MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bezoekers in dit topic

De J-hooks "lip" hoogte is verschillende bij verschillende racks. Er valt natuurlijk ook wat te zeggen voor een lagere lip. Ik zal het nog eens met de ingenieur bespreken, bedankt voor de tip!

Klopt het dat deze even beschikbaar was afgelopen week?
https://www.fitness-seller.nl/barbarian-leg-extension-leg-curl/

Kreeg een seintje dat deze in voorraad was, toen ik naar de winkelmand wilde verplaatsen kon dat echter niet?
Klopt, deze was binnengekomen echter bleek na controle dat één van de twee dozen van dit toestel ontbreekt. De ontbrekende dozen komen pas met de volgende zending binnen, waarschijnlijk volgende week.

Je kunt eventueel al een bestelling plaatsen, die zal volgende week dan automatisch verzonden worden zodra het toestel weer in voorraad is.
 
De J-hooks "lip" hoogte is verschillende bij verschillende racks. Er valt natuurlijk ook wat te zeggen voor een lagere lip. Ik zal het nog eens met de ingenieur bespreken, bedankt voor de tip!


Klopt, deze was binnengekomen echter bleek na controle dat één van de twee dozen van dit toestel ontbreekt. De ontbrekende dozen komen pas met de volgende zending binnen, waarschijnlijk volgende week.

Je kunt eventueel al een bestelling plaatsen, die zal volgende week dan automatisch verzonden worden zodra het toestel weer in voorraad is.
Denk dat elke powerlifter een lagere lip prefereert. Minimale kans op form verlies bij bench als je gaat unracken. Ben echt zo benieuwd naar de prijs hier van :)
 
Denk dat elke powerlifter een lagere lip prefereert. Minimale kans op form verlies bij bench als je gaat unracken. Ben echt zo benieuwd naar de prijs hier van :)

Ik ook wel maar de prijs zal voor de gemiddelde thuisgebruiker veel te hoog zijn.
 
Denk dat elke powerlifter een lagere lip prefereert. Minimale kans op form verlies bij bench als je gaat unracken.
Yep. Wel met een disclaimer voor de onervaren gebruiker van dergelijke hacks, en gewend zijn om de bar "terug te gooien" in het rack. Die kan er dan net zo hard weer uit stuiteren. Al is de vraag welke onervaren trainee een dergelijk rack aanschaft, maar een optie zou kunnen zijn dat je dit kan verstellen of kan vervangen door een lagere/ hogere lip bij aankoop.
 
Ik ook wel maar de prijs zal voor de gemiddelde thuisgebruiker veel te hoog zijn.
Dit is specifiek voor powerlifters. Dus als enkel powerlifters het handiger vinden om een lagere lip te hebben dan betreft dat zowat 100% van de gebruikers. ;)
 
Yep. Wel met een disclaimer voor de onervaren gebruiker van dergelijke hacks, en gewend zijn om de bar "terug te gooien" in het rack. Die kan er dan net zo hard weer uit stuiteren. Al is de vraag welke onervaren trainee een dergelijk rack aanschaft, maar een optie zou kunnen zijn dat je dit kan verstellen of kan vervangen door een lagere/ hogere lip bij aankoop.
De lip van de j-hooks in mijn Barbarian rack is ook niet echt hoog. En daar heb ik echt nooit het gevoel dat dit onveilig is. Mag best een beetje lager zijn ook.
 
De eerste renders van het nieuwe ATX Combo Rack dat begin 2019 beschikbaar zal zijn:

Gaaf rek! Gaat bij mij op het verlanglijstje voor later :D Voor de veeleisende thuisgebruikers wat vragen hierbij:
- Zijn de spotters op de één of andere manier vastgemaakt aan de bench, of zijn ze gewoon los te gebruiken met squatten? Anders valt het rek direct voor mij al af als deze niet te gebruiken zijn met squatten, maar ga uit dat ze alleen voor de foto weg zijn gehaald ;) edit: zie al hoe de constructie in elkaar zit, is prima zo!
- Hoelang zijn de spotters in cm?
- Is de bench makkelijk weg te halen (wieltjes?) of zo licht (weet niet of gewicht specificaties al bekend zijn) dat het geheel makkelijk weg te nemen is? Als ik m'n rug moet breken om hem alleen te verplaatsen is dit nog niet ideaal als je alleen thuis traint natuurlijk.

