XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

In mijn homegym heb ik een lat pulley met een set van 100 kg steekgewichten. Soms gebruik ik deze ook voor kuit en trap oefeningen. Op dat moment is die 100 kg nog maar net genoeg. Nu staat mij bij dat ik ooit ergens een verzwaringsset heb gezien. Geen extra steekgewichten, maar iets wat je erop kon leggen / eraan kon hangen. Ik zoek zoiets waarmee ik mijn pulley zo'n 30 kilo ofzo kan verzwaren.

Merk van de pulley onbekend. Oud ding een keer gekocht van een kickboksschool. Maar een kilo ijzer is een kilo ijzer :thinking:

Kon op jullie site niets vinden, maar als jullie enig idee hebben waar ik op doel, houd ik mij aanbevolen.
Thanks!

Pin in de stack en daar schijiven aan hangen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.424
Zal wel mooi zijn als de lattrekstang en de tricepstang er uit gaan, daarom heb ik hem niet besteld omdat je dan dingen dubbel hebt indien je zoals mij de HD2 + Lat hebt besteld. Ben benieuwd wat het dan gaat worden, hopelijk iets met een Nylon Multi Eenhandsgreep / Iron Force Enkel Straps en Roeigreep smal. Dan heb je echt een mooie complete basis set naar mijn idee/smaak. Helemaal met de nylon/enkel greep omdat je dan ook mooi met de lage pull beenoefeningen kunt gaan doen.

Maarja, ik wil nog zoveel en moet mij nu eerst gaan richten op een complete vloer en afwerp gebeuren. Zit alleen met de dikte van alles omdat ik het afwerpen op de spouw van de fundering wil hebben en dan moet ik met verschillende dikte's werken aan tegels en dingen. Waar ik wil afwerpen moet veel dikker zijn dan de rest, maar in het totaal van de rest even dik zijn. Ach, kan er nog even over nadenken hoe ik dat ga doen.
De lattrekstang en tricepsgreep blijven sowieso in de set zitten, dat zijn de meestgebruikte onderdelen. De meeste van onze toestellen worden zonder stangen of grepen geleverd, de HD-2 die jij hebt besteld is toevallig een uitzondering :)

Er zijn verschillende mogelijkheden qua vloer. Je kunt zelf een houten platform bouwen waarin je de rubberen matten verwerkt zodat alles even hoog is en netjes uitziet. Voor het rubber kun je bijvoorbeeld onze rubbertegels of de wat duurdere afwerpmatten (optie 1 en optie 2) gebruiken. Daarnaast zijn onze 20 mm puzzelmatten van massief rubber ook prima geschikt als vloer met een groter oppervlak, waarop je ook kunt afwerpen.

In mijn homegym heb ik een lat pulley met een set van 100 kg steekgewichten. Soms gebruik ik deze ook voor kuit en trap oefeningen. Op dat moment is die 100 kg nog maar net genoeg. Nu staat mij bij dat ik ooit ergens een verzwaringsset heb gezien. Geen extra steekgewichten, maar iets wat je erop kon leggen / eraan kon hangen. Ik zoek zoiets waarmee ik mijn pulley zo'n 30 kilo ofzo kan verzwaren.
Wij hebben enkel zoiets als de Gewichtstapel Adapter 2,25 kg maar daarmee ga je geen 30 kg kunnen verzwaren. Misschien kun je een oplossing met weerstandsbanden verzinnen maar als je echt 30 kg aan halterschijven eraan wil hangen zul je al twee pinnen aan je bovenste gewicht moeten lassen of iets dergelijks. Hou wel rekening mee dat de gewichtstapel van je toestel wellicht niet voor niets tot 100 kg gaat, dus hou rekening met de veiligheid als je dit zelf gaat verzwaren.

• Like
Waarderingen: 4me
Ik ben op zoek naar advies voor een nieuwe 220cm stang.

Degene die ik 3 jaar geleden heb gekocht bij jullie is geschikt voor 120kg squats en zit inmiddels op 140 en er zit een stijgende lijn in. Ben er ook wat te wild mee geweest, want hij is niet recht meer.

