MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bezoekers in dit topic

  • Neem overigens wel mee in je overweging dat hij redelijk wat ruimte inneemt, je brengt namelijk aan de zijkant de schijven aan waardoor je links en rechts toch het liefst wel 1 meter ruimte wilt hebben wanneer je loopt met 20/25kg schijven.

    Gisteren alles opgemeten en gepuzzeld en krijg de leg press er niet meer bij, rekening houdende met 1meter links en rechts. Dammit :(
     
    Gisteren alles opgemeten en gepuzzeld en krijg de leg press er niet meer bij, rekening houdende met 1meter links en rechts. Dammit :(

    Aan 1 kant zou je ook kunnen overwegen om een pin van 30 cm (kan ook meer of minder, ligt aan de hoeveelheid schijven) op de muur t maken waar de schijven op hangen en zodra je ze op de legpress wil stoppen, hoef je ze er alleen op te schuiven. Wel kan je de schijven dan niet voor andere oefeningen/barbels etc gebruiken, zo hadden wij het ook op één sportschool, werkte prima.
     
    Enkel de goedkopere ATX Training Bars, de normale bars blijven lichte anti-slip ribbels behouden.

    Zit er echt verschil in de 'goedkopere' en 'duurdere' versies als je minder als 250 kilo deadlift/160 kilo squat en 100 bench?
     
    Zit er echt verschil in de 'goedkopere' en 'duurdere' versies als je minder als 250 kilo deadlift/160 kilo squat en 100 bench?
    Natuurlijk zitten er verschillen in deze bars die het prijsverschil ook verklaren. Behalve de staalkwaliteit (mocht je erg intensief en zwaar trainen of veel willen afwerpen) zit het verschil vooral in de mate van afwerking, bijvoorbeeld de kwaliteit van de knurling, afwerking van de sleeves, nauwkeurigheid van het gewicht (al is de afwijking bij de Training Bars ook maar 1% dus dat is slechts 200 gram) etc.

    Of een Training Bar voldoende is voor iemands toepassingen zal iedereen zelf moeten inschatten. Qua belastbaarheid en staalsterkte zullen de Training Bars in ieder geval volstaan voor 95% van de mensen. Maar een 250 kg deadlift vind ik bijvoorbeeld toch al aardig hoog, dan zou ik persoonlijk 100 euro meer uitgeven voor bijvoorbeeld de ATX Competition Powerlifting Bar waarvan de knurling en whip een stuk beter is.

    De Training Bars zijn in ieder geval stukken beter dan een huis, tuin en keuken halterstang van een paar tientjes ;)
     
    Laatst bewerkt:
    Natuurlijk zitten er verschillen in deze bars die het prijsverschil ook verklaren. Behalve de staalkwaliteit (mocht je erg intensief en zwaar trainen of veel willen afwerpen) zit het verschil vooral in de mate van afwerking, bijvoorbeeld de kwaliteit van de knurling, afwerking van de sleeves, nauwkeurigheid van het gewicht (al is de afwijking bij de Training Bars ook maar 1% dus dat is slechts 200 gram) etc.

    Of een Training Bar voldoende is voor iemands toepassingen zal iedereen zelf moeten inschatten. Qua belastbaarheid en staalsterkte zullen de Training Bars in ieder geval volstaan voor 95% van de mensen. Maar een 250 kg deadlift vind ik bijvoorbeeld toch al aardig hoog, dan zou ik persoonlijk 100 euro meer uitgeven voor bijvoorbeeld de ATX Competition Powerlifting Bar waarvan de knurling en whip een stuk beter is.

    De Training Bars zijn in ieder geval stukken beter dan een huis, tuin en keuken halterstang van een paar tientjes ;)

    Eigenlijk hebben jullie gewoon teveel keuze haha ;)
    Ik heb even gewacht om te kijken hoe mijn halterstangen het hielden in de winter in de schuur met al het vocht, maar nu hebben nu jullie naast de rambar ook nog de powerlifting bar (al is die niet meer leverbaar)... Moeilijk al die keuzes
     
    Eigenlijk hebben jullie gewoon teveel keuze haha ;)
    Ik heb even gewacht om te kijken hoe mijn halterstangen het hielden in de winter in de schuur met al het vocht, maar nu hebben nu jullie naast de rambar ook nog de powerlifting bar (al is die niet meer leverbaar)... Moeilijk al die keuzes
    Klopt, wij bieden nu al meer dan 40 verschillende ATX barbells aan :cool:

    De ATX Competition Powerlifting Bar wordt begin mei alweer verwacht dus zo lang hoef je daar niet op te wachten mocht je voor deze kiezen.
     
    Is de greepdiameter van de olympische dumbbells nou echt 28mm, was altijd dunner toch? Zou ze toch wel interessant maken zeker met die compressie sluitingen.
     
    Is de greepdiameter van de olympische dumbbells nou echt 28mm, was altijd dunner toch? Zou ze toch wel interessant maken zeker met die compressie sluitingen.
    Goed dat je het navraagt, ik heb het even gecontroleerd en de diameter is nog steeds circa 26,5 mm zoals voorheen. Ik heb de informatie op de website gecorrigeerd, ik denk dat dit verkeerd is aangepast bij het wijzigen van de foto's en sluitingen.

    Over een aantal weken/maanden (moeilijk inschatten op dit moment) komt er ook een ATX dumbbell, die zal een dikkere greep krijgen :)


    *** Huishoudelijke mededeling ***

    Vanaf 1 mei 2019 zijn onze showroom en ons afhaalmagazijn op zaterdag gesloten. Onze nieuwe openingstijden zijn maandag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 16.00 uur.
     
    Laatst bewerkt:
    • Like
    Waarderingen: gose
    Hey Fitness Seller,

    Heb net een Barbarian Lat Tower op de kop weten te tikken en wil deze o.a. gebruiken voor wat lichtere belt squats.
    De https://www.fitness-seller.nl/atx-belt-squat-belt/ is helaas nog niet beschikbaar, maar ik zie dat de https://www.fitness-seller.nl/atx-dip-belt/ volgens jullie site ook 100kg+ aan kan.
    Zou de dip belt een goede (en veel goedkopere) optie zijn, aangezien ik toch niet veel hoger dan 100kg zal gaan op de lat tower?

    Alvast bedankt!

    Hoe ga je dat praktisch doen? Van zodra je 100kg wil liften op de lat tower en je NIET op de vloerplaat staat, zal je de toren ongezond zien bewegen :P
     
    Beetje creativiteit met een houten plaat en wat zaagwerk :)
    Ik ga zo de vloerplaat "vergroten", ik denk dat het prima moet werken... Maar, ik heb het nog niet geprobeerd, we shall see!
     
    Hey Fitness Seller,

    Heb net een Barbarian Lat Tower op de kop weten te tikken en wil deze o.a. gebruiken voor wat lichtere belt squats.
    De https://www.fitness-seller.nl/atx-belt-squat-belt/ is helaas nog niet beschikbaar, maar ik zie dat de https://www.fitness-seller.nl/atx-dip-belt/ volgens jullie site ook 100kg+ aan kan.
    Zou de dip belt een goede (en veel goedkopere) optie zijn, aangezien ik toch niet veel hoger dan 100kg zal gaan op de lat tower?

    Alvast bedankt!
    In dit geval is het niet de belastbaarheid waar je op moet letten maar vooral het feit dat een normale dip belt lang niet zo prettig is voor belt squats als een echte belt squat riem. Maar er zijn genoeg mensen die een dip belt gebruiken dus proberen kun je het altijd. Als je dat voorzichtig doet kun je de dip belt binnen 14 dagen weer retourneren als deze toch niet zo goed zou bevallen.

    De ATX Belt Squat Belt zal overigens over circa vier weken (eind mei) weer beschikbaar zijn.

    Succes met je project! Je zult inderdaad een groter (en waarschijnlijk ook verhoogd) platform moeten maken zodat je het toestel niet optilt :)
     
    Beetje creativiteit met een houten plaat en wat zaagwerk :)
    Ik ga zo de vloerplaat "vergroten", ik denk dat het prima moet werken... Maar, ik heb het nog niet geprobeerd, we shall see!

    Mocht het lukken, post dan zeker eens een foto. Ik hoop voor je dat het lukt!
     
    Na een klein vergelijkingsonderzoekje, toch maar de Fortex Powerliftriem besteld, had geen luxe product nodig, gewoon iets degelijks voor bij de zware reps, en deze leek het beste qua prijs/kwaliteit.
     
    Na een klein vergelijkingsonderzoekje, toch maar de Fortex Powerliftriem besteld, had geen luxe product nodig, gewoon iets degelijks voor bij de zware reps, en deze leek het beste qua prijs/kwaliteit.
    Top, laat maar weten hoe deze bevalt! :)
     
    Back
    Naar boven