XXL Nutrition

Sticky FAQ Rippetoe in Nederlands

Wetenschappelijk bewezen dat het slecht is?
Bron?

In die link wordt uitgelegd dat dierlijk eiwit zorgt voor calciumafgave van de botten, niet dat melk ongezond is.

Overigens is dit een FAQ en geen melktopic.

rippetoe komt op mij over alsof het voor beginners is, is dit zo? is het af te raden als je al een basis hebt?

of zijn full body schema's sowieso vooral goed voor starting strenght om later over te stappen op een split?

Ik heb dus ongeveer dezelfde vraag; ik doe het al een tijd en zit op 83kg bij 1,80 met een redelijk laag vet. Bench 80, squat 110 en dl 130. Steeds 3x5

En nu vraag ik me af of ik wel goed bezig ben door met Rippetoe aan de slag te zijn.
Ik ga er lekker mee voor uit in kracht en omdat ik ook aan rugby doe vind ik FB en dat het zware compounds zijn wel lekker.

Commentaar is welkom!

ik snap inderdaad niet hoe je bijvoorbeeld een sterke chest kan krijgen door alleen benchpress te doen voor borst terwijl je bij een split schema alle oefeningen 5x5 zou kunnen doen!?

het zijn compound oefeningen, dat snap ik maar groeit je borst daadwerkelijk door alleen benchpress te doen?
groeien de schouders door alleen MP?
enz

Idd, op zich maakt het me weinig uit zolang ik maar groei. En vooral mijn kracht kan wel wat extra gebruiken vind ik zelf, maar of het nog de meeste effectieve weg naar massa is als je al redelijk onderweg bent?? Veel atnwoorden zijn er niet. Weet iemand er meer van?

Mijn inziens is SS ontworpen voor de beginners. De tijd dat je beginner bent is voor iedereen anders, dit ligt aan de tijd dat je al zou trainen. "Beginner-af" ben je toch echt pas als je helemaal gaat vastlopen in het schema. Zo lang je nog steeds progressie blijft boeken met het schema, kan je dit blijven volhouden, mits je doelstellingen niet veranderen: Sterker worden.

progressie? :

ja? ga door.
nee? doe wat anders.

ik vraag me af he.
als je rippetoe doet.
en het is de week waarin je 2 x chest doet..
of je dan niet eens een incline bench kan doen.. of een decline??
gwn toch een beetje afwisseling in het rippetoe gebeuren.
nee geen aanpassingen offcourse

ik vraag me af he.
als je rippetoe doet.
en het is de week waarin je 2 x chest doet..
of je dan niet eens een incline bench kan doen.. of een decline??
gwn toch een beetje afwisseling in het rippetoe gebeuren.
nee geen aanpassingen offcourse

natuurlijk kan dat:D alleen het hoeft niet.

na een tijd SS kun je allerlei aanpassingen doen, volgens mij is er ook een officieel vervolg op SS. Zoek maar eens. Ik denk dat dan de incline BP er bij komt. Maar in het begin, als beginner is het volgens Mark niet nodig, omdat je beginner bent.

mwah.. kijk ik heb fb gedaan 6 weken nu 5 weken split.. en wil met 2 weken rippetoe doen. en dan net zolang tot k geen progressie meer zie
ook om mijn stats van de compounds teverhogen. die zijn wel erg laag. voor jullie dan:P
maar ben wel al dik 5 kilo aangekomen. k schat 3 in FB en 2 in de split.
ik hoop met rippetoe goeie techniek en verhogen stats van de BP,SQ en DL te behalen.
en nog hoop groeien aangezien ik nu dan wel 71 kilo ben nog steeds erg wening voor iemand van 1.91meter.
dus k zie me nog als beginner:P

progressie? :

ja? ga door.
nee? doe wat anders.

Dat stond er toch al?

---------- Toegevoegd om 15:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:06 ----------

mwah.. kijk ik heb fb gedaan 6 weken nu 5 weken split.. en wil met 2 weken rippetoe doen. en dan net zolang tot k geen progressie meer zie
ook om mijn stats van de compounds teverhogen. die zijn wel erg laag. voor jullie dan:P
maar ben wel al dik 5 kilo aangekomen. k schat 3 in FB en 2 in de split.
ik hoop met rippetoe goeie techniek en verhogen stats van de BP,SQ en DL te behalen.
en nog hoop groeien aangezien ik nu dan wel 71 kilo ben nog steeds erg wening voor iemand van 1.91meter.
dus k zie me nog als beginner:P

Twee weken rippetoe lijkt mij niet echt handig. Probeer het in ieder geval is een paar maanden vol te houden en kijken wat je gewicht gaat doen. Dan komen de statsverhogingen ook vanzelf.

.. en wil (over) met 2 weken rippetoe doen. niet 2 weken in totaal.;) haha das de 2x dat iemand fout leest van me;$ k kom zkr vaag over

.. en wil (over) met 2 weken rippetoe doen. niet 2 weken in totaal.;) haha das de 2x dat iemand fout leest van me;$ k kom zkr vaag over

Ja mijn fout ik las te snel. Komt in ieder geval wel goed dus. Succes met trainen en open een log met je resultaten zou ik zeggen:)

nuttige post, thanks

bij vraag 16 staat dat je niet elke dag mag trainen maar als je elke dag een verschillende spiergroep traint mag je dan wel 6 dagen per week trainen ?
(kraak me aub niet af als het een domme vraag is ben een n00b )

Lijkt me niet. Houd je aan het schema, dan maak je de meeste progressie.

Ik heb dit schema vroeger aangehouden en vond dit erg fijn werken. Helaas ben ik sindsdien 2 jaar geheel gestopt en de techniek van de oefeningen ook geheel vergeten.

Destijds had ik via bittorent een filmpje kunnen downloaden waaarin Rippetoe zelf alle oefeningen uitlegt en voordoet, erg educatief! Spijtig is dat ik deze filmpjes nu niet meer heb en ook niet meer kan vinden.

Is er iemand die ze nog heeft of weet waar ik ze kan downloaden?

Alvast bedankt!

Terug
Naar boven