XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bezoekers in dit topic

  • Niet meer, die is al door iemand meegenomen ;)
    Jammer.
    Ik kom morgen langs met mijn Ram Barbell (vanwege de ribbels op de sleeves) en had die graag eens met andere barbells vergeleken. Dan was die comp. powerlifting barbell wel de meest interessante geweest.
    Welke barbells zijn er wel aanwezig in de showroom?
     
    Jammer.
    Ik kom morgen langs met mijn Ram Barbell (vanwege de ribbels op de sleeves) en had die graag eens met andere barbells vergeleken. Dan was die comp. powerlifting barbell wel de meest interessante geweest.
    Welke barbells zijn er wel aanwezig in de showroom?
    Diverse ATX barbells, te veel om op te noemen
     
    Top, laat maar weten hoe deze bevalt! :)

    Gisteren de riem opgehaald, en na het werk meteen kunnen testen.
    Het viel me meteen op dat de riem nogal groot uitvalt, afgaande op de maattabel op de website.
    Ik koos voor de XL riem omdat ik volgens de website qua maatvoering mooi in het midden zou vallen.
    Echter nu ik de riem om heb gehaald, valt ie nogal groot uit (heb nog 2 riemgaatjes over, dus ik mag niet teveel meer cutten).

    Ondanks de onduidelijkheid over de maatvoering, erg degelijke riem en voldoende ondersteuning tijdens squats.
    Kan de riem zeker wel aanraden.
     
    Gisteren de riem opgehaald, en na het werk meteen kunnen testen.
    Het viel me meteen op dat de riem nogal groot uitvalt, afgaande op de maattabel op de website.
    Ik koos voor de XL riem omdat ik volgens de website qua maatvoering mooi in het midden zou vallen.
    Echter nu ik de riem om heb gehaald, valt ie nogal groot uit (heb nog 2 riemgaatjes over, dus ik mag niet teveel meer cutten).

    Ondanks de onduidelijkheid over de maatvoering, erg degelijke riem en voldoende ondersteuning tijdens squats.
    Kan de riem zeker wel aanraden.
    Dat van de maattabel vind ik vreemd, deze is uiterst nauwkeurig opgesteld en de fabrikant gebruikt mallen om elke riem op exact dezelfde afmetingen te maken. Wij verkopen zo tientallen riemen per maand en ik hoor nooit klachten over de maattabel. Trek je de riem tijdens het dragen misschien veel strakker aan dan dat je met je meetlint je taille gemeten hebt? In dat geval kan er namelijk wel een aanzienlijk verschil zijn met je meting.

    Als je toch denkt dat de riem afwijkt van de maattabel dan kun je ons per e-mail een foto sturen met een meetlint ernaast, van uiteinde tot uiteinde, zodat wij dit kunnen. Er is natuurlijk altijd een kans dat er toch iets is misgegaan in de productie.
     
    • Like
    Waarderingen: 040B
    Dat van de maattabel vind ik vreemd, deze is uiterst nauwkeurig opgesteld en de fabrikant gebruikt mallen om elke riem op exact dezelfde afmetingen te maken. Wij verkopen zo tientallen riemen per maand en ik hoor nooit klachten over de maattabel. Trek je de riem tijdens het dragen misschien veel strakker aan dan dat je met je meetlint je taille gemeten hebt? In dat geval kan er namelijk wel een aanzienlijk verschil zijn met je meting.

    Als je toch denkt dat de riem afwijkt van de maattabel dan kun je ons per e-mail een foto sturen met een meetlint ernaast, van uiteinde tot uiteinde, zodat wij dit kunnen. Er is natuurlijk altijd een kans dat er toch iets is misgegaan in de productie.

    Ik meette met de meetlint 106 cm, niet te strak aangetrokken, positie iets onder de navel, vandaar mijn conclusie.
     
    Ik meette met de meetlint 106 cm, niet te strak aangetrokken, positie iets onder de navel, vandaar mijn conclusie.
    Zoals aangegeven in de instructies onder de maattabel dien je het meetlint juist wel strak te houden en je buik niet in te trekken. Afhankelijk van hoe strak jij de riem nu draagt kan dat het verschil verklaren.

