AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.681
Ik ben in bezit van een Barbarian Smith met lat pulley eraan (https://www.fitness-seller.nl/barbarian-smith-machine-lat-pulley-met-125-kg-gewichtstapel/) en kreeg deze week de free weight kit toe, die nu ATX branded is. Hier ben ik erg tevreden van.
Ik zie dat er nog enkele andere accessoires van ATX zijn, en heb wel interesse in de ATX curved jamer arms, maar ook in de dip accessoires. Passen deze ook op mijn Smith machine en zoja, welke maat ervan??

Bedankt voor de info
Nee dat gaat helaas niet, de accessoires van ATX zijn niet geschikt voor de Smith Machines. De staanders van de Smith Machine hebben compleet andere afmetingen en de bouten aan de zijkant van de staanders zouden ook in de weg zitten.

Goedenavond @Fitness Seller,

Ik heb een vraag m.b.t. de dip riemen. Jullie hebben er hiervan drie in het assortiment.

Wat is het verschil in kwaliteit / comfort tussen de drie soorten en waar gaat jullie voorkeur naar uit? De Fortex riemen hebben een beduidend bredere rug, dan de ATX riem.

Graag verneem ik uw reactie hierop.

Groeten,

Tino
Ikzelf heb de ATX dip belt en ben erg heel erg tevreden mee. Zit goed, nijpt nergens en zal zoals gezegd lifetime mee gaan denk ik.

De verwachte levertijd is enkel een indicatie, daar kan wel eens wat speling in zitten. Het is even afwachten wanneer de levering precies binnenkomt maar ik verwacht eind deze week.

Op dit moment zijn er overigens nog maar een paar exemplaren uit de nieuwe levering beschikbaar, de rest is al verkocht aan pre-orders.
Hoi, weet u al wat meer? We zitten al een week verder..

• #10.685
Eind deze maand komen alle riemen weer binnen!

Hoi, weet u al wat meer? We zitten al een week verder..
De zending kan elk moment binnenkomen. Hou onze productpagina in de gaten, zodra het bankje weer leverbaar is zal het daar worden weergegeven. Of indien je al een bestelling hebt geplaatst je mailbox in de gaten houden voor de verzendbevestiging.

Volgens de eigenaar wankelt hij nog niet bij het unracken van een 300kg squat.
Ik kon 'm jammer genoeg niet uitproberen want hij was bezet. :(
Damn. Lijkt me echt een beestig stuk dan! Vond het et al zo goed en awesome uitzien op foto alleen

• #10.690
Volgens de eigenaar wankelt hij nog niet bij het unracken van een 300kg squat.
Ik kon 'm jammer genoeg niet uitproberen want hij was bezet. :(
Dat zijn natuurlijk de reviews die wij op de website nodig hebben. Jammer dat er haast nooit reviews worden geschreven door klanten. In onze nieuwe webshop zullen we dit gaan bevorderen, zodat er hopelijk meer van dit soort verhalen naar boven komen :)

Damn. Lijkt me echt een beestig stuk dan! Vond het et al zo goed en awesome uitzien op foto alleen
Ja, dat dacht ik ook. Leek wel een heel stevig stuk equipment zo op foto.
En dan zie je hem daar in 't echt staan en vraag je je toch bij jezelf af wat je nu op die foto gemist had. :D
Echt een bruut machien!

Ik heb een vraagje.
Ik train nu al een tijdje met Kroon OB-86 Olympische halterstang, maar begin langzaam het idee te krijgen dat ik over moet stappen op een sterkere bar (SQ:160/BP:120... Deadlifts doe ik niet, of niet thuis)
In eerste instantie kwam ik op de ATX Ram Bar, maar mijn oog is ook gevallen op de ATX Powerlifting Training Bar.
Aangezien het verschil toch €100,- is ben ik wel benieuwd waarom ik eventueel niet voor de Powerlifting Training Bar zou gaan?

Ik heb een vraagje.
Ik train nu al een tijdje met Kroon OB-86 Olympische halterstang, maar begin langzaam het idee te krijgen dat ik over moet stappen op een sterkere bar (SQ:160/BP:120... Deadlifts doe ik niet, of niet thuis)
In eerste instantie kwam ik op de ATX Ram Bar, maar mijn oog is ook gevallen op de ATX Powerlifting Training Bar.
Aangezien het verschil toch €100,- is ben ik wel benieuwd waarom ik eventueel niet voor de Powerlifting Training Bar zou gaan?
Ik heb denk ik de oude versie van de atx powerlifting training bar. Kan niet meer op de oudere naam komen. Maar ziet er.volledig hetzelfde uit, ook met het oranje op dezelfde plaatsen. En ben heel erg tevreden van deze barbell. Onlangs de powerlifting competition barbell gekocht ook.

