XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Weet iemand of ATX ooit een J-Hook op de markt brengt voor mensen die een widegrip hebben met squatten in hun powercages? Nu zitten mn handen namelijk op de plaats van de standaard JHooks en deze accessoire mis ik eigenlijk nog in hun assortiment. Soort van jhook met offset naar binnen toe zeg maar.

Dit zou voor mij ook echt een no brainer zijn om aan te schaffen. Zelfde probleem en ik moet nu de stang eigenlijk te breed pakken waardoor de spanning in de rug niet geweldig is. Ik squat dan ook vooral met cambered of SSB hierdoor.

Een vraag. Ik heb van iemand de ATX revolve handle over kunnen nemen alleen heb geen rekening gehouden met de lengte en blijkt dus te lang te zijn in combinatie met mijn ATX Bar en mijn beperkte trainingsruimte.

Is het mogelijk om hiervoor en ATX curl bar te gebruiken in plaats van een olympische bar?

• Topic Starter Topic Starter
  • #14.703
Een vraag. Ik heb van iemand de ATX revolve handle over kunnen nemen alleen heb geen rekening gehouden met de lengte en blijkt dus te lang te zijn in combinatie met mijn ATX Bar en mijn beperkte trainingsruimte.

Is het mogelijk om hiervoor en ATX curl bar te gebruiken in plaats van een olympische bar?
Een curl bar lijkt me erg kort, de beweging zal dan waarschijnlijk niet prettig aanvoelen. Je zou het al moeten uitproberen maar ik denk niet dat dat goed zal werken.

Ja daar heb je idd een punt. Ik kan de stang icm de revolver handle wel gebruiken wanneer ik hem niet aan mijn rack bevestig maar in de lengte van mijn kamer gebruik (lengte 3 meter). Ik heb de ATX landmine onder een zware dumbell gelegd en dat gaat op zich wel goed.

Maar mss is in dit geval een ATX post landmine dan nog een betere optie voor mijn situatie. Hoe hoog moet de stapel schijven minimaal zijn om de post landmine goed te klemmen?

Ja daar heb je idd een punt. Ik kan de stang icm de revolver handle wel gebruiken wanneer ik hem niet aan mijn rack bevestig maar in de lengte van mijn kamer gebruik (lengte 3 meter). Ik heb de ATX landmine onder een zware dumbell gelegd en dat gaat op zich wel goed.

Maar mss is in dit geval een ATX post landmine dan nog een betere optie voor mijn situatie. Hoe hoog moet de stapel schijven minimaal zijn om de post landmine goed te klemmen?
Probeer eens met een tennisbal. Maak daar een gat in en plaats het dan op het uiteinde van de bar en leg de bal in de hoek van de kamer.

• #14.706

Eén bumper plate is meestal al voldoende. Meer halterschijven is vooral handig voor meer gewicht zodat het niet zo snel verschuift.

Eén bumper plate is meestal al voldoende. Meer halterschijven is vooral handig voor meer gewicht zodat het niet zo snel verschuift.
Ah ok ik heb zelf de polyurethaan halterschijven dus zouden 2 schijven van 20 kg wel moeten volstaan. Thanks ik ga de post landmine bestellen

Laatst bewerkt:
  • #14.712
Ben benieuwd! Hopelijk is hij niet te groot zodat hij nog ergens in m'n gym past 😅
De cable uitvoering is vrij compact (circa 130 x 120 cm) omdat er geen lange hefarm nodig is. Met een hefarm uitvoering zit je al snel op 200 cm lengte.

Hoe komt het eigenlijk dat heel veel van jullie producten structureel niet op voorraad zijn? Ik begon mijn home gym in 2009 of 2010 (als ik me niet vergis) en toen was dat ook al het geval. :thinking:

Maandenlang wachten tot een product terug in voorraad is is toch niet meer van deze tijd?

• #14.714
Hoe komt het eigenlijk dat heel veel van jullie producten structureel niet op voorraad zijn? Ik begon mijn home gym in 2009 of 2010 (als ik me niet vergis) en toen was dat ook al het geval. :thinking:
Een steeds groeiend assortiment, steeds populairdere producten en dus meer verkopen, steeds meer ATX dealers wereldwijd etc… Dat moet de fabriek ook allemaal maar kunnen bijbenen zonder in te leveren op kwaliteit. En de afgelopen jaren zijn daar natuurlijk alle COVID perikelen bijgekomen, welke nu nog steeds niet volledig zijn opgelost (grondstoftekorten, verstoorde supplychain etc).

Vandaar dat we nu ook een andere weg gaan inslaan. Niet langer het grootste assortiment met 40+ verschillende barbells, 25+ verschillende weight plates, 15 verschillende bankjes etc… maar langzaam afbouwen naar een kleiner aantal kernproducten, waardoor we die beter op voorraad kunnen houden.

Hopelijk is die omslag eind dit jaar al merkbaar :)

Maandenlang wachten tot een product terug in voorraad is is toch niet meer van deze tijd?
Dat is jammer genoeg ook in andere industrieën en branches vaak nog het geval wanneer het om populaire producten gaat.

Een soortgelijke barbell zou, mijns inziens, een topaanwinst zijn voor jullie assortiment. De kabuki Kadillac bar is behoorlijk prijzig. Terwijl de Arch Nemesis Swiss Bar (van Bells of Steel) niet verkocht lijk te worden in Europa. Ik informeerde bij hun Europese distributeur en kreeg zelfs geen antwoord.

Laatst bewerkt:
Komen er binnenkort (of dit jaar) nog andere uitvoeringen van de ATX XTP Power Bar in de webshop?

• #14.717
Komen er binnenkort (of dit jaar) nog andere uitvoeringen van de ATX XTP Power Bar in de webshop?
Er zal nog een stainless steel versie van de XTP Power Bar worden gemaakt (en die zal ook IPF approved zijn) maar daar is op dit moment nog geen planning van bekend. Ik weet niet of die dit jaar nog verkrijgbaar zou zijn.

Naar wat voor andere uitvoering ben je op zoek dan?

Er zal nog een stainless steel versie van de XTP Power Bar worden gemaakt (en die zal ook IPF approved zijn) maar daar is op dit moment nog geen planning van bekend. Ik weet niet of die dit jaar nog verkrijgbaar zou zijn.

Naar wat voor andere uitvoering ben je op zoek dan?

Ik was benieuwd naar welke andere uitvoeringen er eventueel komen omdat ik zag dat daarmee geadverteerd werd een tijd geleden op Instagram.

Maar ik zit op dit moment te twijfelen tussen de Ram Bar 2.0, Powerlifting Warrior Bar en de XTP Power Bar. De XTP is natuurlijk de beste keus, maar ook wat duurder dan de andere twee. Al scheelt dat natuurlijk niet heel veel (€100 of €150 met de competition sleeves). De Ram Bar 2.0 ziet er wel erg tof uit maar schijnt wat sneller te roesten of wordt minder snel mooi dan de Warrior Bar.

Die Rackable hip thruster staat bij verwacht midden april, wanneer zal dat worden? Want we zijn bijna eind april 😅

• #14.720
Ik was benieuwd naar welke andere uitvoeringen er eventueel komen omdat ik zag dat daarmee geadverteerd werd een tijd geleden op Instagram.

Maar ik zit op dit moment te twijfelen tussen de Ram Bar 2.0, Powerlifting Warrior Bar en de XTP Power Bar. De XTP is natuurlijk de beste keus, maar ook wat duurder dan de andere twee. Al scheelt dat natuurlijk niet heel veel (€100 of €150 met de competition sleeves). De Ram Bar 2.0 ziet er wel erg tof uit maar schijnt wat sneller te roesten of wordt minder snel mooi dan de Warrior Bar.
Het 'roesten' (verkleuren) van de Ram Bar 2.0 valt reuze mee. Als je er netjes mee omgaat zul je daar waarschijnlijk nooit iets van merken. In de gym waar ik zelf train wordt de Ram Bar 2.0 al langer dan een jaar dagelijks gebruikt (en de 1.0 versie zelfs al jaren). Daar zit constant magnesium en dergelijke op dat bijna nooit wordt schoongemaakt maar toch zien ze er nog prima uit. Maar als je in een vochtige ruimte traint dan biedt de hardchromen coating van de Warrior Bar inderdaad wat meer weerstand tegen roest.

De XTP Power Bar heeft geen coating, dit is ruw staal (bare steel). Maar het XTP staal heeft zo'n uitstekende roestwerende kwaliteiten dat zelfs het ruwe staal niet snel gaat roesten. Ik weet dat ten minste één forumlid (@Rik76 als ik mij niet vergis) volgens mij ook al een jaar lang de XTP bar gebruikt – ervan uitgaande dat hij deze nog steeds gebruikt. Wellicht wil hij zijn ervaringen hier delen :)

Die Rackable hip thruster staat bij verwacht midden april, wanneer zal dat worden? Want we zijn bijna eind april 😅
Oeps, die levering van april is al binnengekomen dus die heb je helaas gemist. Volgens mij was die levering zelfs al volledig uitverkocht middels de pre-orders die in februari en tot eind maart maart online stonden. Bizar hoeveel vraag er plotseling is naar dit accessoire is... ik zie dat er nu ook alweer dubbel zoveel aanmeldingen zijn dan hoeveel stuks er bij de volgende levering binnenkomen :eek:

We weten nog niet zeker wanneer de volgende levering binnenkomt, maar hopelijk al in mei.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven