AndroidHealthClinic

Films die je kijk op het leven veranderden

Bezoekers in dit topic

Absoluut het revolutionaire 2001: A Space Odyssey (1968) dat de mens op de maan zou kunnen lopen, wat een jaar later ook daadwerkelijk gebeurde.
Alleen zag ik de film pas 35 jaar later :o
 
Me Luv You Long Time 5:
Dat het zomaar allemaal past in die kleine gaatjes! Dat doet je beseffen dat alles kan, zolang je maar de wil hebt!

Niet te vergeten het vervolg: Me Luv You Long Time 6; Spank me baby!
Deze film draagt namelijk de diepgaande moraal dat je met grof geweld altijd je doel bereikt!!
 
films doen dat voor mij niet, docu's wel.
 
De enige film die echt mijn kijk heeft veranderd is die docu van die twee Franse jongens tijdens 9/11: onbeschrijfelijk. Deze docu zal over 50 jaar nog steeds met geschiedenis lessen behandeld worden. Een godsgeschenk dat dit op beeld is vastgelegd. Intrigerend, beangstigend, bewonderenswaardig. Door middel van deze docu zijn wij live ooggetuige een keerpunt in de geschiedenis.


Verder een aantal films die ik indrukwekkend vond en lang zijn blijven hangen:

Band of Brothers: dat is hoe oorlog gevoeld moet hebben

United93: dat is hoe de aanslagen voor Amerikanen op 9/11 gevoeld moeten hebben

Requiem for a dream: 'don't do drugs'. de titelsong galmde een week later nog door mijn hoofd

Fight Club: kritiek op de hedendaagse maatschappij. reclame etc maakt ons dermate gek, dat we willen voldoen aan een ideaalbeeld.

Brokeback Mountain: omdat het een beeld geeft van hoe homo's zich gevoled moeten hebben in de VS rond 1965.

Garden State: de ultieme staat van verliefdheid

21grams: wat puur drama kan betekenen voor de levens van verschillende mensen.

Pumpin Iron: dat hoef ik denk ik niet uit te leggen
 
Laatst bewerkt:
Fight club: "Materialism is self-masturbation"

American beauty; "If life looks like a bitch, **** it"

Cicade de Deus, Das experiment; "Fear is stronger than love"

Fargo, A simple plan: Doe niks waarvoor je geen verantwoordelijkheid kan dragen.

Requiem for a dream, Trainspotting: Er is altijd de keerzijde van de medaiile.

Scarface, The godfather trilogy; Onderschat pure brutaliteit niet.

Apocalypse now, the redux; Moraal is een powertool voor diegene zonder scrupules. Breek eerst je eigen moraal en dan de moraal van anderen maar blijf jezelf bewust van hun angsten. Daarna zijn ze aan jou overgeleverd.
 
Ik had op een bewuste nacht m'n eigen film in m'n eigen kamer en de regie zelf in handen.

Verder, oorlogsdocu's of films geven weer hoe barbaars het streven naar macht in de mens kan gaan en welke krankzinnigheid daaruit voortvloeit.
 
Citaat:
The Matrix vind ik trouwens ook wel in dat rijtje passen.

Dit zou wel eens de achterliggende gedachte kunnen zijn: ;)
[/url]

Mescaline.

"Mescaline; the only way to fly out your body" quote uit de film.
 
donnie darko being a freak isn't that bad

Iemand die Donnie Darko kent :D Die film vond ik zo cool, dat ik hem al 6x of meer heb gezien.
 
;)

leon ook trouwens, leon is the ultimate coolness
 
donnie darko being a freak isn't that bad
Juist! Toppertje ;)

American History X, maakt hetgene wat je doet/denkt jou nu als persoon beter? welke oplossingen geeft het jou. Is op meerdere vlakken toepasbaar. Haat kan fout zijn ;).

The Big Lebowski, The Dude..


Later dudes, ben slapen!
 
;)

leon ook trouwens, leon is the ultimate coolness

Oef, die is al oud. Die heb ik hier nog op videoband :o

wtf... DBB maakt van o ef (aan elkaar) oefening :|
 
De enige film die echt mijn kijk heeft veranderd is die docu van die twee Franse jongens tijdens 9/11: onbeschrijfelijk. Deze docu zal over 50 jaar nog steeds met geschiedenis lessen behandeld worden. Een godsgeschenk dat dit op beeld is vastgelegd. Intrigerend, beangstigend, bewonderenswaardig. Door middel van deze docu zijn wij live ooggetuige een keerpunt in de geschiedenis
.

Yep zeker weten.
 
ook trouwens grave of the fireflies, erg aangrijpende manga
 
zeker en vast: american beauty, zit het wat minder is het een lekker oppeppend filmpje.
anders de waanzin van irreversible, lekkere shocktherapie als je wat teveel jointjes erdoor gepaft hebt :D.
 
Hotel Rwanda + Schrindler's List :

Genocide is a big 'NoNo' , en toch blijft de geschiedenis zich herhalen..... :finger:
 
Back
Naar boven