Fitness Seller

Fatburn Formule FBW-500: Weg met overgewicht!

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag weer gaan trainen. Ik heb gepoogt wat zwaarder te gaan, vandaag stonden er niet zulke zware oefeningen op het programma.

Nog steeds niet wat het wezen moet, en ook steeds niet volle kracht.

Bekijk vrijdag van week 21: Progressie Posts Fatburn Log

Ik heb nu wel in ieder geval een duidelijker beeld van wat ik kan, en nu kan ik mijn uiteindelijke schame samen stellen.

Ik ga zondag even alles evalueren, en met mijn initiele schema van sets/reps, een goed eindschema maken.

Verder had ik alleen moeite met de squats en deadlift qua techniek, volgende week toch even de instructeur erbij halen, dan kan ik ook direct wat zwaarder.

Qua kracht heb ik toch nog steeds moeite met de chin-ups en pull-ups. Alleen bij die oefeningen ben ik echt volle kracht gegaan, maar ik zal toch proberen wat zwaarder te gaan.

--

Vraagje
Ik zie een aantal mensen de volgende methode hanteren:
Code:
10 x 60 kg
 8 x 80 kg
 6 x 100 kg
 3 x 120 kg

Is dat een goede methode voor beginners, of toch liever gewoon 8-10 reps van elk oplopend gewicht.

Laatst bewerkt:
kan je gewoon doen, zou wel zorgen dat als beginner je vorm nog aardig blijft
dus bv niet gaat hitchen met deadlift of extreem archen met bench/ halve goodmorning squats maken ;)

kan je gewoon doen, zou wel zorgen dat als beginner je vorm nog aardig blijft
dus bv niet gaat hitchen met deadlift of extreem archen met bench/ halve goodmorning squats maken ;)

Ja ik zal het verlopig nog een beetje basic houden. Later wel even verder kijken. Komende week ga ik wel zoiezo wat zwaarder in gewicht, maar de techniek zal ik basic houden.

Bedankt man!

Maandag weer naar de gym geweest. Deze keer ben ik wel tot het uiterste gegaan, ik weet nu wel wat ik aankan.

Het is nog niet spectaculair weer, maar zeker een grote vooruitgang tov vorige week.

Bekijk maandag van week 22: Progressie Posts Fatburn Log

Op de eerste regel staan de resultaten van vorige week, op de 2e regel staan die van deze week.

Ik had alleen met de pull ups wel weer moeite, ben alleen daar wat in achteruit gegaan, omdat ik de vorige keer niet ver genoeg zakte. Deze week dus op de juiste manier gedaan.

Cardio heb ik niet kunnen afmaken, ging wel goed, ik zou tegen de 300 kcal aankomen. Jammer.

Laatst bewerkt:
Ben je nog bezig :d? zie geen updates meer

Ben je nog bezig :d? zie geen updates meer

Hey leuk een reactie te krijgen.

Ben inderdaad nog bezig, gaat de goede kant op. Ik post vanavond de updates, ik had even bezoek uit het buitenland, dus ik had niet zoveel tijd.

Vandaag zijn ze vertrokken. Heb me log wel op papier bijgehouden. Ik ga nu naar de gym. Vanavond een uitgebreide update.

Bedankt voor de stimulans!

Ziet er goed uit, succes man!

Er staan wel 2 typfouten in je sig :D

Vindt je log er zeer netjes uitzien man, top!
Succes met je doelen

Ziet er goed uit, succes man!

Er staan wel 2 typfouten in je sig :D

Ja ik zie het ook net pas. Dezelfde fouten staan ook in de titel van dit topic. Wat een gedoe.

Vindt je log er zeer netjes uitzien man, top!
Succes met je doelen

Bedankt man. Alleen oogt het tot nu toe beter dan dat er progressie word gemaakt, maar ik ben druk bezig.

--

Ok nu mijn grote update. Ik had zoals gezegt wat bezoek uit het buitenland, dus was ik even met hun bezig. Ik ben wel een aantal keer gaan trainen, ik heb 1 dag wel gemist, en wat cardio.

Verder was ik nog bezig met het uitzoeken welke multi-v ik moet nemen. Die van mij zijn bijna op, en ik zocht een goeie. Na wat onderzoek blijkt dat ik gewoon prut aan het gebruiken was. Multi-v van de kruidvat, zwaar ondergesseerd. Heb besloten het volgende te kiezen:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/totaalplaatje-vitaminen-and-mineralen-278031/

Ik zit weer te emmeren over sups. Ik heb tijdens de rust toch de tijd om dit uit te zoeken, vandaar dat ik daar een beejte op focus. Maar genoeg over sups nu.

Ik heb ook even gewacht met posten omdat ik een goede manier zocht om het allemaal te verwerken. De files die in het starttopic staan print ik gewoon wanneer ik naar de gym ga. Voor mijn progressie heb ik een nieuwe file.

