AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bezoekers in dit topic

Ik zeg zeker niet dat die 1,5 cm geen verschil zou maken. Dat is 50% meer ruimte ten opzichte van de 30 mm Barbarian barbell, dus dat is aardig wat :)

De 30 mm Barbarian bar heeft ook een bredere verdikking van 3 cm ten opzichte van een normale 30 mm barbell waarbij de verdikking voor de sleeves zo'n 1 cm tot 1,5 cm breed is. Dus dat scheelt inderdaad ook nog een paar centimeter.
Ja, die ringen op de Barbarian barbell zullen idd ook nog bijdragen aan het gebruiksgemak in een cage.
 
Of doe eerst wat 0,5 of 1,25 schijfjes ertussen of koop een stukje buis bij de bouwmarkt en zaag die op de gewenste breedte.

20200129_121301.jpg
 
Laatst bewerkt:
Fitness Seller Ik ben 202 cm en vroeg me af of ik comfortabel gebruik kan maken van de ATX glute GHD-610, of dat ik dan echt de GHD-720 nodig heb.
 
Fitness Seller Ik ben 202 cm en vroeg me af of ik comfortabel gebruik kan maken van de ATX glute GHD-610, of dat ik dan echt de GHD-720 nodig heb.
Dat is lastig te zeggen omdat het ook aan de lengte van je benen ligt. Er hebben wel eens klanten geklaagd over het kleine model maar dat aantal is door de jaren heen op één hand te tellen. Normaal gesproken moet het wel lukken tenzij je extreem lange benen hebt. Maar om zeker te zijn kun je natuurlijk altijd voor het grotere model kiezen :cool:
 
Laatst bewerkt:
Fitness Seller Ik ben 202 cm en vroeg me af of ik comfortabel gebruik kan maken van de ATX glute GHD-610, of dat ik dan echt de GHD-720 nodig heb.

Fitness Seller heeft dat niet ook te maken met hoe sterk je bent in je benen / de oefening? Hoe sterker je bent, hoe verder je die voetplaat naar voren kan zetten. Naar mijn idee wordt die 610 dan ook pas echt een probleem als je zo lang bent EN daarbij slap bent in de benen. Het is overigens een mega zware oefening ;)

Heb zelf de 720 een tijd gehad, een erg degelijk en fijn apparaat, verkoopwaarde tweedehands is ook goed, waardoor mocht je het ooit verkopen je er niet perse veel meer op verliest ten opzichte van de 610 ;)
Bij de 720 heb je ook het grote voordeel dat je de voetplaat in hoogte kan stellen, maakt het ook fijner om bijvoorbeeld sit-ups enzo te doen vond ik. Als je het geld hebt dus lekker voor de 720 gaan, hoewel ik verwacht dat je ook met de 610 wel uit de voeten kan zolang je getrainde benen hebt.
 
Fitness Seller heeft dat niet ook te maken met hoe sterk je bent in je benen / de oefening? Hoe sterker je bent, hoe verder je die voetplaat naar voren kan zetten. Naar mijn idee wordt die 610 dan ook pas echt een probleem als je zo lang bent EN daarbij slap bent in de benen. Het is overigens een mega zware oefening ;)

Heb zelf de 720 een tijd gehad, een erg degelijk en fijn apparaat, verkoopwaarde tweedehands is ook goed, waardoor mocht je het ooit verkopen je er niet perse veel meer op verliest ten opzichte van de 610 ;)
Bij de 720 heb je ook het grote voordeel dat je de voetplaat in hoogte kan stellen, maakt het ook fijner om bijvoorbeeld sit-ups enzo te doen vond ik. Als je het geld hebt dus lekker voor de 720 gaan, hoewel ik verwacht dat je ook met de 610 wel uit de voeten kan zolang je getrainde benen hebt.
Je kunt de oefening inderdaad lichter of zwaarder maken door te spelen met de positie van je knieën op/tegen het kussen. Maar als je erg lange benen hebt kom je misschien hoger op het kussen uit dan gewenst is. Zoals gezegd verkopen wij dit compacte model echter al jaren en klachten over het formaat zijn op één hand te tellen. Waarschijnlijk valt het dus wel mee :)
 

Hoi, er stond eind januari weer beschikbaar en we zitten nu op 3 feb en nog steeds niks. Hebben jullie al een indicatie op welke dag het exact op voorraad zal zijn?
 

