MuscleMeat

femara goed of juist slecht?!

Bezoekers in dit topic

Big'r zei:
Arimidex (en erg hoogst waarschijnlijk ook femara) heeft in het geheel GEEN invloed op gains, en ook niet op vetmassa of stofwisseling. Het netto eindresultaat met of zonder aromatase blokker is dus hetzelfde.

Ben ik het toch niet helemaal mee eens bro. Een aromatase blokker op zich zal geen invloed hebben op het netto eindresultaat, maar oestrogenen kunnen dat wel. En dan doel ik op het harder kunnen trainen vanwege de vochtretentie met als gevolg een krachttoename en smering van de gewrichten wat uiteindelijk weer kan resulteren in een hogere netto winst.
 
Big'r zei:
Aromatiseert boldenon?
Ja een klein beetje

Big'r zei:
De kans op gyno tijdens de kuur wordt lichtelijk verminderd, maar lang niet in die mate als bij nolva. Gegevens na de kuur zijn niet beschikbaar omdat daar nog geen onderzoek naar is gedaan.
Lichtelijk? Minder oestrogeen = minder kans op gyno.

Big'r zei:
Arimidex (en erg hoogst waarschijnlijk ook femara) heeft in het geheel GEEN invloed op gains, en ook niet op vetmassa of stofwisseling. Het netto eindresultaat met of zonder aromatase blokker is dus hetzelfde.
Dat ben ik niet met je eens. Ten eerste zorgt een aromatase blokker voor meer werkzame stof van de desbetreffende roid omdat er minder werkzame stof verloren gaat door omzetting naar oestrogeen. Ten tweede heeft oestrogeen ook anabole eigenschappen, evenals extra vocht. Een aromatase blokker heeft dus wel degelijk invloed.

Big'r zei:
Wanneer je problemen hebt met je bloeddruk, of wanneer dit veel in je familie voorkomt, lijkt me een aromatase blokker een goed produkt
Ik gebruik het om een extreem 'puffy' look te voorkomen en om gyno te voorkomen. Gebruik ik geen aromataseblokker, dan heb ik zeker nolvadex nodig. Nu niet.
 
Black Knight zei:
Ja een klein beetje

Genoeg om een aromatase blokker te nemen? Is toch weer een medicijn extra...

Black Knight zei:
Lichtelijk? Minder oestrogeen = minder kans op gyno.

Lichtelijk ja:
-Bicalutamide (150 mg/d) + placebo or in combination with (20 mg/d) nolvadex or anastrozole (1 mg/d) for 48 weeks was given to 114 men with prostate cancer. Gyno developed in 73% of patients in the bicalutamide group, 10% of the bicalutamide-nolvadex group, and 51% of the bicalutmide-anastrozole group (A11).
-1 mg arimidex for 6 months in 80 boys with gyno provided a 38,5% response vs. 31,4% in the placebo group (A12).
-Arimidex for 6 months in 5 boys with gyno provided a decrease of breast size in 4/5 patients, but breast tissue did not dissappear in 4/5 boys (A13).

Black Knight zei:
Dat ben ik niet met je eens. Ten eerste zorgt een aromatase blokker voor meer werkzame stof van de desbetreffende roid omdat er minder werkzame stof verloren gaat door omzetting naar oestrogeen. Ten tweede heeft oestrogeen ook anabole eigenschappen, evenals extra vocht. Een aromatase blokker heeft dus wel degelijk invloed.

-1,0 mg/day arimidex for 10 weeks in 8 young men (15-22 yr) does not significantly change body composition (body mass index, fat mass, and fat-free mass) or in rates of protein synthesis or degradation; carbohydrate, lipid, or protein oxidation; muscle strength; calcium kinetics; or bone growth factors concentrations
estrogens do not contribute significantly to the changes in body composition and protein synthesis observed with changing androgen levels(A1).
 
Big'r zei:
Genoeg om een aromatase blokker te nemen? Is toch weer een medicijn extra...
Als je boldenone gebruikt om te cutten heb je liefst zo weinig mogelijk vocht. Als je het in combinatie met een DHT neemt (wat vaak gebeurd in cuttingskuurtjes) is die DHT al voldoende want die onderdrukt ook aromatisering.

