MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Een 25kg plaat is 3 euro goedkoper bij Rogue.

Kwasi dezelfde prijs eigenlijk, voor nog preciser gewicht.(de ATX versie)

Ik ben op zoek naar een viking press attachment, zit zoiets misschien nog in de planning?

Mirafit-Viking-Landmine-Press.jpg

Een 25kg plaat is 3 euro goedkoper bij Rogue.

Kwasi dezelfde prijs eigenlijk, voor nog preciser gewicht.(de ATX versie)

€185 voor 2 Rogue 25kg schijven.
€216 voor 2 ATX 25kg schijven. (€99 is de pre order prijs)

Doe dat voor 7/8 sets van 25KG en dan kom je op een aardig verschil.

Op de site staat max 10gr verschil voor zowel Rogue als ATX.
Je kan dus wel zeggen nog minder afwijking,maar de product specs zeggen wat anders.
Als dat de "verkoop" strategie zou zijn hadden ze er wel max "vul een nr in lager dan 10" van gemaakt.

De ATX plates zijn ook dunner :cool:

Maar niet IPF gekeurd. (wat de een belangrijk vind hoeft de andere niet te vinden)

€185 voor 2 Rogue 25kg schijven.
€216 voor 2 ATX 25kg schijven. (€99 is de pre order prijs)

Doe dat voor 7/8 sets van 25KG en dan kom je op een aardig verschil.
Ja, de prijs die ongeveer gelijk ligt is idd de pre-order prijs. Maar daarna is het verschil voor een particulier die een setje voor zijn home-gym wil nog behapbaar.
Als je idd, meerdere sets wil voor je commerciële gym dan kan het totaalplaatje wel oplopen ja.
Dan lijkt me Rogue interessanter in B en NL. Maar de markt in D is waarschijnlijk anders. Die kopen waarschijnlijk graag "Made in Germany" ipv "Made in China/USA". En die markt is wel wat groter dan B en NL bij elkaar.
Op de site staat max 10gr verschil voor zowel Rogue als ATX.
Je kan dus wel zeggen nog minder afwijking,maar de product specs zeggen wat anders.
Als dat de "verkoop" strategie zou zijn hadden ze er wel max "vul een nr in lager dan 10" van gemaakt.
Maar niet IPF gekeurd. (wat de een belangrijk vind hoeft de andere niet te vinden)
Ja, dat viel mij ook op. De specs op de tolerantie zijn hetzelfde en ATX lijkt me dus niet nauwkeuriger.
IPF goedkeuring is in jullie geval waarschijnlijk veel belangrijker dan iemand met een home-gym.

@Fitness Seller : Hebben jullie een setje in de showroom liggen?

Ja, de prijs die ongeveer gelijk ligt is idd de pre-order prijs. Maar daarna is het verschil voor een particulier die een setje voor zijn home-gym wil nog behapbaar.
Als je idd, meerdere sets wil voor je commerciële gym dan kan het totaalplaatje wel oplopen ja.
Dan lijkt me Rogue interessanter in B en NL. Maar de markt in D is waarschijnlijk anders. Die kopen waarschijnlijk graag "Made in Germany" ipv "Made in China/USA". En die markt is wel wat groter dan B en NL bij elkaar.

Ja, dat viel mij ook op. De specs op de tolerantie zijn hetzelfde en ATX lijkt me dus niet nauwkeuriger.
IPF goedkeuring is in jullie geval waarschijnlijk veel belangrijker dan iemand met een home-gym.

Fitness seller zegt zelf dat ATX vooral gemaakt word voor sportscholen en niet (minder) voor particulier gebruik.
Een fatsoenlijke set komt al gauw neer op alle schijven 1 set behalve de 25kg die je 6/7 x als set nodig hebt.

Welke standaard sportscholen, die eigenlijk 0,0 met powerliften hebben, koopt gekalibreerde schijven?
En sportscholen die dat willen gaan dan ook voor materiaal waarmee men ook op de wedstrijden meewerkt (IPF)

Voor mij was het dus een goede keuze geweest om ze als training schijven te kopen ,omdat de tolerantie wel volgens de regels is.
Nu dat de prijs dus duurder uitvalt zie ik geen reden om deze te kopen,maar uiteraard kunnen andere daar anders over denken.