Hoi, er stond eind januari weer beschikbaar en we zitten nu op 3 feb en nog steeds niks. Hebben jullie al een indicatie op welke dag het exact op voorraad zal zijn?
De verwachte levertijd is enkel een indicatie, daar kan wel eens wat speling in zitten. Het is even afwachten wanneer de levering precies binnenkomt maar ik verwacht eind deze week.

Op dit moment zijn er overigens nog maar een paar exemplaren uit de nieuwe levering beschikbaar, de rest is al verkocht aan pre-orders.
 
Laatst bewerkt:
Komt de Fortex adjustable bench nog ooit terug in een ATX uitvoering?
Niet exact als dit model. Er komen binnenkort wel nog twee nieuwe modellen ATX bankjes, zie de foto's in de bijlage. Dat zijn twee goedkopere modellen dan de huidige ATX bankjes.
 

Bijlagen

  • nieuwe-atx-benches.jpg
    nieuwe-atx-benches.jpg
    41 KB · Weergaven: 121
Niet exact als dit model. Er komen binnenkort wel nog twee nieuwe modellen ATX bankjes, zie de foto's in de bijlage. Dat zijn twee goedkopere modellen dan de huidige ATX bankjes.
De meer rechthoekige rugleuning is interessant, maar ik vind die smal toelopende zitting niet zo geweldig.
Als je zo'n bankje vooral in de vlakke stand gebruikt is het, naar mijn mening, handiger als de zitting gewoon even breed blijft of maar minimaal toeloopt. De meer rechthoekige rugleuning vind ik dan weer wel beter dan de duurdere ATX bankjes.
 
Hoi Fitness-seller, ik wou even voor de zekerheid navragen of de gewichten samen konden met de halter.
Mijn Bestelling 100239792
Alles goed zo? Bank is verstelbaar etc? Op de site staat vanwel, maar het even voor de zekerheid even navragen. Later komt er nog een cage bij en een bankdruk halter. Is er een goeie halter waar 30 mm gewichten op kunnen? Ik zag deze staan: https://www.fitness-seller.nl/barbarian-professional-bar-30-mm/
 
Hoi Fitness-seller, ik wou even voor de zekerheid navragen of de gewichten samen konden met de halter.
Mijn Bestelling 100239792
Alles goed zo? Bank is verstelbaar etc? Op de site staat vanwel, maar het even voor de zekerheid even navragen. Later komt er nog een cage bij en een bankdruk halter. Is er een goeie halter waar 30 mm gewichten op kunnen? Ik zag deze staan: https://www.fitness-seller.nl/barbarian-professional-bar-30-mm/
Bedankt voor de bestelling! De 30 mm stangen en gewichten die je hebt besteld zijn inderdaad compatibel met elkaar. De bench die je hebt besteld is inderdaad verstelbaar, in de productbeschrijving in onze webshop vind je alle eigenschappen.

De 30 mm halterstangen zijn normaal gesproken allemaal vrij eenvoudig, de enige uitzondering is de Barbarian Professional Bar die je zelf al noemde. Deze is van veel hogere kwaliteit en een stuk beter afgewerkt.
 
Goedenavond Fitness Seller,

Ik heb een vraag m.b.t. de dip riemen. Jullie hebben er hiervan drie in het assortiment.

Wat is het verschil in kwaliteit / comfort tussen de drie soorten en waar gaat jullie voorkeur naar uit? De Fortex riemen hebben een beduidend bredere rug, dan de ATX riem.

Graag verneem ik uw reactie hierop.

Groeten,

Tino
 
Goedenavond Fitness Seller,

Ik heb een vraag m.b.t. de dip riemen. Jullie hebben er hiervan drie in het assortiment.

Wat is het verschil in kwaliteit / comfort tussen de drie soorten en waar gaat jullie voorkeur naar uit? De Fortex riemen hebben een beduidend bredere rug, dan de ATX riem.

Graag verneem ik uw reactie hierop.

Groeten,

Tino
Zonder twijfel de ATX Dip Belt, die zal nagenoeg levenslang meegaan :) De Fortex uitvoering is een goedkopere variant (lichtere ketting, minder zwaar gestikt etc.) maar die zal voor velen ook al prima geschikt zijn. Lees ook zeker even alle reviews van andere klanten door.