Ben het overigens met eerdere reacties eens, lagere lip zou veel beter zijn en zoals gezegd gaan de beginners zo'n rack toch niet gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Gaaf rek! Gaat bij mij op het verlanglijstje voor later :D Voor de veeleisende thuisgebruikers wat vragen hierbij:
- Zijn de spotters op de één of andere manier vastgemaakt aan de bench, of zijn ze gewoon los te gebruiken met squatten? Anders valt het rek direct voor mij al af als deze niet te gebruiken zijn met squatten, maar ga uit dat ze alleen voor de foto weg zijn gehaald ;)
- Hoelang zijn de spotters in cm?
- Is de bench makkelijk weg te halen (wieltjes?) of zo licht (weet niet of gewicht specificaties al bekend zijn) dat het geheel makkelijk weg te nemen is? Als ik m'n rug moet breken om hem alleen te verplaatsen is dit nog niet ideaal als je alleen thuis traint natuurlijk.

Ben het overigens met eerdere reacties eens, lagere lip zou veel beter zijn en zoals gezegd gaan de beginners zo'n rack toch niet gebruiken.
Heb je ooit met zo'n rack gewerkt? ;)
 
Heb je ooit met zo'n rack gewerkt? ;)

Nope :) De spotters zitten bij bijvoorbeeld een Eleiko rack vast, en verwacht dat dit bij de ATX ook niet met de bench samen valt. edit: zie nu hoe die constructie van de spotters zit, blijft alleen mijn vraag hoe lang ze zijn.
Voor het bankje zou het echter kunnen zijn dat Fitness seller hier nog een makkelijke oplossing voor heeft bedacht, want snap dat dit normaal niet erg handig is om in je eentje er uit te halen. ATX blijft naar mijn mening ook een merk dat nog steeds redelijk scherp geprijsd is en daarmee vaak genoeg in een homegym terecht zal komen. Vandaar ook mijn vragen
 
Nope :) De spotters zitten zoals bij Eleiko rack echter vast, en verwacht dat dit ook niet met de bench samen valt.
Voor het bankje zou het echter kunnen zijn dat Fitness seller hier nog een makkelijke oplossing voor heeft bedacht, want snap dat dit normaal niet erg handig is om in je eentje er uit te halen. ATX blijft naar mijn mening ook een merk dat nog steeds redelijk scherp geprijsd is en daarmee vaak genoeg in een homegym terecht zal komen. Vandaar ook mijn vragen
Als je de foto's bekijkt zie je dat de spotters/face savers mee verwijderd worden met de bench ... zoals dat bij elke IPF wedstrijd gaat. Tijdens de squat staan er 2 tot 5 spotters klaar om je op te vangen als je faalt.
Zo'n bankje is normaal door 1 powerlifter makkelijk aan de kant te zetten. :D
Ik denk dat dit rack echt voor de professionelen (gym-owners) is of de echt gedreven powerlifters. Lettende op de prijzen van zulke racks ga je ook een redelijk budget moeten voorzien voor dit moois.
 
Als je de foto's bekijkt zie je dat de spotters/face savers mee verwijderd worden met de bench ... zoals dat bij elke IPF wedstrijd gaat. Tijdens de squat staan er 2 tot 5 spotters klaar om je op te vangen als je faalt.
Zo'n bankje is normaal door 1 powerlifter makkelijk aan de kant te zetten. :D
Ik denk dat dit rack echt voor de professionelen (gym-owners) is of de echt gedreven powerlifters. Lettende op de prijzen van zulke racks ga je ook een redelijk budget moeten voorzien voor dit moois.