De meeste sportscholen met een PL gedeelte (team) zullen ook bij de NPB ingeschreven zijn, wat als voordeel heeft dat men 30% korting op alles
van Eleiko krijgt en je dus ook met die schijven in dezelfde prijs cat. valt.

Nogmaals erg mooie schijven,maar mede door de prijs en het niet gecertificeerd zijn, voor mij geen optie.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.812
@Fitness Seller Vraagje over de polyurethaan halterschijven (https://www.fitness-seller.nl/polyurethaan-4-grip-halterschijven-50-mm/) ten opzichte van de rubber gripper halterschijven (https://www.fitness-seller.nl/barbarian-rubber-gripper-halterschijven-50-mm/), zit het kwaliteitsverschil hem vooral in de duurzaamheid of is de nauwkeurigheid van de gewichten ook beter?
Urethaan is vele malen hoogwaardiger dan rubber. Niet alleen sterker en duurzamer maar ook mooier en volledig geurloos. De nauwkeurigheid van het gewicht is niet anders, het zijn allebei normale (niet gekalibreerde) gietijzeren gewichten.

Als dat de "verkoop" strategie zou zijn hadden ze er wel max "vul een nr in lager dan 10" van gemaakt
Wij hebben inmiddels een geijkte weegschaal aangeschaft om de waardes uit de fabriek te controleren en komen bij de eerste testen uit op 0 gram tot 5 gram afwijking, zeer secuur dus. In Duitsland zijn de specs inmiddels al gewijzigd tot 5 gram en bij ons zal dit ook worden aangepast:

So haben z.B. die 15 kg, 20 kg und 25 kg - Hantelscheiben eine Gewichtsabweichung von lediglich 5 Gramm!

Verder zijn wij al voor meer dan driekwart door de voorraad van de eerste levering heen, dus er is zoals verwacht genoeg vraag naar deze plates. En dat terwijl in Duitsland niet eens de aanbiedingsprijs geldt die wij nu in de Benelux hebben staan.

Het is vrij eenvoudig: als je belangrijkste criteria de laagste prijs of IPF approval zijn, zoals voor FoxGym geldt, dan kies je voor een ander merk. ATX is inderdaad nog niet IPF gekeurd ;) Als je de voorkeur geeft aan dunnere plates met een betere calibratie die gemaakt zijn van gietstaal (sterker en duurder dan gietijzer), dan is ATX misschien wel interessant om te overwegen :) Helaas kan niet alles dat wij aanbieden altijd het goedkoopste zijn maar zolang daar een markt voor is, is dat geen probleem.

@Fitness Seller : Hebben jullie een setje in de showroom liggen?
Over een week of twee, als de plates in de webshop ook in voorraad staan.

Over een week of twee, als de plates in de webshop ook in voorraad staan.
Damn, dan is mijn verlof afgelopen. Misschien kan ik nog eens een zaterdag voormiddag vrij maken om ze eens te komen bekijken. :)
Het is vrij eenvoudig: als je belangrijkste criteria de laagste prijs of IPF approval zijn, zoals voor FoxGym geldt, dan kies je voor een ander merk. ATX is inderdaad nog niet IPF gekeurd ;) Als je de voorkeur geeft aan dunnere plates met een betere calibratie die gemaakt zijn van gietstaal (sterker en duurder dan gietijzer), dan is ATX misschien wel interessant om te overwegen :) Helaas kan niet alles dat wij aanbieden altijd het goedkoopste zijn maar zolang daar een markt voor is, is dat geen probleem.
Ze zien er op de foto's erg hoogwaardig uit. De lak lijkt me ook anders/beter dan bij de Rogue schijven.
Maar op een foto kan je daar mee spelen uiteraard. Vandaar dan ik ze eens in het echt wil zien en vastnemen.

