Fitness Seller

Films die je kijk op het leven veranderden

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind dat geen 1 film mijn kijk op het leven heeft veranderd omdat ik elke keer alsik een film ga kijken in me achterhoofd houdt dat het nep is want het is en blijft een film.

Heb wel films waarvan ik denk wauw vet verhaal maar niet meer niet minder

True, maar door films kan je wel bepaalde inzichten krijgen.

Rocky - Set a goal, make it happen :cool:

Niets verandert de kijk op het leven (bij mij, en zeker geen films), maar films laten wel zien hoe mensen denken (de makers dan), en soms zit er een boodschap in de film (waarvan ik denk dat het niet de bedoeling was om deze boodschap erin te steken)...

Nuit et Brouillard van Alain Resnais Nuit et brouillard (1955)

De waanzin van de holocaust gevat in een korte documentaire over Auschwitz

Baraka - Ron Fricke Baraka (1992)

Vernietiging, culturen, natuurschoon, massaliteit.

American beauty vond ik bijzonder inspirerend. :)

good time fellon

American Beauty
Deze film heeft me laten zien wat voor soort leven ik beslist niet wil en dat je van elk moment moet (proberen) te genieten

Vanilla Sky
Heeft me laten nadenken over het leven zelf, en dat je vanzelf wel iemand tegen het lijf loopt

Bringing down the house
Bekijk altijd de humoristische kant van het leven

Final Destination
Heeft me laten zien dat elk moment kan je laatste zijn(ookal is het wat overdreven neergezet)

Odysseus
Geweldige film. Sinds het zien van deze film, kijk ik heel anders op verhalen neer zegmaar

Le Cont de Cristo(graaf van monte cristo)
Laat zien dat gerichtigheid vroeg of laat zal geschiedden

Forrest Gump
Als je het leven op een simpele manier bekijkt, heb je vaak de meest betrouwbare kijk blootgelegd.

Zekers forrest gump
Prachtige film, toont aan hoe kan zijn in elke situatie

En lucy and the sky with diamonds, ken bijna niemand maar is zeker een toppertje, toont aan dat gehandicapte mensen niet altijd weerloos en zielig hoeven te zijn

De beulen van Hitler. Deze docu's laten je pas echt zien hoe k*t de oorlog was en dat is nog zacht uigedrukt.

Pluk van de Pettenflet

Op zijn zoektocht naar een nieuwe plek om te wonen, komt de achtjarige Pluk met zijn kleine rode kraanwagentje terecht bij de Petteflet. Er is geen kamertje beschikbaar, maar in de aangrenzende Tortel­tuin ontmoet Pluk Dollie de Duif die hem vertelt dat het torenka­mer­tje op de Petteflet leegstaat.

Pluk doet zijn intrek in de Petteflet en al snel maakt hij kennis met een aantal flatbewoners, zoals mevrouw Helderder en haar dochter Aagje, meneer Pen van het winkeltje onderin de flat en vader Stamper met zijn vijf zoontjes. Pluk maakt snel vrienden met de bewoners in de Petteflet en de dieren uit de Torteltuin en helpt hen als er problemen zijn.

Op een ochtend schrikt Pluk op van een oorverdovend lawaai: er wordt een bouwkeet in de Torteltuin getakeld. Pluk gaat op onderzoek uit en ontdekt dat de tuin vernietigd wordt om plaats te maken voor een vogelmuseum. Men denkt dat de Krullevaar, die zijn broedplaats in de Torteltuin had, is uitgestorven en dus kan de Torteltuin worden platgegooid.

De dieren uit de Torteltuin zijn ten einde raad en vragen Pluk om hulp. Meneer Pen heeft een broer, de Kluizelaar in de Hasselewaard die altijd overal een oplossing voor heeft. Dus op advies van meneer Pen gaat Pluk naar hem toe.

Na een bar­­re tocht bereikt Pluk het pontje van de heen- en weerwolf, een vriendelijke wolf in regenjas, die hem naar de overkant brengt. De Kluizelaar hangt in een boom en Pluk wordt niet veel wijzer van deze rare man die hem slechts een arme­tierig plantje meegeeft met de opdracht de bouwvakkers van de bramen te laten eten. Pluk keert teleurgesteld huiswaarts. De bewoners van de Torteltuin wachten met spanning op zijn terugkomst.

Gaat het Pluk lukken om de Torteltuin te behouden en kan hij de Krullevaar redden?

Zet me behoorlijk aan het denken..

Me Luv You Long Time 5:
Dat het zomaar allemaal past in die kleine gaatjes! Dat doet je beseffen dat alles kan, zolang je maar de wil hebt!

Deep Troath.... maar daarvoor hoef ik niks uit te leggen...;)

The Sopranos: Hoe je met geweld of Stugots (ballen in italiaans) toch een eind kunt komen in veel situaties.

donnie darko being a freak isn't that bad

Terug
Naar boven