XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bezoekers in dit topic

De ATX Ram Bar is weer binnen maar er zijn er nog maar minder dan 10 beschikbaar, dus die zal snel weer uitverkocht zijn. De volgende levering komt pas weer over twee maanden binnen :(

Het loopt momenteel zelfs nog een stuk harder dan normaal met deze barbell (in heel Europa), daar hadden we niet op geanticipeerd.

Hier nog een mooie nieuwe review:


Ik heb net een mooie mail mogen ontvangen :)
Ik mag deze zomer hem al intrainen ;)

Review zal ik ook wel maken na paar weken.
 
Ik heb net een mooie mail mogen ontvangen :)
Ik mag deze zomer hem al intrainen ;)

Review zal ik ook wel maken na paar weken.
Yes alle openstaande bestellingen van de ATX Ram Bar worden vandaag verzonden :)

Ik hoop dat de bar goed bevalt, alvast bedankt voor de review!
 
Yes alle openstaande bestellingen van de ATX Ram Bar worden vandaag verzonden :)

Ik hoop dat de bar goed bevalt, alvast bedankt voor de review!
Heb ook zojuist een atx rambar besteld maar ook met 300 kg schijven waaronder 12x20 kilo enig idee wanneer het ongeveer gaat komen ?:D
 
Heb gisteravond ook weer een order geplaatst. Hopelijk kan ik dat deze week nog in ontvangst nemen.
 
Heb ook zojuist een atx rambar besteld maar ook met 300 kg schijven waaronder 12x20 kilo enig idee wanneer het ongeveer gaat komen ?:D
Bedankt voor de bestelling :) Even mail naar onze klantenservice voor dat soort vragen over bestellingen, maar als alles op voorraad is wordt de bestelling waarschijnlijk vandaag of morgen verzonden.
 
Fitness Seller ik ga ook nog zo'n ram bar halen binnen een half jaar. Volgens sommige bevalt ie beter dan de gewone Texas pb
 
Hoe nauwkeurig zijn de gietijzeren schijven eigenlijk?
Ik vind het wel super dat ze nu in het zwart zijn.
Gietijzer is gietijzer, daarin zullen jammer genoeg altijd afwijkingen zitten vanwege de manier waarop deze geproduceerd worden (tenzij je naar duurdere uitvoeringen gaat zoals onze powerlifting plates). Ik heb daar geen concrete cijfers voor, sommige exemplaren zullen vrij nauwkeurig zijn terwijl anderen wat afwijken.

Wat je vaak ziet is dat krachtsporters de exacte gewichten op de halterschijven schrijven. Als één 20 kg halterschijf namelijk 19,6 kg weegt en de andere 20,4 kg dan heb je toch een verschil van 0,8 kg tussen beide kanten van je barbell. Als je de exacte gewichten weet kun je daar rekening mee houden en het verschil opvangen met extra schijfjes.

Er is niets veranderd aan deze halterschijven hoor, die zijn altijd zwart geweest. We hebben alleen na jaren eens een keer nieuwe foto's gemaakt :p
 
Laatst bewerkt:
Gietijzer is gietijzer, daarin zullen jammer genoeg altijd afwijkingen zitten vanwege de manier waarop deze geproduceerd worden (tenzij je naar duurdere uitvoeringen gaat zoals onze powerlifting plates). Ik heb daar geen concrete cijfers voor, sommige exemplaren zullen vrij nauwkeurig zijn terwijl anderen wat afwijken.

Wat je vaak ziet is dat krachtsporters de exacte gewichten op de halterschijven schrijven. Als één 20 kg halterschijf namelijk 19,6 kg weegt en de andere 20,4 kg dan heb je toch een verschil van 0,8 kg tussen beide kanten van je barbell. Als je de exacte gewichten weet kun je daar rekening mee houden en het verschil opvangen met extra schijfjes.

