AndroidHealthClinic

femara goed of juist slecht?! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dat voedende effect is minimaal en geldt ook voor vetcellen! Veel belangrijk voor voedende werking op de je spiercellen zijn IGF-1 en Insuline. Oestrogeen is daarbij vergeleken een non-item. Helaas worden stoffen altijd uit een verband gerukt. Look at the big picture.
Oestrogeen in mannen (wanneer het normale nivo wordt behouden) heeft gunstige effecten voor het functioneren van je hersenen (daarom is vriend Testo tegen anti-e"s ;) ) is goed voor je botten, cardio-vasculaire systeem (op normale nivo's!en je voorplantingscpaciteit. Let wel: op normale nivo's!

Echter, bij een dis-balans door lage of juist hoge testosteronwaarden (AAS-kuur) zijn er een paar grote nadelen:

  • zware onderdrukking van je axis, oestrogeen regelt door feedback je testosteronproductie
  • hoge bloeddruk, gescheurde bloedvaten, nieroverbelasting
  • vergroting van je prostaat (nog los van extra DHT in je AAS kuur!)
  • Verhoging van het testosteronbindende SHBG (coïtus hormone binding globulin)
  • verhoogde kans op hartaanvallen en infarcten

Al met al dingen die, je als je vertandig bent, ten allen tijde wilt voorkomen!

Greetz



Big'r zei:
Ben ik met Elmo eens!
Vraag aan jou Elmo:
Er wordt vaak gesteld dat Oestrogeen een anabool/voedend effect zou hebben op spiermassa.
Heeft dit te maken met de hoeveelheid oestrogeen in bloedplasma per se of met de binding van oestrogeen aan de receptoren waardoor het lichaam een signaaltje krijgt?
Weet niet of je hier een idee over hebt....
 
Laatst bewerkt:
Elmo zei:
Dat voedende effect is minimaal en geldt ook voor vetcellen![/b]

Dat lijkt mij dus ook. Ik krijg wel de indruk door sommige studies dat er wel een minimale hoeveelheid oestrogeen nodig is, en dat een te grote onderdrukking wel een vermindering in anabool effect zou geven.
We hebben het hier dan wel over een onderdrukking tot waarden die ver onder het basale niveau liggen.

Elmo zei:
Veel belangrijk voor voedende werking op de je spiercellen zijn IGF-1 en Insuline. Oestrogeen is daarbij vergeleken een non-item. Helaas worden stoffen altijd uit een verband gerukt. Look at the big picture.

Dat geloof ik dus ook. Mensen flippen hier al vaak door wanneer ze het woord cortisol lezen. Ik ben ook iemand die effecten van losse hormonen interessante materie vind, maar heb absoluut geleerd om hier geen definitieve conclusies over een netto anabool/catabool uit te trekken.
Daarom gaat mijn voorkeur uit naar studies die kijken naar proteine synthese en proteine afbraak in spiermassa. Dit lijkt me toch zo'n beetje het eindstation van te meten anabole effecten en overruled welk effect van een los hormoon dan ook.

Dat is dus ook de reden dat ik hier de discussie aanging over het zogenaamde verminderd-anabole effect van aromatase blokkers op gains door onderdrukking van oestrogeen aanmaak > De netto proteine balans veranderd niet. Dus eventuele discussies over negatieve effecten van arimidex op enkele hormonen zijn totaal niet relevant.

Elmo zei:
Oestrogeen in mannen (wanneer het normale nivo wordt behouden) heeft gunstige effecten voor het functioneren van je hersenen (daarom is vriend Testo tegen anti-e"s ;) is goed voor je botten, cardio-vasculaire systeem (op normale nivo's!en je voorplantingscpaciteit. Let wel: op normale nivo's!

Dat is inderdaad ook een punt wat mijn interesse had/heeft: Het lijkt mij dat je tijdens een kuur waardoor oestrogeen levels worden verhoogt, en waarbij je een aromatase blokker gebruikt, helemaal niet zover van basale oestrogeen levels af komt te zitten. Wanneer oestrogeen door roids verdubbelt, en vervolgens door a'dex halveert, is er toch geen sprake van enige onderdrukking.

Elmo zei:
Echter, bij een dis-balans door lage of juist hoge testosteronwaarden (AAS-kuur) zijn er een paar grote nadelen:

  • zware onderdrukking van je axis, oestrogeen regelt door feedback je testosteronproductie
  • hoge bloeddruk, gescheurde bloedvaten, nieroverbelasting
  • vergroting van je prostaat (nog los van extra DHT in je AAS kuur!)
  • Verhoging van het testosteronbindende SHBG (coïtus hormone binding globulin)
  • verhoogde kans op hartaanvallen en infarcten

Al met al dingen die, je als je vertandig bent, ten allen tijde wilt voorkomen!

Greetz

Het bloeddruk effect staat me ook niet echt aan moet ik zeggen. Gedurende korte tijd is dit misschien niet echt gevaarlijk, maar door veelvuldig kuren loop je imo toch ook wel een significant verhoogd risico.

En inderdaad lijkt het mij toch ook logisch dat je axis veel sneller herstelt bij gebruik van een anti-e of aromatase blokker tijdens de kuur.
 
Back
Naar boven