XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Ik wil de ATX Belt Squat Belt kopen wanneer (?) deze weer voorradig is. Nu vroeg ik me af of jullie ook een loading pin in het assortiment hebben? Kan er zo snel geen vinden dus gok van niet ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.782
Ik wil de ATX Belt Squat Belt kopen wanneer (?) deze weer voorradig is. Nu vroeg ik me af of jullie ook een loading pin in het assortiment hebben? Kan er zo snel geen vinden dus gok van niet ;)
De riem komt deze week terug in voorraad. Schrijf je op de productpagina even in voor een voorraadmelding of plaats je bestelling vanavond alvast via e-mail, want ik denk dat deze vrijwel meteen weer uitverkocht zal zijn. De meeste exemplaren zijn namelijk voor verkoop in combinatie met het ATX Belt Squat toestel, de riemen voor losse verkoop komen pas over circa twee maanden weer binnen. Er zijn al aardig wat bestellingen voor losse riemen dus daar blijft helaas bijna niets van over.

Geen loading pin helaas.

Ok, bedankt! Had me al ingeschreven voor de melding, maar als ik dus een e-mail stuur kan ik hem zo reserveren?

• #9.784
Ok, bedankt! Had me al ingeschreven voor de melding, maar als ik dus een e-mail stuur kan ik hem zo reserveren?
Via mail kun je de bestelling alvast plaatsen. Via de webshop gaat dat nog niet omdat de riem nog onbeschikbaar is zolang deze niet terug in voorraad is.

Ik zie dat het Barbarian pec fly accessoire nog op voorraad is, klopt dat?
Staat er eentje opgesteld in de showroom toevallig?

Laatst bewerkt:
  • #9.786
Ik zie dat het Barbarian pec fly accessoire nog op voorraad is, klopt dat?
Staat er eentje opgesteld in de showroom toevallig?
Die is op voorraad, zie de voorraadstatus op de productpagina. Ligt ook in de showroom, dus die kun je komen bekijken en uitproberen.

Ik heb het waarschijnlijk al 10x gevraagd, maar is er een idee wanneer er meer info beschikbaar is over die monolift attachment voor de barbarian cage ?
Ik ben echt benieuwd hoe die er zou uitzien. En vermoedelijk zelfde prijsrange als ATX gezien die twee zowat in elkaars segment zitten ?

Wat ik wel niet snap, is dat ATX van die onmogellijk goede cages maakt, en als letterlijk enige topmerk, geen lat pulley addon heeft. Is er een reden dat ze dat niet doen eigenlijk ? Ik wou echt die 230-M kopen, maar ik ben bijna verplicht voor de barbarian/HD/.. te gaan omdat die dat wel hebben en ik beperkt ben met ruimte in men homegym (cage met latpulley is enorm efficient kwa oppervlakte

• #9.788
Ik heb het waarschijnlijk al 10x gevraagd, maar is er een idee wanneer er meer info beschikbaar is over die monolift attachment voor de barbarian cage ?
Ik ben echt benieuwd hoe die er zou uitzien. En vermoedelijk zelfde prijsrange als ATX gezien die twee zowat in elkaars segment zitten ?
Nee de ingenieur is er helaas nog niet aan toegekomen aan het ontwerpen hiervan. Hij zal hier binnenkort aan beginnen, waarschijnlijk komt de eerste levering dan begin 2019 binnen.

De Barbarian Line producten zijn een stuk goedkoper dan ATX dus de monolift attachment zal waarschijnlijk ook een stuk goedkoper worden. Barbarian Line en ATX zitten zeker niet in elkaars segment, twee merken in hetzelfde segment zou onlogisch zijn. ATX is bewust een hogere klasse (hogere kwaliteit en afwerking) en gericht op sportscholen. Daarnaast bedienen wij met ATX ook een ander segment met meer nadruk op functional training. Het ATX assortiment omvat ook meer dan alleen krachttoestellen met nog veel meer andere equipment. De racks hebben natuurlijk wat overlapping maar verder zijn de merken toch wel zeer verschillend met onderscheidende kenmerken.

Wat ik wel niet snap, is dat ATX van die onmogellijk goede cages maakt, en als letterlijk enige topmerk, geen lat pulley addon heeft. Is er een reden dat ze dat niet doen eigenlijk ? Ik wou echt die 230-M kopen, maar ik ben bijna verplicht voor de barbarian/HD/.. te gaan omdat die dat wel hebben en ik beperkt ben met ruimte in men homegym (cage met latpulley is enorm efficient kwa oppervlakte
Voor zover ik weet zijn er geen vergelijkbare merken (zoals ATX, Rogue, Hammer etc.) die een pulley attachment aanbieden voor binnenin de racks zoals jij bedoelt. De ATX productlijn is gericht op sportscholen en zulke attachments zijn in een sportschool niet echt praktisch. Wanneer iemand de pulley gebruikt is het hele rack namelijk niet meer bruikbaar (en andersom).

