MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bezoekers in dit topic

Heeft het nog een voordeel dat de 50 mm rubberen grip schijven een binnenring hebben t.o.v. de gietijzeren?
Ik bedoel met op en afschuiven en met een mooie rechte boring?
Precies wat je zelf benoemt. De metalen binnenring is mooier (gladder en rechter) afgewerkt dan de binnenkant van en gietijzeren halterschijf. Maar dat zijn minimale verschillen, de gietijzeren halterschijven zijn ook gewoon goed uitgeboord (hier en daar kan er wel eens sprake zijn van een lichte afwijking maar dat kan bij een metalen binnenring net zo goed voorkomen) :)
 
  • Like
Waarderingen: gose
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb nogal wisselende ervaringen met de gietijzeren vandaar. (Ps die komen niet bij jullie vandaan). De beste die ik heb hebben weer geen gripgaten en dat is toch wel makkelijk.
 
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb nogal wisselende ervaringen met de gietijzeren vandaar. (Ps die komen niet bij jullie vandaan). De beste die ik heb hebben weer geen gripgaten en dat is toch wel makkelijk.
Mocht je de voorkeur geven aan gietijzer, dan zijn onze gietijzeren ATX halterschijven (zwarte of grijze uitvoering) wel een mooi afgewerkte optie.
 
Thanks ik had mijn oog al laten vallen op de atx 3 grip omdat deze er uitzien alsof ze ook makkelijk van de grond te rapen zijn.
 
Ik heb de atx 720 vandaag ontvangen en in elkaar gezet. Alleen ontbreken de flip-down safeties . En ik denk dat ik de verkeerde pulley heb gekregen.
 

Bijlagen

  • thumbnail_20200125_142319.jpg
    thumbnail_20200125_142319.jpg
    181,5 KB · Weergaven: 139
Laatst bewerkt:
Na lang wikken en wegen afgelopen weekend de bestelling geplaatst voor wat nieuwe spulletjes, waaronder de ATX Power Bar zwart ofwel de ATX Death Bar. Bestelling werd afgelopen woensdag geleverd, keurig als afgesproken!

Het wikken het wegen lag niet aan óf ik een nieuwe ATX halterstang ging bestellen maar gewoon welke het ging worden. Na (te) veel mailtjes naar Fitness-Seller, info vanuit dit forum en zelfs advies van een derde partij (Matt @https://www.thegymrevolution.co.uk/ :thumbup:), de keuze gemaakt voor de ATX Death Bar. Wat een stang! Heerlijke knurling, voorzien van beide markeringen en geen centre knurl. De stang is precies zoals ik het mij had voorgesteld.

@Fitness-seller, bedankt voor het geduld en de geweldige service!

20200122_122403.jpg
20200122_122358.jpg
20200122_122417.jpg
 
Zijn de quicklock collars voor 30mm geschikt voor dumbbells tot een kilo of 20-25? En ook geschikt om als extra op de spinlocks te klemmen zodat die niet lostrillen?
 
Ik heb de atx 720 vandaag ontvangen en in elkaar gezet. Alleen ontbreken de flip-down safeties . En ik denk dat ik de verkeerde pulley heb gekregen.
De Flip-Down Safeties zijn inderdaad nog steeds uitverkocht, dus die worden voor iedereen nog nageleverd. Als het goed is heb je daarvan per e-mail bericht gekregen.

De pulley op je foto is de V2 pulley. Er hoort nog een losse gewichtslede of gewichtstapel bij te zitten, afhankelijk van welke uitvoering je besteld hebt. Mocht jij echter de goedkopere V1 pulley besteld hebben dan heb je inderdaad het verkeerde model ontvangen.

Wat is je bestelnummer? Dan zal ik beide zaken maandag even voor je nakijken.

Na lang wikken en wegen afgelopen weekend de bestelling geplaatst voor wat nieuwe spulletjes, waaronder de ATX Power Bar zwart ofwel de ATX Death Bar. Bestelling werd afgelopen woensdag geleverd, keurig als afgesproken!

Het wikken het wegen lag niet aan óf ik een nieuwe ATX halterstang ging bestellen maar gewoon welke het ging worden. Na (te) veel mailtjes naar Fitness-Seller, info vanuit dit forum en zelfs advies van een derde partij (Matt @https://www.thegymrevolution.co.uk/ :thumbup:), de keuze gemaakt voor de ATX Death Bar. Wat een stang! Heerlijke knurling, voorzien van beide markeringen en geen centre knurl. De stang is precies zoals ik het mij had voorgesteld.