Big'r zei:
-1,0 mg/day arimidex for 10 weeks in 8 young men (15-22 yr) does not significantly change body composition (body mass index, fat mass, and fat-free mass) or in rates of protein synthesis or degradation; carbohydrate, lipid, or protein oxidation; muscle strength; calcium kinetics; or bone growth factors concentrations
estrogens do not contribute significantly to the changes in body composition and protein synthesis observed with changing androgen levels(A1).
Gebruikten die kerels roids? Want dan wordt het een ander verhaal.
 
Black Knight zei:
Als je boldenone gebruikt om te cutten heb je liefst zo weinig mogelijk vocht. Als je het in combinatie met een DHT neemt (wat vaak gebeurd in cuttingskuurtjes) is die DHT al voldoende want die onderdrukt ook aromatisering.

Mijn punt is dat het me niet verstandig lijkt om voor 1/2 kg vocht een medicijn te gebruiken wat misschien ook nog slecht is voor het cholesterol.

Black Knight zei:
Gebruikten die kerels roids? Want dan wordt het een ander verhaal.

Ik zie geen verschil. Het gaat enkel om de effectieve werking van arimidex.
Het heeft weinig zin om te kijken naar de verandering in levels van 1 hormoon zonder dat je kijkt naar het totale plaatje. Kijken naar het totale plaatje doet deze studie als 1 van de weinigen.
Arimidex verlaagt IGF1 en oestrogeen, maar verhoogt testosteron. Netto effect op proteine synthese is 0.

E2 concentrations decreased 48% (P = 0.006), with no significant change in mean and peak GH concentrations, but with an 18% decrease in plasma insulin-like growth factor I concentrations. There was a 58% increase in serum T (P = 0.0001), coïtus hormone-binding globulin did not change, whereas LH and FSH concentrations increased (P < 0.02, both).
 
Big'r zei:
Ik zie geen verschil. Het gaat enkel om de effectieve werking van arimidex.
Het heeft weinig zin om te kijken naar de verandering in levels van 1 hormoon zonder dat je kijkt naar het totale plaatje. Kijken naar het totale plaatje doet deze studie als 1 van de weinigen.
Arimidex gebruikt een BB als anti-aromatiseerder, hoeveel waarde heeft een studie dan in dit opzicht wanneer arimidex toegepast wordt bij mannen waarbij geen aromatisering plaatsvindt?
Big'r zei:
Arimidex verlaagt IGF1 en oestrogeen, maar verhoogt testosteron. Netto effect op proteine synthese is 0.
Hoe kom je daarbij? Dit zie ik niet terug in de studie.
 
Even voor de duidelijkheid Big'r ik was degene die een oud topic naar boven haalde. Ik doe graag eerst een hoop met de zoekfunctie voor ik een vraag stel.

De femera word hier vaak geadviseerd boven armidex maar op alle u.s.a boards word het juist andersom gedaan.

Armidex zou na stop geen rebound hebben terwijl femera dat wel zou hebben.

Hier even wat onderbouwing.

[Link niet meer beschikbaar]
 
Dit argument gaat niet op Bro.Inderdaad heeft vocht een hefboomeffect in de spieren dus inderdaad kun je iets zwaarder trainen. Maar dat extra gewicht wordt niet door extra belasting van je spieren bereikt maar door de hefoomwerking van het vocht. En het begrip hefboom moet je kennen: met minder kracht/inspanning meer bereiken. Zodra die hefboom echter weg is en je nog even sterk om dat je niet de spier extra hebt belast maar door het vocht wat extra kon tillen. Zonder dat vocht weet je dus zeker dat je alle effectieve kracht uit de spiervezels haalt en dus optimaal aanspreekt voor spiergroei.



Ruff-E zei:
Ben ik het toch niet helemaal mee eens bro. Een aromatase blokker op zich zal geen invloed hebben op het netto eindresultaat, maar oestrogenen kunnen dat wel. En dan doel ik op het harder kunnen trainen vanwege de vochtretentie met als gevolg een krachttoename en smering van de gewrichten wat uiteindelijk weer kan resulteren in een hogere netto winst.
 
