Fitness Seller

Fit for free

Nou nou, als jullie het pseudoniem van de tpic starter lezen begrijp je het mss.
Fitness girly. Zij heeft dus geen behoefte aan zware dumbles, olympische stangen etc.
Waarschijnlijk traint ze ook nog eens niet zo lang.

Ik vind het opzich best een goed idee Fitness4Free. Als je gewoon een beetje wilt bewegen omdat dat gezond is en verder niet al te hoge doelen hebt mbt kracht, spiermassa kun je dat daar prima doen. Probleem is dat deze mensen geen kaas van bewegen hebben gegeten en zonder begeleiding gaan trainen.
Toen ik ging kijken in Breda waren ook ook 3 mensen aan het trainen waarvan ik eerst dacht dat ze een zwaar spasme hadden, daarnaast wist dat F4F-wijffie nog niet eens wat een crosstrainer was
Maar wel vind ik het goed dat er een sportschool onder aan de markt opereerd. 15 euries in de maand! en 25 euro inschrijfgeld.

Ik denk dat een hoop 80 euro inschrijfgeld en 50 euro in de maand betalen voor een zonnenbank waar ze nooit onder liggen, een sauna die je amper gebruikt, een trendy loungehoek waarvan de kleur van de bank nog niet eens weet en een hippe bar waar je ooit 1x aan gezeten hebt omdat je eigen whey op was. Om dan nog maar niet te beginnen over die Les Mills programma's die als enig voordeel hebben dat er ook chicks in de gym rondlopen, de met huis-style gematchte bedrijfskleding van het personeel dat waarschijnlijk bestaat uit 1 of meerdere stagepipo(s) van het CIOS zodat het de eigenaar bijna niets kost, maar waar jij wel weer voor de eventuele proffesionele begeleiding moet betalen waar je nog niet eens gebruik van maakt.
En nee ik sport niet bij Fitness4Free, want idd de gewichten zijn te ligt (in Breda tot 32kg) en geen stang.
De apparaten zijn ook van een goedkoper merk. (Geen elliptische lastarm)

fitnessgirly zei:
Ik loop het niet te promoten hier ofzo hoor. Het begon er trouwens mee met wie er nog meer gingen trainen maar is vrij ver afgedwaald.
Wat mij betreft is het ook gesloten dit topic. Heb er verder niks meer aan toe te voegen.
Ieder heeft zo zijn eigen mening dus laten we het dan daar bij houden.

groot gelijk. wat een gelul omdat iemand in een fitnesszaal gaat trainen. en maar lullen omdat de gewichten niet zwaar genoeg zijn. ik neem misschien lichtere gewichten maar als ik morgen twintig km moet lopen, kan ik dat ook en als ik morgen de mont ventoux met mijn fiets op moet, zal ik daar ook niet teveel problemen mee hebben en als ik morgen een halve triathlon moet doen, zal ik daar ook niet slecht op scoren. jullie gaan misschien 160kg benchpressen, ik maar 120. ieder zijn keuze. de ene wil enkel kracht en dikke, opgeblazen spieren en de andere wil een atletisch lichaam, sterke spieren, uithouding en een goede conditie. ik heb vroeger ook in hardcore sportscholen getraind. nu train ik sinds enkele jaren in een fitnesszaal en ik kan er even goed trainen. de losse gewichten gaan tot 40 kg en ik kan mij niet inbeelden dat dit niet zwaar genoeg is. ik zal ze alleszins nooit nodig hebben. alle fitnessinstructeurs zijn in de belgische zalen trouwens gediplomeerde kinesitherapeuten of hebben llichamelijke opvoeding gestudeerd. en ze weten wel degelijk waarover ze spreken als je kwetsuren wil vermijden.

Ik train nu ook bij F4F...Het concept is opzich best goed, fitnissen voor zo min mogelijk geld. Je kan er dan ook geen hardcore bodybuilders verwachten.

Zelf ben ik student en heb het er niet voor over om 50€ per maand te gaan betalen om te kunnen trainen. De apparaten zijn opzich best redelijk, het enige wat is ECHT mis is een bankdruk. Aangezien ik die thuis heb maakt me dat ook niet veel uit. Ik weeg nu 72 kg en ben 1,75 meter dus ik ben van plan om nog wat te groeien.

Dit jaar denk ik dat de apparaten en dumbbells toerijkend zullen zijn om genoeg vooruitgang te boeken. Als dat volgend jaar wel zo is kan ik nog altijd overstappen;)

F4F is gewoon aleen goed als je wil bewegen en niks wil doen kwa brute massa opbouwen zit er nu al 1 jaar bijna op. Als dit jaar voorbij is ga ik gelijk weg. om 2 redenen 1. Te licht/weinig matriaal voor mij 2. Wat er staat is zooi.

