AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Zie de productbeschrijvingen:

- PRO model is wat hoger (handig als je lang bent of bijvoorbeeld meer wil kunnen uithangen)
- PRO model is zowel horizontaal als verticaal verstelbaar (en in meer posities)
- PRO model heeft een gespleten kussen (kan comfortabeler zijn ;))
- PRO model is bijna 40% zwaarder uitgevoerd

Opties die voor thuisgebruik niet echt nodig zijn dus. Dan spaar ik even door voor de goedkopere versie :)

Urethaan is vele malen hoogwaardiger dan rubber. Niet alleen sterker en duurzamer maar ook mooier en volledig geurloos. De nauwkeurigheid van het gewicht is niet anders, het zijn allebei normale (niet gekalibreerde) gietijzeren gewichten.

Wij hebben inmiddels een geijkte weegschaal aangeschaft om de waardes uit de fabriek te controleren en komen bij de eerste testen uit op 0 gram tot 5 gram afwijking, zeer secuur dus. In Duitsland zijn de specs inmiddels al gewijzigd tot 5 gram en bij ons zal dit ook worden aangepast:

Verder zijn wij al voor meer dan driekwart door de voorraad van de eerste levering heen, dus er is zoals verwacht genoeg vraag naar deze plates. En dat terwijl in Duitsland niet eens de aanbiedingsprijs geldt die wij nu in de Benelux hebben staan.

Het is vrij eenvoudig: als je belangrijkste criteria de laagste prijs of IPF approval zijn, zoals voor FoxGym geldt, dan kies je voor een ander merk. ATX is inderdaad nog niet IPF gekeurd ;) Als je de voorkeur geeft aan dunnere plates met een betere calibratie die gemaakt zijn van gietstaal (sterker en duurder dan gietijzer), dan is ATX misschien wel interessant om te overwegen :) Helaas kan niet alles dat wij aanbieden altijd het goedkoopste zijn maar zolang daar een markt voor is, is dat geen probleem.

Over een week of twee, als de plates in de webshop ook in voorraad staan.

Louter uit curiositeit : Wat is de vereiste voor IPF approval ?

En waarom heeft ATX geen deadliftbar in het gamma. IPF is niet de enige fed, en ze zijn voor de zoveelste keer hun top deadlifter kwijt.

ipf is de standaard voor equipment omdat het waarschijnlijk wereldwijd de dominante bond is

ipf is de standaard voor equipment omdat het waarschijnlijk wereldwijd de dominante bond is

Dat klopt niet en is ook helemaal de vraag niet.

IPF is een federatie ontstaan uit, en gemaakt door equipment sponsers. Het is niet "de standaard" voor equipment, omdat een pak equipment uniek is IPF gebruikt wordt.
Alle grote federaties wereldwijd bekenen, gebeurd een meerderheid van squats uit een veiligere monolift, gebeuren deadlifts op een deadlift ipv powerbar, worden 2.5m ipv 2m wraps gebruikt, en wordt multiply ipv single ply gebruikt in equipped lifting (maar het niveau in single ply is een pak hoger het laatste decennia). Oh en gewichtklassen gebaseerd op logica.

Bij mijn weten om IPF approved te worden moet je een aantal specs halen, en je een grote zak geld sponseren aan de federatie, voor bepaalde delen equipment (wraps, sleeves etc).

Ik vroeg me af wa hun vereisten waren voor calibrated plates

Dat klopt niet en is ook helemaal de vraag niet.

IPF is een federatie ontstaan uit, en gemaakt door equipment sponsers. Het is niet "de standaard" voor equipment, omdat een pak equipment uniek is IPF gebruikt wordt.
Alle grote federaties wereldwijd bekenen, gebeurd een meerderheid van squats uit een veiligere monolift, gebeuren deadlifts op een deadlift ipv powerbar, worden 2.5m ipv 2m wraps gebruikt, en wordt multiply ipv single ply gebruikt in equipped lifting (maar het niveau in single ply is een pak hoger het laatste decennia). Oh en gewichtklassen gebaseerd op logica.

Bij mijn weten om IPF approved te worden moet je een aantal specs halen, en je een grote zak geld sponseren aan de federatie, voor bepaalde delen equipment (wraps, sleeves etc).

Ik vroeg me af wa hun vereisten waren voor calibrated plates
was slechts een gok

IPF lijkt me wereldwijd wel de dominante bond hoor.
Of het de standaard voor equipement is ... Zeker niet op alle vlakken, maar op vele vlakken vind ik van wel.

IPF lijkt me wereldwijd wel de dominante bond hoor.
Of het de standaard voor equipement is ... Zeker niet op alle vlakken, maar op vele vlakken vind ik van wel.

Nah, dat lijkt alleen maar zo, omdat er zoveel grote bonden zijn.