Ook heb ik geprobeerd om bij de deadlifts, squats, bench, en miletary press 5x5 te doen. Ik zit nog even te twijfelen. 10 reps word veel als ik zwaar ga. Maar ik denk er nog over na.

Iemand tips?

De oefeningen zijn wel goed, vind het een heel leuk schema. Alleen met de sets / reps / gewichten ben ik echt aan het kloten. Ziet echt gaotisch uit, moet veel meer structuur in komen.

Cardio gaat wel de goede kant op. Mis wel heel wat dagen, moet daar wat strakker in worden.

Doel komende maand: 300+ kcal (volgens apparaat) verbranden op level 12.

Mijn nieuwe progressie schema zit in de volgende post, bekijk week 22:
Progressie Posts Fatburn Log

Voor alle downloads (lege XLS files) bekijk de startpost.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f253/fatburn-forumle-fbw-500-weg-overgewitcht-276372/

Laatst bewerkt:
doe de compounds maar 5x5 pak je ook massa, en word je snel sterker mee :)

compounds 5x5 ja.

Voor de rest raad ik het af om VAN TE VOREN de gewichten in te vullen die je wil gaan doen.
Ga gewoon naar de gym en kijk hoe het invult, misschien kan je zwaarder, misschien kan je lichter.
Als je nu gaat vastleggen op gewichten is de kans groot dat je te licht traint

Ok bepaalde compounds heb ik op 5 x 5 gezet. Anderen zal ik 4 x 8 doen. Voor de isolatie doe ik 3 x 10.

Ik schrijf niets op voordat ik naar de gym ga. Wat ik post zijn die getallen die ik heb opgeschreven in de gym. Ik kijk daar zelf hoeveel ik kan. Ik heb alleen de resultaten bij me van de vorige week.

Dit weekend was ik vrij dus ben weer lekker bezig geweest. Zat & Zon cardio gedaan, gezwommen, stoombad. Even de schade inhalen van wat ik gemist had afgelope week. +- 500 kcal verbrand per dag, volgens de apparaten dan.

Voor de komende week dus weer een iets gewijzigd schema. Niet in oefeningen maar heb nu definitief aantal sets.

Zal zometeen de nieuwe files posten.

je maakt wel mooie schema bestandjes ;P

Mooie introductie. Alles netjes bijgehouden en goed geordend. Gewoon een plezier om te lezen. :)

Goed bezig man. Je verdiept je in de stof, en je doet er veel moeite voor. Dat is de eerste stap naar je droom fysiek. En daar gaat mijn vraag over. Wat is je droom fysiek? Wil je gewoon afvallen, wil je echt een bodybuilders fysiek.. etc etc?

Wel grappig dat Dwarfje je geholpen heeft, dat wist ik niet. :p

Waarom sommige oefeningen 5x5? Kracht vindt je toch iets belangrijker dan vet verbranden?

je maakt wel mooie schema bestandjes ;P

Ja dankjewel man. Alleen jammer dat de resultaten wat achter blijven qua training. Als ik net zo goed was in trainen als in files maken dan was het een ander verhaal. Hoop daar wel zsm verandering in te brengen.

Mooie introductie. Alles netjes bijgehouden en goed geordend. Gewoon een plezier om te lezen. :)

Goed bezig man. Je verdiept je in de stof, en je doet er veel moeite voor. Dat is de eerste stap naar je droom fysiek. En daar gaat mijn vraag over. Wat is je droom fysiek? Wil je gewoon afvallen, wil je echt een bodybuilders fysiek.. etc etc?

Wel grappig dat Dwarfje je geholpen heeft, dat wist ik niet. :p

Waarom sommige oefeningen 5x5? Kracht vindt je toch iets belangrijker dan vet verbranden?

Bedank voor de complimentjes. Stop er inderdaad wel veel tijd in. Het houdt me lekker gemotiveerd. Zodra ik eventjes wat vrije tijd heb ben ik wel even bezig de stof.

Verder staat bij mij op de eerste plaats natuurlijk het afvallen, en mijn gezondheid. Ik ga ook wat bloedtesten e.d. laten doen, ik wil binnen 1-2 jaar gewoon een goed gezond mens zijn.

Droomfysiek, nou ja ik wil er gewoon goed uitzien. Hoeft niet helemaal als een bb'r te zijn die 't podium opgaat, maar lekker strak vind ik wel goed. Misschien een beetje zoals mijn avatar. Gewoon een krachtig strak lichaam.

Waarom de 5 x 5. Ik heb vernomen dat dit wel ook wel goed is voor de opbouw van kracht. Als ik mijn resultaten bekijk zijn ze echt barslecht. Dus ik wil even op kracht gaan.

