MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Wat is het verschil tussen de zwart hybride en zwart oxide coating?
Als ik de ATX powerbar en de ATX ram bar met elkaar vergelijk is dat het enige verschil in combinatie met de center knurl.

Als ik de ATX powerbar en de ATX ram bar met elkaar vergelijk is dat het enige verschil in combinatie met de center knurl.
wat is het verschil tussen deze twee en de black mamba?

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.563
Een zwart oxide coating is zeer dun waardoor de knurling beter tot uiting komt en scherper in de hand ligt. Deze coating heeft echter de minste weerstand tegen roest en vergt dus het meeste onderhoud, zeker als je in een vochtige omgeving traint.

wat is het verschil tussen deze twee en de black mamba?
De coating van de bar, de coating van de sleeves en het wel of niet aanwezig zijn van center knurl. Bekijk ook het tabblad Specificaties.

Een zwart oxide coating is zeer dun waardoor de knurling beter tot uiting komt en scherper in de hand ligt. Deze coating heeft echter de minste weerstand tegen roest en vergt dus het meeste onderhoud, zeker als je in een vochtige omgeving traint.

De coating van de bar, de coating van de sleeves en het wel of niet aanwezig zijn van center knurl. Bekijk ook het tabblad Specificaties.

Stel ik koop de ram bar, en ik train hiermee in een mogelijk vochtige garage. Wat voor onderhoud heb je het dan over?

• #6.565
Stel ik koop de ram bar, en ik train hiermee in een mogelijk vochtige garage. Wat voor onderhoud heb je het dan over?
Ongeacht de coating en waar je traint, kan het nooit kwaad om je bar regelmatig schoon te maken. Met name als je magnesium gebruikt. Om huidschilfers, magnesiumresten en ander vuil tussen de knurling te verwijderen kun je een synthetische borstel gebruiken (nylon of plastic, geen ijzer want dat zal de coating van de bar beschadigen).

Voor vochtige omgevingen en coatings die minder resistent zijn tegen roest (zoals zwart oxide) kun je de halterstang nog afvegen met een doekje met bijvoorbeeld WD-40. Let wel op dat dit niet in de sleeves komt!

Ongeacht de coating en waar je traint, kan het nooit kwaad om je bar regelmatig schoon te maken. Met name als je magnesium gebruikt. Om huidschilfers, magnesiumresten en ander vuil tussen de knurling te verwijderen kun je een synthetische borstel gebruiken (nylon of plastic, geen ijzer want dat zal de coating van de bar beschadigen).

Voor vochtige omgevingen en coatings die minder resistent zijn tegen roest (zoals zwart oxide) kun je de halterstang nog afvegen met een doekje met bijvoorbeeld WD-40. Let wel op dat dit niet in de sleeves komt!

Oké duidelijk, dankje.

Welke dip belts krijgen jullie binnenkort weer binnen en tot hoeveel KG zijn deze belast ?

• #6.568
Welke dip belts krijgen jullie binnenkort weer binnen en tot hoeveel KG zijn deze belast ?
Zowel de Econ (nylon) als lederen dip belts van Iron Force worden volgende week verwacht. Ik zou die aanbevelen tot respectievelijk circa 30 kg en 40 kg. Vanaf 50 kg ofzo zou ik sowieso de duurdere premium Dip Belt overwegen.

beste,
ik zie dat er bi de multi bench 2 staat dat momenteel niet op voorraad wnr zou deze weer voorradig zijn?

• #6.570
beste,
ik zie dat er bi de multi bench 2 staat dat momenteel niet op voorraad wnr zou deze weer voorradig zijn?
Dat kan helaas nog wel een aardige tijd duren (minimaal 4 weken) aangezien de eerstvolgende levering al een tijdje helemaal uitverkocht is. Er kan op dit moment nog geen nauwkeurige indicatie worden gegeven.

• #6.572
Ik vroeg mij af of de trainingsbanken van Marbo stevig zijn of ook wiebelen.
http://www.fitness-seller.nl/marbo-trainingsbank-mh-l115/

Mijn huidige bankje wiebelt soms wat erg vervelend is tijdens het trainen.
Alvast bedankt!
Ze zijn verrassend stabiel voor zulke goedkopere bankjes, dat komt door de brede voet en stevige frame. Echter kun je het natuurlijk niet vergelijken met professionele banken die drie keer zo zwaar (en drie keer zo duur) zijn en waar vrijwel geen beweging in zit. Daarnaast zullen verstelbare bankjes door de verstelbare onderdelen ook altijd wat meer speling hebben dan vlakke banken zonder verstelbare onderdelen. Tijdens het trainen zou je normaal gesproken echter niet zo heel veel wiebelen mogen ervaren.