Ik snap dat normaal gesproken de spotters weggehaald worden en je bij een wedstrijd wat spotters naast hebt staan. Echter heb ik de luxe van een spotter crew niet bij thuis sporten, en sport ik veelal in mijn eentje.
Dat het qua gewicht makkelijk te doen is geloof ik, zit meer met de constructie (die brede dwarsbalk) dan in de maag denk ik, maar bij aanschaf van zo'n rek zou het toch wel aan te raden zijn hem eerst van dichtbij te bekijken.

Wat betreft dat het voor de professionelen is, is sterk afhankelijk van de prijs. Een ATX 230-M power rack met flat bench en j-hooks zit je ook zo richting de €1200. Als je voor een kleine meerprijs bovenstaande rek kan krijgen is dit voor thuis een best interessante optie imo :) Maar ben d'r bang voor dat het toch richting/over de €2K gaat en dan vind ik het ook geen interessante optie voor thuis meer.
 
Ik snap dat normaal gesproken de spotters weggehaald worden en je bij een wedstrijd wat spotters naast hebt staan. Echter heb ik de luxe van een spotter crew niet bij thuis sporten, en sport ik veelal in mijn eentje.
Dat het qua gewicht makkelijk te doen is geloof ik, zit meer met de constructie (die brede dwarsbalk) dan in de maag denk ik, maar bij aanschaf van zo'n rek zou het toch wel aan te raden zijn hem eerst van dichtbij te bekijken.

Wat betreft dat het voor de professionelen is, is sterk afhankelijk van de prijs. Een ATX 230-M power rack met flat bench en j-hooks zit je ook zo richting de €1200. Als je voor een kleine meerprijs bovenstaande rek kan krijgen is dit voor thuis een best interessante optie imo :) Maar ben d'r bang voor dat het toch richting/over de €2K gaat en dan vind ik het ook geen interessante optie voor thuis meer.
Vooral door het ontbreken van spotters is het niet aan te raden voor thuisgebruik als je alleen traint.
Zo'n rack is daar volgens mij ook niet voor bedoeld.
Ik schat dat je iets extra zal moeten voorzien dan een kleine meerprijs op €1200. ;) Maar Fitness Seller mag ons verrassen. :D
Voor thuis lijkt me een "normaal" rack met spotters een stuk handiger/veiliger.
Neemt niet weg dat dit combo rack er über cool uitziet.drool:
 
Vooral door het ontbreken van spotters is het niet aan te raden voor thuisgebruik als je alleen traint.
Zo'n rack is daar volgens mij ook niet voor bedoeld.
Ik schat dat je iets extra zal moeten voorzien dan een kleine meerprijs op €1200. ;) Maar Fitness Seller mag ons verrassen. :D
Voor thuis lijkt me een "normaal" rack met spotters een stuk handiger/veiliger.
Neemt niet weg dat dit combo rack er über cool uitziet.drool:

Maar de spotters (de balken, niet de mensen :p) kan je gewoon in gebruik houden met squatten, en als deze circa 70cm lang zijn (gokje) dan is dat meer dan prima te doen met alleen thuisgebruik.
Maar ben inderdaad wel bang voor de kleine meerprijs.. maar ik vind van ATX wel meer prijzen verrassend dus wie weet!

En precies, het oog wil ook wat :cool: denk dat ik uiteindelijk toch niet overstag zal gaan om het te kopen, maar je er aan verlekkeren kan altijd.
 
Oh, waar staat dat? Heb ik dat ergens gemist?

Als je goed kijkt naar de constructie zie je dat je de spotters gewoon met zo'n druk/trekknop kan verwijderen, zie dus geen reden waarom het niet zou kunnen ;)
 
Als je goed kijkt naar de constructie zie je dat je de spotters gewoon met zo'n druk/trekknop kan verwijderen, zie dus geen reden waarom het niet zou kunnen ;)
Kan zijn.
Ik dacht dat de hele constructie (bank en spotters) er in 1 keer vanaf komt.
 
Ik zie dat jullie nieuwe 'powerlifting bar' hier nog niet is voorbij gekomen.

Deze ziet er heel mooi uit en is volgens mij een stuk beter bestendig tegen corossie. Wat zijn de grootste verschillen t.o.v. de ram bar?