Verder heb ik ook wel vernomen dat dit ook wel goed is voor de verbranding. Vooral bij het herstel van de spieren op rustdagen word er veel energie gebruikt voor je lichaam.

Denk je er anders over?

Laatst bewerkt:
Progressie Post Fatburn Log

Updates training
Week progressie:
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Voor dagelijkse updates bekijk deze link: dagelijkse progressie

Updates Tanita Body Composition (Niet zo accuraat)
Start print:
Laatste print:

Updates eigen meting
Progressie lichaam:

Updates voeding

Dit is verlopig nog maar een schets, ik eet nog volgens mijn oude schema.

Voedingsschema:
schema-voeding.jpg

Laatst bewerkt:
Vandaag
Vadaag weer lekker bezig geweest, was echt een topdag vandaag. Zit nu eindelijk lekker in mijn schema, dus ik kom er goed tegenaan vandaag.

Vandaag was echt de beste dag in de afgelopen weken. Lekker gezweet, en bijna bij elke oefening heb ik wat vooruitgang geboekt. Waarschijnlijk ook omdat ik de reps iets minder heb gedaan.

Cardio heb ik ook mijn persoonlijk record gehaald vandaag. Fiets gaf 274 kcal aan, op level 12 gefiets. Deze maand passeer ik zeker wel de 300. Ik weet dat dit niet echt accuraat is, maar geeft wel aan dat ik vooruit ga. 3 maanden geleden kon ik level 4 nieteens aan.

Dagresultaten staan hier: dagelijkse progressie
bekijk maandag van week 23

Morgen
Morgen pak ik echt een gehele rustdag. Ik ben nu vanaf vrijdag elke dag in de gym geweest. Morgen lekker uitrusten. Neem ook een vitamine-c 1000 mg.

Updates
Ik heb een post gemaakt waar ik alle updates zal plaatsen. Zijn nette progressie schema's waar je van begin tot eind alles kan volgen.

Training updates:
In de post zal ik alleen de wekelijkse updates posten. Voor dagelijkse updates bekijk de volgende link: dagelijkse progressie

Lichaam stats:
De stats omtrent mijn lichaam zijn in 2 vormen. Er zijn de uitdraaien van het apparaat in de gym. En ik doe ook mijn eigen metingen, ik denk dat die van mezelf wel iets nauwkeuriger zijn.

Je ziet wel dat ik ben gezakt in gewicht, maar niet zoveel in cm, resultaat hoger vetpercentage. Ik denk dat dit komt doordat ik de vorige weken wat zwakker hbe getraint, zat maar te kloten met het schema. Ook qua voeding had ik wat gecheat, ivm het bezoek uit het buitenland.

Voor de komende periode gewoon weer volgens schema.

voeding:
Ik probeer langzaam te werken naar toch een iets aangepaster eetschema. Ik wil iets hoger gaan in eiwitten, en wat lager in kh. Nu eet ik volgens 40-30-30. Ik wil dit veranderen naar 3,5 g eiwitten p/kg | 1 g vet p/kg | de rest aanvullen met kh. Ik heb alvast een klad versie gezet in mijn updates posts.

Voor deze maand eet ik gewoon nog volgens mij oude schema.

Alle files zijn hier te vinden: Progressie Post Fatburn Log

Laatst bewerkt:
Vandaag lekker een complete rustdag. Had toch wel spierpijn moet ik zeggen over mijn hele lichaam. Ook spierpijn bij mijn buikspieren, had ik na lange tijd weer. Lijkt me een goed teken.

Lekker goed gegeten. Vis met rijst en groente. Veel bladgroen gemaakt.

Morgen heb ik een afspraak bij de dokter. Ik zit met wat kleine probleempjes, zoals vlekjes op de huid. Niets ernstigs neem ik aan, misschien dat ik er een zalfje voor krijg.
Verder ga ik hem vragen voor een bloedtest. Ik heb dit nooit laten doen. Ik wil wel weten wat mijn cholesterol haltes etc zijn.
Ook werd ik eens gevraagd of ik niet misschien een traag werkende schildklier heb, dus ik wil dat ook even laten testen.

Later naar de Gym, deadlift dag. Heb de techniek tot nu toe nog niet echt goed onder de knie. Theoretisch weet ik wel hoe hij in elkaar zit, maar in de practijk maak ik toch kleine foutjes. Hoop dat het morgen beter gaat.

Hey bedankt man, ik volg jou log ook. We hebben ongeveer hetzelfde schema, alleen ben ik nog maar een beginner. Maar bedankt voor de support.

==

Verder deze hele week lekker bezig geweest, updates post maandagavond pas. Mijn gym is maandag open tot 16:00, dus dat is wel lekker, mis ik geen dag.

Stay tuned.

Terug
Naar boven