Een lederen dip riem vind ik persoonlijk minder comfortabel maar er zijn mensen die dat prettiger of stoerder vinden. Persoonlijke voorkeur dus.

Succes met je keuze!
 
Zonder twijfel de ATX Dip Belt, die zal nagenoeg levenslang meegaan :) De Fortex uitvoering is een goedkopere variant (lichtere ketting, minder zwaar gestikt etc.) maar die zal voor velen ook al prima geschikt zijn. Lees ook zeker even alle reviews van andere klanten door.

Een lederen dip riem vind ik persoonlijk minder comfortabel maar er zijn mensen die dat prettiger of stoerder vinden. Persoonlijke voorkeur dus.

Succes met je keuze!

Bedankt voor de reactie!

Momenteel gebruik ik nog geen zware gewichten voor mijn weighted chin-ups. De goedkopere versie zal dan voldoen.

Toch ga ik voor de duurdere versie, met het oog op de toekomst. Tevens is deze ook compacter naar wat het lijkt.

Ik heb nog enkele vragen m.b.t. onderstaande:

Wat is de kwaliteit van de Single Tricep Rope? Daar ik deze wil gebruiken voor Cable Hammer Curls. Met de rope uit mijn gym krijg ik vervelende drukplekken op mijn handen...

Valt de ATX gym bag erg groot uit? Deze zal ik meenemen de gym in, om al mijn attributen in te vervoeren.

Sluiten de liquid chalk flesjes goed af? Ik heb ervaring met flesjes die niet goed afsloten, waardoor mijn hele tas wit uitgeslagen was.


Groeten,

Tino
 
Zonder twijfel de ATX Dip Belt, die zal nagenoeg levenslang meegaan :) De Fortex uitvoering is een goedkopere variant (lichtere ketting, minder zwaar gestikt etc.) maar die zal voor velen ook al prima geschikt zijn. Lees ook zeker even alle reviews van andere klanten door.

Een lederen dip riem vind ik persoonlijk minder comfortabel maar er zijn mensen die dat prettiger of stoerder vinden. Persoonlijke voorkeur dus.

Succes met je keuze!
Heb ik ook gekozen! Ga je zeker geen spijt van krijgen.
 
Wat is de kwaliteit van de Single Tricep Rope? Daar ik deze wil gebruiken voor Cable Hammer Curls. Met de rope uit mijn gym krijg ik vervelende drukplekken op mijn handen...

Valt de ATX gym bag erg groot uit? Deze zal ik meenemen de gym in, om al mijn attributen in te vervoeren.

Sluiten de liquid chalk flesjes goed af? Ik heb ervaring met flesjes die niet goed afsloten, waardoor mijn hele tas wit uitgeslagen was.
Onze triceps touwen zijn gewoon prima touwen, ik weet eigenlijk niet wat ik daar nog meer over kan vertellen :p Als je nu drukplekken krijgt zou ik eerst even bekijken waardoor dat veroorzaakt wordt (bijvoorbeeld door de knopen of eindstukken aan het touw, of de dikte van het touw) en dan een touw zoeken dat op die punten anders in elkaar zit.

De ATX Gym Bag is op zich best ruim, zelf heb ik er mijn sportkleding, schoenen, shaker en nog wat accessoires in. Maar de opening is vrij smal dus ik irriteer mij er regelmatig aan dat ik niet gemakkelijk heel veel spullen in één keer erin kan stoppen of eruit kan halen. Persoonlijk zou ik een ruimer model zoeken als ik jou was.

De flesjes liquid chalk sluiten goed af indien je er netjes mee omgaat. Dat betekent meteen sluiten na gebruik en niet knoeien met de chalk. Anders krijg je inderdaad dat de chalk rondom de sluiting opdroogt en hard wordt, waardoor het flesje niet meer zo gemakkelijk sluit totdat je dit hebt schoongemaakt.
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Ik ben in bezit van een Barbarian Smith met lat pulley eraan (https://www.fitness-seller.nl/barbarian-smith-machine-lat-pulley-met-125-kg-gewichtstapel/) en kreeg deze week de free weight kit toe, die nu ATX branded is. Hier ben ik erg tevreden van.
Ik zie dat er nog enkele andere accessoires van ATX zijn, en heb wel interesse in de ATX curved jamer arms, maar ook in de dip accessoires. Passen deze ook op mijn Smith machine en zoja, welke maat ervan??

Bedankt voor de info
 
Back
Naar boven