Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

mag wel wat dieper

Nog een lelijke squat erbij moest vandaag mijn 3rm testen.
Laatste moest helaas wat dieper maar had zoveel over dat ik er wel tevreden mee ben 10kg op 3rm is wel lekker.
Over maandje weer kijken

https://www.youtube.com/watch?v=5MvKOVHYnik

techniek blijft gewoon abominabel tot het punt waar het gewoon niet veilig is om zo te liften.

en wat is de reden dat je wraps squat?

techniek blijft gewoon abominabel tot het punt waar het gewoon niet veilig is om zo te liften.

en wat is de reden dat je wraps squat?

Wraps wissel ik af, wil nog eens van die SBD kneesleeves maar ik ben gierig.
Ik wrap ze ook heel licht puur om het af en toe te ontlasten.

Laatste moest helaas wat dieper maar had zoveel over dat ik er wel tevreden mee ben 10kg op 3rm is wel lekker.
Over maandje weer kijken

http://www.youtube.com/watch?v=5MvKOVHYnik

Mother of god. Persoonlijk denk ik dat je op een wedstrijd met alle 3 deze lifts geluk moet hebben. Afgelopen NK waren ze gruwelijk streng, denk niet dat je hier witte lichtjes voor had gekregen. Als het goed is heb je PL-ambities? Dan is dit zeker een aandachtspunt.

Maar het is inderdaad broodnodig wat aan je techniek te gaan doen. Volgens mij train je met Ectoforce of zie je hem weleens ofzo? Denk dat hij je wel goed kan helpen.

Mother of god. Persoonlijk denk ik dat je op een wedstrijd met alle 3 deze lifts geluk moet hebben. Afgelopen NK waren ze gruwelijk streng, denk niet dat je hier witte lichtjes voor had gekregen. Als het goed is heb je PL-ambities? Dan is dit zeker een aandachtspunt.

Maar het is inderdaad broodnodig wat aan je techniek te gaan doen. Volgens mij train je met Ectoforce of zie je hem weleens ofzo? Denk dat hij je wel goed kan helpen.
Nee man, gewoon doorknallen en die gewichten verhogen!

Squat je met een bolle rug of heb je een bochel?

Volgens mij komt hij niet uit het Noorden

Over maandje weer kijken

http://www.youtube.com/watch?v=5MvKOVHYnik

Je opent een nieuwe log omdat je niet constant met je eigen boute techniek en programming geconfronteerd wilt worden en het eerste wat je doet is een oerlijke 3rm pr zetten?

Man, neem eens wat advies aan en bescherm jezelf.

Ik zat meer te denken aan bodybuilding ;)
Nee ooit komen er wel wedstrijden maar praten we over een meer jaren plan.

Squat je met een bolle rug of heb je een bochel?

Mijn core is een issue, te zwak te merken op de squat en deadlift

Volgens mij komt hij niet uit het Noorden

Nein, 't Oosten

Je opent een nieuwe log omdat je niet constant met je eigen boute techniek en programming geconfronteerd wilt worden en het eerste wat je doet is een oerlijke 3rm pr zetten?

Man, neem eens wat advies aan en bescherm jezelf.

Als je dat uit die openingspost van me log haalt zou ik toch serieus overwegen om het nog een paar keer te lezen tot je ziet wat er staat. ;)

Mijn programming is aangepast en werkt vervolgens volgens een conjugate system dus elk weekend EEN PR op EEN LB oefening ( triples of doubles ) Dus dit varieerd van een squat, boxsquat frontsquat, met safetybar, cambered bar, goodmorning, deadlift, rackpull met bands chains om het nog meer te varieren.

Helaas kon ik dit weekend alleen in mijn "commerciele" gym liften in Enschede ben ik beperkt tot enkel normale barbells, geen box ( ja alleen te hoge ) want de rubberen gewichten waar ik normaal de box van "bouw" waren in gebruik en de bands die ze daar hebben is van die echt goedkope troep dat elke band een andere weerstand heeft. Dus ik ga zelf bands bestellen moet alleen even overleggen welke ik allemaal moet hebben( heb geen zin om 3 x bij dezelfde site te bestellen )

Dus dan blijft er een squat over omdat ik vorige week gePR-d heb met de Goodmorning en op mijn Dynamic day was begonnen met deadliften.
Mijn core is mijn zwakste punt waardoor ik ga goodmorningen als het enigzins werksets worden.
Lowbarsquat ben ik op aan het trainen maar krijg ik nog niet goed onder de knie dus dus doen we hem op de vage manier als hierboven beschreven.

En aangezien ik speedsquats met bands op een keer 50 % niet echt interessant vind om te filmen zien al jullie lieve fans alleen de lelijke squats.