• #9.814
NIEUWE

De Bamboo Bench is nu verkrijgbaar!

De Bamboo Bench vergroot het bewegingsbereik van de schouderbladen bij het bankdrukken. Dit zorgt voor meer spieractivatie en draagt bij aan gezonde schouders. De Bamboo bench is universeel op vrijwel elk toestel te bevestigen.

pol-bamboo-detail01.jpg

Laatst bewerkt:
Ik kan begrijpen dat het leidt tot meer spieractivatie, maar als een fabrikant claimt dat het, in dit geval, pijnlijke schouders helpt voorkomen, dan ben ik als arts toch altijd benieuwd (en vooral) sceptisch.
Ik wil de discussie gerust per PM verder voeren.

• #9.816
Ik kan begrijpen dat het leidt tot meer spieractivatie, maar als een fabrikant claimt dat het, in dit geval, pijnlijke schouders helpt voorkomen, dan ben ik als arts toch altijd benieuwd (en vooral) sceptisch.
Ik wil de discussie gerust per PM verder voeren.
Op de website van Bernd Stößlein, de uitvinder van de Bamboo Bench, kun je meer info vinden. Je kunt mij ook via PM je e-mailadres sturen, dan zal Bernd persoonlijk contact met je opnemen mocht je nadere toelichting willen :)

In dit artikel van Charles Poliquin wordt ook gesproken over de bijdrage van de Bamboo Bench aan gezonde schouders:
The surface of support is very small, so when you lay your spine on it, it allows your shoulder blades to move back further. This allows, for one thing, to work on full range of motion, which is integral to joint stability, health and longevity. Likewise in these conditions the long biceps, pectoralis minor and supraspinatus tendons are spared from unnecessary friction. Then, it also prevents the rotator cuff components i.e infraspinatus, supraspinatus, subscapularis, teres minor, teres major, ligamentum coracohumerale from being overly stressed.

On the down movement, the shoulder blades move much more freely which allows the elbows to drop further. This increases the stretch on the shoulder flexors and elbow extensors. The movement becomes not only as close as possible to “natural“ biomechanical movement such as push-up and dips. But it will allow the recruitment of more muscle fiber in the pectoralis major and minor. This translates into added training efficiency. In fact, it solves two problems simultaneously: pain is reduced and muscle fiber recruitment is enhanced.

Laatst bewerkt:
Wanneer komt de Barbarian Professional Chin-up Bar terug binnen?

Ik kijk ook naar de barbarian multi grip chin up bar maar de professional ziet er iets steviger uit (kan hier volledig fout in zijn :D)

• #9.818
Wanneer komt de Barbarian Professional Chin-up Bar terug binnen?

Ik kijk ook naar de barbarian multi grip chin up bar maar de professional ziet er iets steviger uit (kan hier volledig fout in zijn :D)
Beide uitvoeringen (1.0 en 2.0) worden circa binnen één week verwacht.

De normale Barbarian optrekstangen zijn net zo stevig hoor, in geen enkel model zit beweging :flex:

Ik zie dat er in het assortiment van Barbarian Line twee 'glute ham' toestellen zijn.

Kan je beknopt de verschillen tussen de twee opsommen? Behalve de prijs, die bij het ene toestel een stukje hoger is dan bij de andere.

Thanks!

• #9.820
Ik zie dat er in het assortiment van Barbarian Line twee 'glute ham' toestellen zijn.

Kan je beknopt de verschillen tussen de twee opsommen? Behalve de prijs, die bij het ene toestel een stukje hoger is dan bij de andere.

Thanks!
Zie de productbeschrijvingen:

- PRO model is wat hoger (handig als je lang bent of bijvoorbeeld meer wil kunnen uithangen)
- PRO model is zowel horizontaal als verticaal verstelbaar (en in meer posities)
- PRO model heeft een gespleten kussen (kan comfortabeler zijn ;))
- PRO model is bijna 40% zwaarder uitgevoerd

Ik geloof dat dit wel de belangrijkste verschillen zijn.

Terug
Naar boven