Ze zijn verrassend stabiel voor zulke goedkopere bankjes, dat komt door de brede voet en stevige frame. Echter kun je het natuurlijk niet vergelijken met professionele banken die drie keer zo zwaar (en drie keer zo duur) zijn en waar vrijwel geen beweging in zit. Daarnaast zullen verstelbare bankjes door de verstelbare onderdelen ook altijd wat meer speling hebben dan vlakke banken zonder verstelbare onderdelen. Tijdens het trainen zou je normaal gesproken echter niet zo heel veel wiebelen mogen ervaren.

Bedankt voor je antwoord. Nee snap ik, maar merk dat er nu wel erg veel speling op die van mij zit. Als ik er op lig tijdens het trainen dan merk ik gewoon dat ik scheef ligt. Dat lijkt me niet te bedoeling.
Ja de prijs viel mij ook al op want ze zien er wel zeer stevig uit.

ik dat de Iron Force Super Grip Lifting Straps in de aanbieding zijn, wat is het verschil met de gewone lifting straps van iron force?

• #6.575
Bedankt voor je antwoord. Nee snap ik, maar merk dat er nu wel erg veel speling op die van mij zit. Als ik er op lig tijdens het trainen dan merk ik gewoon dat ik scheef ligt. Dat lijkt me niet te bedoeling.
Ja de prijs viel mij ook al op want ze zien er wel zeer stevig uit.
Als je echt scheef ligt lijkt mij dat eerder een probleem met het frame of iets dergelijks. Dat zou inderdaad betekenen dat de bouwkwaliteit niet zo goed is.

De Marbo toestellen worden in Europa gemaakt en zijn qua bouwkwaliteit absoluut een stapje hoger dan de meeste andere goedkope toestellen, die vrijwel altijd uit China komen. Je kunt eventueel ook langskomen in onze showroom om een aantal bankjes uit te proberen.

ik dat de Iron Force Super Grip Lifting Straps in de aanbieding zijn, wat is het verschil met de gewone lifting straps van iron force?
De normale lifting straps zijn gemaakt van katoen, de Super Grip van nylon met een rubberen strip erdoorheen. Het rubber heeft wat meer grip op de stang maar is zeker niet noodzakelijk.

Laatst bewerkt:
beste fitness seller, enig idee wanneer jullie de weightlifting belts van nylon weer binnen krijgen?

Ik heb een vraagje over de marbo leg accessoire (http://www.fitness-seller.nl/marbo-leg-lift-accessoire-ms-a102/)
Klopt het wat er in de review wordt gezegd: Voor wat betreft belastbaarheid om rekening mee te houden is dat bij een belasting boven 45 kg de bench niet langer stabiel is (voorover kantelt). Een tweede minpuntje is dat door de kleine afstand op de schijfopname tot de plaats voor de knieën, waardoor het vrijwel onmogelijk is een grote schijf (bv 20 kg) te hangen als 1e schijf.

Alvast bedankt!

• #6.579
Ik heb een vraagje over de marbo leg accessoire (http://www.fitness-seller.nl/marbo-leg-lift-accessoire-ms-a102/)
Klopt het wat er in de review wordt gezegd: Voor wat betreft belastbaarheid om rekening mee te houden is dat bij een belasting boven 45 kg de bench niet langer stabiel is (voorover kantelt). Een tweede minpuntje is dat door de kleine afstand op de schijfopname tot de plaats voor de knieën, waardoor het vrijwel onmogelijk is een grote schijf (bv 20 kg) te hangen als 1e schijf.

Alvast bedankt!
Dat klopt inderdaad. Doordat je gewichten aan de voorkant van het bankje hangt en het bankje zelf vrij licht is, zal het bankje vanaf een bepaald punt voorover kunnen kantelen als er geen tegengewicht op het bankje wordt geplaatst (bijvoorbeeld met halterschijven of door er zelf op te gaan zitten). In dit geval gaat het om het MS-L002 bankje, welke rechte poten heeft aan de voorkant. De MH-L115 bijvoorbeeld heeft gebogen poten waardoor deze niet zo snel voorover zal kantelen! Het nieuwe model van de MS-L002 krijgt ook gebogen poten maar dat kan nog een aantal maanden duren.

De afmetingen van het accessoire zouden geen probleem meer moeten zijn, het accessoire is een tijdje geleden namelijk aangepast en het nieuwe model is een stuk groter. Daarnaast zijn beide beenrollen nu verstelbaar in drie standen.

Zijn de professional kettlebells de betere keus als het om kettlebells draait?
De grip is zeker gladder waardoor het voor je polsen ook fijner is?

Wanneer zijn de 16 / 20 / 24 weer op voorraad? Lijkt mij wel leuk speelgoed voor in de cut. :D

Terug
Naar boven