Er zal uiteindelijk wel een dedicated lat pull toestel van ATX komen maar dat is een hele andere prijsklasse dan de pulley attachments die jij bedoelt. Die zal ook niet binnenin het rack bevestigd kunnen worden maar enkel als standalone of aan de buitenkant van het rack vastgekoppeld.

Laatst bewerkt:
Nee de ingenieur is er helaas nog niet aan toegekomen aan het ontwerpen hiervan. Hij zal hier binnenkort aan beginnen, waarschijnlijk komt de eerste levering dan begin 2019 binnen.

De Barbarian Line producten zijn een stuk goedkoper dan ATX dus de monolift attachment zal waarschijnlijk ook een stuk goedkoper worden. Barbarian Line en ATX zitten zeker niet in elkaars segment, twee merken in hetzelfde segment zou onlogisch zijn. ATX is bewust een hogere klasse (hogere kwaliteit en afwerking en gericht op sportscholen) maar is ook een ander segment, namelijk de nadruk op powerlifting/weightlifting/functional training met niet alleen krachttoestellen maar ook veel andere trainingsmaterialen (barbells, plates, accessoires). Terwijl de Barbarian Line krachttoestellen van origine meer op bodybuilding gericht zijn. De racks hebben natuurlijk overlapping in beide segmenten maar verder zijn de merken toch wel verschillend met onderscheidende kenmerken.

Welke topmerken in deze sector (zoals ATX, Rogue, Hammer etc.) hebben volgens jou een lat pulley addon? Voor zover ik weet biedt geen van deze merken een pulley attachment aan voor binnenin de racks zoals jij bedoelt. Deze merken zijn gericht op sportscholen en zulke accessoires heb je in een sportschool niet veel aan. Als iemand de pulley gebruikt is het hele rack namelijk niet meer bruikbaar (en andersom).

Er zal uiteindelijk wel een dedicated lat pull toestel van ATX komen maar dat is een hele andere prijsklasse dan de pulley attachments die jij noemt. Die zal ook niet binnenin het rack bevestigd kunnen worden maar enkel als standalone of aan de buitenkant van het rack gemonteerd.

Oh in dat geval heb ik louter Barbarian te hoog ingeschat. Ik dacht dat die in hetzelfde segment zaten maar door ruwere afwerking de prijs omlaag drukten.

Mijn initiele voorkeur wanneer HD, Barbarian, ATX, Rogue,Riot, en een paar anderen te hebben vergeleken ging zowiezo uit naar ATX 230-M. Vooral de enorme draagcapaciteit en high tech afwerking dan (als ingenieur is laser cut scaling altijd een verkoopspunt). Plus de monolift van ATX ziet er echt geweldig uit en heeft een hogere draagcapaciteit dan die van Rogue.

Tegen een powerlifter zeggen dat ATX voor powerlifting is en Barbarian voor bodybuilding...het lijkt wel of je me een ATX rek probeerd te verkopen :D

Nuja. Ik ga dan zeggen dat veel powerlifters/weightlifters ook een homegym hebben en zo'n addon kunnen gebruiken, maar dan antwoord jij waarschijnlijk dat we een te kleine niche zijn om een product naar te ontwerpen.

Het idee blijft om een 230M te kopen van ATX en tussenstukken te laten frezen waardoor je er die barbaran lat pulley addon tegen kunt bevestigen.

Nuja. Ik ga dan zeggen dat veel powerlifters/weightlifters ook een homegym hebben en zo'n addon kunnen gebruiken, maar dan antwoord jij waarschijnlijk dat we een te kleine niche zijn om een product naar te ontwerpen.

Als powerlifter kan je perfect barbarian kopen. Die racks zijn stevig genoeg hoor ;)

Als powerlifter kan je perfect barbarian kopen. Die racks zijn stevig genoeg hoor ;)

Yeah, ik heb een barbarian halfrack. Ruwe afwerking maar dat ding is best stevig.
Heb van die 10mm massieve stalen buizen gekocht van 1m lang. Kan je er ineens uit reverse band deadlifts doen ook

Ik kan wel verder maar als ik terug full meet ga heb ik wel een monolift attachment nodig. En ik reken altijd dat het 2x zoveel kg moet aankunnen als ik gebruik, dus zal kijken wat het is als barbarian uitkomt

En ik reken altijd dat het 2x zoveel kg moet aankunnen als ik gebruik,
Ik denk dat ze die veiligheidsfactor al in rekening gebracht hebben hoor. ;)

Met een Barbarian zou je wel moeten toekomen.
Ik neem aan de dat niet bij de IPF lift omdat je achter een monolift vraagt. Is dat dan zo anders, vanuit een monolift squatten als je'm ook zou kunnen uitlopen?

• #9.793
Oh in dat geval heb ik louter Barbarian te hoog ingeschat. Ik dacht dat die in hetzelfde segment zaten maar door ruwere afwerking de prijs omlaag drukten.