Wat zouden jullie mij adviseren? Ik ben geen powerlifter, maar mijn stats zijn op dit moment: B105x5, D155x5 & S140x5 en dit moet de komende tijd nog wel hoger worden uiteraard en de stang zal dus wel even mee moeten gaan.

• #8.426
Ik ben op zoek naar advies voor een nieuwe 220cm stang.

Degene die ik 3 jaar geleden heb gekocht bij jullie is geschikt voor 120kg squats en zit inmiddels op 140 en er zit een stijgende lijn in. Ben er ook wat te wild mee geweest, want hij is niet recht meer.

Wat zouden jullie mij adviseren? Ik ben geen powerlifter, maar mijn stats zijn op dit moment: B105x5, D155x5 & S140x5 en dit moet de komende tijd nog wel hoger worden uiteraard en de stang zal dus wel even mee moeten gaan.
Kijk eens naar onze ATX barbells barbells, dan weet je zeker dat je een kwalitatieve halterstang hebt die jaren mee kan. Dan hoef je je ook geen zorgen te maken dat deze verbuigen bij zware deadlifts of iets dergelijks. Zorg wel voor een dempende ondergrond, dat is altijd prettiger voor de levensduur van een halterstang.

Als je sowieso niet gaat afwerpen zijn de ATX Econ barbells of onze nieuwe IronSports barbells ook erg interessant. Deze zijn bovendien wat goedkoper dan de normale ATX barbells :)

Is er nou al nieuws over de ATX SSB beschilkbaarheid? Over 2 weken komt mijn eindejaarsbonus :D

Kijk eens naar onze ATX barbells barbells, dan weet je zeker dat je een kwalitatieve halterstang hebt die jaren mee kan. Dan hoef je je ook geen zorgen te maken dat deze verbuigen bij zware deadlifts of iets dergelijks. Zorg wel voor een dempende ondergrond, dat is altijd prettiger voor de levensduur van een halterstang.

Als je sowieso niet gaat afwerpen zijn de ATX Econ barbells of onze nieuwe IronSports barbells ook erg interessant. Deze zijn bovendien wat goedkoper dan de normale ATX barbells :)

Tussen deze Ironsports Professional Bar 20 kg - Chroom en ATX Econ Power Bar wat is dan het verschil? Op die 15 euro na dan. Waarom zou ik de ATX moeten pakken? Niet dat jij dat zegt in je vorige bericht hoor ;)

• #8.429
Is er nou al nieuws over de ATX SSB beschilkbaarheid? Over 2 weken komt mijn eindejaarsbonus :D
De nieuwe uitvoering zal hopelijk volgende week beschikbaar zijn :)

Tussen deze Ironsports Professional Bar 20 kg - Chroom en ATX Econ Power Bar wat is dan het verschil? Op die 15 euro na dan. Waarom zou ik de ATX moeten pakken? Niet dat jij dat zegt in je vorige bericht hoor ;)
Lees de productbeschrijvingen en specificaties even door, dan kun je verschillende barbells eenvoudig met elkaar vergelijken.

Het zijn maar zeer kleine verschillen, zoals een halve milimeter in de gripdikte en een centimeter verschil in sleeve lengte. De ATX Econ Power Bar is net wat hoogwaardiger, met sterker staal (185.000 psi vs 165.000 psi). Maar als je niet gaat afwerpen maakt dat niet heel veel uit, dan zouden beiden prima volstaan. Ik vind persoonlijk de zwart-chroom IronSports halterstang wel mooi! De ATX Econ bars zijn er enkel in volledig chroom.

Oke thanks! Ik was inderdaad niet van plan om de barbell van grote hoogte te laten vallen. Hooguit een klein stukje op de safetybars mocht een squat écht niet lukken of met een deadlift op de grond, maar ik ga daarvoor gelijk op zoek naar dikke rubberen matten. De zwart-chroom ziet er inderdaad mooi uit en is net wat anders, dus die gaat het worden!

De productie is blijkbaar vertraagd :( Ik hoop dat de riemen binnen twee weken hier zijn.

Als je al een bestelling hebt geplaatst krijg je vanzelf per e-mail bericht zodra de riemen zijn binnengekomen en je bestelling is verzonden.

Ondertussen is het 15 december en begin ik me af te vragen of de belt überhaupt nog komt...

