Zo..eerste post
Echt een leuk forum hier (lees al een tijdje mee). Veel goede info in de stickies (hulde aan de makers!) en de posts van anderen.
Eerst even voorstellen; Sandor, 29 jaar, woon samen en heb een zoontje van 8 maanden. Ik werk in de IT als technisch consultant en sport dus tegenwoordig weer. Normaal zit ik vast gelijmd op gathering.tweakers.net en via een topic daar ben ik ook hier terecht gekomen.
Half juli ben ik begonnen aan een ander leven. Tot mijn 16e was ik aardig sportief, daarna ging het bergafwaarts. Ik at alles wat los en vast zat.. chips, koekjes, zakken drop..etc. Daarnaast luste ik nog wel een biertje, baco of wat anders lekkers.. en roken hoort er ook bij
Dus..na 13 jaar niks gedaan te hebben heb ik in 2008 besloten het anders te doen (voorbeeld voor mn zoontje straks). 1 ding tegelijk, dus eerst stoppen met roken.. dat gaat nu zo'n 6 maanden goed en het ziet er naar uit dat ik dat ook wel een tijdje vol ga houden nog. In september begonnen met sporten en sinds een paar weken let ik ook streng op mijn eten.
Stats toen ik begon met sporten;
178cm
87 kilo
29% vet
Stats bij de laatste meting (maand of 2/3 geleden)
178cm
86 kilo
26% vet
In de tussentijd heb ik dus mijn eet patroon drastisch veranderd. Vrijdag weer een meting. Ik hoop dat er weer wat vanaf is.
Sportschema nu;
Cardio:
20 min fietsen
20 min crosstrainer
20 min heuvel lopen
10 min roeien
Kracht (apparaten):
Legpress 1x12
Chestpress 1x12
Fly 2x12
Pulldown achter 2x12
Seated row 1x12
Schoulderpress 1x12
Abcrunch (boven) 1x12
Abcrunch (onder en boven) 1x12
Roman chair 1x 12
Ik doe eerst cardio op advies van de sportschool (warmingup). Doel voor mezelf daarbij is een hartslag van 140 ongeveer. Dit adhv info hier van het forum. Het roeien ga ik dus wat lichter zetten aangezien ik af en toe half dood ga op dat apparaat en dat is slecht voor mn spieren. Het heuvel lopen zal omgezet worden in hardlopen met als doel 140 slgn/min.
Wat kracht betreft is het doel nu zo waar mogelijk en op de fly en pulldown na allemaal 1x 12.
Normal train ik 2x per week, maar sinds kort train ik ook bij een vriend mn borst, schouders, rug en armen met freeweights. Zit nu dus op 3x per week.
Nu is het plan dus om de trainig wat aan te passen vanaf volgende week. Ik wil hem in 3en splitsen;
Dinsdag (sportschool): rug, borst
Donderdag (thuis): schouders, armen
Zondag (sportschool) benen, buik
Verder wellicht ook de samenstelling aanpassen en op de sportschool ook meer freeweights en meer sets ipv apparaten?
Vanwege de beperkte trainings mogelijkheden bij een vriend thuis kan ik daar niet alles doen, maar wel aardig wat. Ik heb daar freeweights, bench en een kabel/pulley apparaat tot mijn beschikking.
Vrijdag weer meten..ben benieuwd
Tips of ideeen zijn welkom
Echt een leuk forum hier (lees al een tijdje mee). Veel goede info in de stickies (hulde aan de makers!) en de posts van anderen.Eerst even voorstellen; Sandor, 29 jaar, woon samen en heb een zoontje van 8 maanden. Ik werk in de IT als technisch consultant en sport dus tegenwoordig weer. Normaal zit ik vast gelijmd op gathering.tweakers.net en via een topic daar ben ik ook hier terecht gekomen.
Half juli ben ik begonnen aan een ander leven. Tot mijn 16e was ik aardig sportief, daarna ging het bergafwaarts. Ik at alles wat los en vast zat.. chips, koekjes, zakken drop..etc. Daarnaast luste ik nog wel een biertje, baco of wat anders lekkers.. en roken hoort er ook bij

Dus..na 13 jaar niks gedaan te hebben heb ik in 2008 besloten het anders te doen (voorbeeld voor mn zoontje straks). 1 ding tegelijk, dus eerst stoppen met roken.. dat gaat nu zo'n 6 maanden goed en het ziet er naar uit dat ik dat ook wel een tijdje vol ga houden nog. In september begonnen met sporten en sinds een paar weken let ik ook streng op mijn eten.
Stats toen ik begon met sporten;
178cm
87 kilo
29% vet

Stats bij de laatste meting (maand of 2/3 geleden)
178cm
86 kilo
26% vet

In de tussentijd heb ik dus mijn eet patroon drastisch veranderd. Vrijdag weer een meting. Ik hoop dat er weer wat vanaf is.
Sportschema nu;
Cardio:
20 min fietsen
20 min crosstrainer
20 min heuvel lopen
10 min roeien
Kracht (apparaten):
Legpress 1x12
Chestpress 1x12
Fly 2x12
Pulldown achter 2x12
Seated row 1x12
Schoulderpress 1x12
Abcrunch (boven) 1x12
Abcrunch (onder en boven) 1x12
Roman chair 1x 12
Ik doe eerst cardio op advies van de sportschool (warmingup). Doel voor mezelf daarbij is een hartslag van 140 ongeveer. Dit adhv info hier van het forum. Het roeien ga ik dus wat lichter zetten aangezien ik af en toe half dood ga op dat apparaat en dat is slecht voor mn spieren. Het heuvel lopen zal omgezet worden in hardlopen met als doel 140 slgn/min.
Wat kracht betreft is het doel nu zo waar mogelijk en op de fly en pulldown na allemaal 1x 12.
Normal train ik 2x per week, maar sinds kort train ik ook bij een vriend mn borst, schouders, rug en armen met freeweights. Zit nu dus op 3x per week.
Nu is het plan dus om de trainig wat aan te passen vanaf volgende week. Ik wil hem in 3en splitsen;
Dinsdag (sportschool): rug, borst
Donderdag (thuis): schouders, armen
Zondag (sportschool) benen, buik
Verder wellicht ook de samenstelling aanpassen en op de sportschool ook meer freeweights en meer sets ipv apparaten?
Vanwege de beperkte trainings mogelijkheden bij een vriend thuis kan ik daar niet alles doen, maar wel aardig wat. Ik heb daar freeweights, bench en een kabel/pulley apparaat tot mijn beschikking.
Vrijdag weer meten..ben benieuwd

Tips of ideeen zijn welkom