XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.481
Zit trouwens al 2 weken dagelijks meerdere keren te refreshen om te kijken of de MBX-520 al binnen is, ook al zou het mij financieel (en praktisch met een verhuizing over een maand) wat beter uit komen als hij pas in September op voorraad komt, maar ben bang dat als ik deze ronde mis vervolgens weer moet wachten tot het nieuwe jaar
Die wordt volgende week verwacht. Zoals het nu uitziet komt de zending hier dinsdag binnen dus ik verwacht dat deze dinsdagmiddag of woensdag op de website zullen staan. Wanneer er weer een volgende levering van de MBX-520 binnenkomt kan ik nu nog niet aangeven, maar ik denk nog wel twee of misschien drie leveringen dit jaar ;)

Ik durf niet te voorspellen of deze bankjes volgende week snel zullen uitverkopen, we hebben sinds deze maand namelijk een flinke dip geconstateerd in de verkopen. Alles komt ook een beetje samen nu: sportscholen weer open, maatregelen afgeschaft, lekker warm weer etc. dus ik weet niet of de markt nu langzaam verzadigd is of dat het simpelweg een zomerdip is. Ik denk dat de populaire racks en bankjes de komende tijd nog wel veelgevraagd zullen zijn, maar qua barbells en gewichten bijvoorbeeld lijkt de grootste drukte weer voorbij (dat was vorig jaar overigens ook zo, tot na de zomer weer een nieuwe lockdown eraan bleek te komen).

Laatst bewerkt:
Die wordt volgende week verwacht. Zoals het nu uitziet komt de zending hier dinsdag binnen dus ik verwacht dat deze dinsdagmiddag of woensdag op de website zullen staan. Wanneer er weer een volgende levering binnenkomt kan ik nu nog niet aangeven, maar ik denk nog wel twee of misschien drie leveringen dit jaar ;)

Ik durf niet te voorspellen of deze bankjes volgende week snel zullen uitverkopen, we hebben sinds deze maand namelijk een flinke dip geconstateerd in de verkopen. Alles komt ook een beetje samen nu: sportscholen weer open, maatregelen afgeschaft, lekker warm weer etc. dus ik weet niet of de markt nu langzaam verzadigd is of dat het simpelweg een zomerdip is. Ik denk dat de populaire racks en bankjes de komende tijd nog wel veelgevraagd zullen zijn, maar qua barbells en gewichten bijvoorbeeld lijkt de grootste drukte weer voorbij (dat was vorig jaar overigens ook zo, tot na de zomer weer een nieuwe lockdown eraan zat te komen).

Ik mis alleen nog de 2,5kg chrome calibrated steel plates om alle combinaties tussen 0 en 10kg te kunnen vullen. Enig idee wanneer die weer komt? :cool: :flexing: Tevens wordt het tijd voor een deadlift jack, de 15kg+ chromen platen zijn wat moeilijk met 1 hand erover te schuiven :P

• #13.483
Ik mis alleen nog de 2,5kg chrome calibrated steel plates om alle combinaties tussen 0 en 10kg te kunnen vullen. Enig idee wanneer die weer komt? :cool: :flexing: Tevens wordt het tijd voor een deadlift jack, de 15kg+ chromen platen zijn wat moeilijk met 1 hand erover te schuiven :P
Die worden binnen enkele weken verwacht.

Als je dan toch bezig bent, komt het 720 rack nog binnen ergens deze dagen? Is er al een verwachting? :)

bij de olympische adapter 37cm staat dat deze ingekort kan worden door er een stuk af te zagen. Betekent dat dat je er 10cm af kan zagen en deze op de LTO-520 passen? Of is dat te kort door de bocht.

• #13.487
bij de olympische adapter 37cm staat dat deze ingekort kan worden door er een stuk af te zagen. Betekent dat dat je er 10cm af kan zagen en deze op de LTO-520 passen? Of is dat te kort door de bocht.
Je kunt alle adapters inderdaad naar wens inkorten.

Vandaag de "lto 750 plate loaded lat pulley" mogen ontvangen.
Ziet er echt weer superdegelijk uit kwa afwerking. Helaas waren de bouten al rotsvast in de geleidestangen gedraaid vanuit de fabriek, waardoor we het geheel nu niet kunnen monteren; draai de ene bout los, dan gaat die van het andere uiteinde vaster zitten (en andersom).
Heeft iemand dit al eerder gehad? En evt hoe opgelost?