• #8.432
Ondertussen is het 15 december en begin ik me af te vragen of de belt überhaupt nog komt...
Ja die komt zeker nog binnen... Het duurt echter allemaal wat langer in de productie maar daar heb ik helaas geen enkele invloed op (deze lederen riemen produceren wij niet zelf). Het is nu dus simpelweg afwachten, ook voor ons.

Mocht je niet langer willen wachten mag je echter altijd annuleren of je bestelling wijzigen naar een andere belt :)

Ja die komt zeker nog binnen... Het duurt echter allemaal wat langer in de productie maar daar heb ik helaas geen enkele invloed op (deze lederen riemen produceren wij niet zelf). Het is nu dus simpelweg afwachten, ook voor ons.

Mocht je niet langer willen wachten mag je echter altijd annuleren of je bestelling wijzigen naar een andere belt :)
Ik begrijp dat jullie hier geen invloed op hebben hoor, maar een mailtje over verdere vertraging had ik opzich wel op prijs gesteld.

• #8.434
Ik begrijp dat jullie hier geen invloed op hebben hoor, maar een mailtje over verdere vertraging had ik opzich wel op prijs gesteld.
Excuses, wanneer je echter een product bestelt dat niet in voorraad is en waarbij geen levertermijn wordt vermeld, volgen er ook geen updates van vertragingen (aangezien er geen levertermijn bekend is). De navraag die je hier op het forum hebt gedaan staat los van het bestelsysteem.

Ik hoor overigens net dat de riemen vanochtend zijn binnengekomen dus die zullen vandaag of morgen de deur uit gaan ;)

Excuses, wanneer je echter een product bestelt dat niet in voorraad is en waarbij geen levertermijn wordt vermeld, volgen er ook geen updates van vertragingen (aangezien er geen levertermijn bekend is). De navraag die je hier op het forum hebt gedaan staat los van het bestelsysteem.

Ik hoor overigens net dat de riemen vanochtend zijn binnengekomen dus die zullen vandaag of morgen de deur uit gaan ;)
Ik kan me ook wel voorstellen dat het administratief nogal een rompslomp is om vertraging na te e-mailen, maar misschien is het een idee om de verwachte levertijd op de website te vermelden?

Kijk dat is in ieder geval goed nieuws! Kan ik misschien morgen wel de belt bij de squats in gebruik gaan nemen:).

• #8.436
Ik kan me ook wel voorstellen dat het administratief nogal een rompslomp is om vertraging na te e-mailen, maar misschien is het een idee om de verwachte levertijd op de website te vermelden?

Kijk dat is in ieder geval goed nieuws! Kan ik misschien morgen wel de belt bij de squats in gebruik gaan nemen:).
De verwachte levertermijn vermelden we meestal ook hoor, tenzij die onbekend is zoals nu bij de productie van de riemen ;)

Welke van jullie lat pulley's is in hoogte verstelbaar? Dus niet enkel low en high pulley, maar ook me standen ertussen.
En hebben jullie er 1 die past op het Barbarian rack met schijfopslag?

• #8.439
Welke van jullie lat pulley's is in hoogte verstelbaar? Dus niet enkel low en high pulley, maar ook me standen ertussen.
En hebben jullie er 1 die past op het Barbarian rack met schijfopslag?
Wij hebben geen verstelbare lat pulleys, dan zou je al uitkomen bij een volledige Functional Trainer of Cable Crossover.

Bedoel je de Barbarian Functional Power Cage? Die heeft geen lat pulley attachment beschikbaar.

Wij hebben geen verstelbare lat pulleys, dan zou je al uitkomen bij een volledige Functional Trainer of Cable Crossover.

Bedoel je de Barbarian Functional Power Cage? Die heeft geen lat pulley attachment beschikbaar.
Ja, ik bedoelde de Barbarian Functional PC. Heb nu reeds 2 maanden toegang tot een privé gym met Hoist materiaal en ik zou toch iets van kabels willen toevoegen aan mijn home-gym. Ik dacht aan een lat pulley dat verstelbaar was, zodat ik later eventueel een tweede zou kunnen toevoegen om een crossover te bekomen.
Volgende jaar heb ik eindelijk plaats om wat meer te zetten dan mijn huidige powercage (momenteel 3x3).

Terug
Naar boven