe je een split, dan kan je beide doen. Doe je rippetoe, dan staat er toch duidelijk in het schema BB benchpress.

Ik zou in jouw geval sowieso werken aan benchpress met de barbell. aangezien je daar moeite mee hebt!

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Dead lift
**2x8 Dips (or Decline Dumbbell Bench Press with your hands Facing each other)
Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay or Bent Rows (or power cleans)
**2x8 Chin-ups (recommended mainly if doing the cleans)
Deze heb ik van een maat van me gekregen, ff uitprinten en mee naar mn instructeur, zijn wel erg weinig oefeningen als ik nu train ben ik ruim een uur bezig.

Heb een foto in http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/h87-log-256171/ geplaatst. Zou het top vinden als je even een kijkje zou willen nemen en wellicht wat adviezen heb voor me

Er is absoluut niets strikt aan Rippetoe zijn schema's.
Dat je enige vorm van squats en dadlifts zou moeten doen is trouwens, niet specifiek aan rippetoe, maar specifiek aan trainen met gewichten.

Jawel, rippetoe is wel strikt. Je verhoogd elke week met het aangegeven percentage. Je doet elke die en die dag die oefeningen. Het is strikt. Want juist op die manier ga je het gewenste resultaat halen.

Beste leden,

Ik ben nieuw op dit forum maar heb hier wel wat op aan te merken.
Het idee dat melk goed voor elk is, dat is totaal niet waar.
En ik zou dat uit het schema laten.
Het is namelijk wetenschappelijk bewezen dat melk slecht is voor je gezondheid.

Ik weet niet of hier al een post over is, maar ik kwam hiermee in aanraking via een thaibokstrainer op mijn sportschool

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=26856

---------- Toegevoegd om 22:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:08 ----------

En nog even een toevoeging, het is wetenschappelijk bewezen dat het slecht voor je is.
Het is nooit wetenschappelijk bewezen dat melk goed voor je is.

De slogan "Melk is goed voor elk" is verboden door de reclamecodecomissie. FYI

Terug
Naar boven