IPF is begonnen met : Raw = sleeves only, Equipped = 2.0m wraps & single ply , alles op powerbar. En vandaag zijn alle bonden van dat type lokaal een affliate geworden. Dankzij de grote invloed van de sponsers hebben ze dat zover kunnen krijgen. En lifters worden verplicht alleen bij wedstrijden van IPF allfiates deel te nemen.

Historisch is powerlifting : Raw = 2.5m wraps, Equipped = 2.5m wraps + multiply, squats uit monolift, deadlift op deadlift bar.
Hier zijn er echter een pak grote bonden van, maar geen overkoepelende organisatie.
Als ze echter naast elkaar zet .. Kern US open. BOB, ProRaw, GPC, WPC, WRPF,
Bovendien werken er velen met een invidation of application systeem ipv kwalificatie.
Al deze bonden maken gebruik van hetzelfde rulebook. En zijn kwa omvang veel groter in hun totaliteit.

Hier is wel langzaam aan het verandering in aan het komen. WRPF is die kleinere invitation only meets aan het onderbrengen in het WRPF systeem, en heeft een kwalificatiesysteem op poten gezet waarbij je aan de "wrpf pro devision" kan deelnemen indien je in een officiele meet van de organisaties met zelfde rulebook, een bepaalde wilkscoëfficient haalt in je total of single lift.

Kwa equipment is het eenvoudig. IPF werkt met een deel uniek equipment. en om officieel approved te worden heb je buiten de eenvoudige regels van hun rulebook, een dikke zak cash nodig.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.830
Ja dat is het rulebook. Maar ik bedoel voor official approval. Neem aan dat dat vooral financieel is ?
Dat is inderdaad voornamelijk financieel en dat is geen klein kostenplaatje kan ik je zeggen :p

Voor de rest graag weer on-topic. Discussies over de IPF en andere bonden kunnen natuurlijk prima in het powerlifting forum :thumbs:

Rare vraag misschien maar is er nog niemand die ATX rack extension (
https://www.fitness-seller.nl/atx-rack-extension-230-m/ ) als wall mounted rack geinstalleerd heeft?

En zijn de gaten van deze ook genummerd?
Lijkt me een “goedkope” manier om te genieten van de hoge kwaliteit zonder dat het gigantisch veel ruimte in neemt.
Ik zie namelijk niet wat er zo verschillend is aan dit en een specifiek wall mounted rack... zie ik dit verkeerd?

Laatst bewerkt:
  • #9.832
Dat is theoretisch inderdaad mogelijk. Hou er wel rekening mee dat de extensions geen genummerde gaten hebben.

Verder kun je de ATX accessoires zoals de J-hooks en Spotters gewoon hierop gebruiken. Hier vind je alle accessoires.

En hier vind je alle bouwonderdelen van de ATX rigs, zoals de staanders en verbindingsbalken, mocht je zelf iets willen samenstellen.

Laatst bewerkt:
Wat adviseren jullie kwa onderhoud wat betreft de Barbarian lat tower (schijfopname) en dep pec fly accessoire voor de multi bench?
Smeren met olie, teflon of een potje vet?

• #9.834
Wat adviseren jullie kwa onderhoud wat betreft de Barbarian lat tower (schijfopname) en dep pec fly accessoire voor de multi bench?
Smeren met olie, teflon of een potje vet?
Teflonspray is een erg goede optie. Je kunt in feite elk smeermiddel gebruiken maar smeervet en olie zullen sneller vuil aantrekken.

Gebruik altijd teflonspray idd, maar heb het gevoel dat het vrij snel vervliegt/verdwijnt en ik opnieuw moet smeren..

Ik gebruik ook spray, train 3-4 keer per week (mijn vrouw ook) en eigenlijk is het voldoende om elke 1-2 maand te herhalen... Misschien moet je iets meer spuiten?

• #9.839
Hebben jullie deze: https://www.fitness-seller.nl/atx-calibrated-steel-plates/ en deze https://www.fitness-seller.nl/rubberen-gekleurde-olympische-halterschijven/ momenteel in de toonzaal liggen?
Beiden hebben voor mij bepaalde voor- en nadelen. Ik zou ze eens rechtstreeks op bepaalde punten met elkaar willen vergelijken als dat kan.
Niet alle halterschijven liggen standaard in de showroom maar je kunt gewoon vragen om een exemplaar te zien.

Niet alle halterschijven liggen standaard in de showroom maar je kunt gewoon vragen om een exemplaar te zien.
Ik zou ze ook eens op een ATX barbell willen passen als dat mogelijk is. :D (ik neem aan dat er erg weinig variatie zit in de sleeves tussen de verschillende modellen ATX barbells)
Ik hoef niet echt van elk gewicht een schijf getest te hebben hoor. Een goede algemene indruk van wat de productreeks te bieden heeft is al een stuk meer dan wat een foto zegt.

Terug
Naar boven