Vooral de enorme draagcapaciteit en high tech afwerking dan (als ingenieur is laser cut scaling altijd een verkoopspunt).
Het is maar net hoe je het bekijkt of beoordeelt, ik denk dat je Barbarian Line nu juist te laag inschat ;)

Met circa 75 x 75 x 3 mm materiaal is Barbarian Line qua staal vergelijkbaar met de Rogue Monster serie (al heeft die laatste dikker plaatstaal bij alle verbindingselementen en dikkere hardware). ATX zit daar nog een trapje boven met 80 x 80 x 3 mm staal en dikker plaatstaal. Barbarian Line is vooral goedkoper vanwege het iets lichtere materiaal en de iets lagere afwerking. Daarin zit echter ook een nuance, de afwerking is namelijk iets lager dan ATX maar wel een stuk hoger dan veel andere merken. Bijvoorbeeld geen lasergesneden nummering maar wel lasergegraveerd (dus ook permanent/slijtvast). Op andere gebieden komt de afwerking redelijk overeen met ATX, bijvoorbeeld dezelfde soort dikke rubbervoeten en rubberen afwerking op de J-cups en Spotters Arms (deze overeenkomsten zijn ook logisch, aangezien alles door dezelfde ingenieur ontworpen wordt en in dezelfde fabriek gemaakt wordt).

De Barbarian Line en ATX toestellen zijn beiden Europees gecertificeerd voor gebruik in sportscholen (EN 20957 I.II.IV Class S). Voor thuisgebruik is Barbarian Line dus zelfs al overkill. Er zijn niet veel andere merken in deze prijsklasse die bij Barbarian Line in de buurt komen :flex:

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ze die veiligheidsfactor al in rekening gebracht hebben hoor. ;)

Met een Barbarian zou je wel moeten toekomen.
Ik neem aan de dat niet bij de IPF lift omdat je achter een monolift vraagt. Is dat dan zo anders, vanuit een monolift squatten als je'm ook zou kunnen uitlopen?

Klopt, ik zit bij het GPC. Mijn veruit sterkste punt is men deadlift en haal redelijk veel uit een deadliftbar.

Als ik in een deadlift only 800lbs haal ga ik terug full meet maar daarvoor heb je een monolift nodig

Het is maar net hoe je het bekijkt of beoordeelt, ik denk dat je Barbarian Line nu juist te laag inschat ;)

Met circa 75 x 75 x 3 mm materiaal is Barbarian Line qua staal vergelijkbaar met de Rogue Monster serie (al heeft die laatste dikker plaatstaal bij alle verbindingselementen en dikkere hardware). ATX zit daar nog een trapje boven met 80 x 80 x 3 mm staal en dikker plaatstaal. Barbarian Line is vooral goedkoper vanwege het iets lichtere materiaal en de iets lagere afwerking. Daarin zit echter ook een nuance, de afwerking is namelijk iets lager dan ATX maar wel een stuk hoger dan veel andere merken. Bijvoorbeeld geen lasergesneden nummering maar wel lasergegraveerd (dus ook permanent/slijtvast). Op andere gebieden komt de afwerking redelijk overeen met ATX, bijvoorbeeld dezelfde soort dikke rubbervoeten en rubberen afwerking op de J-cups en Spotters Arms (deze overeenkomsten zijn ook logisch, aangezien alles door dezelfde ingenieur ontworpen wordt en in dezelfde fabriek gemaakt wordt).

De Barbarian Line en ATX toestellen zijn beiden Europees gecertificeerd voor gebruik in sportscholen (EN 20957 I.II.IV Class S). Voor thuisgebruik is Barbarian Line dus zelfs al overkill. Er zijn niet veel andere merken in deze prijsklasse die bij Barbarian Line in de buurt komen :flex:

Ja ik heb het barbarian freestands met verbindingsbalk (trainde tot kort in garage, was makkelijkste oplossing) en dat is toch vrij stevig. +300 kg shrugs of zware lockout presses (enfin zwaar, 150-180kg), niets van te zien.

enig nadeel is dat het relatief licht weegt, en als ik bands vastmaak ik een 25kg plaat of twee aan elke kant moet leggen of het rek gaat omhoog :D

• #9.797
Ja ik heb het barbarian freestands met verbindingsbalk (trainde tot kort in garage, was makkelijkste oplossing) en dat is toch vrij stevig. +300 kg shrugs of zware lockout presses (enfin zwaar, 150-180kg), niets van te zien.

enig nadeel is dat het relatief licht weegt, en als ik bands vastmaak ik een 25kg plaat of twee aan elke kant moet leggen of het rek gaat omhoog :D
Als je bands wil gebruiken kun je een lichter rack inderdaad het beste aan de grond verankeren :) Zelfs met zware racks moet je nog oppassen als je bands met een hoge weerstand gebruikt, als het rack niet aan de grond verankerd is.

• #9.798
De ATX Calibrated Steel Plates staan nu online inclusief alle specs en prijzen.

De aanbiedingsprijzen zijn slechts tijdelijk en zijn enkel geldig voor pre-orders die nu geplaatst worden. Levering vanaf begin september.

50-atx-cpp.jpg

• Like
Waarderingen: 040B
Dan zijn ze toch nog een stuk goedkoper dan de rogue calibrated steel plates lijkt me? :o

Terug
Naar boven