En als je wat aan ze vraag zoals: kunnen er zwaardere dumbbells komen is het antwoord je betaal 16 euro niet zeiken.

Goed personeel dus........

Hum 20kg dumbels.. Wilde binnenkort gaan kijken bij het filiaal hier in Dordrecht, klinkt als tevergeefse moeite. En zo'n instructeur met z'n 4 standaard schema's klinkt helemaal afgrijselijk.

Die naast de Karwei?!?!? Ik heb gezien wat daar aan vee naar binnen gaat. Daar wil je echt niet dood gevonden worden. De "jongens" allemaal -65 kg, de vrouwen allemaal 90+. :D

Bij de vestiging waar ik train gaan de dumbeld tot 32 kg.. Met dumbbells kun je best veel bereiken maar de apparaten zijn niet echt super nee. De sportschool waar ik eerst trainde had apparaten van Technogym deze zijn gewoon beter, maar ook een stuk duurder.

Achja voo het komende jaar te trainen zal het wel voldoende zijn en lekker goedkoop. Hoop toch wel op 80 kg droog te zijn volgend jaar.

tja fit for free geen idee of het wat is ik denk dat het verschil tussen een hardcore gym en een normale sportschool er best wel zou zijn al zou ik vervoer hebben zou ik ook waarschijnlijk naar een hardcore gym gaan ik weet niet of het overal zo is maar waar ik nu train zijn toch ook veel mensen die meer aan het slap ouwehoeren zijn (wat best wel af en toe moet kunnenmaar niet tenkoste moet gaan van je training!)dan dat ze daadwerkelijk aan het trainen zijn of mensen die daar komen om contacten op te doen ieder zijn ding maar soms wel storend, denk dat je dat in een hardcore gym wel minder hebt en er ook meer mensen zijn die weten waar ze over praten, ik bedoel ik train nog niet zo superlang( ongeveer 1 jaar en 3 maanden) en mensen komen naar mij toe om te vragen hoe ze het beste kunnen afvallen en nu is er een personal trainer aangesteld( nog in opleiding) en die vraagt aan mij stomme vraag maar hoe zit het met de vetpercentage voor vrouwen?.
Nou vraag ik je?? maargoed ik doe gewoon me ding en mijn training en voedingsadvies krijg ik van marjolein dus heb hun ook niet nodig. groetjes astrid

Wat jij zegt klopt ook wel astrid. Het maakt mij eigelijk niet uit of mense kletsen of niks doen, zolang ze de apparaten maar niet bezet houden. Ik zal ook niet in zo een gym blijven trainen maar is nu wel even gemakkelijk dat het zo goedkoop is. Als je groter wordt en de apparten niet meer volstaan zul je wel moeten weggaan om progressie te maken...Ieder voordeel heeft zn nadeel he ;)

Wat jij zegt klopt ook wel astrid. Het maakt mij eigelijk niet uit of mense kletsen of niks doen, zolang ze de apparaten maar niet bezet houden. Ik zal ook niet in zo een gym blijven trainen maar is nu wel even gemakkelijk dat het zo goedkoop is. Als je groter wordt en de apparten niet meer volstaan zul je wel moeten weggaan om progressie te maken...Ieder voordeel heeft zn nadeel he ;)

Helemaal mee eens mensen..:D

Ik train ook bij fit for free, ben wel een beginneling maar het is goed te doen daar. Ik doe in eindhoven
dumbbells tot 42 kilo d8 ik en bankdrukken 110 + stang verder alle apparaten tot 120 kilo.

Moved.

Die naast de Karwei?!?!? Ik heb gezien wat daar aan vee naar binnen gaat. Daar wil je echt niet dood gevonden worden. De "jongens" allemaal -65 kg, de vrouwen allemaal 90+. :D
:mad: (sommigen zijn ook lichter hoor :P )

Valt ook allemaal wel wat mee hoor. Lopen best mooi gespierde gasten rond daar.
Geen type BB nee, maar als je dat wilt moet je waarschijnlijk ook een andere sportschool gaan zoeken. Geen idee tot hoeveel kg die meuk gaat daar. Vooralsnog red ik me prima daar, maar mijn doel is dan ook geen BB ;)

Sportscholen zoals Canons (heet nu anders) vind ik pas meuk. Met van die opgedirkte wijven (krijg ik toch ruzie mee)

Laatst bewerkt:
dumbbells tot 30kg?? LOL... wij hebben ze nu sinds kort tot 83kg! Gebruik ze alleen met biceps curl, maar verder niet hoor! :P

Ik neem aan dat je dit dus niet beledigend bedoelt maar neem maar aan van mij dat non-bb'ers of helemaal ielige beginnners juist dit soort opmerkingen behoorlijk intimiderend vinden en zich op hun beurt absoluut niet gemakkelijk voelen en geen zin meer krijgen in 'jullie' gyms.

Terug
Naar boven