Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bezoekers in dit topic

Een bar heeft een beschermlaag dus dat kan geen kwaad. Zelfs niet met een onbeschermde bar waar een patina (roest) laagje op komt te liggen.
Veel magnesium vult de knurl waardoor deze minder scherp zal worden en deze minder grip geeft maar dan moet er al een flinke laag in zitten. Met een nagelborsteltje veeg je dat zo eruit.
 
Er is een onderhoudskit beschikbaar bij Fitness Seller .
Kost iets van een 12 euro meen ik.
I know, op SMTK gebruiken ze ook zo een staalborstel om het magnesium af te doen maar ik vraag me af of dit ook wel degelijk echt nodig is bij privé gebruik in de homegym. Ik kan me voorstellen dat bij veelvuldig gebruik van die borstel de knurling minder scherp wordt, met een laag magnesium erop merk ik geen verschil qua grip dus vandaar mijn vraag of dit echt nodig is :dunno:
 
Ik denk niet dat het een staalborstel is die in de kit zit. Dat is met die zwarte coating namelijk niet zo geweldig.
Je kan de barbell toch ook gewoon goed afvegen met een doek of een zachtere borstel? Voorlopig doe ik het zo.
Als ik begin volgend jaar weer een bestelling plaats steek ik er zo'n onderhoudskit bij.
 
Magnesium trekt vocht aan en deze coating is nogal roest gevoelig.Om de paar weken even borstelen en met 3-in-1 olie inwrijven voorkomt dit. FS heeft een onderhoudskitje daarvoor.

--- edit ---

Met een staalborstel haal je ook de coating er af.
 
Magnesium trekt vocht aan en deze coating is nogal roest gevoelig.Om de paar weken even borstelen en met 3-in-1 olie inwrijven voorkomt dit. FS heeft een onderhoudskitje daarvoor.

--- edit ---

Met een staalborstel haal je ook de coating er af.
Ow, dus die borstel is niet van staal en de olie in dat kitje is niet voor de sleeves dan, zoals ik dacht ?
 
Rogue heeft 2 onderhouds filmpjes, alleen opletten dat dit zinc en bare steel betreft. Bare steel heeft geen coating en zinc is een hardere coating. Op black oxide geen staalborstel. Ook geen roestoplossers, black oxide is een roestvorm en lost dan ook op.
Maar een afwasborstel of werkborstel en WD-40 kan ook. Alleen WD-40 mag niet in je sleeves.

 
Rogue heeft 2 onderhouds filmpjes, alleen opletten dat dit zinc en bare steel betreft. Bare steel heeft geen coating en zinc is een hardere coating. Op black oxide geen staalborstel. Ook geen roestoplossers, black oxide is een roestvorm en lost dan ook op.
Maar een afwasborstel of werkborstel en WD-40 kan ook. Alleen WD-40 mag niet in je sleeves.

Thanks ;)
Die borstels wat hij gebruikt zijn ook die (stalen) borstels van op SMTK, daar worden ze wel altijd 'droog' afgeveegd, zowat na elke sessie...
 
Voor prive gebruik zal het bijna niet nodig zijn zoals je zelf al aangaf. De vraag is alleen hoe vochtig de ruimte is waar je de bar bewaard. Die van mij heeft enkele maanden in een schuur gelegen en was aardig gaan roesten. Ik heb dat er af gehaald met azijn, waardoor ook de black oxide weg is, hij is nu bare steel. Blijft scherp, maar gevoeliger voor roest. Maar op zolder heb ik al maanden geen onderhoud gedaan na 1x schoonmaken en inwrijven met wd-40, niets aan de hand.
 
Voor prive gebruik zal het bijna niet nodig zijn zoals je zelf al aangaf. De vraag is alleen hoe vochtig de ruimte is waar je de bar bewaard. Die van mij heeft enkele maanden in een schuur gelegen en was aardig gaan roesten. Ik heb dat er af gehaald met azijn, waardoor ook de black oxide weg is, hij is nu bare steel. Blijft scherp, maar gevoeliger voor roest. Maar op zolder heb ik al maanden geen onderhoud gedaan na 1x schoonmaken en inwrijven met wd-40, niets aan de hand.
Vochtig... De strenghtshop bar heeft ook een lichte roestvorming door de magnesium laag heen :P dat zal ik met de ram bar maar beter beter proberen te vermijden dan denk ik ?
 
Ja hier zat ik inderdaad ook aan te denken.

Echter als ik op de site van Fitness Seller kijk zie je bij het MegaTec Half Rack wel spotters (noodsteunen) van 30cm ?
Die spotters zijn helaas niet los verkrijgbaar.

Ik schrok er wel een beetje van :P

Nog een vraagje over magnesium op de knurling, kan dit kwaad of zo als je het gewoon erop laat hangen ? Neen, toch ?
Magnesium houdt vocht vast dus als je de magnesiumresten niet af en toe verwijderd kan dat wat sneller roestvorming of verkleuringen veroorzaken. Je kunt de magnesiumresten inderdaad verwijderen met een nylon borstel (veiliger dan een staalborstel want die kan de coating beschadigen) en de bar voorzien van een beschermend laagje olie.

Overigens is een zwart-oxide coating, zoals bij de ATX Ram Bar, sowieso erg gevoelig voor verkleuren maar dat kan verder geen kwaad.
 
Ah, de L/XL is er al uit blijkbaar. Jammer.
 
Ik heb voorheen altijd 10mm levert belt van jullie gehad, die is helaas na twee jaar gebroken. Nu heb ik een 13mm van strengthshop gekocht. Hebben jullie enig idee of het wat kwaad kan als je hem opgerold (dus de lever aangetrokken zegmaar) in je tas laat zitten? Bij de lever belt die ik van jullie had kon je hem niet aangetrokken dicht houden zonder hem om je buik te doen.
 
Ik heb voorheen altijd 10mm levert belt van jullie gehad, die is helaas na twee jaar gebroken. Nu heb ik een 13mm van strengthshop gekocht. Hebben jullie enig idee of het wat kwaad kan als je hem opgerold (dus de lever aangetrokken zegmaar) in je tas laat zitten? Bij de lever belt die ik van jullie had kon je hem niet aangetrokken dicht houden zonder hem om je buik te doen.
Denk niet dat dat kwaad kan. Maar even vragen aan de winkel waar je de riem gekocht hebt misschien ;)

Overigens kun je ook altijd een losse clipsluiting kopen als die kapot is en de riem zelf nog in orde is.
 
Ik heb voorheen altijd 10mm levert belt van jullie gehad, die is helaas na twee jaar gebroken. Nu heb ik een 13mm van strengthshop gekocht. Hebben jullie enig idee of het wat kwaad kan als je hem opgerold (dus de lever aangetrokken zegmaar) in je tas laat zitten? Bij de lever belt die ik van jullie had kon je hem niet aangetrokken dicht houden zonder hem om je buik te doen.
Ik heb die al een tijdje (wel de riot uitvoering) standaard in mijn sporttas zitten. Ik steek hem er meesstal aangetrokken in en heb er nog nooit problemen mee gehad. Vaak komt die los in mijn tas.
 
Jullie zijn bezig met een nieuwe webshop toch? Is daar al meer over bekend?
 
Jullie zijn bezig met een nieuwe webshop toch? Is daar al meer over bekend?
De nieuwe webshop is momenteel in ontwikkeling. Ik hoop dat deze in januari of februari klaar is.
 
Gewoon uit interesse. Magento shop?
 
Back
Naar boven