Fitness Seller

Feedback nodig om aan te komen!

Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
54kg
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met een zelfgemaakt trainingsschema dat redelijk goed werkt. Omdat ik nog net geen 16 ben kan ik nog niet naar de sportschool, maar wil ik thuis mij vooral richten op Bodyweight trainingen, vooral om wat kilo's (in spieren, het liefst) aan te komen en iets breder te worden, vooral bij mijn borst en schouders. Ik weeg al bijna 2 jaar rond de 53 kilo, terwijl ik veel meer eet dan dat ik al eerst dee. En ik zou niet weten of het erfelijk is, maar veel familieleden hadden al problemen met gewicht aankomen, en konden pas echt kilo's aankomen vanaf hun 20e. Ik geloof echter dat hoe lastig het is, ik op de één of andere manier wel degelijk kilo's kan aankomen. Ik heb er letterlijk alles voor over. Ik doe vooral aan Pushups en variatie's daarop. Om de spiergroei in balans te houden doe ik er ook nog wat squats bij. Het komt erop neer dat ik vooral pushups uitvoer, maximaal 6 dagen per week en elke keer dat ik train zijn het minimaal 40-50 pushups. Ik zie dat na een maand van intensief trainen dat er resultaten zijn, maar voor mijn doen ben ik er nog lang niet tevreden over en dat zal dan waarschijnlijk aan mijn voeding liggen. Kan iemand feedback geven aan mijn trainingsschema en wellicht kan helpen met voeding om wat kilo's aan te komen? Ik zal het liefst 10-15 kilo willen aankomen, en het liefst in 2-3 maanden.

Mijn trainingsschema heb ik zelf bedacht en is bedoeld om op een geleidelijke maar snelle manier spieren te kweken en breder te worden, gericht op de schouders en borst:

16-6: 3x6-6-6-6 + 6-6-6
17-6: 3x6-6-6-6 + 6-6-6
18-6: 3x6-6-6-6 + 6-6-6
19-6: 4x6-6-6-6 + 6-6-6
20-6: 4x6-6-6-6 + 6-6-6
21-6: 4x6-6-6-6 + 6-6-6
22-6: 3x7-7-7-7 + 7-7-7

Dit principe gaat door met steeds meer reps. bij de 9 reps komt er ook een set bij dus wordt het:
5x9-9-9-9 + 9-9-9

En dit gaat dan zo door.

Even een uitleg: Het eerste getal staat voor normale pushups, daarna wijde pushups, daarna diamond pushups en daarna met verhoging onder mijn benen normale push ups.

De andere 3 van links naar rechts: Normale squats, op je zij liggen en benen omhoog (Weet even niet hoe deze oefening heet) en meestal nog dips tussen 2 bankjes in.

Heeft iemand nog aanmerkingen? En tips voor voeding? Op dit moment drink ik 2 Whey + Weightgainers per dag + 1 banaan en 2 keer kwark (1 keer sochtends en 1 keer savonds) en ook nog 1 keer brinta met volle melk s'ochtends voor de essentiële voedingsstoffen voor het trainen. Als tussendoortje wat pinda's.
Verder eet ik gewoon van alles en nog wat en heb ik niet echt een vast voedingsschema, dus tips zijn altijd welkom :)

Bedankt alvast!

"Verder eet ik gewoon van alles en nog wat en heb ik niet echt een vast voedingsschema" en daar ligt het waarschijnlijk aan. Dat je niet echt n voedingsschema hebt moet je zelf weten, want dat heb ik ook niet. Maar ik zou wel je Kcal behoefte uitrekenen en je daaraan houden met behulp van de app 'myfitnesspal' ga 500 kcal erboven zitten. Als ik t nu is bekijk eet je niet echt veel.

groetjess

Met wat push ups en squats ga je niet groot worden

Etennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn! En veel olijfolie overal bijgooien!

Goeie voeding tot je nemen, dat moet je doen!

alsof er geen sportscholen zijn waar je als 15 jarige niet wat zou mogen liften. beter zoeken, en niet voor de grote filialen gaan.

Terug
Naar boven