MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.381
ATX belt zojuist besteld. Benieuwd wanneer die binnenkomt! Heb wel perongeluk mn eerste bestelling voordat ik heb betaald geannuleerd dus die staat nu eenzaam op de status: Wachtende:D
Bedankt voor de bestelling, ik ben benieuwd hoe de riem bevalt :) Maat M en L komen hopelijk snel weer binnen!

De bestelling waarvan je de transactie niet hebt afgerond zal automatisch geannuleerd worden, dus dat is geen probleem. Mocht je per mail toch nog een betalingsherinnering krijgen voor die bestelling dan mag je dat uiteraard negeren :)

Het voordeel van een HD2 als je alleen traint :rolleyes:

5:30

ik pas helaas niet precies goed in mn safety rack. Ik heb een te grote of een te kleine borst. Ik druk zonder spotter niet boven de 85kg. Ondanks dat ik weet dat ik zwaarder zou kunnen fucked mijn hoofd mijn lift. Gewoon safety freak denk ik. Ik hoor van veel jongens dat ze niet de juiste positie met safety spotters kunnen ontdekken.

Als ik goed ga liggen met de borst vooruit tik ik de borst net aan. Als ik dan inzak en ontspan heb ik ongeveer 1,5 centimeter ruimte over, bij mij komt het perfect uit. Wat je eventueel kunt doen is je bankje iets verhogen door een houten plaat of eventueel hem op een paar schijven zetten. Wie weet kom je dan wel goed uit en zou gewoon een simpele oplossing zijn die wel vaker wordt toegepast.

Ik heb de vloer verhoogd en zo de perfecte hoogte voor de spotters afgesteld. Better safe than sorry....er gebeuren zat enge dingen met bench press door gasten die niet nadenken wat er kan gebeuren als je geen spotters hebt.

He FS wanneer komen die nieuwe specialty bars met shiny sleeves op voorraad? Op tijd voor Sinterklaas/de kerstman?

• Like
Waarderingen: 4me
damnn daar had ik niet eens over nagedacht haha! Ik ga eens kijken naar een plankje oid!!

Juppe, wat ik wel eens eng vindt is stel dat je op de een of ndere manier je grip verliest of zo en je barbell laat vallen. Zo iets is mij nooit gebeurd maar ik heb wel vaker gelezen dat dit voorkomt. Mocht ik m´n barbell ectn niet meer omhoog krijgen kan ik bij die 85 kg nog wel de roll of shame doen maar als ik echt zwaar ga vind ik dat niet relaxed meer. Is toch pijnlijk..

? hoezo..... shame? teken dat je echt je best doet. Wat interesseert jou het wat een ander denkt ? En geloof mij, als je hem met een zwaar gewicht echt laat vallen..... komt wel goed bij een degelijk rack. Heb het al gedaan ;)

roll of shame is je barbell van je lichaam afrollen als je failt

Ik dacht aan de safty dat je hem op de safty laat wegrollen. Je gaat toch niet zwaar trainen met het risico je ribben te breken als je het gewicht uit je handen laat vallen..... Stel voor dat je even dizzy begint te worden? Dan ga jij 70 kilo niet opvangen op je borstkas, dan breek je ribben. Heb niet veel verstand van momentum, maar dit is 50 kilo laten pleuren op een rack.... En dat gaat ver voorbij de 400 kilo op moment van impact denk ik. ..... weet het niet exact, maar weet dat ik dan de ribben gebroken heb.

Edit: en als ik de HD1 zou hebben gehad dan was de boel nu krom. Dat zou met normaal gebruik niet gebeuren omdat je dan langzaam het gewicht laat zakken maar ik wil ze wel eens laten vallen. :shake:

IMG_1854.jpg

Laatst bewerkt:
Als je hem inderdaad zou laten vallen bij een zwaarder gewicht is het vaak over en uit hé. Maar als je echt zeker bent van je zaak dan kun je natuurlijk wel met zulke gewichten drukken zonder spotter, 85 is voor de meeste niet echt een big deal. Maar laten vallen zou niet verstandig zijn :marvin: haha

Ik dacht aan de safty dat je hem op de safty laat wegrollen. Je gaat toch niet zwaar trainen met het risico je ribben te breken als je het gewicht uit je handen laat vallen..... Stel voor dat je even dizzy begint te worden? Dan ga jij 70 kilo niet opvangen op je borstkas, dan breek je ribben. Heb niet veel verstand van momentum, maar dit is 50 kilo laten pleuren op een rack.... En dat gaat ver voorbij de 400 kilo op moment van impact denk ik. ..... weet het niet exact, maar weet dat ik dan de ribben gebroken heb.
Het zou je verbazen. Heb weleens iemand 170 zien laten vallen (suicide grip) op zijn borst. Deed pijn, maar hij kom zelfs de wedstrijd gewoon meedoen. Ribben zijn best flexibel.

Een paar pagina's terug staat iets over een nieuwe axle, met 50mm etc.

Is hier al ietssm van bekend wanneer deze misschien leverbaar word?

• #8.395
He FS wanneer komen die nieuwe specialty bars met shiny sleeves op voorraad? Op tijd voor Sinterklaas/de kerstman?

Een paar pagina's terug staat iets over een nieuwe axle, met 50mm etc.

Is hier al ietssm van bekend wanneer deze misschien leverbaar word?
Nog twee tot drie weken waarschijnlijk, echter moet natuurlijk ook eerst de oude voorraad nog verkocht worden :) Maar van de specialty bars die nu al uitverkocht zijn zal de nieuwe uitvoering direct beschikbaar zijn.

Ideaal kan je beide aanbieden. De nieuwe versie laat je 10-20% meer kosten dan de oude totdat de oude allemaal verkocht zijn. Dan doe je een prijsverlaging van de nieuwe naar de normale prijs.
Werkt altijd.

• #8.397
Ideaal kan je beide aanbieden. De nieuwe versie laat je 10-20% meer kosten dan de oude totdat de oude allemaal verkocht zijn. Dan doe je een prijsverlaging van de nieuwe naar de normale prijs.
Werkt altijd.
De prijzen van de nieuwe uitvoeringen staan sowieso nog niet helemaal vast, hopelijk hoeven we ze niet veel duurder te maken!

Het zou je verbazen. Heb weleens iemand 170 zien laten vallen (suicide grip) op zijn borst. Deed pijn, maar hij kom zelfs de wedstrijd gewoon meedoen. Ribben zijn best flexibel.
Serieus ? had ie achteraf niets? Je loopt toch ook zeker risico op een inwendige bloeding enzv.

Serieus ? had ie achteraf niets? Je loopt toch ook zeker risico op een inwendige bloeding enzv.
Hij ging gewoon door en drukte meer dan dat op de wedstrijd zelf, uren later had hij er dus geen last van.

Maar laat ik helder zijn: safety racks zijn toch verstandig om altijd te gebruiken. Ik train zelf nooit zonder.

Yeah sure verstandig, maar als dit mij overkomen as had ik denk ik nooit meer durven benchen zonder ook.. Lijkt me vreselijk

Terug
Naar boven