Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bedankt voor de snelle en duidelijke reactie!
Is er een groot verschil in kwaliteit tussen massief staal en gietijzer?

Wat wordt de prijs van deze nieuwe schijven?

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.182
Bedankt voor de snelle en duidelijke reactie!
Is er een groot verschil in kwaliteit tussen massief staal en gietijzer?

Wat wordt de prijs van deze nieuwe schijven?
Een gekalibreerd gewicht is gewoon een gekalibreerd gewicht dus je merkt in je training geen verschil. 25 kg is 25 kg. Maar gietijzeren halterschijven zouden bijvoorbeeld wel kunnen breken als ze verkeerd vallen, staal niet. En de stalen plates zijn een paar millimeter dunner :p

De 25 kg plate gaat € 115 kosten (vergeleken met € 95 van onze normale gepoedercoate calibrated steel plates en € 99 van de chromen powerlifting plates).

Laatst bewerkt:
@ fitness seller: even een compliment voor jullie bedrijf, ontwerpen en fabricatie van apparatuur en klantenservice! !Echt mooi om te zien hoe jullie bedrijf is ontwikkeld tot waar jullie nu zijn. Ga zo door!

Ps. Heb meerdere dingen van jullie staan. Ben zwaar tevreden

• #12.184
@ fitness seller: even een compliment voor jullie bedrijf, ontwerpen en fabricatie van apparatuur en klantenservice! !Echt mooi om te zien hoe jullie bedrijf is ontwikkeld tot waar jullie nu zijn. Ga zo door!

Ps. Heb meerdere dingen van jullie staan. Ben zwaar tevreden
Bedankt! We hebben ook heel veel aan jullie (DBB) te danken, zeker in het begin :bow:

Laatst bewerkt:
Voor zij die afgeschrikt zouden zijn door de 'b-kwaliteit'/ stroever verstellen van de ATX GHD:
Ik kan me voorstellen dat voor vrouwelijke athletes van 40kg dat het verstellen wel wat kracht kost, maar ik heb er zelf helemaal geen probleem mee.
Eerst was het ook stroef, maar bepaalde bouten even losdraaien en terug aandraaien en het was een stuk beter. Heb zelfs nog geen olie of vet gebruikt, maar vind het goed zoals het is.
De voetplaat zou wat breder mogen en 2 bandpegs erbij zou leuk geweest zijn, maar voor het huidige prijs is het naar mijn mening een no-brainer.
Het platform en de uitschuifbare kniesteunen hebben naar mijn mening een enorme meerwaarde, en de bouwkwaliteit is gewoon top notch. Hij voelt meer solid aan dan de Rogue Abrams 2.0, die heeft meer speling op het verstelmechanisme.

IMG_9753.JPG

• #12.187
(beginneling met interesse in powerlifting :)) Opzoek naar een upgrade barbell en twijfel momenteel tussen deze 2:
https://www.fitness-seller.nl/atx-ram-bar/ - blijkbaar vrij populair aan reviews te zien - wanneer komt deze terug in voorraad?
https://www.fitness-seller.nl/atx-competition-powerlifting-bar/ - gedurende "langere" tijd in voorraad. Ervaring van mensen die deze bar hebben?
De Competition PL Bar is nog in voorraad omdat we daar veel meer exemplaren van hebben geproduceerd de afgelopen maanden, omdat deze de Ram Bar heeft ingehaald in populariteit. De Ram Bar bestaat al sinds 2012 en de Competition Bar is nog geen twee jaar oud, vandaar dat deze nog niet zoveel reviews heeft.

Beide bars zijn een prima keuze maar ik zou voor powerliften dan toch de Comp PL Bar kiezen omdat die 29 mm in diameter is, stijver is en wat meer agressievere knurling heeft.

Voor zij die afgeschrikt zouden zijn door de 'b-kwaliteit'/ stroever verstellen van de ATX GHD:
Ik kan me voorstellen dat voor vrouwelijke athletes van 40kg dat het verstellen wel wat kracht kost, maar ik heb er zelf helemaal geen probleem mee.
Eerst was het ook stroef, maar bepaalde bouten even losdraaien en terug aandraaien en het was een stuk beter. Heb zelfs nog geen olie of vet gebruikt, maar vind het goed zoals het is.
De voetplaat zou wat breder mogen en 2 bandpegs erbij zou leuk geweest zijn, maar voor het huidige prijs is het naar mijn mening een no-brainer.
Het platform en de uitschuifbare kniesteunen hebben naar mijn mening een enorme meerwaarde, en de bouwkwaliteit is gewoon top notch. Hij voelt meer solid aan dan de Rogue Abrams 2.0, die heeft meer speling op het verstelmechanisme.
Mooi om dat hier te delen! Vind je het goed als ik dit ook als review bij het product zelf plaats?

Beide bars zijn een prima keuze maar ik zou voor powerliften dan toch de Comp PL Bar kiezen omdat die 29 mm in diameter is, stijver is en wat meer agressievere knurling heeft.
@Fitness Seller
Misschien is het een idee om een barbell vergelijkingstabel te maken, net zoals jullie hebben voor de powerracks?
Zou veel mensen helpen door de bomen het bos te zien denk ik zo!

IMG_9753.JPG
Hier de voorloper in huis:barbarian GHD PRO ,zelfde ervaring als VSRAL. Top ding en inderdaad no brainer wil je goede GHD.

• #12.191
@Fitness Seller , ik heb het 'oude' HD2 powerrack en ik vroeg me af of de ATX Curved Jammer Arms hierop passen?

• #12.195
Dat is heel erg jammer :( is er een andere die wel zou passen?
Nee helaas, ook de oude Barbarian Jammer Arms (zelfde gatmaat) zouden niet passen omdat het HD-2 rack een 35 mm gatenafstand heeft in plaats van 50 mm gatenafstand. De tweede pin van het accessoire zou daardoor niet goed in een gat uitkomen.

Nee helaas, ook de oude Barbarian Jammer Arms (zelfde gatmaat) zouden niet passen omdat het HD-2 rack een 35 mm gatenafstand heeft in plaats van 50 mm gatenafstand. De tweede pin van het accessoire zou daardoor niet goed in een gat uitkomen.
Helaas, dan houd het op. Dan worden het toch maar meer hex dumbbells bestellen :)

• #12.197
is het mogelijk een foto van een nuobell naast een hexdumbbell te plaatsen? bijvoorbeeeld allebei 20kg om te kunnen zien hoe groot ze zijn tov elkaar.

• #12.199
is het mogelijk een foto van een nuobell naast een hexdumbbell te plaatsen? bijvoorbeeeld allebei 20kg om te kunnen zien hoe groot ze zijn tov elkaar.
Nee helaas, alle hex dumbbells zijn uitverkocht :p

Maar de afmetingen komen vrij nauw overeen met de hex dumbbell:

Nuobell 20 kg: 39,5 cm lang / 18 cm in diameter
Hex dumbbell 20 kg: 36,4 cm lang / 17,3 cm in diameter
ATX urethaan dumbbell 20 kg: 26 cm lang / 19,2 cm in diameter

• Like
Waarderingen: gose
top bedankt, de atx zijn qua formaat wel lekker compact!

Terug
Naar boven