MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

I suppose you could connect the rack uprights with Rig Crossmembers if you'd like. When you bolt to the floor (even with just one bolt per upright) the stability should be sufficient.

Let me know how it worked out :)

Thanks again for always taking time to answer questions. Here is a photo of the finished rack. It worked out nice. Now im debating if I get the lat option of just put the atx functional trainer in the back of the rack :)

Buuuut I have another question, any chance of converging jammer arms in the future? Something like this would be nice: Primal Strength GLS Jammer Arms. ;)

thanks in advance.

Bijlagen

• BB1778F3-A755-469C-93F4-2A9615B04460.jpeg
    BB1778F3-A755-469C-93F4-2A9615B04460.jpeg
    59,4 KB · Weergaven: 225
  • A55266CD-167D-4247-A273-E91258A7CBA8.jpeg
    A55266CD-167D-4247-A273-E91258A7CBA8.jpeg
    181,5 KB · Weergaven: 233
Thanks again for always taking time to answer questions. Here is a photo of the finished rack. It worked out nice. Now im debating if I get the lat option of just put the atx functional trainer in the back of the rack :)

Buuuut I have another question, any chance of converging jammer arms in the future? Something like this would be nice: Primal Strength GLS Jammer Arms. ;)

thanks in advance.
Something like these: https://www.fitness-seller.nl/atx-jammer-arms-800/ ?

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.723

Buuuut I have another question, any chance of converging jammer arms in the future?

thanks in advance.
That turned out great, nice! But where do you squat? The picture is a little bit distorted, both sides of the rack look very wide.

When we made our Jammer Arms 800 we decided against converging arms. I don’t know if we’ll ever add it, most of our team isn’t a fan of that feature.

That turned out great, nice! But where do you squat? The picture is a little bit distorted, both sides of the rack look very wide.

When we made our Jammer Arms 800 we decided against converging arms. I don’t know if we’ll ever add it, most of our team isn’t a fan of that feature.

You are right, the distortion makes it look wide, it’s normal 107 cm spacing inbetween the uprights. So I can squat on the left or right posts of the 177 cm section, the 45 cm part is more or less for storage :)

to bad about the Jammer Arms, my shoulders don’t really like the motion on a fixed plane. Maybe I need to find somebody who can weld :)

Bijlagen

• 47C0A813-FA30-496C-8AEF-17142B2F3B89.jpeg
    47C0A813-FA30-496C-8AEF-17142B2F3B89.jpeg
    124 KB · Weergaven: 249
Wat betreft de ATX soft drop blocks: ik vroeg mij af in hoeverre competition powerlifting plates wegzakken in het foam (aangezien minder raakoppervlak dan bumperplates) en of 15cm voldoende zou zijn om minstens 220kg vanaf heuphoogte vrij snel te laten ‘vallen’ op de soft drop blocks. Dan bedoel ik geen vrije val, maar minimale weerstand van de lifter zelf.

Hoi,

Op dit moment heb ik de barbarian line loose stands. Is het mogelijk om daar safety bars aan te bevestigen? Waren die destijds beschikbaar? Of moet ik dan echt voor een (half)rack gaan?

Bijlagen

• 15922228959277102122353141676949.jpg
    15922228959277102122353141676949.jpg
    112,4 KB · Weergaven: 189
@Fitness Seller Enig idee wanneer jullie de atx pulley seat voor de 800 racks weer binnen krijgen?

• #11.731
Wat betreft de ATX soft drop blocks: ik vroeg mij af in hoeverre competition powerlifting plates wegzakken in het foam (aangezien minder raakoppervlak dan bumperplates) en of 15cm voldoende zou zijn om minstens 220kg vanaf heuphoogte vrij snel te laten ‘vallen’ op de soft drop blocks. Dan bedoel ik geen vrije val, maar minimale weerstand van de lifter zelf.
De Drop Blocks zijn bedoeld om gebruikt te worden met rubberen halterschijven, bumper plates of urethaan halterschijven. Het gebruik van ongecoate stalen of gietijzeren halterschijven kan tot schade leiden.