Zelf heb ik met de trainingbar 180 gesquat. 130 gebencht en 220 gedeadlift. En 240 blockpulls. Echt een goeie barbell voor zijn geld zou ik zeggen. Grip is niet super scherp maar geeft zeker wel een goeie grip en aangenaam.

*edit: ik heb ook de ram bar en gebruikte de trainingsbar liever dan mijn rambar. De competitionbar vervangt deze nu

Laatst bewerkt:
  • #10.694
Ik heb een vraagje.
De Training Bars zijn gewoon een goedkopere variant van de normale bars. Er is bijvoorbeeld bespaard op de staalkwaliteit en de kwaliteit van de coating en deze hebben een minder hoogwaardige afwerking (geen geribbelde sleeves) en minder hoogwaardige knurling etc. Je zou dat dus kunnen merken in de grip en stijfheid van de halterstang.

Wij verkopen erg veel Training Bars en voor veel gebruikers zullen die ook prima jarenlang voldoen. Met lichte gewichten merk je sowieso nog niet heel veel van de verschillen in grip en stijfheid. Hoe zwaarder je lift, hoe belangrijker dat soort subtiele details worden. Je zult echter voor jezelf moeten afwegen of je nu meer wil uitgeven voor een wat hogere kwaliteit en betere afwerking.

Ik zou zeggen koop meteen de Ram Bar of de Competition Powerlifting Bar, dan zit je sowieso gebeiteld! Buy once, cry once :cool:

Laatst bewerkt:
Wat @Fitness Seller zegt. Tis uiteindelijk 'maar' 100 euro op iets wat je voor een lifetime hebt. De competition powerlifting bar vind ik een aanrader. De normale 29mm dikte en echt echt goeie knurling.

Ikzelf heb de trainingbar als 2de barbell gekocht omdat ik soms met 2 train en graag eens supersetje doe aan het einde van mijn trainingen.

Kunnen jullie iets zeggen over wanneer de 'ATX Mini Fractional Plates - Volledige Set' weer op voorraad is?

Ik heb denk ik de oude versie van de atx powerlifting training bar. Kan niet meer op de oudere naam komen. Maar ziet er.volledig hetzelfde uit, ook met het oranje op dezelfde plaatsen. En ben heel erg tevreden van deze barbell. Onlangs de powerlifting competition barbell gekocht ook.

Zelf heb ik met de trainingbar 180 gesquat. 130 gebencht en 220 gedeadlift. En 240 blockpulls. Echt een goeie barbell voor zijn geld zou ik zeggen. Grip is niet super scherp maar geeft zeker wel een goeie grip en aangenaam.

*edit: ik heb ook de ram bar en gebruikte de trainingsbar liever dan mijn rambar. De competitionbar vervangt deze nu

Vind jij de competition powerlifting bar veel beter als de rambar? En zoja, waarom?

Vind jij de competition powerlifting bar veel beter als de rambar? En zoja, waarom?
Ik vind persoonlijk van wel. Hij is nog stijver waardoor je nog stabieler bent. Mss wel een beetje nadeel bij deadlift dat je minder whip hebt. Maar zoveel whip had ik toch niet bij mijn gewichten. En de grip is echt superieur. Ik vermoed dat deze barbell de scherpste knurling heeft uit het assortiment? Maar dat kan alleen @Fitness Seller zeggen natuurlijk.
Volgens mijn een van de beste barbells die je kan krijgen voor dit geld. En mss ook uit hogere klasses van andere merken maar dat kan ik niet bevestigen natuurlijk.

Ik heb een (waarschijnlijk domme) vraag over de afmetingen in jullie vergelijkingstabel van de power racks, namelijk welk getal beschrijft hoeveel ruimte ik heb om naar achteren te lopen na het unracken van de bar? Ik loop graag iets verder uit dan gemiddeld met de bar en wil het juiste rack kopen. Is dit de diepte, of is dit het tweede getal in de 'binnenmaat kooi' afmetingen?

Alvast bedankt

Terug
Naar boven