AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Het verschil tussen schijven die gekalibreerd zijn en de goedkopere schijven is wel enorm hoor en voor mij een goede reden om even door te sparen. Hoe vaak zal je nu nieuwe schijven kopen in je training carrière?
 
Qua toleranties is er inderdaad een enorm verschil, maar ga je dat echt merken in je trainingen?
Als er van een Eleiko schijf na enkele jaren wat verf verdwijnt is zo ook niet meer zo nauwkeurig als toen ze nieuw was.

Later upgraden naar die ATX powerlifting schijven lijkt me anders wel wat.
Fitness Seller :Wat is de tolerantie op die schijven?
 
Qua toleranties is er inderdaad een enorm verschil, maar ga je dat echt merken in je trainingen?
Als er van een Eleiko schijf na enkele jaren wat verf verdwijnt is zo ook niet meer zo nauwkeurig als toen ze nieuw was.

Later upgraden naar die ATX powerlifting schijven lijkt me anders wel wat.
Fitness Seller :Wat is de tolerantie op die schijven?
Die tolerantie is enorm klein en staat ook gewoon bij de productomschrijvingen. Sommige schijven kunnen 10% afwijken!!! Dat is enorm. De duurdere schijven slechts een paar gram. Een beetje verf eraf maakt van die paar gram niet opeens 2kg. :rolleyes:
 
Qua toleranties is er inderdaad een enorm verschil, maar ga je dat echt merken in je trainingen?
Als er van een Eleiko schijf na enkele jaren wat verf verdwijnt is zo ook niet meer zo nauwkeurig als toen ze nieuw was.

Later upgraden naar die ATX powerlifting schijven lijkt me anders wel wat.
Fitness Seller :Wat is de tolerantie op die schijven?
De verchroomde ATX Powerlifting Plates zijn niet gekalibreerd maar wel een stuk nauwkeurig dan normale gietijzeren plates (als er een afwijking is, zal dat gemiddeld iets van 0,5%-1% zijn schat ik).

Er komen in de toekomst ook nog gekalibreerde ATX plates. Een beetje verf die eraf slijt zul je overigens niet merken in gewicht ;)
 
Die tolerantie is enorm klein en staat ook gewoon bij de productomschrijvingen. Sommige schijven kunnen 10% afwijken!!! Dat is enorm. De duurdere schijven slechts een paar gram. Een beetje verf eraf maakt van die paar gram niet opeens 2kg. :rolleyes:
Dat begrijp ik.
Maar 2g afwijking kan snel 5x zoveel worden na een tijdje. Niet dat dit gaat opvallen. Maar de prijs van zulke schijven wordt wel aangerekend op basis van die 2g.
Een tussenweg lijkt me het meest optimaal.

De verchroomde ATX Powerlifting Plates zijn niet gekalibreerd maar wel een stuk nauwkeurig dan normale gietijzeren plates (als er een afwijking is, zal dat gemiddeld iets van 0,5%-1% zijn schat ik).

Er komen in de toekomst ook nog gekalibreerde ATX plates. Een beetje verf die eraf slijt zul je overigens niet merken in gewicht ;)
Kijk, dat is interessant. 1% lijkt me prima voor high-end trainingsmateriaal.

Gekalibreerde schijven zijn eerder iets voor wedstrijden of voor mensen die echt op top-niveau presteren.
Wel leuk om in het gamma te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Als de verschillen alleen zitten in de nauwkeurigheid van het gewicht, dan zou ik voor de goedkoopste gietijzeren exemplaren gaan, zelfs van mijn cheap 30mm schijven wijkt er 1 schijf 2% af, de rest 1% of minder. Een goede weegschaal die dit netjes kan controleren kost maar een paar tientjes.

Ik ga er vanuit dat de duurdere 50mm schijven ook een betere passing hebben ronde de sleeves, of is dat niet zo? Dan zou ik weer wel goed overwegen of ik toch niet iets meer wil betalen.
 
De passing zal wel iets beter zijn, maar de gewone gietijzeren zitten toch ook niet zo heel erg los. Of wel?
 
Geen idee, ik ben me ook langzaam aan het orrienteren wat voor mij de beste keuze zou zijn.
 
Duurdere plates en plates met een aparte metalen binnenring hebben over het algemeen ook een nauwkeurigere (kleinere) boring.

Hier een mooie halterset met de ATX Powerlifting Plates en de ATX Ram Bar :cool:
ATX Powerlifting Halterset 127,5 kg

wls-cicp-1275-detail01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zijn de ATX Crumb Rubber Bumper Plates exact hetzelfde als Hi Temp bumper plates? En hoe zit het bij deze plates met de toleranties? Bij de plates staat trouwens een boring van 50,7 mm vermeld, terwijl bij een halterset met dezelfde plates 50,8 mm wordt genoemd.
 