Die onderbouwing die je aanhaalt deugt niet. De eerste grote fout in het stuk is dat Femara of Arimidex het gehalte aan Nolvadex in het bloed verlaagt. Het is namelijk net andersom. Die fout is inmiddels met een edit gecorrigeerd.

De tweede grote fout staat in de volgende quote:

Both Arimidex/Ldex/Anastrozole and Femara/Letrozole hurt your cholesterol. The way these 2 anti e's work is they inhibit the aromatase enzyme. By inhibiting the enzyme which converts testosterone to estrogen, you reduce or even come close to eliminating estrogen production. We need some estrogen to be healthy. The major drawback to this is without estrogen, your lipid profile gets F***ed.
Aromasin (Exemestane) works differently. It does not stop the body from producing estrogen. Rather, it makes it so the estrogen is unable to bind to receptors by deactivating the binding enzyme. If the estrogen cannot bind, you simply will not get bloated or get gyno. The estrogen is crippled due to exemestane. However, since the estrogen is still floating around, it will not negatively affect your lipid/cholesterol profile.
Bovenstaande bewering is zo fout als maar kan! Het blokkeert niet zoals wordt beweerd de werking/binding van het enzym zodat oestrogeen niet kan binden! Nee, het voorkomt de productie van het aromatiseringsenzym zodat bijvoorbeeld testosteron niet omgezet kan worden in oestrogeen. Het voorkomt dus wel degelijk de productie van oestrogeen! Dus ook geen circulerend oestrogeen (ofthans veel minder circulerend oestrogeen, een nul-niveau wordt niet bereikt)

Onderstaande bewering klopt ook niet en wordt ook niet onderbouwd!

Anastrozole (Arimidex) doesnt cause a rebound effect, and neither does exemestane, but letrozole does. This means after you stop the letrozole, your estrogen rebounds and goes pretty high for a while, eventually it normalizes. You can avoid this by tapering your letro dose down before stopping it, but that is a pain in the ass. Higher than normal can mess many things up post cycle when you stop. Since the HPTA has a feedback loop is primarily controlled by estrogen, high estrogen will tell your HPTA to produce less testosterone, because it thinks the high estrogen is caused by too much testosterone. This is fact. Now post cycle, dont we want to raise our test levels, not lower them? Of course! So, rebounds are bad. If you use letro taper the dose off to zero over a couple weeks.

Arimidex en Femara (Letrozole) hebben dezelfde werking: ze binden aan het aromatiseringsenzym. Waarom zou Femara dan wel een rebound effect veroorzaken en Arimidex niet? Een bullshitbewering lijkt me!

En een verklaring waarom Aromasin geen rebound zou veroorzaken wordt ook niet gegeven. Aromasin gaat nog een stap verder dan Femara en Arimidex?liquidex: het voorkomt de productie van het aromatiseringsenzym. Zou daar geen rebound optreden bijvoorbeeld omdat het lichaam constateert dat er geen of weinig aromatiseringsenzym meer aanwezig is en dan extra z'n best doet om die productie flink op te schroeven?

Het hele rebound verhaal is bullshit waar ook Big Cat zich aan schuldig maakt. Zie eerdere threads van mij waarin ik met BC van mening verschil.
Het hele idee van een anti-e tijdens je kuur is om oestrogeen op een normaal niveau te houden. Dat geldt ook voor de nakuur. Daarnaast heeft oestrogeen een enorm drukkend effect op je axis dus zou ik ten allen tijd willen tegengaan. Daarom zowel tijdens je kuur en tijdens je nakuur je oestrogeenniveau reguleren!

Een vierde fout is de aanname dat Femara en Arimidex per definitie slecht zijn voor je HDL/LDL waarden in je bloed (
Both Arimidex/Ldex/Anastrozole and Femara/Letrozole hurt your cholesterol / your lipid profile gets ****ed
). Talloze wetenschappelijke studies hebben geen enkele verandering in die bloedwaarden kunnen aantonen.
Die aanname is dus discutabel.

Dat wilde ik even kwijt.

Zwier zei:
Even voor de duidelijkheid Big'r ik was degene die een oud topic naar boven haalde. Ik doe graag eerst een hoop met de zoekfunctie voor ik een vraag stel.

De femera word hier vaak geadviseerd boven armidex maar op alle u.s.a boards word het juist andersom gedaan.

