XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Ik heb er zelf ook inderdaad twee besteld met dat doel, gezien het feit dat de toestellen nauwelijks verkrijgbaar zijn. Conclusie; werkt prima!
En met een setje kun je deze ook dusdanig ophangen dat je er cable laterals mee kunt doen.
Top man, ga ze ook aanschaffen als het rack PRX-520 leverbaar is (hint hint;)) Heb je ook overhead extensions geprobeerd?

Iemand ervaring met https://www.fitness-seller.nl/olympische-eco-curlstang/

Fitness Seller is zelf vrij negatief over de eco serie :o

Hij kan tot 150kg wat meer dan zat is. Maar in de review lees ik dat de lagers niet echt lekker draaien. Lijkt me dat je zoiets wel mag verwachten van een product ondanks dat het een "mindere" versie is.

Iemand die z'n licht hier op kan schijnen?

Laatst bewerkt:
Top man, ga ze ook aanschaffen als het rack PRX-520 leverbaar is (hint hint;)) Heb je ook overhead extensions geprobeerd?
Ik heb ze zelf in een PRX-755 gehangen wat prima gaat. Overhead extensions ook geen klachten. Het slingeren valt me ook erg mee zolang je het niet te gek maakt.

Ik heb ze zelf in een PRX-755 gehangen wat prima gaat. Overhead extensions ook geen klachten. Het slingeren valt me ook erg mee zolang je het niet te gek maakt.
En dan in de hoeken ofzo? Is het dan wel wijd genoeg om bijvoorbeeld flyes te doen?

Laatst bewerkt:
En dan in de hoeken ofzo? Is het dan wel wijs genoeg om bijvoorbeeld flyes te doen?
Voor flyes denk ik niet, maar dan heb je uberhaubt al niet genoeg aan een setje van 2.
Ik heb het geheel overigens wijder gemaakt d.m.v. de spotter arms. Deze heb ik bovenin de hoeken opgehangen, en dan kun je het zo wijd maken als je maar wil. Maar voor crossovers is dat niet zo nodig imo.

• Topic Starter Topic Starter
  • #14.426

Hij kan tot 150kg wat meer dan zat is. Maar in de review lees ik dat de lagers niet echt lekker draaien. Lijkt me dat je zoiets wel mag verwachten van een product ondanks dat het een "mindere" versie is.

De ECO curlstangen hebben geen echte lagers, het is gewoon metaal op metaal (draailagers). Dit draait inderdaad niet zo soepel als onze normale curlstangen. Verder is de afwerking en kwaliteit van de ECO uitvoeringen ook een stuk minder hoogwaardig, bijvoorbeeld met plastic doppen aan de uiteinden, minder goede knurling, en hele dunne opstaande randen op de sleeves (die dus ook sneller kunnen afbreken als je er hardhandig mee zou omgaan). Maar daarom zijn deze ECO curlstangen natuurlijk ook meer dan twee tot drie keer goedkoper dan onze normale curlstangen en onze ATX curlstangen.

Persoonlijk zou ik de ECO nooit aanbevelen tenzij het echt niet anders kan qua budget (vandaar de naam eco/economisch). Eventueel is het ook een optie voor absolute beginners die nog niet zeker zijn van wat ze willen met krachttraining. Je kunt met de ECO producten prima uit de voeten om je oefeningen mee uit te voeren — maar je kunt het qua kwaliteit en comfort niet vergelijken met de normale/duurdere producten.

Laatst bewerkt:

Geen ervaring met deze curlstang, maar wel met de eco serie. Toen ik mijn homegym begon dit jaar een eco barbell gekocht, die inmiddels vervanger is door een Atx barbell en wat een verademing.

Knurling was zo goed als onvoelbaar op de eco-barbell, voelde allemaal wat goedkoop, draaide slecht…. Al maakt dit bij een ez-bar wellicht wat minder uit ivm het doel.

@Fitness Seller zijn jullie van plan om safety arms te gaan maken voor de PRX-500 serie racks?

@Fitness Seller zijn jullie van plan om safety arms te gaan maken voor de PRX-500 serie racks?
die kan je toch ook zelf laten maken. Ik heb toen op advies een dipping bar laten maken € 80,- all in

Je kan twee van deze steunen ( Fortex) laten maken door een vakman kost je hooguit € 100-120
Is gewoon een must, je kan toch niet zonder...

Bijlagen

• WP_20170920_12_43_47_Pro.jpg
    WP_20170920_12_43_47_Pro.jpg
    106,9 KB · Weergaven: 131
die kan je toch ook zelf laten maken. Ik heb toen op advies een dipping bar laten maken € 80,- all in

Je kan twee van deze steunen ( Fortex) laten maken door een vakman kost je hooguit € 100-120
Is gewoon een must, je kan toch niet zonder...
Was ook idd om ze zelf of door een ander te laten maken, maar ja als ze ze gingen produceren hoefte het niet.

deze kleerkast is 3x3 is wel echt het min, dat wel

Bijlagen

• WP_20170920_16_47_55_Pro.jpg
    WP_20170920_16_47_55_Pro.jpg
    125 KB · Weergaven: 138
Kan je met 2 van deze cable pull sets een cable crossover maken, of zal de kaberl dan telkens van de katrol aflopen?

Bestaat hier ook een pin voor 50mm schijven voor? Of een adapter?

• Topic Starter Topic Starter
  • #14.439
De ECO curlstangen hebben geen echte lagers, het is gewoon metaal op metaal (draailagers). Dit draait inderdaad niet zo soepel als onze normale curlstangen. Verder is de afwerking en kwaliteit van de ECO uitvoeringen ook een stuk minder hoogwaardig, bijvoorbeeld met plastic doppen aan de uiteinden, minder goede knurling, en hele dunne opstaande randen op de sleeves (die dus ook sneller kunnen afbreken als je er hardhandig mee zou omgaan). Maar daarom zijn deze ECO curlstangen natuurlijk ook meer dan twee tot drie keer goedkoper dan onze normale curlstangen en onze ATX curlstangen.

Persoonlijk zou ik de ECO nooit aanbevelen tenzij het echt niet anders kan qua budget (vandaar de naam eco/economisch). Eventueel is het ook een optie voor absolute beginners die nog niet zeker zijn van wat ze willen met krachttraining. Je kunt met de ECO producten prima uit de voeten om je oefeningen mee uit te voeren — maar je kunt het qua kwaliteit en comfort niet vergelijken met de normale/duurdere producten.
Waarom heeft de normale 50mm atx curlstang een greepdikte van slechts 25mm?
Normaliter is deze 30mm (zoals bijv. De eco wel). Werkt dat ook prettiger bij curls of zou dat nog een reden kunnen zijn om een andere dikkere te overwegen?

Terug
Naar boven