Zijn de ATX Crumb Rubber Bumper Plates exact hetzelfde als Hi Temp bumper plates? En hoe zit het bij deze plates met de toleranties? Bij de plates staat trouwens een boring van 50,7 mm vermeld, terwijl bij een halterset met dezelfde plates 50,8 mm wordt genoemd.
De ATX Crumb bumpers zijn net als de ATX Rough Bumper Plates gemaakt van geperst rubbergranulaat, alleen hebben de Crumb bumpers nog een kleurtje erin verwerkt. Beide uitvoeringen zijn inderdaad vergelijkbaar met de bumper plates van Hi-Temp.

Hi-Temp is overigens een merknaam. Veel aanbieders noemen hun geperste bumper plates "Hi-Temp" bumpers, terwijl ze helemaal niet door Hi-Temp in de Verenigde Staten zijn gemaakt. Onze ATX Rough en ATX Crumb bumpers zijn dus niet exact hetzelfde want ze zijn niet door Hi-Temp gemaakt maar het type materiaal is inderdaad wel hetzelfde (geperst rubbergranulaat). De exacte samenstelling en hardheid van het rubber zal misschien een beetje afwijken met de bumpers van Hi-Temp.

Bedankt, de boring is 50,7 mm voor de Crumb bumpers en 50,8 mm voor de Rough bumpers. Toleranties hebben wij bij normale bumpers niet bepaald en volgens mij ook nooit klachten over (dit zijn ook volledig rubberen halterschijven, er zit binnenin geen gietijzer). Zoek je bumpers met een zo laag mogelijke tolerantie dan kom je uit bij duurdere uitvoeringen zoals de ATX Premium bumpers of ATX Urethane bumpers.
 
Laatst bewerkt:
De ATX Crumb bumpers zijn net als de ATX Rough Bumper Plates gemaakt van geperst rubbergranulaat, alleen hebben de Crumb bumpers nog een kleurtje erin verwerkt. Beide uitvoeringen zijn inderdaad vergelijkbaar met de bumper plates van Hi-Temp.

Hi-Temp is overigens een merknaam. Veel aanbieders noemen hun geperste bumper plates "Hi-Temp" bumpers, terwijl ze helemaal niet door Hi-Temp in de Verenigde Staten zijn gemaakt. Onze ATX Rough en ATX Crumb bumpers zijn dus niet exact hetzelfde want ze zijn niet door Hi-Temp gemaakt maar het type materiaal is inderdaad wel hetzelfde (geperst rubbergranulaat). De exacte samenstelling en hardheid van het rubber zal misschien een beetje afwijken met de bumpers van Hi-Temp.

Bedankt, de boring is 50,7 mm voor de Crumb bumpers en 50,8 mm voor de Rough bumpers. Toleranties hebben wij bij normale bumpers niet bepaald en volgens mij ook nooit klachten over (dit zijn ook volledig rubberen halterschijven, er zit binnenin geen gietijzer). Zoek je bumpers met een zo laag mogelijke tolerantie dan kom je uit bij duurdere uitvoeringen zoals de ATX Premium bumpers of ATX Urethane bumpers.

Bedankt voor de toelichting :)
 
Ruim een half jaar geleden heb ik 150 kg 30mm barbarian halterschijven gekocht bij jullie. Als ik bij jullie een bestelling plaats kies ik bijna altijd voor het merk barbarian vanwege de goede kwaliteit. Alleen bij de halterschijven met glanzende coating laat de coating erg snel los. (zie fotos) Ik baal hier eigenlijk best wel van. De schijven zijn ruim een half jaar oud maar zien er nu al niet meer uit het is zelfs zo erg dat ik na elke workout moet stofzuigen omdat overal stukjes coating liggen.

20170530_104415.jpg


20170530_104510.jpg
 
Ruim een half jaar geleden heb ik 150 kg 30mm barbarian halterschijven gekocht bij jullie. Als ik bij jullie een bestelling plaats kies ik bijna altijd voor het merk barbarian vanwege de goede kwaliteit. Alleen bij de halterschijven met glanzende coating laat de coating erg snel los. (zie fotos) Ik baal hier eigenlijk best wel van. De schijven zijn ruim een half jaar oud maar zien er nu al niet meer uit het is zelfs zo erg dat ik na elke workout moet stofzuigen omdat overal stukjes coating liggen.
Dat is inderdaad een nadeel van dit soort gevoelige coatings, door het tegen elkaar slaan en schuren van de gietijzeren halterschijven zal zo'n coating beschadigen.

De meeste gietijzeren halterschijven worden tegenwoordig weer met matte coating geleverd, die zijn een stuk minder schadegevoelig maar dan heb je natuurlijk wel twee soorten halterschijven door elkaar (mocht dat je storen). Maar de matte coating zal ook gewoon krassen en dergelijke. Rubberen halterschijven hebben dat probleem uiteraard helemaal niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan dus ook meerdere maanden betekenen?
 
Dat kan dus ook meerdere maanden betekenen?
Er is nu nog geen levertermijn bekend dus dat kan enkele weken zijn maar ook twee of drie maanden. Moeilijk te zeggen op dit moment...
 
Bedankt, dan kijk ik tzt wel als ik ze echt nodig heb wat ik dan als alternatief wil
 
Back
Naar boven