Armidex zou na stop geen rebound hebben terwijl femera dat wel zou hebben.

Hier even wat onderbouwing.

[Link niet meer beschikbaar]
 
Black Knight zei:
Arimidex gebruikt een BB als anti-aromatiseerder, hoeveel waarde heeft een studie dan in dit opzicht wanneer arimidex toegepast wordt bij mannen waarbij geen aromatisering plaatsvindt?

Endogeen testosteron aromatiseert niet? ;)

Black Knight zei:
Hoe kom je daarbij? Dit zie ik niet terug in de studie.

Dan zou ik de studie maar eens heel goed doorlezen. Is toch echt niet zo moeilijk om te vinden hoor!!!
 
Zwier zei:
Even voor de duidelijkheid Big'r ik was degene die een oud topic naar boven haalde. Ik doe graag eerst een hoop met de zoekfunctie voor ik een vraag stel.

Ik lees inderdaad, in verschillende draadjes, dat je je op het moment goed aan het verdiepen bent in de materie. Kan ik alleen maar respect voor opbrengen.

Zwier zei:
De femera word hier vaak geadviseerd boven armidex maar op alle u.s.a boards word het juist andersom gedaan.

Armidex zou na stop geen rebound hebben terwijl femera dat wel zou hebben.

Ik ben geen expert in de vergelijking van A'dex met femara, maar heb nog geen onderbouwde reden gevonden om de 1 boven de ander te stellen.

Zwier zei:
Hier even wat onderbouwing.

[Link niet meer beschikbaar]

Wat ik tot nu toe heb gelezen over de effecten op cholesterol:
a)Ik "meen" ooit te hebben gelezen dat er nog praktisch geen onderzoek is gedaan naar de effecten van clomid op het cholesterol. Was zo slim om de link hiernaar niet op te slaan.
b)Effect nolvadex on heart and cholesterol in "normal" people seems positive, in women with breast cancer conflicting:
-40 mg nolvadex for 8 weeks in 16 men with coronory artery disease increases %ED-FMD and decreases several plasma cardiovascular risk factors (N11).
-10 mg nolvadex for 1 and 3 months in 15 healthy boys effects blood lipids and hemostasis similar, but lesser than described in women (N12).
-Nolvadex for 6 months in 54 women treated for breast cancer increases HDL-C/total-Cholesterol ratio which might lead to an increased cardiovascular risk (N13).
-Nolvadex for 3 + 6 months in 80 women with breast cancer: 38 premenopausal women showed no significant variation in serum lipoprotein profiles, 42 postmenopausal women showed significant improvement in serum lipoprotein profiles (N14).
-Nolvadex for 2 months in 16 postmenopausal women with breast cancer shows marked hypertriglyceridemia in 3/16 patients (N15).
-20 mg nolvadex for 2 years in 57 normal postmenopausal women reduces the levels of atherogenic lipids and fibrinogen which may substantially reduce the risk o cardiovascular disease (N16).
c)Arimidex and lipid profiles:
-Some studies show anastrozole as generally having little effect on lipids, while others have indicated adverse effects on lipid profiles/increased hypercholesterolaemia (F11).
d)Femara and lipid profiles:
-Letrozole has been associated with adverse effects on lipid profiles in some studies, including BIG 1-98, but short-term data from randomised trials do not show increased cardiovascular morbidity (F11).
 
Elmo zei:
Arimidex en Femara (Letrozole) hebben dezelfde werking: ze binden aan het aromatiseringsenzym. Waarom zou Femara dan wel een rebound effect veroorzaken en Arimidex niet? Een bullshitbewering lijkt me!

En een verklaring waarom Aromasin geen rebound zou veroorzaken wordt ook niet gegeven. Aromasin gaat nog een stap verder dan Femara en Arimidex?liquidex: het voorkomt de productie van het aromatiseringsenzym. Zou daar geen rebound optreden bijvoorbeeld omdat het lichaam constateert dat er geen of weinig aromatiseringsenzym meer aanwezig is en dan extra z'n best doet om die productie flink op te schroeven?

Het hele rebound verhaal is bullshit waar ook Big Cat zich aan schuldig maakt. Zie eerdere threads van mij waarin ik met BC van mening verschil.
Het hele idee van een anti-e tijdens je kuur is om oestrogeen op een normaal niveau te houden. Dat geldt ook voor de nakuur. Daarnaast heeft oestrogeen een enorm drukkend effect op je axis dus zou ik ten allen tijd willen tegengaan. Daarom zowel tijdens je kuur en tijdens je nakuur je oestrogeenniveau reguleren!

Ben ik met Elmo eens!


Vraag aan jou Elmo:
Er wordt vaak gesteld dat Oestrogeen een anabool/voedend effect zou hebben op spiermassa.
Heeft dit te maken met de hoeveelheid oestrogeen in bloedplasma per se of met de binding van oestrogeen aan de receptoren waardoor het lichaam een signaaltje krijgt?
Weet niet of je hier een idee over hebt....
 
Big'r zei:
Ben ik met Elmo eens!


Vraag aan jou Elmo:
Er wordt vaak gesteld dat Oestrogeen een anabool/voedend effect zou hebben op spiermassa.
Heeft dit te maken met de hoeveelheid oestrogeen in bloedplasma per se of met de binding van oestrogeen aan de receptoren waardoor het lichaam een signaaltje krijgt?
Weet niet of je hier een idee over hebt....

dat vroeg ik me dus ook al n tijdje af..!!!
 
De link die ik plaats komt van het grootste steroids board in de u.s.a af. Dat wil natuurlijk niet altijd wat zeggen zoals nu blijkt.

Thanks voor jullie reacties hoop punten zijn me weer duidelijk.

Behalve : Femera zou 4 tot 6 weken nodig hebben om op te bouwein het systeem armidex zou dit niet meer hebben ?
 
Elmo zei:
Die onderbouwing die je aanhaalt deugt niet. De eerste grote fout in het stuk is dat Femara of Arimidex het gehalte aan Nolvadex in het bloed verlaagt. Het is namelijk net andersom. Die fout is inmiddels met een edit gecorrigeerd.

De tweede grote fout staat in de volgende quote:


Bovenstaande bewering is zo fout als maar kan! Het blokkeert niet zoals wordt beweerd de werking/binding van het enzym zodat oestrogeen niet kan binden! Nee, het voorkomt de productie van het aromatiseringsenzym zodat bijvoorbeeld testosteron niet omgezet kan worden in oestrogeen. Het voorkomt dus wel degelijk de productie van oestrogeen! Dus ook geen circulerend oestrogeen (ofthans veel minder circulerend oestrogeen, een nul-niveau wordt niet bereikt)

Onderstaande bewering klopt ook niet en wordt ook niet onderbouwd!



Arimidex en Femara (Letrozole) hebben dezelfde werking: ze binden aan het aromatiseringsenzym. Waarom zou Femara dan wel een rebound effect veroorzaken en Arimidex niet? Een bullshitbewering lijkt me!

En een verklaring waarom Aromasin geen rebound zou veroorzaken wordt ook niet gegeven. Aromasin gaat nog een stap verder dan Femara en Arimidex?liquidex: het voorkomt de productie van het aromatiseringsenzym. Zou daar geen rebound optreden bijvoorbeeld omdat het lichaam constateert dat er geen of weinig aromatiseringsenzym meer aanwezig is en dan extra z'n best doet om die productie flink op te schroeven?

Het hele rebound verhaal is bullshit waar ook Big Cat zich aan schuldig maakt. Zie eerdere threads van mij waarin ik met BC van mening verschil.
Het hele idee van een anti-e tijdens je kuur is om oestrogeen op een normaal niveau te houden. Dat geldt ook voor de nakuur. Daarnaast heeft oestrogeen een enorm drukkend effect op je axis dus zou ik ten allen tijd willen tegengaan. Daarom zowel tijdens je kuur en tijdens je nakuur je oestrogeenniveau reguleren!

Een vierde fout is de aanname dat Femara en Arimidex per definitie slecht zijn voor je HDL/LDL waarden in je bloed (). Talloze wetenschappelijke studies hebben geen enkele verandering in die bloedwaarden kunnen aantonen.
Die aanname is dus discutabel.

Dat wilde ik even kwijt.

