XXL Nutrition

Sticky FAQ Rippetoe in Nederlands

Dat probleem heb ik ook. Melk en soja kan ik allebei beter niet eten. Ik eet dus veel kip, vis en het eiwit van eieren. En ook bonen, bruin brood, brinta, dat soort dingen. Is wel moeilijker om zo genoeg proteine te eten, maar het kan wel.

En op vrijdag eet ik een bakje filet americain omdat nou eenmaal erg lekker is.
ja zo probeer ik het ook te doen. alleen de hele dag door vlees en vis eten komt ook af en toe mijn strot uit. dus neem af en toe iets zoets zoals hagelslag(ook al is dat niet zo gezond) hoe maak jij je brinta trouwens zonder melk? met water is echt smerig vind

Iets wat ik mij al een tijdje afvroeg en waar ik niets over kon vinden: weet iemand waarom de squats zoveel gedaan moeten worden in het Rippetoeschema? Per 2 week doe je squats 6 keer maar liefst tegenover 3 keer alle andere oefeningen.

dat vraag ik me eigelijk ook af

Squats zijn de basis van dat schema, en in het begin kan je dit ook aan, toen ik aan 3x5x92,5 zat ben ik nog maar 2x zwaar gaan squatten in de week ipv 3.

Maar zeker blijven doen zo maak je echt de beste progressie op alle andere oefeningen ook.

Squats zijn de basis van dat schema, en in het begin kan je dit ook aan, toen ik aan 3x5x92,5 zat ben ik nog maar 2x zwaar gaan squatten in de week ipv 3.

Maar zeker blijven doen zo maak je echt de beste progressie op alle andere oefeningen ook.
hoe is jou schema nu dan. nu je nog maar 2 keer squat? ik zit er zelf ook aan te denken maar 2 keer te squatten. vanwegen mijn intensieve vechtsport denk ik dat 3 niet iets te veel is

ja zo probeer ik het ook te doen. alleen de hele dag door vlees en vis eten komt ook af en toe mijn strot uit. dus neem af en toe iets zoets zoals hagelslag(ook al is dat niet zo gezond) hoe maak jij je brinta trouwens zonder melk? met water is echt smerig vind

Ik gebruik Rice Dream of Oat Dream. Dat zijn melkvervangers gebaseerd op rijst en havermout. Er zit helaas weinig proteine in, maar een paar eiwitten en dat is ook opgelost. Ik ga binnenkort denk ik wel de Night Protein van XXL Nutrition uitproberen. Daar zit voor zover ik kan zien vrijwel geen lactose in.

Ik squat ook drie keer, en ik vind dat het best nog gaat. Als ik merk dat ik niet meer herstel tussen de dagen door, kan ik altijd nog terug.

hoe is jou schema nu dan. nu je nog maar 2 keer squat? ik zit er zelf ook aan te denken maar 2 keer te squatten. vanwegen mijn intensieve vechtsport denk ik dat 3 niet iets te veel is

Heb een tijdje goed gegaan op:
Ma - 5x5 / 3x5
Wo - 80% van 1RM front squat, of wat oh squats
Vr - 1-3 heavy singles (>95% 1RM)

Nu momenteel wat meer focus op DL:
Ma - speed sets deadlift / box squats , nadien wat reps (5-8) maken op squat (niet te zwaar) of pause squats met >85%, moet men draai nog vinden
Vr - 1-3 heavy singles (>95% 1RM) en nadien 3x3 squat (80% 1RM)

En meestal is er bij alles nog een extra setje assistance, zoals bv goodmornings, GHR, deadliftvarianten, ab wheel,.. moet je zelf even aanvoelen

Heb een tijdje goed gegaan op:
Ma - 5x5 / 3x5
Wo - 80% van 1RM front squat, of wat oh squats
Vr - 1-3 heavy singles (>95% 1RM)

Nu momenteel wat meer focus op DL:
Ma - speed sets deadlift / box squats , nadien wat reps (5-8) maken op squat (niet te zwaar) of pause squats met >85%, moet men draai nog vinden
Vr - 1-3 heavy singles (>95% 1RM) en nadien 3x3 squat (80% 1RM)

En meestal is er bij alles nog een extra setje assistance, zoals bv goodmornings, GHR, deadliftvarianten, ab wheel,.. moet je zelf even aanvoelen
ziet er wel goed uit.
ja ik moet ook nog even kijken hoe ik het presies ga indelen. miss texas method. zodat ik een recovery day heb. als ik echt merk dta 3 keer suat te veel is doe ik er gewoon 2 en laat ik het weg uit een training

ziet er wel goed uit.
ja ik moet ook nog even kijken hoe ik het presies ga indelen. miss texas method. zodat ik een recovery day heb. als ik echt merk dta 3 keer suat te veel is doe ik er gewoon 2 en laat ik het weg uit een training

Woensdag is bij Texas recovery, das volgens velen een heel goei manier om kracht te gainen maar goed eten is belangrijk! Die maandagen zijn ****ing hard en geil.

ik zit alleen een beetje met dw power clean. zou die nog wel zo explosief zijn bij5x5?

Kheb nog nooit een powerclean 5x5 gedaan. 5x3 lijkt me beter, of 5x2. Maar ik ben hier niet bepaald sterk op, mijn theoretische max is 80 ofzo.
ik doe hem zelf ook 5x3. met ongveer 55kg voelt wel lekker explosief. moet allen wel nog wat aan mijn techniek doen. gebruik ook 5x3 voor push press de rest 3x5

maar wat is dan precies rippetoe? ???

ja inderdaad. 3 is maximum;) doe jij trouwens zelfs ook nog een andere sport. of puur kracht training?
Nee, maar ben aant denken om terug vechtsport te doen. Deed vroeger thaibox maar wil nu me wagen aan allround vechten. Was trouwens niet zo goed in thaibox.

maar wat is dan precies rippetoe? ???

Rippetoe is een kerel die dat schema heeft 'bedacht'. dat schema is wat iedereen meestal bedoelt als ze rippetoe zeggen, of starting strength. Goei schema voor beginners of intermediates.

Antwoord op vraag 4 moest ik van lachen irl :P

Mooi geschreven, ik ga dit schema eens uitproberen.

complimenten van Friso en van trasher.
Het moet mn geluksdag zijn. Ben ik vandaag jarig ofzo?
Ik heet trouwens wel stijn...maar ach;..blijf me maar remmie noemen.

En bedankt...was ff k*t vertalen ja...maar was wel leerzaam
Ik vind het wel jammer dat het weer lijkt alsof je alleen met superstrikte regels een mooi fysiek kunt opbouwen. Er zijn genoeg gasten die niet deadliften en squatten en die toch een goed figuur hebben! Je groeit ECHT wel als je je niet strikt aan Rippetoe houdt.

Terug
Naar boven