Ziet er echt weer superdegelijk uit kwa afwerking. Helaas waren de bouten al rotsvast in de geleidestangen gedraaid vanuit de fabriek, waardoor we het geheel nu niet kunnen monteren; draai de ene bout los, dan gaat die van het andere uiteinde vaster zitten (en andersom).
Ik ben uiteindelijk bij een garage langsgeweest, voor een pak koeken opgelost 😅

Haha, netjes. Die luxe heb ik helaas niet met mijn vervoer. Maar ik ben kennelijk dus niet de eerste :D
Nope! Wij hebben het eerst ook een week lang zelf geprobeerd, WD40, alles wel...niets lukte helaas. Garage had het met een luchtsleutel en goede klem zo gepiept zeiden ze. Wellicht kun je zoiets ergens lenen als FS geen oplossing heeft?

Oef, ik was het na een middag al spuugzat :D

Heb je een foto van het probleem?

Heb je een foto van het probleem?
Yes;
IMG_20210621_165313.jpg

Aan beide kanten van de geleidestang zit dit zo gemonteerd.

Als je aan beide kanten een passende sleutel zet moet 1 bout toch los te draaien zijn?

Die kracht krijgt men pas na het kunnen gebruiken van deze apparatuur, niet ervoor :flexing: :D
Jij snapt em! Anders was het spul natuurlijk niet nodig geweest.

Als je aan beide kanten een passende sleutel zet moet 1 bout toch los te draaien zijn?
Dan had ik toch niet genoeg koffie op. Zullen we het daar maar bij laten?:headbang::headbang::headbang:
In plaats van de ene kant alvast los te draaien en te monteren op het frame, en dan andersom weer. Probeerden we stug beiden bouten los te halen. We zijn wel allebei blond, dus dat is dan weer ok.

Jij snapt em! Anders was het spul natuurlijk niet nodig geweest.

Dan had ik toch niet genoeg koffie op. Zullen we het daar maar bij laten?:headbang::headbang::headbang:
In plaats van de ene kant alvast los te draaien en te monteren op het frame, en dan andersom weer. Probeerden we stug beiden bouten los te halen. We zijn wel allebei blond, dus dat is dan weer ok.
Als je beide kanten moet losdraaien moet je ook een einde komen door grip op de buis te krijgen met een stuk (tuin)slang en desnoods een griptang of waterpomptang. Als je stroeve handschoenen of wristwraps hebt liggen kan dat ook helpen grip te krijgen op de stang.

Als je beide kanten moet losdraaien moet je ook een einde komen door grip op de buis te krijgen met een stuk (tuin)slang en desnoods een griptang of waterpomptang. Als je stroeve handschoenen of wristwraps hebt liggen kan dat ook helpen grip te krijgen op de stang.

Al die suggesties idd eerder geprobeerd zonder effect. Of naja, de waterpomp tang had wellicht geholpen maar ik ben te scheiterig om te de stang te beschadigen.
Uiteindelijk met de buurman, ipv mijn vriendin, dat ding half in elkaar gezet zodat er wel maar 1 bout telkens los hoefde. Hij kon aan het andere uiteinde wel voldoende tegenkracht geven. Het zat wel echt op een bizarre manier vast voor iets wat nog geassembleerd moest worden.

• #13.500
Dat horen we de laatste tijd inderdaad vaker van klanten, de fabriek is al op de hoogte. De bouten komen waarschijnlijk vast te zitten omdat ze net iets te diep erin worden gedraaid door de fabriek (normaal zit er nog een frame tussen namelijk). Je kunt de bouten normaal gesproken vrij eenvoudig losmaken maar het kost wel even wat kracht. Je dient ervoor te zorgen dat je de stang goed vastklemt zodat deze niet kan meedraaien, daarna kun je de bouten met een normale sleutel losdraaien. Met een paar stevige grip-handschoenen zou het prima moeten lukken, of als je een bankschroef tot je beschikking hebt dan kun je de stang daarin vastklemmen.

De meeste klanten lukt het met deze tips prima om de bouten los te krijgen maar we hebben vorige maand nog een klant gehad die aangaf dat hij de bouten met geen mogelijkheid loskreeg. Hij is toen hierheen gekomen met de stangen, waarna wij de bouten hier binnen no time los hadden. Ik lees dat jij de bouten inmiddels al hebt losgekregen, maar mocht iemand anders dit lezen en de bouten zelf niet loskrijgen, dan kan hij of zij dat melden aan onze klantenservice en dan zullen wij het oplossen :)

Terug
Naar boven