Thanks voor je reactie.

Nog 1 puntje.

Wat is jou mening dat femera 4 tot 6 weken nodig zou hebben om op te bouwen in je systeem terwijl adex diet niet zou hebben ?
 
Big'r zei:
Endogeen testosteron aromatiseert niet? ;)



Dan zou ik de studie maar eens heel goed doorlezen. Is toch echt niet zo moeilijk om te vinden hoor!!!
Niet significant volgens de studie in mensen die GEEN ROIDS gebruiken. Wanneer er wel steroiden gebruikt worden zou het verschil dus wel siginificant kunnen zijn.
 
Black Knight zei:
Niet significant volgens de studie in mensen die GEEN ROIDS gebruiken. Wanneer er wel steroiden gebruikt worden zou het verschil dus wel siginificant kunnen zijn.

Het zou kunnen. Het zou ook niet kunnen. Het zou ook kunnen dat een aromatase blokker zorgt voor nog meer gains doordat Test levels nog meer worden verhoogd terwijl oestrogeen basaal blijft......

Jouw stelling dat een aromatase blokker gains remt, waarbij je je conclusie alleen basseert op oestrogeenonderdrukking gaat in ieder geval niet zomaar op omdat - hoe je het ook wend of keert - aromatase blokkers invloed hebben op meerdere hormonen. Het negeren van de invloeden van andere hormonen lijkt me niet zo slim.
Zoals je kunt lezen worden test levels behoorlijk verhoogt door een aromatase blokker. En het schijnt toch echt zo te zijn dat test een anabole werking heeft.
 
Big'r zei:
Het zou kunnen. Het zou ook niet kunnen. Het zou ook kunnen dat een aromatase blokker zorgt voor nog meer gains doordat Test levels nog meer worden verhoogd terwijl oestrogeen basaal blijft......

Jouw stelling dat een aromatase blokker gains remt, waarbij je je conclusie alleen basseert op oestrogeenonderdrukking gaat in ieder geval niet zomaar op omdat - hoe je het ook wend of keert - aromatase blokkers invloed hebben op meerdere hormonen. Het negeren van de invloeden van andere hormonen lijkt me niet zo slim.
Zoals je kunt lezen worden test levels behoorlijk verhoogt door een aromatase blokker. En het schijnt toch echt zo te zijn dat test een anabole werking heeft.
Dat beweer ik niet. Mijn punt is, dat aan de ene kant de anabole werking versterkt wordt door meer werkzame stof, terwijl aan de andere kant de anabole werking onderdrukt wordt door minder oestrogeen. Volgens jou heeft dit een weegschaal effect waarbij de weegschaal in balans is, zoals de studie aantoont die jij aanhaalt. Maar bij die studie gebruiken de proefpersonen geen roids.
 
Leuk.....weer een topic over anti e's....willen jullie nou groeien of willen jullie bij de ladies op het podium?

Medicatie nemen alleen nemen als het echt nodig is!!!!

Als je bang bent voor wat vocht moet je lekka gaan tennisen ofzo....pleur toch op met die k*tverhalen over over die shit....ga dan aan de tribulus ofzo.....heb je net zo veel effect als dat je een kuur neemt met anti's....lekker droog een kilo of 5 aankomen die je na 2 maanden weer kwijt bent.

Pussy's!!:eek:
 
Femara heeft een veel langere halfwaardetijd dan Arimidex en bouwt op tot een niveau wat hoger ligt dan wat je op basis van de halfwaardetijd zou mogen verwachten. Na 4 tot 6 weken bereik je dan een steady-state (stabiel nivo) Dat wil niet zeggen dat met Femara 4 tot 6 weken voor een kuur zou moeten worden begonnen. Meestal neemt tijdens de kuur de gemiddelde AAS waarde in je bloed namelijk ook toe tot er een stabiel nivo bereikt wordt.
Eventueel zou je Femara a la AAS kunne frontloaden (met mate!) zodat het synchroon loopt met de AAS.



Zwier zei:
Thanks voor je reactie.

Nog 1 puntje.

Wat is jou mening dat femera 4 tot 6 weken nodig zou hebben om op te bouwen in je systeem terwijl adex diet niet zou hebben ?
 
Back
Naar boven