XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #14.441
Waarom heeft de normale 50mm atx curlstang een greepdikte van slechts 25mm?
Normaliter is deze 30mm (zoals bijv. De eco wel). Werkt dat ook prettiger bij curls of zou dat nog een reden kunnen zijn om een andere dikkere te overwegen?
Beide ATX curl bars hebben een greepdikte van 28 mm en dat is ook de norm. Of je een dikkere of dunnere greep prettiger vindt is persoonlijk dus daar kan ik verder niet veel over zeggen. Maar je zult bij het uitvoeren van curls waarschijnlijk niet veel verschil ervaren tussen 25 mm, 28 mm of 30 mm. De meeste dumbbells zijn zelfs 32 mm diameter en daar kun je ook prima mee curlen natuurlijk ;)

• #14.443
Dat is niet de curlstang waar hij op doelt. Hij bedoelt onze olympische (50 mm) curlstangen. Het gripgedeelte daarvan is 25 mm of 28 mm of 30 mm, afhankelijk van de uitvoering.
Dat weet ik. Op de ECO stang zit meer grip op, over de stang bekeken, dan andere die ik link in het midden zeg maar.
sz-eco-50-c-detail01.jpg

Wat je bedoelt is de dikte in mm's
sz-50-c-detail02.jpg

Laatst bewerkt:
Ik de atx en eco EZ. Vind zelf de binnenhoeken van de eco stang iets te scherp, zeker voor skullcrushers/JM press.
De knurling vd atx bar is zeer goed en grippy. Die van de zwarte eco is ronduit slecht, vooral door de zwarte verf.

Koop de ez als je krap zit of er geen atx is. Koop de atx als je een echt goede ez bar wil. Of allebei als je wat andere hoeken wil.

Ik het net even snel geprobeerd en het werkt prima, ik hang ze alleen niet op vlak bij een staander van een rack oid, dus als ze bij een beetje slingeren is dat geen probleem.

Zou je wellicht ff een fotootje willen posten van hoe je ze in het rack hangt? Hangen ze breed genoeg voor flys bvb?

Zou je wellicht ff een fotootje willen posten van hoe je ze in het rack hangt? Hangen ze breed genoeg voor flys bvb?
Ik heb ze niet aan een rack hangen, maar aan een schuin dak op zolder. Nu hangen ze even 2.15m hoog en 1.35m uit elkaar, iets verder uit elkaar zou denk ik nog prettiger zijn.

@Fitness Seller Is er eigenlijk een verschil in materiaal tussen de ouder Fortex elastieken (power bands) en de nieuwe van ATX?
Ik heb de indruk dat de elasticiteit uit enkele van mijn Fortex elastieken gaat. Ik gebruik ze niet zo vaak, dus aan slijtage kan het niet echt liggen. Ik heb zelfs de indruk dat het degene zijn die ik het minst vaak gebruik die er het slechtst aan toe zijn.

• #14.452
@Fitness Seller Is er eigenlijk een verschil in materiaal tussen de ouder Fortex elastieken (power bands) en de nieuwe van ATX?
Ik heb de indruk dat de elasticiteit uit enkele van mijn Fortex elastieken gaat. Ik gebruik ze niet zo vaak, dus aan slijtage kan het niet echt liggen. Ik heb zelfs de indruk dat het degene zijn die ik het minst vaak gebruik die er het slechtst aan toe zijn.
Nee volgens mij zit daar verder geen verschil in. Weerstandsbanden zullen inderdaad slijten en kracht verliezen naar mate de tijd vordert, maar normaal gesproken komt dat juist door het gebruik. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe snel de banden hun elasticiteit verliezen als je deze niet of weinig gebruikt. Als de banden hier maandenlang in de verpakking in ons magazijn liggen dan slijten ze ook niet. Wellicht komt het dan door het uitdrogen van het rubber. Als dat nog Fortex elastieken zijn dan vermoed ik dat ze ondertussen ook al enkele jaren oud zijn.