En liggen beide bars in de showroom?
 
Ik had ze nog niet gezien. Ziet er een erg interessante barbell uit!
Alleen die extra scherpe knurling ... Een Ram bar heeft een knurling die ruim scherp genoeg is. Voor hook-grip vind ik dat eerder een nadeel.
De Powerlifting barbell is ook 29mm. Dat helpt ook niet bij hook-grip. Maar bij mixed grip maakt dat weinig of niks uit.
Voor squats is dat uiteraard wel handig. Bar blijft lekker liggen door scherpe knurling.
 
Gaaf rek! Gaat bij mij op het verlanglijstje voor later :D Voor de veeleisende thuisgebruikers wat vragen hierbij:
- Zijn de spotters op de één of andere manier vastgemaakt aan de bench, of zijn ze gewoon los te gebruiken met squatten? Anders valt het rek direct voor mij al af als deze niet te gebruiken zijn met squatten, maar ga uit dat ze alleen voor de foto weg zijn gehaald ;) edit: zie al hoe de constructie in elkaar zit, is prima zo!
- Hoelang zijn de spotters in cm?
- Is de bench makkelijk weg te halen (wieltjes?) of zo licht (weet niet of gewicht specificaties al bekend zijn) dat het geheel makkelijk weg te nemen is? Als ik m'n rug moet breken om hem alleen te verplaatsen is dit nog niet ideaal als je alleen thuis traint natuurlijk.

Ben het overigens met eerdere reacties eens, lagere lip zou veel beter zijn en zoals gezegd gaan de beginners zo'n rack toch niet gebruiken.
Korte update over het Combo Rack:

- De bench, het spotter platform (om op te staan) en de safety spotter arms zijn allemaal losse onderdelen. De safety spotters kunnen dus ook gebruikt worden met squats. De spotters lopen aan de buitenkant om de palen heen (zodat de barbell nooit ertussen kan vallen) maar de binnenkant is vrij dus je kunt de spotters gewoon laten staan om te squatten en zelfs de palen van het rack naar binnen klappen.

- De spotters zijn 65 cm lang.

- Het rack is zwaar uitgevoerd dus de bench is ook vrij zwaar, circa 34 kg. Deze is wel los te maken van het spotter platform van 44 kg (!) zodat beide delen apart eruit gehaald kunnen worden. Ook heeft de bench een slot-in ontwerp, dus deze kun je recht uit het midden erin zetten en eruit halen (je hoeft deze niet schuin eruit of erin te tillen zoals bij veel andere combo racks). De bench heeft geen wieltjes.

- De J-hooks hebben al een revisie ondergaan na terugkoppeling van enkele powerlifters. De bovenste (squat) J-hooks en rollers blijven zoals op de render afbeelding maar de onderste (bench) zijn aangepast: deze rollers zullen helemaal vlak zijn in plaats van schuin aflopend, zodat de barbell nog naar voren en achteren gepositioneerd kan worden, en de opstaande rand (lip) is een stuk lager gemaakt :cool:

- De prijs zal aanzienlijk lager liggen dan de meeste combo racks van topmerken. Of dit interessant genoeg is voor thuisgebruikers durf ik niet te zeggen. Het ziet er in ieder geval naar uit dat de prijs maximaal 1800 euro zal zijn, hopelijk nog wat lager.

Ik zie dat jullie nieuwe 'powerlifting bar' hier nog niet is voorbij gekomen.

Deze ziet er heel mooi uit en is volgens mij een stuk beter bestendig tegen corossie. Wat zijn de grootste verschillen t.o.v. de ram bar?

En liggen beide bars in de showroom?
De nieuwe ATX Competition Powerlifting Bar heeft een grotere diameter van 29 mm en een hogere psi waarde, dus deze is stijver dan de ATX Ram Bar. De knurling is ook wat scherper.

De ATX Ram Bar ligt sowieso in de showroom. De nieuwe bars kunnen wij je gewoon laten zien als deze voorradig zijn. Even naar vragen dan halen wij er één uit het magazijn.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven