XXL Nutrition

Fitness-instructeur ; specifiekere vragen.

Bezoekers in dit topic

examen wil ik wel doen ( kan niet anders ) maar ( te veel ) stage wil ik niet doen.
 
-Ik wil gewoon iets dichtbij huis ( ivm. vervoer ) en heb ook andere bezigheden/verplichtingen. Vandaar dat ik liever geen a heel weinig stage wil.

Dat deel A halen iets van 8 tot 20 weken duurt, maakt me niet zo heel veel uit.


LennyMclean,

Hoe kwamen die vrouwen/ baskeballers dan bij jouw terecht ? Waar moest je hen een programma laten doen ? ( hoe kwam je bij die sportschool terecht/ waren het klanten van die sportschool ? )

En hoeveel tijd kosten het ?

Vertel er eens wat meer over.

het zijn maar voorbeeldjes, en je moet het fictief zien, er kwamen geen echte basketballers of oude wijve:D , je moet zelf voor mensen zorgen die tijdens jou examen door jou begeleid worden, het mogen dan ook geen ervaren fitnessers zijn, de sportschool word door Fitvak uitgekozen, daar oefen/leer je met je klas een 16 tal zaterdagen, was best verrot want we begonne om 9 uur, dus ik zat daar dikwijls met 4 uur slaap en een dikke kater, dan had je smorgens theorie en kwamen er diverse (vak)mensen die lesgaven, hebbe zelf s een keertje arnold vanderlijde gehad die daar kickfun gaf, en rond een uurtje of 12 gingen we de gym in, en werden er diverse trainings aerobe/anaerobe en cirquitjes afgelegd, maar de cursus zelf heeft eigenlijk niks met bodybuilding te maken, maar met fitness,
 
Dus lenny,

Ik heb het dus over Fitvak:

1. Het is eerst dus de bedoeling dat je theorie haalt en daarna de praktijk opdracht aangaat ?

2.En die stage duurt dus 15 uur ?

3.Hoe luid de officiele opdracht voor het praktijk examen, staat dit los van de stage, of is dit hetzelfde ?

4. Is die 15 uur dus je stage of ( aparte ) examen praktijk opdracht.
makkelijker gezegd stage is dus examen-opdracht praktijk ?

Het is me eerlijk gezegd nog niet helemaal duidelijk. je mag me ook prive mailen.
 
15 uur stage?? je loopt geen stage bij deze opleiding. Je hebt eerst 16 zaterdagen theorieles. Dan mag je een theorie examen afleggen, slaag je daarvoor, dan mag je op praktijkexamen. Het praktijkexamen verschilt bij iedereen, maar het komt er dan gewoon op neer dat je laat zien dat je over de vaardigheden en de skills beschikt om een groep sporters veilig en verantwoord te begeleiden.
 
Ik heb dat diploma ook ooit gehaald
AAlo fitness instructeur, elke zondag in apeldoorn theorie+praktijk
Echt aan te raden die opleiding
 
Beste Xlarge;

Ik heb daar gekeken ze zijn zo ongeveer het goedkoopst. Alleen lijkt het dat ze minder hoog staan aangeschreven dan Fitvak.

+ bij Aalo heb je 49 uur les ( praktijk-theorie ) en bij fitvak 100 uur ( praktijk-theorie )

= dus wel veel goedkoper.
 
Ik start aanstaande zaterdag met Aalo Fitnessdocent.
Heb daarvoor gekozen ipv voor Fitvak omdat er minder tijd in gaat zitten. Zeven zaterdagen, 20 uur stage en een theorie en praktijkexamen.

En hoewel de Fitvak relatief gezien dan wel goedkoper is scheelt het toch wel een boel geld.
 
Lennymclean;

1.Hoe lang is het geleden dat je bij fitvak je A hebt gehaald.
2. Op de pagina staat 15 uur ( is het meer zo dus dat dit voor de praktijk opdracht staat? )

Xlarge; Doe je iets met je papiertje? Heb je er iets aan(gehad al ? )
 
Fitvak is dus relatief gezien meer theorie dan praktijk ( 75-25 verdeling)
dan andere opleidingen?
 
Wat ik zou doen, en wat ik ooit nog eens ga doen waarschijnlijk is:

Een cursus bij The American Council on exercise (ACE) of de NSCA... Je hebt dan een internationaal diploma en je kunt je hier in Nederland goed onderscheiden van de rest.... Want er zitten toch een hoop troep-cursussen bij, dat wil je niet weten... Iemand die zich hier op het board goed inleest weet dan meer als iemand die zo'n paupercursusje gedaan heeft. Imo, zonde van je tijd, energie en geld.

(ik bedoel niet de Fitvak dat zal best fatsoenlijk zijn, maar ik heb wat troep voorbij zien komen....) :rolleyes: :rolleyes:
 
Back
Naar boven