Of je wordt gewoon steeds sterker waardoor het lijkt alsof de elastieken minder weerstand bieden ;)

Laatst bewerkt:
Nee volgens mij zit daar verder geen verschil in. Weerstandsbanden zullen inderdaad slijten en kracht verliezen naar mate de tijd vordert, maar normaal gesproken komt dat juist door het gebruik. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe snel de banden hun elasticiteit verliezen als je deze niet of weinig gebruikt. Als de banden hier maandenlang in de verpakking in ons magazijn liggen dan slijten ze ook niet. Wellicht komt het dan door het uitdrogen van het rubber. Als dat nog Fortex elastieken zijn dan vermoed ik dat ze ondertussen ook al enkele jaren oud zijn.

Of je wordt gewoon steeds sterker waardoor het lijkt alsof de elastieken minder weerstand bieden ;)
Ze zijn al enkele jaren oud. Maar bij sommigen is er nog weinig elastiek aan eigenlijk.
Ik zal eens zien of het de moeite is om nieuwe setjes aan te schaffen.

Iemand de belt squat Attachment binnen? Ben wel benieuwd naar een review.

Beste FS, zijn de aluminium ATX logo's voor de ATX Polyurethaan Halterschijven 50 mm ook los te bestellen?

• #14.456
Iemand de belt squat Attachment binnen? Ben wel benieuwd naar een review.
Ik zag dat @mercapto vandaag een foto ervan heeft geplaatst in het home gym topic. Wellicht wil hij hier een korte review schrijven :)

Beste FS, zijn de aluminium ATX logo's voor de ATX Polyurethaan Halterschijven 50 mm ook los te bestellen?
Normaal gesproken niet maar als het er maar een paar zijn dan kun je wel even mailen naar onze klantenservice en helpen we je graag verder. Verwijs dan wel even naar dit topic anders zodat onze medewerkers weten dat ik je dit hier heb aangeboden.

De mijne heeft helaas een fabricagefoutje en kan momenteel nog niet gebruikt worden (schijfopname is te dik).
Maar dat wordt keurig opgelost over een maandje (door jullie Duitse collega's).

Eerste indruk mbt. bouwkwaliteit en design is in ieder geval heel goed.
Eens we hem een paar keer hebben kunnen gebruiken wil ik gerust de bevindingen even uittypen.

• #14.458
De mijne heeft helaas een fabricagefoutje en kan momenteel nog niet gebruikt worden (schijfopname is te dik).
Maar dat wordt keurig opgelost over een maandje (door jullie Duitse collega's).

Eerste indruk mbt. bouwkwaliteit en design is in ieder geval heel goed.
Eens we hem een paar keer hebben kunnen gebruiken wil ik gerust de bevindingen even uittypen.
Ai dat is vervelend. Welke halterschijven zijn het die niet passen dan?

Ai dat is vervelend. Welke halterschijven zijn het die niet passen dan?
Heb hier 3 soorten liggen:
- rogue echo bumpers
- rogue RR bumpers
- standard barbell gietijzer (ook via rogue)
Passen allemaal op een gewone 50mm barbell, met nog ruimte over.
Maar geenenkele past op de belt squat.

Met de schuifmaat kwam ik overal tussen 51.1 en 51.2mm uit op de belt squat.
Dus de ATX bumpers die op de website als voorbeeld gebruikt worden (50.7mm boring ?) zouden ook niet passen op mijn model.
Hopelijk was dit maar een kleine batch, of zelfs een enkel geval. :D

• #14.460
Heb hier 3 soorten liggen:
- rogue echo bumpers
- rogue RR bumpers
- standard barbell gietijzer (ook via rogue)
Passen allemaal op een gewone 50mm barbell, met nog ruimte over.
Maar geenenkele past op de belt squat.

Met de schuifmaat kwam ik overal tussen 51.1 en 51.2mm uit op de belt squat.
Dus de ATX bumpers die op de website als voorbeeld gebruikt worden (50.7mm boring ?) zouden ook niet passen op mijn model.
Hopelijk was dit maar een kleine batch, of zelfs een enkel geval. :D
De diameter hoort 50 mm te zijn dus dan is dat inderdaad een productiefout. Vervelend, maar gelukkig wordt het al opgelost :)

Terug
Naar boven