Wees gerust de normale squat hoef ik dus zoals boven beschreven nu weer een tijd niet zwaar te doen, dus jullie kunnen allemaal vanavond weer met een gerust hart gaan slapen :D

dit is geen issue van te zwakke core. Is gewoon een form issue, niet goede cue's.

eerder dan je core is het een issue van je quads

Ik heb het toch echt gelezen dat je daar niet meer mee geconfronteerd wilde worden, en toevallig is de OP aangepast. Maar goed, doet er ook niet toe allemaal, het is al vaak genoeg gezegd.

Heeft niks met zwak dit of zwak dat te maken, puur techniek.
Niets gaat je meer helpen dan gewoon meer volume op reguliere squats te doen heel ver van failure. Wat heb je aan bijv max efforts op goodmornings als je max effort squat al een goodmorning is? Dat wil je toch juist fixen?

dit is geen issue van te zwakke core. Is gewoon een form issue, niet goede cue's.

eerder dan je core is het een issue van je quads

Thnx for the input maar als iemand met ruim 30 jaar ervaring en mij in de echte grote mensenwereld dus vaker ziet trainen aangeeft dat het me core is ben ik toch geneigd dat te geloven :p
Niet dat hij deze squat zou goedkeuren ofzo maar in dit punt ga ik toch voor die keus.

Maar we zullen het over een paar maand zien, ben er nu mee aan het werk dus wie weet wat het brengt.
Helaas is een foute techniek moeilijker af te leren aan een eigenwijs persoon als een goede squat aan een nieuweling :p

Ik heb het toch echt gelezen dat je daar niet meer mee geconfronteerd wilde worden, en toevallig is de OP aangepast. Maar goed, doet er ook niet toe allemaal, het is al vaak genoeg gezegd.

Ja want ik zag dat StickySteez van het DBB forum mij doorhad en dacht snel aanpassen die zooi!
ILLUMINATI!

Het waren wat typfoutjes ;)

Heeft niks met zwak dit of zwak dat te maken, puur techniek.
Niets gaat je meer helpen dan gewoon meer volume op reguliere squats te doen heel ver van failure. Wat heb je aan bijv max efforts op goodmornings als je max effort squat al een goodmorning is? Dat wil je toch juist fixen?

Als je kijkt naar mijn laatste video die ik gepost heb (squat comparison) zie je dat m'n goodmorning een stuk beter is geworden. Mij werd verteld dat dit door quads/core strenght kwam. Maar wat je zegt over volume lijkt mij logischer, aangezien ik sinds ik wat tips heb gekregen 2/3x p/w squat en vrij hard vooruit ga qua techniek.

ga een hoop front squatten, maak je bovenrug, core en je quads sterker

ik heb in een redelijk afzienbare tijd mijn goodmorning squat weten te fixen naar een technisch redelijke goede squat. Pushen vanuit je benen en je reet niet naar achter gooien bij het opkomen

Je core is sterk, de primary movers zijn zwak. Je movers zijn niet sterk genoeg om technisch efficiente/goede reps te maken, maar omdat je core zo sterk is kun je toch reps maken door voorover te komen, dit hevelt werk over van de quads naar de posterior chain.

Dit probleem los je op door je quads te trainen en niet zwaarder te squatten dan je op het moment technisch correct kan.

Als zo blijft squatten dan gaat je techniek niet beter worden. Practice makes perfect en je bent nu aan het practicen in technisch matig squatten.

---------- Post added at 19:43 ---------- Previous post was at 19:40 ----------

Als je core zwak is, waarom is de techniek waar je naar default als het zwaar wordt dan een techniek die maximaal geburik maakt van je core om gewicht te verplaatsen?

---------- Post added at 19:50 ---------- Previous post was at 19:43 ----------

Bekijk het zo: Dat je squats faalt door voorover te vallen betekent niet dat de beperkende factor je core is, als de reden dat je uberhaupt in die voorovergebogen positie terechtkomt is omdat je op die manier kan compenseren met je core voor het gebrek aan kracht in je quads.

Heeft niks met je core te maken maar puur met het feit dat je niet weet hoe je je lichaam gespannen moet houden. Kwestie van techniek dus en geen kracht in een of andere spier. Degene die dat zegt zou ik per direct niet meer geloven want je leert geen goede techniek door sterk te zijn op een bepaalde spiergroep, je leert goede techniek door de techniek te leren.

Als Cristiano Ronaldo merkt dat zn vrije trappen slecht gaan omdat die ze elke keer niet zuiver trapt, dan gaat die toch ook niet zn kuiten trainen?

Conjugate is trouwens totaal niet de bedoeling om elke week een pr te zetten op max effort. Als je dat kan dan moet je echt puur allemaal onzinnige nieuwe bullshit oefeningen gaan doen om prs te kunnen blijven houden.

Terug
Naar boven