Er is niets veranderd aan deze halterschijven hoor, die zijn altijd zwart geweest. We hebben alleen na jaren eens een keer nieuwe foto's gemaakt :p
Ik snap dat ze afwijken. Vandaar ook mijn vraag. Ik had alleen graag een gedacht gehad van hoeveel ze kunnen afwijken. Maar je voorbeeld geeft al een idee.
Het is me duidelijk dat nauwkeuriger materiaal ook een hoger prijskaartje draagt.
Ja, dat wegen en opschrijven is een goed idee. Ga ik ook toepassen.

Aan 1 kant een schijf van 20,4kg en eentje van 19,6kg en aan de andere kant eentje van 20,2kg en eentje van 19,8kg en het probleem is ook weer van de baan.:D

Ah OK, die nieuwe foto's komen dan niks te laat. Dit ziet er veel beter uit.
 
Ik snap dat ze afwijken. Vandaar ook mijn vraag. Ik had alleen graag een gedacht gehad van hoeveel ze kunnen afwijken. Maar je voorbeeld geeft al een idee.
Het is me duidelijk dat nauwkeuriger materiaal ook een hoger prijskaartje draagt.
Ja, dat wegen en opschrijven is een goed idee. Ga ik ook toepassen.

Aan 1 kant een schijf van 20,4kg en eentje van 19,6kg en aan de andere kant eentje van 20,2kg en eentje van 19,8kg en het probleem is ook weer van de baan.:D

Ah OK, die nieuwe foto's komen dan niks te laat. Dit ziet er veel beter uit.

Ik heb die schijven en heb ze ook al eens gewogen ik pm je wel eens
 
Ik heb ook van die schijven. Ik gebruik altijd vaste paren die ongeveer evenveel wegen. Enige echte probleemgeval is 1 20kg schijf van 17kg en 1 van 21 kg. Je kan wel raden hoe mijn bench ging toen ik die er voor de eerste keer aan hing;) Verder zijn de afwijkingen goed te doen, dat heb je met duurdere schijven ook.
 
Ik heb ook van die schijven. Ik gebruik altijd vaste paren die ongeveer evenveel wegen. Enige echte probleemgeval is 1 20kg schijf van 17kg en 1 van 21 kg. Je kan wel raden hoe mijn bench ging toen ik die er voor de eerste keer aan hing;) Verder zijn de afwijkingen goed te doen, dat heb je met duurdere schijven ook.
Een 20 kg schijf van 17 kg is wel reden om te ruilen hoor :rolleyes: heb je dat nooit gemeld?
 
Jammer dat de ATX schijven zo ver afwijken van de standaard qua diameter. Anders zouden ze heel interessant zijn.
Of zit daar evenveel tolerantie op als op de gewone gietijzeren schijven?
De ATX Powerlifting plates zien er geweldig uit! Ze vallen alleen wat buiten budget. :(
 
Jammer dat de ATX schijven zo ver afwijken van de standaard qua diameter. Anders zouden ze heel interessant zijn.
Of zit daar evenveel tolerantie op als op de gewone gietijzeren schijven?
De ATX Powerlifting plates zien er geweldig uit! Ze vallen alleen wat buiten budget. :(
De ATX en Barbarian gietijzeren halterschijven zullen misschien iets nauwkeuriger zijn maar er zal niet veel verschil zijn, dit is ook gewoon gietijzer.
 
Dan denk ik dat de gewone schijven een goeie optie zijn. 't zal wegen en combineren worden. Dat went wel. :)
 
Kunnen de Marbo Dubbele Pulley MH-W107 worden gemonteerd op een schuine balk van 45 graden?
 
Kunnen de Marbo Dubbele Pulley MH-W107 worden gemonteerd op een schuine balk van 45 graden?
Dat zou ik niet adviseren. Het zijn maar goedkope pulleys en deze zijn gemaakt om gewoon recht te monteren.

Als je deze schuin aan een balk of loodrecht op een muur monteert werken er andere krachten op de constructie. Daar zijn de pulleys niet voor gemaakt of op getest, dus ik kan er niets over zeggen of dat goed zou gaan of dat er dan misschien iets zou verbuigen of afbreken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Naar boven