@Fitness-seller, bedankt voor het geduld en de geweldige service!
Het was inderdaad een lang keuzeproces en ik ben blij dat wij je goed hebben kunnen helpen! Fijn om te horen dat je tevreden bent met je aankopen :flex:

Zijn de quicklock collars voor 30mm geschikt voor dumbbells tot een kilo of 20-25? En ook geschikt om als extra op de spinlocks te klemmen zodat die niet lostrillen?
Dat eerste is lastig te zeggen, dat hebben we nooit specifiek getest. Ik zal maandag even uitproberen of dit houdt. Maar zoiets blijft lastig, want dit soort kunststof sluitingen verliezen wat van hun sluitkracht na verloop van tijd.

Dat tweede zou moeten lukken. Om de quick-lock collars op een schroefdraad dumbbell te gebruiken raden wij af, omdat deze op het schroefdraad minder contactoppervlak hebben dan op een gladde stang, waardoor de sluitkracht ook minder is. Maar als je de normale schroefsluitingen gebruikt kun je deze prima ernaast zetten. Dan voorkom je denk ik inderdaad het lostrillen van de schroefsluitingen.
 
  • Like
Waarderingen: gose
Weer een snelle reactie! Alvast bedankt, ben aan het bedenken hoe of wat met mijn dumbbells. Heb wat 30mm materiaal en wil dit wat uitbreiden maar dan met minder irritatie van losdraaiende sluiters of overstappen naar Hex of powerblocks oid. Een combi van wat spinlocks voor zwaardere en quicklock voor lichtere is het goedkoopste en vandaar mijn vragen.
 
Mijn fout. Ik had de balk aan de achterkant van de kooi verkeerd om.

Van de flip down safeties wist ik niet dat ze zouden worden nageleverd. Of jullie dat vermeld hebben in een mail weet ik niet. Musschien heb ik eroverheen gelezen.

Belangrijkste is dat alles klopt en ik er straks mee kan trainen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn fout. Ik had de balk aan de achterkant van de kooi verkeerd om.

Van de flip down safeties wist ik niet dat ze zouden worden nageleverd. Of jullie dat vermeld hebben in een mail weet ik niet. Musschien heb ik eroverheen gelezen.

Belangrijkste is dat alles klopt en ik er straks mee kan trainen.
Mooie setup! Succes met je training! :flex:
 
  • Like
Waarderingen: p.b.
Mijn fout. Ik had de balk aan de achterkant van de kooi verkeerd om.

Van de flip down safeties wist ik niet dat ze zouden worden nageleverd. Of jullie dat vermeld hebben in een mail weet ik niet. Musschien heb ik eroverheen gelezen.

Belangrijkste is dat alles klopt en ik er straks mee kan trainen.

Hoe kom je aan de cage? Bij FS zijn ze namelijk al weken uitverkocht
 
Hoe kom je aan de cage? Bij FS zijn ze namelijk al weken uitverkocht
We hebben afgelopen week een kleine levering binnengekregen met een aantal racks. Die waren echter allemaal al verkocht aan pre-orders.

Begin februari zullen er wat grotere leveringen binnenkomen, dan zullen de meeste racks en bankjes weer in voorraad zijn.
 
We hebben afgelopen week een kleine levering binnengekregen met een aantal racks. Die waren echter allemaal al verkocht aan pre-orders.

Begin februari zullen er wat grotere leveringen binnenkomen, dan zullen de meeste racks en bankjes weer in voorraad zijn.
Hoe kan ik iets pre orderen?
 
Ik heb sinds een paar dagen het atx 720 rack. Als ik mijn barbell op de j_hooks leg gaat dat net daarom wou ik vandaag de barbarian Professional bar 30 mm bestellen. Ik heb met mijn huidige barbell ongeveer 1 cm speling aan beide kanten. Met de barbarian 30 mm barbell heb ik rond de 3 cm speling aan beide kanten. Dat vind ik te weinig om lekker mee te kunnen trainen. Dus zou ik graag willen weten of jullie binnenkort met een 30 mm barbell komen van dezelfde kwaliteit als de barbarian barbell alleen met iets meer speling voor bij de nieuwe atx racks.
 

Bijlagen

  • 20200128_165808.jpg
    20200128_165808.jpg
    118,3 KB · Weergaven: 106
Ik heb sinds een paar dagen het atx 720 rack. Als ik mijn barbell op de j_hooks leg gaat dat net daarom wou ik vandaag de barbarian Professional bar 30 mm bestellen. Ik heb met mijn huidige barbell ongeveer 1 cm speling aan beide kanten. Met de barbarian 30 mm barbell heb ik rond de 3 cm speling aan beide kanten. Dat vind ik te weinig om lekker mee te kunnen trainen. Dus zou ik graag willen weten of jullie binnenkort met een 30 mm barbell komen van dezelfde kwaliteit als de barbarian barbell alleen met iets meer speling voor bij de nieuwe atx racks.
Nee helaas, er zijn geen plannen voor een nieuwe 30 mm barbell.

Wij adviseren voor onze power racks een barbell met een binnenmaat van minimaal 125 cm. Een halterstang met binnenmaat 128 cm is goed te doen maar je zult misschien even moeten wennen want je dient wat voorzichtiger te zijn met uitnemen en terugleggen.

Een olympische halterstang heeft overigens een binnenmaat van 131 cm, dus je zou er hooguit nog 1,5 cm per kant op vooruit kunnen gaan als je overstapt naar olympisch materiaal (ten opzichte van de 30 mm Barbarian barbell).
 
  • Like
Waarderingen: p.b.
Zijn de quicklock collars voor 30mm geschikt voor dumbbells tot een kilo of 20-25? En ook geschikt om als extra op de spinlocks te klemmen zodat die niet lostrillen?
Excuses voor de late reactie, ik heb dit zojuist uitgeprobeerd. Met 25 kg schuift de quick-lock collar langzaam eraf als je de stang volledig verticaal houdt. In een lichte schuine positie houdt de collar wel nog maar het blijft een risico ten opzichte van schroefdraad dumbbells, die zijn stukken veiliger.

Wellicht is jouw combinatie oplossing (schroefdraad dumbbell + quick-lock collar om lostrillen te voorkomen) dan de beste oplossing. Laat zeker even weten of dat in de praktijk goed werkt :)
 
  • Like
Waarderingen: gose
Een olympische halterstang heeft overigens een binnenmaat van 131 cm, dus je zou er hooguit nog 1,5 cm per kant op vooruit kunnen gaan als je overstapt naar olympisch materiaal (ten opzichte van de 30 mm Barbarian barbell).
Mijn ervaring met een Rogue OPB in vergelijking met b.v. een ATX Ram zegt dat die 1,5 cm soms wel het verschil kan maken. De flens op de sleeve van de OPB is veel smaller waardoor de schijven dichter tegen het rack komen. Ik vind dat redelijk vervelend. Ik tik veel minder vaak de up-rights aan met een ATX Ram. Dus 1,5cm kan wel degelijk iets maken.
Daarnaast zitten de plates op een olympische baar nog iets verder naar buiten dan op een 30mm baar vanwege de flens op de sleeve. Ik denk dat dit nog een stuk extra bijdraagt aan het gemak van een 50mm barbell t.o.v. een 30mm barbell in een rack.
 
Mijn ervaring met een Rogue OPB in vergelijking met b.v. een ATX Ram zegt dat die 1,5 cm soms wel het verschil kan maken. De flens op de sleeve van de OPB is veel smaller waardoor de schijven dichter tegen het rack komen. Ik vind dat redelijk vervelend. Ik tik veel minder vaak de up-rights aan met een ATX Ram. Dus 1,5cm kan wel degelijk iets maken.
Daarnaast zitten de plates op een olympische baar nog iets verder naar buiten dan op een 30mm baar vanwege de flens op de sleeve. Ik denk dat dit nog een stuk extra bijdraagt aan het gemak van een 50mm barbell t.o.v. een 30mm barbell in een rack.
Ik zeg zeker niet dat die 1,5 cm geen verschil zou maken. Dat is 50% meer ruimte ten opzichte van de 30 mm Barbarian barbell, dus dat is aardig wat :)

De 30 mm Barbarian bar heeft ook een bredere verdikking van 3 cm ten opzichte van een normale 30 mm barbell waarbij de verdikking voor de sleeves zo'n 1 cm tot 1,5 cm breed is. Dus dat scheelt inderdaad ook nog een paar centimeter.
 
Back
Naar boven