Als je powerlifting plates wil gebruiken dan zou dat op eigen risico zijn. Het probleem hiermee s ook dat deze plates verschillende diameters hebben, waardoor de grote 25 kg plates het volledige gewicht van alle andere plates op een klein oppervlak op de Drop Blocks zouden drukken. Ik weet niet hoe lang dat goed gaat.

Misschien kun je een 10 mm rubbermat op maat snijden en bovenop de Drop Blocks leggen als extra bescherming, maar het blijft op eigen risico.

Hoi,

Op dit moment heb ik de barbarian line loose stands. Is het mogelijk om daar safety bars aan te bevestigen? Waren die destijds beschikbaar? Of moet ik dan echt voor een (half)rack gaan?
Nee de verstelbare squat stands zijn niet bedoeld om J-hooks of spotters aan te bevestigen. We hebben wel vaste Squat Stands zoals de SQS-650 en SQS-800 waar je wel dat soort accessoires aan kunt bevestigen (of inderdaad een half rack of power rack).

@Fitness Seller Enig idee wanneer jullie de atx pulley seat voor de 800 racks weer binnen krijgen?
Hopelijk eind deze maand of begin juli.

Mooi dat de Olympische dumbbell stangen weer beschikbaar zijn, ik heb ze direct besteld!

Bedankt voor het snelle antwoord! Was eigenlijk niet meer nodig want heb gisteren de atx prx 520 besteld bij jullie! De stands gaan dus weg...

ATX cockrings in the pocket 👌

Bijlagen

• IMG-20200616-WA0005.jpeg
    IMG-20200616-WA0005.jpeg
    122,4 KB · Weergaven: 156
Heeft de ATX Folding Wall Rack FBR-750 aan de onderkant rubber of iets dergelijks? Voor bescherming van laminaatvloer. Ik wil op termijn een platform bouwen vóór het rack, eerst gewoon wat rubber tegels ervoor plaatsen. Maar dus niet onder het rack zelf, daar zag ik tot dusver nog geen reden voor. Maar mogelijk dat ik iets mis. Wel belangrijk voordat ik 12mm gaten in de muur voor. ;p

Polyamide rollers, staat in de beschrijving.

maar als je nu geen rubber eronder legt en later wel, dan moet je het rek een paar centimeter hoger ophangen? Lijkt me niet ideaal.

• #11.738
Heeft de ATX Folding Wall Rack FBR-750 aan de onderkant rubber of iets dergelijks? Voor bescherming van laminaatvloer. Ik wil op termijn een platform bouwen vóór het rack, eerst gewoon wat rubber tegels ervoor plaatsen. Maar dus niet onder het rack zelf, daar zag ik tot dusver nog geen reden voor. Maar mogelijk dat ik iets mis. Wel belangrijk voordat ik 12mm gaten in de muur voor. ;p
Er zitten inderdaad kunststof rollers onder het Folding Wall Rack. Daarop rusten de staanders als het ware. Je kunt natuurlijk altijd nog overwegen een dun laagje rubber op je laminaat te plaatsen, misschien om extra trilling te dempen of om te voorkomen dat er drukplekken op het laminaat ontstaan (geen idee of dat zou gebeuren).

Toevallig een datum wanneer die ATX Calf Blocks er weer zijn?

Ik wil dikke kuiten voor de zomer :p

De Drop Blocks zijn bedoeld om gebruikt te worden met rubberen halterschijven, bumper plates of urethaan halterschijven. Het gebruik van ongecoate stalen of gietijzeren halterschijven kan tot schade leiden.

Als je powerlifting plates wil gebruiken dan zou dat op eigen risico zijn. Het probleem hiermee s ook dat deze plates verschillende diameters hebben, waardoor de grote 25 kg plates het volledige gewicht van alle andere plates op een klein oppervlak op de Drop Blocks zouden drukken. Ik weet niet hoe lang dat goed gaat.

Misschien kun je een 10 mm rubbermat op maat snijden en bovenop de Drop Blocks leggen als extra bescherming, maar het blijft op eigen risico.
Duidelijk antwoord! Zeker die extra bescherming zal ik in overweging nemen. Ik kan me voorstellen dat het wegzakken van de plates dan zo goed als minimaal is?

Terug
Naar boven