    Je moet de riem in ieder geval niet te strak dragen en je buik al zeker niet te ver intrekken wanneer je de riem omdoet, anders kun je je buikspieren misschien niet helemaal goed tegen de riem uitzetten. Je kunt de riem het beste eerst los om je middel doen en vervolgens je core aanspannen (buikspieren naar buiten duwen dus) zoals je bij de start van je lift zou doen. De riem hoef je vervolgens slechts een beetje strakker te dragen dan dat punt. Dan zou deze optimaal moeten zitten :)
     
    Zoals aangegeven in de instructies onder de maattabel dien je het meetlint juist wel strak te houden en je buik niet in te trekken. Afhankelijk van hoe strak jij de riem nu draagt kan dat het verschil verklaren.

    Je moet de riem in ieder geval niet te strak dragen en je buik al zeker niet te ver intrekken wanneer je de riem omdoet, anders kun je je buikspieren misschien niet goed tegen de riem uitzetten. Je kunt de riem het beste eerst los om je middel doen en vervolgens je core aanspannen (buikspieren naar buiten duwen dus) zoals je bij de start van je lift zou doen. De riem hoef je vervolgens slechts een klein beetje strakker te dragen dan dat punt. Dan zou deze optimaal moeten zitten :)

    Ik heb de riem gisteren kunnen testen, en ben er verder ook helemaal tevreden over, maar had niet verwacht maar 2 riemgaten over te houden.
     
    Ik heb de riem gisteren kunnen testen, en ben er verder ook helemaal tevreden over, maar had niet verwacht maar 2 riemgaten over te houden.
    Dat begrijp ik :) Kan een meetfout zijn maar als je denkt dat de riem afwijkt stuur ons dan even een foto met meetlint ernaast en dan zullen wij het voor je nakijken. Dan is één maat kleiner misschien prettiger voor jou.
     
    Dat begrijp ik :) Kan een meetfout zijn maar als je denkt dat de riem afwijkt stuur ons dan even een foto met meetlint ernaast en dan zullen wij het voor je nakijken. Dan is één maat kleiner misschien prettiger voor jou.
    Zal dit op korte termijn even regelen
     
    Fitness Seller en de rest van t forum;
    Wat zijn de ervaringen met de ATX black mamba bar?
    Sommige van de ATX bars zijn met 1 specifiek doel ontwikkeld, hoe zit dat met deze?
    En zijn er veel verschillen tussen t nieuwste model of de oudere variant?

    Bij voorbaat dank voor t delen van de ervaringen:)
     
    Fitness Seller en de rest van t forum;
    Wat zijn de ervaringen met de ATX black mamba bar?
    Sommige van de ATX bars zijn met 1 specifiek doel ontwikkeld, hoe zit dat met deze?
    En zijn er veel verschillen tussen t nieuwste model of de oudere variant?

    Bij voorbaat dank voor t delen van de ervaringen:)
    Dit is dezelfde barbell als de andere ATX Power Bars. De enige verschillen onderling zijn de coating van de stang en van de sleeves, en het wel of niet aanwezig zijn van center knurl.

    Er is nog nooit een nieuwe variant van deze barbell gemaakt, dit is altijd dezelfde uitvoering geweest.
     
    Dit is dezelfde barbell als de andere ATX Power Bars. De enige verschillen onderling zijn de coating van de stang en van de sleeves, en het wel of niet aanwezig zijn van center knurl.

    Er is nog nooit een nieuwe variant van deze barbell gemaakt, dit is altijd dezelfde uitvoering geweest.

    Thanks! Squat vrijwel alleen met SSB, dus center knurl niet nodig, diepte van de knurling ook vergelijkbaar?
    Ik dacht uit een ander topic te begrijpen dat er een oudere versie was zonder ribbels op de sleeves?
    Of is dat enkel bij de rambar?
     
    Back
    Naar boven